autoilua & elämää

Äänestys

Uutisten mukaan jatkossa Suomeen tulevat XC60:t valmistetaan Kiinassa. Miten tämä vaikuttaa kiinnostukseesi hankkia uusi XC60 ?

Ei lainkaan
23 (40.4%)
Jossain määrin
18 (31.6%)
Erittäin paljon
16 (28.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 57

Kirjoittaja Aihe: Volvo XC60 (2018-)  (Luettu 480509 kertaa)

Paikalla Volvomees

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5060 : 01.09.2019 11:01 »
Ymmärsinkö oikein, että sinulla kesti tilauksesta toimitukseen noin 8 kuukautta? Itse olen tilannut heinäkuun viimeinen päivä ja luvattiin marraskuuksi, mutta näinköhän on.

Auto oli tosiaan myyjän mukaan tilattu tammikuussa. Itse en ollut alkuperäistä tilausta tekemässä, vaan auto oli jo ns putkessa kun sen hommasin. Mitä alkuperäiselle tilaajalle käynyt, sitä en tiedä. Toisena vaihtoehtona minullakin oli uusi tehdastilaus, johon kesä-heinäkuun vaihteessa lupailtiin toimitusta marras-joulukuulle. Tähän nopean toimituksen yksilöön vaan sai niin paljon paremman diilin, että tartuin siihen.  Ilmeisesti alkuvuoden tilausten toimitusaikaan on vaikuttanut ainakin mallivuoden vaihdos ja tietty nyt uusimpana käänteenä se, että eurooppaan autot toimitetaankin Kiinasta.

Poissa hidastelija

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5061 : 01.09.2019 13:54 »
Auto oli tosiaan myyjän mukaan tilattu tammikuussa. Itse en ollut alkuperäistä tilausta tekemässä, vaan auto oli jo ns putkessa kun sen hommasin. Mitä alkuperäiselle tilaajalle käynyt, sitä en tiedä.

Joo, täytyy luottaa myyjään sitten. Meillä mennään yhdellä autolla toistaiseksi ja jos toimitus venyy, alkaa olemaan jännät paikat lasten harrastusten ja omien menojen sovittamisessa  :) Se nyt on ainakin kait varmaa, että auto on Kiinassa tehty, kun kerrankin meni naapurimaan auton tilaamaan. Onkohan edes sitä pientä Ruotsin lippua?

Paikalla Volvomees

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5062 : 04.09.2019 13:07 »
Joo, täytyy luottaa myyjään sitten. Meillä mennään yhdellä autolla toistaiseksi ja jos toimitus venyy, alkaa olemaan jännät paikat lasten harrastusten ja omien menojen sovittamisessa  :) Se nyt on ainakin kait varmaa, että auto on Kiinassa tehty, kun kerrankin meni naapurimaan auton tilaamaan. Onkohan edes sitä pientä Ruotsin lippua?

Kyllä, Kiinassa valmistetuistakin löytyy Ruotsin lippu 😊 Ainakaan näin 700 kilometrin kokemuksella Kiinan laatu ei häviä millään tavalla ruotsalaiselle. Tähän mennessä keskikulutus on muuten ollut 3,3 mikä koostuu suurelta osalta työmatka-ajosta (yhteen suuntaan 30 km), joka hoituu suureksi osaksi sähköllä, tosin motarilla välillä täytyy polttiksella kiihdytellä, tähän sisältyy kaksi noin 150 km mittaista pidempää matkaa.

Poissa Xcee60

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5063 : 04.09.2019 18:57 »
Volvolle valmistunut XC60 takaoven paskaantumisen estävä lisälokasuoja. Pitää osata huollossa pyytää ja silti eivät heti tunnusta, että osa on olemassa. Ainakaan Ruotsissa osasta ei veloiteta erikseen.

Kiitos vinkistä! Omamekaanikko ei ollut kuullut asiasta mitään, kun olin yhteydessä, mutta soitti takaisin seuraavana päivänä, että varaosakoodi löytyy. Laittavat takuuseen.

Poissa Volvoheepo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 246
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5064 : 05.09.2019 12:52 »
Kyllä, Kiinassa valmistetuistakin löytyy Ruotsin lippu 😊 Ainakaan näin 700 kilometrin kokemuksella Kiinan laatu ei häviä millään tavalla ruotsalaiselle. Tähän mennessä keskikulutus on muuten ollut 3,3 mikä koostuu suurelta osalta työmatka-ajosta (yhteen suuntaan 30 km), joka hoituu suureksi osaksi sähköllä, tosin motarilla välillä täytyy polttiksella kiihdytellä, tähän sisältyy kaksi noin 150 km mittaista pidempää matkaa.

Tekniikan maailmassa oli maahantuojan tarkennus. vain T8 mallit tulevat Kiinasta.

