https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo XC60 (2018-)

Eki123 sanoi:
Kyllä sähkön tuomaa voimaa riittää 170 kilometrin nopeuteen. Silloin on molemmat pelissä, mutta pelkällä sähköllä pääsee tuonne 127 lukemaan.

Fake news. Sähkö avustaa noin 125 km/h nopeuteen asti ja siitä ylöspäin auto on etuvetoinen
 
ultimate70 sanoi:
Onko tuo rajanopeus sille että sähkömoottori on kokonaan pois pelistä?

N. 127 km/h on korkein nopeus, jossa T8 pystyy etenemään pelkällä sähköllä, eli taka-akselin sähkökoneella. Kovemmassakin vauhdissa sähkö voi olla yhtälössä mukana kampiakseliin integroidun sähkökoneen (CISG) kautta, mutta taka-akselilla ei tällöin ole työntöä.
 
jti sanoi:
Muutamia kertoja on ollut tilanteita joissa mennyt "lataus ajoitettu(tai ajastettu)"-tilaan ilman minkäänlaista ajastusta. Syy on ollut joskus latauslaitteen (juustoportin amps, virran tai parkkisähkön) vika mutta joskus myös auto on jostain kumman syystä todennut ettei aloita latausta. Joskus latauksen on saanut päälle kun on VoC:sta käskenyt "aloita lataus" esim k-latauksen kohdalla mutta usein tuon vian tullessa täytyy tarkistaa onko latauslaitteessa tosiaan joku vika.

Harvoin saan enää rangea 35/40km täyden latauksen jälkeen. Yleensä on 33-34/38-39km rangea. Kilsoja nyt reilut 26t. Ei pitäisi akun rangen vähentyä 5% vajaassa vuodessa. Täytyy tuosta kyllä mainita huollossa. Myös latauksessa tuntuu että laturin flekti pyörii kokoajan jos keli on yli +15.

Paras range sähköllä on ollut n 44km vaikka alussa sanoi 40km eli paljon on kiinni kelistä ja ajotyylistä. Paras on kuiva, pilvinen, n 10-15 astetta eikä merkittävästi liikennettä.

Itselläni tekee samaa tuo flekti ja rangekin on pienentynyt 34km kohdalle. Oletko saanut tähän huollosta vielä vastausta?

Pitäisi huolto varata joka tapauksessa, niin täytyy kysellä voiko asialle tehdä jotain.

Auto otettu käyttöön viimevuoden marraskuussa ja kilometrejä n.15t.
 
Hepokatti sanoi:
Itselläni tekee samaa tuo flekti ja rangekin on pienentynyt 34km kohdalle. Oletko saanut tähän huollosta vielä vastausta?

Pitäisi huolto varata joka tapauksessa, niin täytyy kysellä voiko asialle tehdä jotain.

Auto otettu käyttöön viimevuoden marraskuussa ja kilometrejä n.15t.

Akun kanssa ei ole tuolla mitään tekemistä. Enemmän merkitystä millaisella nopeudella olet pure-tilassa revitellyt. Ennustaa aikaisemman ajamisen perusteella miten pitkälle mahdollisesti voisit päästä. Tällainen selitys minulle on annettu.
 
Eki123 sanoi:
Akun kanssa ei ole tuolla mitään tekemistä. Enemmän merkitystä millaisella nopeudella olet pure-tilassa revitellyt. Ennustaa aikaisemman ajamisen perusteella miten pitkälle mahdollisesti voisit päästä. Tällainen selitys minulle on annettu.

Höpsis selityksille.
Kun lähtörange putoaa riittävästi ylittyy valmistajan takuukynnys akkujen vaihtamiseksi. Akkujen vaihto maksaa ostamalla noin 15-20 t€ ja onhan se halvempaa, jos kuluttaja maksaa sen itse tai hän tyytyy lyhyempään rangeen. Purella 32 km on raja-arvo, jonka jälkeen takuu laukeaa, jos olen yhtään ymmärtänyt oikein keskustelut Ruotsissa.

