autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Karoq  (Luettu 35923 kertaa)

Poissa epjbmw

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1304
  • Skoda Fabia
Vs: Karoq (Yetin seuraaja)
« Vastaus #340 : 20.01.2018 18:38 »
^ Johan tuohon sitten kertyy ajokuukausia. Minä muistelin noiden tulleen myöhemmin.

Poissa d6r

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 47
Vs: Karoq (Yetin seuraaja)
« Vastaus #341 : 24.01.2018 22:15 »
Tuttava oli käynyt tehdasvierailulla Mlada Boleslavissa. Käynnistelevät siellä Karoqin valmistusta, joten toisen tuotantopaikan avulla saadaan apua Kvasinyn tuotantokapasiteetin puutteeseen. Sarjatuotantoon pääkallopaikalla päästään tammikuun alkupuolella.


http://www.skoda-auto.com/en/news/2018-01-12-karoq-production-in-mlada-boleslav
Volvo S60 2.5T A Summum 2007

Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 306
  • OcuIII 1.2tsi
Vs: Karoq (Yetin seuraaja)
« Vastaus #342 : 09.05.2018 20:08 »
Yllättävän vähän tästä mallista keskustelua, naapuripalstalla jotain mutta aika vaisua sielläkin. Eikö auto kiinnosta vai mistä johtunee? Hinnoittelu mennyt pikkuisen pitkäksi? Muotoilu ei ehkä omaan silmään ole parasta skodaa, mutta ihan siedettävä kuitenkin.

Itse kerran kävin koeajoa yrittämässä, mutta liikkeen ainoa auto oli annettu pidempään testiin jollekin. Täytyy silti jossain vaiheessa käydä kokeilemassa, 1.5tsi lähinnä kiinnostaa mutta alkaa mennä itselle vaan turhan kalliiksi varsinkin jos vielä sitä nelivetoa odottelisi...

Poissa Automaattori

Vs: Karoq (Yetin seuraaja)
« Vastaus #343 : 09.05.2018 20:20 »
Voi olla että Karoqeja ei kovin paljoa ole vielä luovutettu tilaajille. Ei se tietenkään estä keskustelua, aika hiljaista on ollut keskustelut muutenkin Skodista verrattuna entisiin aikoihin.

Karoqin lanseeraus epäonnistui mielestäni pahoin aikataulullisesti. Liian pitkään hehkutettiin ennakkoon ja kun julkaisun aika tuli niin malli- ja varustevalikoima ei ollut kovin häävi. Eikä ole vieläkään. Ja autoja saa odottaa ikuisuuden.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Jysky

Vs: Karoq (Yetin seuraaja)
« Vastaus #344 : 22.05.2018 13:35 »
VAGarenan puolella luovututuksia alkanut tippumaan nyt reippaammin.
Ateca TDI 4drive

nokivasara

  • Vieras
Vs: Karoq (Yetin seuraaja)
« Vastaus #345 : 22.05.2018 13:49 »
Voi olla että Karoqeja ei kovin paljoa ole vielä luovutettu tilaajille. Ei se tietenkään estä keskustelua, aika hiljaista on ollut keskustelut muutenkin Skodista verrattuna entisiin aikoihin.

Karoqin lanseeraus epäonnistui mielestäni pahoin aikataulullisesti. Liian pitkään hehkutettiin ennakkoon ja kun julkaisun aika tuli niin malli- ja varustevalikoima ei ollut kovin häävi. Eikä ole vieläkään. Ja autoja saa odottaa ikuisuuden.
Voi  myös olla, että Suomeen on hinnoittelun (ja autoveron) vuoksi tilattu Karoqeja aika vähän ja vilkkaamman markkinat menevät jonoissa ohi?
Vertailuna Kodiaq ja Karoq.. kun kattelin hyllytavarana löytyviä nelivetoja, niin Kodiaqin saa halvemmalla.
Vertailussa halvimmat nelivedot mitä löytyi autotalli.com:ista.. varustelut ei vastaa toisiaan, mutta ei vastaa auton kokokaan.



Poissa otj

Vs: Karoq
« Vastaus #346 : 03.06.2018 20:17 »
Segmentissään rekisteritilastoissa kuukaudet 1-4 Qashqai ykkönen, 3008 2., Grandland 3., Karoq 4., Ateca 5. ja Kadjar 6.

Poissa Hesusnis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 279
Vs: Karoq
« Vastaus #347 : 03.06.2018 21:16 »
En kyllä millään ymmärrä tuota Nissanin suosiota. Vaikuttaa äärimmäisen tylsältä kulkineelta ja siinä ei oikein mikään ominaisuus vaikuta yhtään paremmilta kuin kilpailijoilla.

Poissa otj

Vs: Karoq
« Vastaus #348 : 03.06.2018 21:19 »
Joo se ei tuosta kuusikosta taida oikein millään mittarilla olla paras auto. Ei se nyt huonokaan ole, mutta kyllähän nuo kilpakumppanit konsernisisar Kadjaria myöten on parempia autoja.

Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 306
  • OcuIII 1.2tsi
Vs: Karoq
« Vastaus #349 : 03.08.2018 19:55 »
https://tekniikanmaailma.fi/eiko-pelkka-katumaasturi-riita-skodan-uusi-karoq-scout-on-sisarmallejaan-askeleen-lahempana-aitoja-maastureita/

Scout tulossa ja siinä samalla tulee sitten bensaneliveto, ainakin jutun mukaan.
Lainaus
Škodan uudessa Karoq Scoutissa on aina neliveto, mikä lisää auton maasturimaisuutta.
.... Moottoriksi Karoq Scoutiin voi valita 110 kilowattia kehittävän 1,5-litraisen bensiiniturbon tai kaksilitraisen turbodieselin joko 110 tai 140 kilowatin tehoisena.


Ei näitä muuten edelleenkään kovin usein liikenteessä näe, ilmeisesti toimitukset ainakin takkuaa.

Poissa Jysky

Vs: Karoq
« Vastaus #350 : 04.08.2018 08:21 »
Reisuilla olen havainnoinnut että useammin Karogeja tulee vastaan kuin Atecoita. Ja kunntilastoja katsoin niin onhan Skodia rekattu yli 500 tänä vuonna, mikä taitaa olla enemmän mitä Atecaa liikkuu kaikenkaikkiaan.
Ateca TDI 4drive

Poissa Automaattori

Vs: Karoq
« Vastaus #351 : 05.08.2018 09:19 »
Sportline esitellään Pariisin autonäyttelyssä. Autocarin mukaan tulis 190hv bensakin.

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-paris-motor-show/skoda-karoq-sportline-revealed-suv
« Viimeksi muokattu: 05.08.2018 10:39 kirjoittanut Quality »
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Automaattori

Vs: Karoq
« Vastaus #352 : 05.08.2018 10:33 »
^En saanut tuota linkkiä toimimaan, sorry!

p.s. kopioimalla tämän linkkitekstin kokonaisuudessaan selaimeen, niin näyttäis avautuvan sivu.

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-paris-motor-show/skoda-karoq-sportline-revealed-suv’s-sporty-flagship-variant
« Viimeksi muokattu: 05.08.2018 10:51 kirjoittanut Quality »
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 306
  • OcuIII 1.2tsi
Vs: Karoq
« Vastaus #353 : 05.08.2018 10:46 »
« Viimeksi muokattu: 05.08.2018 10:50 kirjoittanut Quality »

Poissa tuRboman

Vs: Karoq
« Vastaus #354 : 12.09.2018 15:46 »
Uudessa Caravan lehdessä koeajossa Karoq Exclusive 2.0 tdi 150 4x4 dsg.
Vetivät sillä hyvin kevyttä ja pientä Weinsberg Caraone vaunua.
Lehdelle tyypillisesti autosta ei moitittavaa löytynyt. Mutta mikä erityisesti kiinnitti huomion, oli kulutus vetohommissa. Weinsbergin pienehkö ( 420 ) vaunu tuli perässä 8-litran kulutuksella. Ei paha vaunuhommissa!

Oispa rahaa toisille jakaa, niin ostaisin vanhemmilleni tuollaisen yhdistelmän..
"Well, take me back down where cool water flows, yeah.
Let me remember things I love.."
CCR - Green River

Poissa HatYai

Vs: Karoq
« Vastaus #355 : 12.09.2018 15:54 »
Tämän huippumallin NEDC hinta 47475,52 euroa, WLTP varmaan rapiat puolisataa tuhatta :'(

Poissa Jysky

Vs: Karoq
« Vastaus #356 : 12.09.2018 19:13 »


Uudessa Caravan lehdessä koeajossa Karoq Exclusive 2.0 tdi 150 4x4 dsg.
... Mutta mikä erityisesti kiinnitti huomion, oli kulutus vetohommissa. Weinsbergin pienehkö ( 420 ) vaunu tuli perässä 8-litran kulutuksella. Ei paha vaunuhommissa!

Itse nyt täällä Kreetalla eikä kusti polkenu lehteä tänne mokoma, enkä tiedä mitä moinen vaunu painaa, mutta oman 1350 kilosen kopin kanssa Ateca vieny aina vähintään 10.5 litraa. Halmeenmäki(?) ajanu pelkästään alamäkeen?
Ateca TDI 4drive

Poissa tuRboman

Vs: Karoq
« Vastaus #357 : 12.09.2018 19:37 »
Omamassa 950kg ja kokonaismassa 1100kg. Ja tietysti joku yksittäinen stintti kuten jutussa, ei vielä kerro kokonaisuutta. Mutta vähällä silti on mennyt.

Katsemin kuvia autosta ja koetin miettiä miksei se näytä yhtä tasapainoiselta kuin Ateca. En osaa nimetä mitään yksittäistä seikkaa tai piirrettä. Jostain syystä ( perä? ) saa auton muistuttamaan etäisesti 1gen Tiquania josta minä en pidä.

Ja jälleen täytyi ihastella Skodan käytännöllisyyttä kun takakontti oli auki ja kaikki tavaraverkot yms koukut on paikoillaan. Miksei tämä vois olla kaikkien farkkujen & cittareiden minimivarustustaso?

Kallishan tuo on kuin kauhistus. Toki varmasti huikean hieno auto. Siitä huolimatta 47k€ on paljon rahaa, ja vaikeaa ois latoa kyseinen määrä tiskiin tuosta autosta. Tietäen, että vaihtoon viedessä nämä topoftheline mallit kärsii kyllä ihan järjettömästi.
"Well, take me back down where cool water flows, yeah.
Let me remember things I love.."
CCR - Green River