Paikalla Volvomees

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5065 : 08.09.2019 17:01 »
Erityisesti T8:n omistajien mielipiteet ihanteellisista rengaspaineista kiinnostaa. Luovutettaessa paineet olivat noin 2,4, mutta olen nyt pitänyt ns ecopaineita eli about 2,7. Pitääkös joku vielä kovempia paineita ja minkä olette kokeneet parhaaksi?

Poissa jti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 390
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5066 : 09.09.2019 07:00 »
2,7 joka kulmassa, ympäri vuoden.
Volvo XC60 T8 Twin Engine -19

Poissa Pravda75

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5067 : 09.09.2019 08:44 »
Itseäni kiinnostaisi hankkia T8. Koska hybridin edut "vaativat" latausta, niin ladatahan sitä siis pitäisi. Työpaikalla on 30min ON ja 30min OFF -mallilla olevat latausmahdollisuudet, mitähän auto siitä tykkäisi?

Poissa tunnelma

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5068 : 09.09.2019 11:18 »
Itseäni kiinnostaisi hankkia T8. Koska hybridin edut "vaativat" latausta, niin ladatahan sitä siis pitäisi. Työpaikalla on 30min ON ja 30min OFF -mallilla olevat latausmahdollisuudet, mitähän auto siitä tykkäisi?

Ihan hyvää tykkäisi varmaan. Kunhan piuha on kytketty niin lataus käynnistyy aina kun virtaa alkaa tulla (ellei akku ole jo täysi). Schukosta suositellaan otettavan vain 8A jolla sähkörangea tulee suurinpiirtein 9 km/h. Type 2:sta tuplat ja se onkin T8:n suurin mahdollinen latausnopeus.

Paikalla Volvomees

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 19
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5069 : 10.09.2019 17:18 »
Tänään tuli uusi sähkörange-ennätys: tasan 50 km sähköllä, työmatka menosuuntaan 29,8 km ja paluumatkalla pääsin 20,2 km sähköllä. Kyse siis MY 2020 xc60 T8  business inscription 19 tuuman pyörillä. Nopeusrajoitus vaihtelee työmatkallani 40 ja 80 km/h välillä. Aika pitkä pätkä on 60 rajoitusta. Olosuhteet olivat tänään läes ihanteelliset, paluumatkalla ehkä ilmastointi haukkasi pienen siivun rangesta pois. Olen vakuuttunut siitä, että yhtä soittoa kuudenkympin tietä pääsisi ihanneoloissa yli 50 km. Sähkönkulutus pienentyy ensimmäisten kilometrien jälkeen kun auto on lämmennyt ja päästään tasaiseen vauhtiin. Nyt autolla ajettu 1013 km ja volvo on callin mukaan keskikulutus 3,2. Nämä kilometrit sisältävät työmatka-ajon lisäksi pari vajaan 150 km maantie/moottoritiematkaa ja suurin osa työmatkoistakin nopeampaa reittiä, jossa motaria about 20 km. Tyytyväinen täytyy olla näihin lukemiin.

Poissa JussiX

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5070 : 10.09.2019 22:54 »
Missä vauhdissa T8 siirtyy sähköstä bensalle, pystyykö ajamaan pelkällä sähköllä myös 100 km/h?

Poissa Mörkö

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5071 : 11.09.2019 05:07 »
127 km/h tai riittävän kovan kaasu painalluksen yhteydessä. Vaihtoherkkyys riippuu käytetystä moodista.
127 kmh ylittyessä auto palaa sähkötilaan automaattisesti, kun nopeus on laskenut alle 125 kmh.

Poissa ultimate70

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 38
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5072 : 11.09.2019 11:08 »
127 km/h tai riittävän kovan kaasu painalluksen yhteydessä. Vaihtoherkkyys riippuu käytetystä moodista.
127 kmh ylittyessä auto palaa sähkötilaan automaattisesti, kun nopeus on laskenut alle 125 kmh.
Onko tuo rajanopeus sille että sähkömoottori on kokonaan pois pelistä?
Mitsubishi Outlander PHEV MY19

Poissa Eki123

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 42
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5073 : 11.09.2019 12:23 »
Ei muute kuin multa hajosi schuko laturi. Uuden sai takuuseen seur. päivänä 😊

Herttoniemessä auto sai asianmukaista huoltoa. Ongelman korjaamiseksi vaihdettiin latauslaite autossa ja ilmeisesti joitakin sulakkeita. Auto on toiminut tämän jälkeen hyvin. Kun auto saatiin korjaamolle, pelasi palvelu vallan hyvin. Akulla pääsi ja pääsee edelleen noin 30-35 kilometriä. Lähtiessä sähkötilassa kantamana on 38 kilometriä. Ajonopeus on noin 115-120 moottoritiellä sähköllä ajaessa. Ilman sähköä ajaessa kuluttaa himpun verran enemmän kuin co-lukema antaa ymmärtää :D

Poissa Eki123

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 42
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5074 : 11.09.2019 12:24 »
Onko tuo rajanopeus sille että sähkömoottori on kokonaan pois pelistä?

