https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Karoq

Reisuilla olen havainnoinnut että useammin Karogeja tulee vastaan kuin Atecoita. Ja kunntilastoja katsoin niin onhan Skodia rekattu yli 500 tänä vuonna, mikä taitaa olla enemmän mitä Atecaa liikkuu kaikenkaikkiaan.
 
Uudessa Caravan lehdessä koeajossa Karoq Exclusive 2.0 tdi 150 4x4 dsg.
Vetivät sillä hyvin kevyttä ja pientä Weinsberg Caraone vaunua.
Lehdelle tyypillisesti autosta ei moitittavaa löytynyt. Mutta mikä erityisesti kiinnitti huomion, oli kulutus vetohommissa. Weinsbergin pienehkö ( 420 ) vaunu tuli perässä 8-litran kulutuksella. Ei paha vaunuhommissa!

Oispa rahaa toisille jakaa, niin ostaisin vanhemmilleni tuollaisen yhdistelmän..
 
tuRboman sanoi:
Uudessa Caravan lehdessä koeajossa Karoq Exclusive 2.0 tdi 150 4x4 dsg.
... Mutta mikä erityisesti kiinnitti huomion, oli kulutus vetohommissa. Weinsbergin pienehkö ( 420 ) vaunu tuli perässä 8-litran kulutuksella. Ei paha vaunuhommissa!

Itse nyt täällä Kreetalla eikä kusti polkenu lehteä tänne mokoma, enkä tiedä mitä moinen vaunu painaa, mutta oman 1350 kilosen kopin kanssa Ateca vieny aina vähintään 10.5 litraa. Halmeenmäki(?) ajanu pelkästään alamäkeen?
 
Omamassa 950kg ja kokonaismassa 1100kg. Ja tietysti joku yksittäinen stintti kuten jutussa, ei vielä kerro kokonaisuutta. Mutta vähällä silti on mennyt.

Katsemin kuvia autosta ja koetin miettiä miksei se näytä yhtä tasapainoiselta kuin Ateca. En osaa nimetä mitään yksittäistä seikkaa tai piirrettä. Jostain syystä ( perä? ) saa auton muistuttamaan etäisesti 1gen Tiquania josta minä en pidä.

Ja jälleen täytyi ihastella Skodan käytännöllisyyttä kun takakontti oli auki ja kaikki tavaraverkot yms koukut on paikoillaan. Miksei tämä vois olla kaikkien farkkujen & cittareiden minimivarustustaso?

Kallishan tuo on kuin kauhistus. Toki varmasti huikean hieno auto. Siitä huolimatta 47k€ on paljon rahaa, ja vaikeaa ois latoa kyseinen määrä tiskiin tuosta autosta. Tietäen, että vaihtoon viedessä nämä topoftheline mallit kärsii kyllä ihan järjettömästi.
 
Kiitos Automaattori kun olet laittanut suoria linkkejä näihin mallikohtaisiin säikeisiin. Helppo käydä kurkkimassa ja puntaroimassa  :)
 
Jotenkin Karoqia näkee liikenteessä yllättävän harvoin. Piti käydä vilkaisemassa tilastoja niin tänä vuonna n. 1000 autoa rekisteröity, että pitäisihän näitä olla. Vertailun vuoksi Kodiaq vajaa 1500 autoa, Octavia vajaa 5000 autoa ja Ateca 300 autoa.
 
Olen kiinnittänyt samaan huomiota, että ei näitä oikein näe liikenteessä. Usein olen kauempaa katsonut että nyt on Karoq, mutta lähempää paljastunut Kodiaqiksi.
 
Ihan ajankuluksi tässä flunssan kourissa tutkailin nettiautoa.
Myynnissä 89 yksilöä, joista vain 14 nelivetoa! Jossakin kaskaissa tämän suhteen jotenkin ymmärrän, mutta kun Skodalla on ihan hyvä valimoima myös ei-maastureita.
 
Koko valkoisena tuollaisen nähnyt. Ei huono ollenkaan. Vastaako tämä kooltaan Vw Tigua?
 
ptme sanoi:
Ihan ajankuluksi tässä flunssan kourissa tutkailin nettiautoa.
Myynnissä 89 yksilöä, joista vain 14 nelivetoa! Jossakin kaskaissa tämän suhteen jotenkin ymmärrän, mutta kun Skodalla on ihan hyvä valimoima myös ei-maastureita.

Ei noita citymaastureita täällä Kehä3:n sisäpuolella metsäajoon käytetä eikä varmaan muuallakaan.

