autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä Mercedes-Benzistä  (Luettu 44034 kertaa)

Poissa skiri

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 27
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #220 : 03.09.2018 08:43 »
Onko vielä julkaistu WTLP-hinnastoja?

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2704
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #221 : 03.09.2018 10:01 »
Siellähän nuo näyttäisi netissä olevan.

Poissa Petri M

Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #222 : 03.09.2018 16:06 »


Luultavasti nestevajausta. Mb ilmastointi käy painevaihtelulla 10bar-15bar ja flekti lähtee päälle 13-15bar kohdalla sammuen yleensä normikeleillä aina kun paine laskee alle 13bar.

Veikkaus siis vajaatäyttö jos flekti käy jatkuvasti ulkolämpötilasta riippumatta.

Meniskö päinvastoin, että kylmäainevajaus laskisi painetta eikä nostaisi.
Vajaus aiheuttaa imupuolella, eli höyrystimessä paineen nousua.
Lauhdutin puolella vajaus aiheuttaa paineen laskemista ei nousemista.

VW Passat 2.0 TDI DSG 2012
Renault Traffic Dci 115 2017
VW Golf 1,6 farmari 2001 2kpl

Poissa Mika_M

Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #223 : 05.10.2018 09:34 »
Onkos kellään kokemusta W212 facelift eemelistä, jossa kaistallapitoavustin ja vetokoukku? Tässä nyt yhteen sellaiseen asennutettiin vetokoukku (ei merkkiliikkeessä) ja aina perävaunun ollessa kytkettynä, tippuvat sekä kaista-avustin että kuolleen kulman varoitin pois päältä. Onko tämä suunniteltu ominaisuus vai onko koukun sähköt asennettu nyt jotenkin pieleen?  ???

Ohjekirjasta en äkkiseltään mainintaa asiasta löytänyt...
VCDS @ Kotka

Poissa dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9093
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #224 : 05.10.2018 09:45 »
Onkos kellään kokemusta W212 facelift eemelistä, jossa kaistallapitoavustin ja vetokoukku? Tässä nyt yhteen sellaiseen asennutettiin vetokoukku (ei merkkiliikkeessä) ja aina perävaunun ollessa kytkettynä, tippuvat sekä kaista-avustin että kuolleen kulman varoitin pois päältä. Onko tämä suunniteltu ominaisuus vai onko koukun sähköt asennettu nyt jotenkin pieleen?  ???

Ohjekirjasta en äkkiseltään mainintaa asiasta löytänyt...

Ei kokemusta, veikkaus on. Tarkoituksellista.
Jos miettii vaikka että sulla on 6m kärry perässä niin joku voi kuvitella että vieressä ei ole ketään ja lähtee avustimeen luottaen kaistan vaihtoon...???

Kaistavahti (ohjaava) taas voi aiheuttaa koko yhdistelmän kippaamisen, rajuja liikkeitä ???
« Viimeksi muokattu: 05.10.2018 09:49 kirjoittanut dingdongpingpong »
Soita nolla viis ysi kuka tuli ?

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3690
  • Tulossa Bass olut
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #225 : 05.10.2018 11:20 »
Onkos kellään kokemusta W212 facelift eemelistä, jossa kaistallapitoavustin ja vetokoukku? Tässä nyt yhteen sellaiseen asennutettiin vetokoukku (ei merkkiliikkeessä) ja aina perävaunun ollessa kytkettynä, tippuvat sekä kaista-avustin että kuolleen kulman varoitin pois päältä. Onko tämä suunniteltu ominaisuus vai onko koukun sähköt asennettu nyt jotenkin pieleen?  ???

Ohjekirjasta en äkkiseltään mainintaa asiasta löytänyt...

On kokemusta. On suunniteltu ominaisuus.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Mika_M

Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #226 : 05.10.2018 12:28 »
On kokemusta. On suunniteltu ominaisuus.

Ok, kiitos tiedosta. Onhan sille toki perusteita, kuolleen kulman vahdin ymmärrän hyvinkin. Sitä en kyllä ihan niin hyvin, etteikö kaista-avustin voisi edelleen pitää autoa kaistalla, eihän se mitään äkkiliikkeitä normaalisti tee. Jättäisi sitten vaikka kaikki jarrutukset ja äkilliset ohjausliikkeet pois kun kärry on perässä.

