autoilua & elämää

Äänestys

Maksan ostokseni mieluiten

Luotto- tai maksuaikakortilla
49 (23.8%)
Käteisellä
37 (18%)
Pankkilainalla
1 (0.5%)
Bonuskortilla
8 (3.9%)
Verkkomaksuna
20 (9.7%)
Debit-/pankkikortilla
91 (44.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 121

Kirjoittaja Aihe: Luotto- ja maksuaikakortit  (Luettu 61623 kertaa)

MMV

• Vieras
Vs: Luotto- ja maksuaikakortit
« Vastaus #40 : 16.08.2014 10:29 »
Air Finlandin konkan takia meni meiltäkin lomamatka pilalle, mutta onneksi olin maksanut Visalla, niin rahat olivat tilillä parissa viikossa. Käytännössä maksan kaikki matkat ja verkko-ostokset luottokortilla (Visa tai Master).

Keke78

• Vieras
« Vastaus #41 : 16.08.2014 11:08 »
Miten helekutissa porukalla on noin paljon Mastercardeja verrattuna Visaan. Minusta Mastercard ei korvaa samaan tapaan kuin luottokunta noita tapauksia joissa maksun saanut yritys vetää konkat ennenkuin tavara on toimitettu (matkatoimistot, lentoyhtiöt). Ei ainakaan korvannut joskus 2000-luvun alkupuolella kun itellä oli Mastercard.

Poissa Trollsten

• Legenda
« Vastaus #42 : 16.08.2014 12:52 »
Miten helekutissa porukalla on noin paljon Mastercardeja verrattuna Visaan.
Nordean asiakkaita  ;D

MMV

• Vieras
« Vastaus #43 : 16.08.2014 19:44 »
Handelsbankenin...

Poissa sama

• Uudenkarhea
« Vastaus #44 : 16.08.2014 21:17 »
Dansken, tällä hetkellä molemmat, visa ja master. Ystävällinen pankin täti ilmoitti, että visa loppuu 6 kk:n päästä,  kysyin mikä tohon toiseen korttiin tulis, niin vastaus oli pelkkä master saatavilla. Onko kellään ehdotusta toiseksi kortiksi masterin rinnalle?

Paikalla Karvis

« Vastaus #45 : 16.08.2014 21:21 »
Dansken, tällä hetkellä molemmat, visa ja master. Ystävällinen pankin täti ilmoitti, että visa loppuu 6 kk:n päästä,  kysyin mikä tohon toiseen korttiin tulis, niin vastaus oli pelkkä master saatavilla. Onko kellään ehdotusta toiseksi kortiksi masterin rinnalle?

S-pankin visa.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa Markku J

« Vastaus #46 : 16.08.2014 21:21 »
Ehdottomasti Visa Gold. Pienemmät preemiot ainakin Aasiassa, ja helpompi tehdä kauppaa Visan kanssa.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #47 : 16.08.2014 21:33 »
No tästä olen haaveillut. Tuli vaan hakemus bumerangina takaisin...
https://www.americanexpress.com/us/content/cardmember-agreements/centurion.html

Olen muuten kerran nähnyt tuollaisen ja sitäkin voi pitää jo pienenä saavutuksena.

Tuossa hieman suomeksi.

http://www.luottokortti.org/musta-amex.html
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Skriko1

• Klassikkoainesta
« Vastaus #48 : 16.08.2014 21:49 »
Tarttiskohan munkin hankkia joku luotto- tai maksuaikakortti, kun on rahaa aina perstaskut niin täynnä ettei pääse istumaan.

Poissa Mikko

• Klassikkoainesta
« Vastaus #49 : 16.08.2014 22:16 »
Nordealtakin loppui Visa, eilen just tuli uusi Mastercard tilalle. Alkaa olla kohta aika vähissä ne pankit jotka Visaa tarjoavat. Nordean kanssa kuitenkin on toimittava kunnes on nykyiset asuntolainat maksettu pois. Ei oikein irtoa 0,35 % marginaalilla 3 kk euriboriin sidottuna mistään nykyään. Pelkkä kortin (Visan) ottaminen toisesta pankista ei taida kannattaa?

Poissa TT_rex

• Klassikkoainesta
« Vastaus #50 : 16.08.2014 22:19 »

Olen muuten kerran nähnyt tuollaisen ja sitäkin voi pitää jo pienenä saavutuksena.