Suomessa ei haluta tietää kaikkea.vertaa likastuvat takaovet ja lokasuojien asennus ilmaiseksi, jos osaat pyytää.
 
Mersulla näin akun kuntoon liittyen GLC 2016. Volvolla varmaan sama juttu, että jonkin raja-arvon jälkeen akku menee takuuseen.

 

Liitteet

  • 137E08E3-65E8-4EAB-A0E5-6318A19A624F.jpeg
    137E08E3-65E8-4EAB-A0E5-6318A19A624F.jpeg
    444,1 KB · Katsottu: 437
Mörkö sanoi:
Höpsis selityksille.
Kun lähtörange putoaa riittävästi ylittyy valmistajan takuukynnys akkujen vaihtamiseksi. Akkujen vaihto maksaa ostamalla noin 15-20 t€ ja onhan se halvempaa, jos kuluttaja maksaa sen itse tai hän tyytyy lyhyempään rangeen. Purella 32 km on raja-arvo, jonka jälkeen takuu laukeaa, jos olen yhtään ymmärtänyt oikein keskustelut Ruotsissa.

Suomessa ei haluta tietää kaikkea.vertaa likastuvat takaovet ja lokasuojien asennus ilmaiseksi, jos osaat pyytää.

Alla on nyt vm 2018 T8.  ;D

Mikä tämä roiskeläppiin liittyvä juttu on? Itse ne jo päätin ostaa ensi viikolla taakse.
 
Pravda75 sanoi:
Alla on nyt vm 2018 T8.  ;D

Mikä tämä roiskeläppiin liittyvä juttu on? Itse ne jo päätin ostaa ensi viikolla taakse.

Aja yksi talvi niin tiedät, toisena talvena maalit lähtenyt ja kolmantena ei ehkä enää koko ovea. Sen verran paskaa tulee takaoviaukosta sisään. Onneksi valmistaja on keksinyt jälkeen päin, että autossa pitää olla lokasuojat. Huollossa asennetaan takuuseen, jos meuhkaa tiskillä. Muuten ei asenneta. Itsellä asennettiin meuhkaamatta Ruotsissa.
 
Onko kuitenkin kyse näistä tiivisteistä ?


Itsellä alunperin V90:ssä nuo on ja ovien välit ei likaannu.
Onko sitten XC60 ilman noita? Ja miten roiskeläpäpät vaikuttaa ovien välin kuraantumiseen?



 
Kaapo sanoi:
Onko kuitenkin kyse näistä tiivisteistä ?


Itsellä alunperin V90:ssä nuo on ja ovien välit ei likaannu.
Onko sitten XC60 ilman noita? Ja miten roiskeläpäpät vaikuttaa ovien välin kuraantumiseen?

Ei ole vaan takaoven sisään ui vettä takarenkaista, koska siellä ei ole lokasuojia.
 
Sande sanoi:
Tai urbaanilegenda...

Urbaanilegenda tämä ei ole, itsekin tuota ihmettelin jo heti uudesta alkaen. Heittää aika huolella paskaa oven väliin takarenkaista. Eli lokasuoja loppuu ennen oven saumaa ja siinä oven välissä on vain pehmeä kumitiiviste vastustamassa hiekkapuhallusta. Käytännössä tuo tiiviste on aina kokonaan hiekanmurun peitossa ja pääsee siitä paskaa ohikin. Jos normaaliin ajoympäristöön kuuluisi hiekkateitä, niin varmasti voisi vaikutukset näkyä maalipinnassa nopeastikin.
 
Vastaava rakenne on Renault Traficin eturenkaan ja oven saumassa, eli ovi avautuu pyöränkaaren asti ja oven tiiviste on ainut mikä tuossa saumassa on esteenä kuralle ja hiekalle ettei ne pääse oven väliin. Minulla Traficilla ajettu nyt 60 000 km eikä ole maalipinta kärsinyt yhtään oven etulaidasta tai tiivisteen alta. Joten kai tuo Volvon takaovikin kestää  ;D.
 