Mutta toki näissä pelataan varman päälle.
VCDS @ Kotka

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3690
  • Tulossa Bass olut
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #227 : 05.10.2018 22:49 »
Jep. Se peräkärry voi hyvinkin olla autoa leveämpi, jota kaista-avustin ei tiedä.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Tietäjä

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 81
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #228 : 08.10.2018 20:02 »
Siellähän nuo näyttäisi netissä olevan.

Eipä näytä olevan hybridejä. Onko Mersu jättänyt ne pois?

Poissa TeroPee

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 408
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #229 : 11.10.2018 13:39 »
Ok, kiitos tiedosta. Onhan sille toki perusteita, kuolleen kulman vahdin ymmärrän hyvinkin. Sitä en kyllä ihan niin hyvin, etteikö kaista-avustin voisi edelleen pitää autoa kaistalla, eihän se mitään äkkiliikkeitä normaalisti tee. Jättäisi sitten vaikka kaikki jarrutukset ja äkilliset ohjausliikkeet pois kun kärry on perässä.

Mutta toki näissä pelataan varman päälle.

Palaako nuo automaattisesti pois kytkeytyneet avustimet takaisin päälle kun kärryn aikanaan ottaa pois? Mulla on yösuhdeautona Passat, jossa tietyt avustimet samalla tavalla kytkeytyvät pois päältä mutta eivät kytkeydy automaattisesti takaisin. Saatan sitten ajella pitkäänkin ilman kuolleen kulman varoitinta.

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 180
  • C 300CDI T 4-Matic
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #230 : 11.10.2018 14:23 »
Ainakin W204 Ceessä avustimet palaavat heti toimintaan kun kärryn pistokkeen irroittaa.
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3426
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #231 : 27.10.2018 19:48 »
Paikallisessa Vehossa pyörähtäessä kävin koeistumassa myös pari mielenkiintoista Mersua.

CLA Shooting brake: Minusta tämä on tosi makean näköinen, mutta viereen päästyä vaivasi epäusko että onko kyseessä pienoismalli. Niin pieneltä ja matalalta takaosa näytti! Ilmestys oli niin hupaisa että piti ihan koeistua takapenkki. Matalalla oleva pieni oveksi kutsuttu luukku auki ja loikkaus leeveän kynnyskotelon/ lokasuojan yli sisään. Ihmeekseni totesin että kyllähän sinne ihminen mahtuu, jos kohta minä nyt en ole mahtuvuushaasteinen millään muotoa. Lisäksi takapenkki tuntui olevan yllättävän korkealla verrattuna etupenkkeihin ja tuulilasin yläreunaan. Hauska kokemus. Kävin istahtamassa myös etupenkin, mutta eipä sieltä mitään sanottavaa jäänyt.

Citan. Joo kiitos, tiedän että tämä on Rellu josta mersumiehet eivät haluaisi mainittavan. Siitä huolimatta siellä Vehon hallissa oli sellainen esillä. Hintalapussa luki 35ke mutta laatuvaikutelma oli varmaan kehnompi kuin Daciassa? Ovenkahvat sun muut maalaamattomat röpömuovit olivat huomattavan karkeat käteen, enkä muistakaan että onko tällä hetkellä myytävänä mitään muuta autoa jossa on 1DIN-mankka kojelaudassa  ;D Takakontti oli yllättävän pieni auton olemukseen nähden (toki iso oikeasti), mutta sisäkorkeutta näytti olevan kunnolla niille jotka sitä tarvitsevat. Olen käytettyjä autoja selatessa pari kertaa törmännyt vaihtoehtona tähän, mutta en tiedä olisinko valmis mukavuus&viimeistelyosastolla palaamaan ihan näin kauas viime vuosituhannelle.




Poissa Pepeto

Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #232 : 27.10.2018 20:15 »
Jos Daciaan ei osta isompaa navigoinnillista radiota, silloin siihen voi asentaa tuommoisen perusmallin. Ja Citanhan on itse asiassa Dacia Dokkerille sukua.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa Tietäjä

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 81
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #233 : 28.10.2018 08:21 »
Myyjän mukaan Mersu saa tuotatantoon E- ja C-luokkien hybridit alkuvuonna. Ilmeisesti WLTP mukainen sähköajomatka olisi yli 70km  ja hybridit tulee sekä dieselinä että bensana. Noihin Mersun hybrideihin saa myös vetokoukun.
Päästöt WLTP mukaan alle 40g/km. Eipä juuri jää veroa hintaan.

A- ja B-luokkien hybrideihin olisi luultavasti tulossa sähköinen neliveto mallikin. Sähkömoottori siis mitä ilmeisemmin takana.