Tuossa hieman suomeksi.

Voihan sitäkin jo pitää pienenä saavutuksena, että on kykyä hakea tuota korttia :)

Paikalla Karvis

« Vastaus #51 : 16.08.2014 22:20 »
Pelkkä kortin (Visan) ottaminen toisesta pankista ei taida kannattaa?

Jos vihreä kortti ei pelota, niin S-pankilta saa Visan ilmaiseksi.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa TT_rex

• Klassikkoainesta
« Vastaus #52 : 16.08.2014 22:23 »
Tarttiskohan munkin hankkia joku luotto- tai maksuaikakortti, kun on rahaa aina perstaskut niin täynnä ettei pääse istumaan.

Hanki toi musta-amex niin kaikki tietää silloin, ettei ole vain perstaskut täynnä rahaa vaan osa pursuaa myös ylitse :)
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014 22:26 kirjoittanut TT_rex »

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #53 : 16.08.2014 22:25 »

Voihan sitäkin jo pitää pienenä saavutuksena, että on kykyä hakea tuota korttia :)

Ei kai sitä meikäläisen tuloilla edes kehtaisi hakea. Perämetsätkin on jo hakattu pois  :D
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Skriko1

• Klassikkoainesta
« Vastaus #54 : 16.08.2014 22:30 »
Hanki toi musta-amex niin kaikki tietää silloin, ettei ole vain perstaskut täynnä rahaa vaan osa pursuaa myös ylitse :)

Se on mulle ollut aina riittävää että itse tietää. Siinä on se hyvä puoli, ettei persaukiset oo aina pyytämässä vippiä.

Poissa TT_rex

• Klassikkoainesta
« Vastaus #55 : 16.08.2014 22:30 »

Tuossa hieman suomeksi.

Ootko pidelly käsissäsi? Jostain muistan kuulleeni, että itse kortti on jotain metallia - platinaa tms. ?

Poissa jf

• Klassikkoainesta
« Vastaus #56 : 16.08.2014 22:31 »
Ei kai sitä meikäläisen tuloilla edes kehtaisi hakea. Perämetsätkin on jo hakattu pois  :D
Eihän sitä tarvitse hakea, vaan allekirjoittaa vain sopimusehdot joka kotiin on toimitettu. Enimmäkseen meillä noi ammattiurheilijat maailmalta noita käyttävät sekä parit yrityspomot...

Poissa TT_rex

• Klassikkoainesta
« Vastaus #57 : 16.08.2014 22:35 »
Se on mulle ollut aina riittävää että itse tietää. Siinä on se hyvä puoli, ettei persaukiset oo aina pyytämässä vippiä.

Kiva kuulla, ettei tapoihisi kuulu rahalla reposteleminen julkisesti - etenkään esimerkiksi foorumeilla tai turuilla ja toreilla :)

Paikalla JakeS

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #58 : 16.08.2014 22:42 »
Ootko pidelly käsissäsi? Jostain muistan kuulleeni, että itse kortti on jotain metallia - platinaa tms. ?

Kyllä olen. Veloitin siitä maksun. Kortin omistaja puhui englantia itänaapurin aksentilla. Itse kortissa en huomannut muuta erikoista kun värin. Ei ollut silloin edes siruversio.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Skriko1

• Klassikkoainesta
« Vastaus #59 : 17.08.2014 14:07 »
Kiva kuulla, ettei tapoihisi kuulu rahalla reposteleminen julkisesti - etenkään esimerkiksi foorumeilla tai turuilla ja toreilla :)

Turuilla ja toreilla olen tavannut ainoastaan yhden henkilön tältä palstalta kahdesti. Tämä mies on erittäin komea, sivistynyt ja miellyttävä. Meillä on ollut ihan muuta puhumista kuin raha.
Se taas mitä täällä palstalla repostelee näkyy olevan yhdentekevää. Täällähän on sellaista porukkaa, että kun nimitellään toista Ladyboyksi kun ei rahkeet enää muuhun riitä, niin tehdään itselle oikeutus nimittelyyn sanomalla ettei usko minun olevan nainen kun on niin kummallisia saavutuksia.
Se että ei usko jonkun olevan nainen, mies, suuri, pieni, lihava, laiha tai joku muu ei, oikeuta nimittelyyn.