Kyllä sähkön tuomaa voimaa riittää 170 kilometrin nopeuteen. Silloin on molemmat pelissä, mutta pelkällä sähköllä pääsee tuonne 127 lukemaan.

Poissa Corvike

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 605
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5075 : 11.09.2019 12:38 »
Kyllä sähkön tuomaa voimaa riittää 170 kilometrin nopeuteen. Silloin on molemmat pelissä, mutta pelkällä sähköllä pääsee tuonne 127 lukemaan.

Fake news. Sähkö avustaa noin 125 km/h nopeuteen asti ja siitä ylöspäin auto on etuvetoinen

Poissa tunnelma

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5076 : 11.09.2019 12:51 »
Onko tuo rajanopeus sille että sähkömoottori on kokonaan pois pelistä?

N. 127 km/h on korkein nopeus, jossa T8 pystyy etenemään pelkällä sähköllä, eli taka-akselin sähkökoneella. Kovemmassakin vauhdissa sähkö voi olla yhtälössä mukana kampiakseliin integroidun sähkökoneen (CISG) kautta, mutta taka-akselilla ei tällöin ole työntöä.

Poissa Hepokatti

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5077 : 11.09.2019 16:08 »
Muutamia kertoja on ollut tilanteita joissa mennyt "lataus ajoitettu(tai ajastettu)"-tilaan ilman minkäänlaista ajastusta. Syy on ollut joskus latauslaitteen (juustoportin amps, virran tai parkkisähkön) vika mutta joskus myös auto on jostain kumman syystä todennut ettei aloita latausta. Joskus latauksen on saanut päälle kun on VoC:sta käskenyt "aloita lataus" esim k-latauksen kohdalla mutta usein tuon vian tullessa täytyy tarkistaa onko latauslaitteessa tosiaan joku vika.

Harvoin saan enää rangea 35/40km täyden latauksen jälkeen. Yleensä on 33-34/38-39km rangea. Kilsoja nyt reilut 26t. Ei pitäisi akun rangen vähentyä 5% vajaassa vuodessa. Täytyy tuosta kyllä mainita huollossa. Myös latauksessa tuntuu että laturin flekti pyörii kokoajan jos keli on yli +15.

Paras range sähköllä on ollut n 44km vaikka alussa sanoi 40km eli paljon on kiinni kelistä ja ajotyylistä. Paras on kuiva, pilvinen, n 10-15 astetta eikä merkittävästi liikennettä.

Itselläni tekee samaa tuo flekti ja rangekin on pienentynyt 34km kohdalle. Oletko saanut tähän huollosta vielä vastausta?

Pitäisi huolto varata joka tapauksessa, niin täytyy kysellä voiko asialle tehdä jotain.

Auto otettu käyttöön viimevuoden marraskuussa ja kilometrejä n.15t.

Poissa Eki123

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 42
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5078 : 11.09.2019 16:44 »
Itselläni tekee samaa tuo flekti ja rangekin on pienentynyt 34km kohdalle. Oletko saanut tähän huollosta vielä vastausta?

Pitäisi huolto varata joka tapauksessa, niin täytyy kysellä voiko asialle tehdä jotain.

Auto otettu käyttöön viimevuoden marraskuussa ja kilometrejä n.15t.

Akun kanssa ei ole tuolla mitään tekemistä. Enemmän merkitystä millaisella nopeudella olet pure-tilassa revitellyt. Ennustaa aikaisemman ajamisen perusteella miten pitkälle mahdollisesti voisit päästä. Tällainen selitys minulle on annettu.

Poissa Mörkö

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Volvo XC60 (2018-)
« Vastaus #5079 : 11.09.2019 17:51 »
Akun kanssa ei ole tuolla mitään tekemistä. Enemmän merkitystä millaisella nopeudella olet pure-tilassa revitellyt. Ennustaa aikaisemman ajamisen perusteella miten pitkälle mahdollisesti voisit päästä. Tällainen selitys minulle on annettu.

Höpsis selityksille.
Kun lähtörange putoaa riittävästi ylittyy valmistajan takuukynnys akkujen vaihtamiseksi. Akkujen vaihto maksaa ostamalla noin 15-20 t€ ja onhan se halvempaa, jos kuluttaja maksaa sen itse tai hän tyytyy lyhyempään rangeen. Purella 32 km on raja-arvo, jonka jälkeen takuu laukeaa, jos olen yhtään ymmärtänyt oikein keskustelut Ruotsissa.

Suomessa ei haluta tietää kaikkea.vertaa likastuvat takaovet ja lokasuojien asennus ilmaiseksi, jos osaat pyytää.