Paikalla nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2326
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #234 : 28.10.2018 08:37 »
Myyjän mukaan Mersu saa tuotatantoon E- ja C-luokkien hybridit alkuvuonna. Ilmeisesti WLTP mukainen sähköajomatka olisi yli 70km  ja hybridit tulee sekä dieselinä että bensana. Noihin Mersun hybrideihin saa myös vetokoukun.
Päästöt WLTP mukaan alle 40g/km. Eipä juuri jää veroa hintaan.

C300de ja E300de julkistettiin jo. NEDC-normin mukaan sähköajomatka 54...57 km ja päästöt tuossa 40 gramman tuntumassa samoin vanhan normin mukaan. Jonkinlaista kuluttajan harhaanjohtamista MB:ltä julkistaa tietoja ainoastaan NEDC-normin mukaan malleista, joista myydään vain WLTP-normin aikana.

E300e:stä löytyi myös viralliset tiedot 50 km sähköllä ja 45 g/km (NEDC).

Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2384
Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #235 : 28.10.2018 08:37 »
Tuollainen diesel-hybridi voisi olla hyvinkin kiinnostava. Diesel-veron luulisi olevan sangen maltillinen. Toivottavasti niissä on myös riittävästi Woimaa ja 4-veto.

Edit: Kiinnostus ohi....

https://www.autocar.co.uk/car-review/mercedes-benz/c-class/first-drives/mercedes-benz-c-class-estate-c300de-2018-review

Olivat ajaneet testilenkin tehtaan koeautolla.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2018 08:42 kirjoittanut jlindstrom »

Poissa Taky

Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #236 : 28.10.2018 08:57 »
Edit: Kiinnostus ohi....
Olivat ajaneet testilenkin tehtaan koeautolla.

Mikä siinä tökkäsi?

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2384
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #237 : 28.10.2018 09:24 »
Karkeaksi kuvattu pieni diesel, turhan lyhyt aähkömatka, epätasaisella tiellä alustan toiminta...

Mutta erityisesti se tärkein kriteeri: nelivedon puute.

No joo, itsellä vähän sellainen vaihe menossa, että ehkä odotukset/ajatukset seuraavasta autosta ovat vaatimuksiltaan kohtuuttomat tai ainakin liian kalliit.

Pitää katsoa mihin suuntaan ajatukset seuraavan vuoden aikana jalostuvat. Siitä aikanaan lisää ”autonvaihto ketju(i)ssa”.

Poissa TuplaVW

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 248
Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #238 : 28.10.2018 17:18 »
Karkeaksi kuvattu pieni diesel, turhan lyhyt aähkömatka, epätasaisella tiellä alustan toiminta...

Mutta erityisesti se tärkein kriteeri: nelivedon puute.

No joo, itsellä vähän sellainen vaihe menossa, että ehkä odotukset/ajatukset seuraavasta autosta ovat vaatimuksiltaan kohtuuttomat tai ainakin liian kalliit.

Pitää katsoa mihin suuntaan ajatukset seuraavan vuoden aikana jalostuvat. Siitä aikanaan lisää ”autonvaihto ketju(i)ssa”.
Tänään ajoin samalla koneella ilman hybridiä toki, ja nelivedolla. Omasta mielestä tuo kone on dieseliksi hyvinkin sivistynyt ja vaimeahko ääniltään. Nelivetoa ei päivän kelissä paljon huomannut, kokonaisuutena tarjoaa alustaa myöten mainion kaverin kaikkiin olosuhteisiin, sitä en epäile. Itse voisin tuolta pohjalta olla jopa dieselhybridistä kiinnostunut, koska jos paketti on ilman sähkömoottoriakin noin hyvä, ei paljoaa varmaan sähkön kanssa huonone. Tuollaisen testiraportin perusteella en omia päätöksiä tekisi. Saattaa olla että uuden Bentleyn hybridi on miellyttänyt testaajaa enemmän  ;)
Mercedes-Benz  4matic -16
Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex: Passat Variant TSI DSG Highline -11 (I,II,III, ACC,DCC, ym), Golf Variant TSI -10, Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Poissa Bawuka

Vs: Yleistä Mercedes-Benzistä
« Vastaus #239 : 28.10.2018 17:21 »
Sehän sen auton tai minkä tahansa tavaran hyvyyden kertookin, kun joku testaaja kertoo siitä omia subjektiivisiä näkemyksiään  ;D. Jotenkin itse tottunut ostamaan tavarat omien kokemusten mukaan, en toisien.
-18 MB A200 A Progressive