Mut on kyllä ärsyttävä, varsinkin kun pitää aina lasta kiinnitellä istuimeen, paskaantuu lahkeet tehokkaasti. Pitää minunkin yrittää saada nuo lisäsuojat asennettua takuuseen.
 
Ensimmäinen lataus autoon on tehty ja rangea tuli 40 km. Onko luku tyypillinen käytetylle autolle/akulle (MY18 ja 20tkm)?
 
Teekasi sanoi:
Urbaanilegenda tämä ei ole, itsekin tuota ihmettelin jo heti uudesta alkaen. Heittää aika huolella paskaa oven väliin takarenkaista. Eli lokasuoja loppuu ennen oven saumaa ja siinä oven välissä on vain pehmeä kumitiiviste vastustamassa hiekkapuhallusta. Käytännössä tuo tiiviste on aina kokonaan hiekanmurun peitossa ja pääsee siitä paskaa ohikin. Jos normaaliin ajoympäristöön kuuluisi hiekkateitä, niin varmasti voisi vaikutukset näkyä maalipinnassa nopeastikin.
Sama rakenne on Mini 5-ovisessa ja RAV4:ssa. Kummassakaan ei tosin pääse paska tiivisteen läpi omien kokemusten myötä. Näitä vastaavia on muitakin, niistä en tiedä kuinka toimivat.

Kuulin Volvon osalta tästä jo aikoja sitten toisen käden kautta. Tiivisteissä suunnitteluvikaa?
 
Mun piti oikein katsoa netistä näiden XC60 takaovia ja tosiaan onhan siinä eroa esim. V90 malliin, jossa ei mitään likaantumisongelmaa ole.
Nyt ymmärrän tuon ongelman. V60:ssäkin tuo on tehty kuten V90:ssä
 

Liitteet

  • Picture1.jpg
    Picture1.jpg
    36,6 KB · Katsottu: 371
Kaapo sanoi:
Mun piti oikein katsoa netistä näiden XC60 takaovia ja tosiaan onhan siinä eroa esim. V90 malliin, jossa ei mitään likaantumisongelmaa ole.
Nyt ymmärrän tuon ongelman. V60:ssäkin tuo on tehty kuten V90:ssä

Hyvä kun laitoit tuon kuvan, nyt itsellekin aukeni tuo homma
 
Teekasi sanoi:
Urbaanilegenda tämä ei ole, itsekin tuota ihmettelin jo heti uudesta alkaen. Heittää aika huolella paskaa oven väliin takarenkaista. Eli lokasuoja loppuu ennen oven saumaa ja siinä oven välissä on vain pehmeä kumitiiviste vastustamassa hiekkapuhallusta. Käytännössä tuo tiiviste on aina kokonaan hiekanmurun peitossa ja pääsee siitä paskaa ohikin. Jos normaaliin ajoympäristöön kuuluisi hiekkateitä, niin varmasti voisi vaikutukset näkyä maalipinnassa nopeastikin.
Nimim. Mörön mukaan ei ole kysymys tuosta tiivisteasiasta, vaan lokasuojista: "Ei ole vaan takaoven sisään ui vettä takarenkaista, koska siellä ei ole lokasuojia."

Tämä nyt ei minusta liittyne millään muotoa ovien tiivisteisiin. Vai enkö nyt vaan ymmärrä jotain?
 
d392082389432106dade8da7a6574360.jpg
318f8c44b5e192674d7d715cca1554a7.jpg
0a1b04d47ebf14f4eec3facfd1b03c7f.jpg


Tuossa muutama selventävä kuva rakenteesta/ongelmasta.
 
/\ juuri tästä on kysymys. Kesällä melko puhadas vesi ei näy, mutta talvella kynnys umpipaskassa, kun ei ole lokasuojia. Tähän on saatavilla takuukorjaus, jota ei mielellään tehdä. Mutta tehdään jos vaatii.
 
Tässä on kyllä suunnittelu jäänyt vajaaksi. Saisivat laittaa lokasuojat ihan pyytämättä huolloissa ja seuraavaan mallivuoteen tehdaskorjaus.