Aika monta Qashqaita olen nähnyt rouvien lastenkuljetusautona. Siinäkin käytössä on mukavampi kuin joku maanuoliainen, kun takapenkkiläisten turvavyöt ovat mukavammin tavoitettavissa ja näkyvyys on parempi. Myös seniorille mukavampi, kun ei tarvitse kyykkiä istuessaan. Noissa hommissa neliveto on turhaa painolastia kulutusta lisäämässä.
 
antsu sanoi:
Ei noita citymaastureita täällä Kehä3:n sisäpuolella metsäajoon käytetä eikä varmaan muuallakaan.
Myös seniorille mukavampi, kun ei tarvitse kyykkiä istuessaan.
Meillä Octavia vaihtuu Karoqiin juuri tuon: voi nousta sisään ja lasketua ulos  - mahdollisuuden takia. Myös tavaratila Karoqissa on sen verran korkeampi, että tavaroita voi kuljettaa pystyssä.
 
volante sanoi:
Meillä Octavia vaihtuu Karoqiin juuri tuon: voi nousta sisään ja lasketua ulos  - mahdollisuuden takia. Myös tavaratila Karoqissa on sen verran korkeampi, että tavaroita voi kuljettaa pystyssä.

Tänään lähti Karoq nelivetona tilaukseen, kohtuu runsailla lisukkeilla saatavilla olevia turvallisuus-, käyttö- ja mukavuusvarusteita. Hyvin palvellut Golf saa siitä seuraajansa.

Toimitusaika-arvio 4-5 kk. Etuvetomallit tulevat kuulemma nopeammin, jopa kahdessa kuukaudessa.

 
juupeli sanoi:
No ni. Laitahan talli jo pystyyn niin päästään porukalla odottelemaan  :D
Kiitokset vaan kannustuksesta. Ei tule tuostakaan laitettua sen enempää esittelyä.
Aiheesta kiinnostuneille valmis kommentoimaan entiseen tapaan.

Sen verran omituista vaan on useamman kantajäsenen kommentointi aina, ikuisia stereotypiota toistaen (enkä suinkaan tarkoita nyt edes merkkiä  ;D )

Tämän kun on kuvitellut olevan oikeasti autoista kiinnostuneiden palsta mutta oikea kiinnostus monella kantatyypillä tuntuu olevan jossakin ihan muualla kuin oikeissa ominaisuuksissa tai kokemuksissa, nooh anti olla. Tuli vaan niin hyvin taas tuolla autonvaihtoketjussa esiin  :-X
 
On täällä kyllä ihan aiheesta kiinnostuneitakin.
Joskus helpompaa tai sitten ei; näiden julkaisujen kanssa.
 
TuplaVW sanoi:
Kiitokset vaan kannustuksesta. Ei tule tuostakaan laitettua sen enempää esittelyä. Aiheesta kiinnostuneille valmis kommentoimaan entiseen tapaan. Sen verran omituista vaan on useamman kantajäsenen kommentointi aina, ikuisia stereotypiota toistaen (enkä suinkaan tarkoita nyt edes merkkiä  ;D )

Ymmärrän mutta yritän vielä  :D
Luen mielelläni enemmän tai vähemmän kaikkia Autotallin tarinoita. Minun mielestäni Autotallissa on ihailtavan hyvin säilynyt kunnioitus tallien omistajia sekä heidän autojaan kohtaan. Taitaa siitä olla tallin säännöissäkin maininta mutta joka tapauksessa siellä ei juurikaan ole typerää häiriköintiä. Ei ainakaan samassa mittakaavassa kuin noissa autoiluun liittyvissä yleisketjuissa. Ylläpitokin siivoaa hanakammin joutavat viestit pois.
 
TuplaVW sanoi:
Tänään lähti Karoq nelivetona tilaukseen, kohtuu runsailla lisukkeilla saatavilla olevia turvallisuus-, käyttö- ja mukavuusvarusteita. Hyvin palvellut Golf saa siitä seuraajansa.

Toimitusaika-arvio 4-5 kk. Etuvetomallit tulevat kuulemma nopeammin, jopa kahdessa kuukaudessa.
Nopeeks on sitten mennyt, meidän vajaavetoinen 1.5 DSG on tilattu kesäkuussa 2018 ja vasta on arveluita toimitusajankohdasta. Valmistusviikko piti oleman 50 (+-1).
 
volante sanoi:
Nopeeks on sitten mennyt, meidän vajaavetoinen 1.5 DSG on tilattu kesäkuussa 2018 ja vasta on arveluita toimitusajankohdasta. Valmistusviikko piti oleman 50 (+-1).
Ovat toimitukset näköjään nopeutuneet normaalille tasolle, nelivetojenkin osalta.
Tilauksesta toimitukseen näyttäisi nyt menevän 3 kk.