autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Yaris Hybrid  (Luettu 26765 kertaa)

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #120 : 09.10.2019 20:16 »
Ajattelin vaihdella talvirenkaat jarppa jarppendaali yarikseen....onkos näissä hallitunkille nostopaikka vai nykästäänkö helman kantista laudanpätkä väliin tyylillä keskeltä autoa ylös  per sivu ???

Täähän varmaan löytyis ohjekirjasta....

Ohjekirjasta en tiedä, mutta itse olen nostanut helmapokkauksessa olevasta nostokohdasta hallitunkilla. Urallinen kumityyny vaan väliin niin hyvin nousee. En oikein ymmärrä miksi pitäisi nostaa muusta kuin siihen tarkoitetusta nostopisteestä.

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #121 : 09.10.2019 20:21 »
Ohjekirjasta en tiedä, mutta itse olen nostanut helmapokkauksessa olevasta nostokohdasta hallitunkilla. Urallinen kumityyny vaan väliin niin hyvin nousee. En oikein ymmärrä miksi pitäisi nostaa muusta kuin siihen tarkoitetusta nostopisteestä.

Juuei, pidä nostaa väärästä paikasta. Pitää ottaa huomenna hallitunkki (koska vaihdan autohallissa renkaat) mukaan ja lätkäkiekkoon vetästä puukkosahalla railo. Onko ne sauman nostopaikat perinteisesti merkitty ”litistyksellä” ?
Yritä muistaa mitä olit eilen tekemässä ja jätit huomiselle, jos muistat siirrä se huomiselle ettei jää tekemättä...

Poissa Urlaub

« Vastaus #122 : 09.10.2019 20:35 »
"Litistyksestä" en tiedä, mutta nostopaikkojen kohdalla peltisaumassa on kolot. Niiden välistä ylös.

Poissa Iero

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #123 : 10.10.2019 10:26 »
Juuei, pidä nostaa väärästä paikasta. Pitää ottaa huomenna hallitunkki (koska vaihdan autohallissa renkaat) mukaan ja lätkäkiekkoon vetästä puukkosahalla railo. Onko ne sauman nostopaikat perinteisesti merkitty ”litistyksellä” ?

Niin etupäässä ja takapäässä saumassa on 2 koloa muutaman sentin välillä. Itse nostan RAV4:n ruuvitunkilla, joka tähän hommaan riittävän järeä peli. Hallitunkillakin olen nostanut, mutta väliin pitää laittaa aika syvällä uralla (n. 30 mm) varustettu lankun palanen. Minusta on kätevämpi tuo Ravin ruuvari.
Renkaan vaihdossa meni noin 15 min, kun vaimoni toimi assistenttinä: otti renkaat varastosta ja toimitti kesikset varastoon sillä välin, kun minä hoitelin ruuvaus ja nostohommelit.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Poissa tmr97

• Klassikkoainesta
« Vastaus #124 : 16.10.2019 16:38 »
Uusi Yaris Hybrid on julkaistu:
https://newsroom.toyota.eu/new-toyota-yaris--designed-for-urban-life/

Uusi platform, 15% lisää tehoa, 20% vähemmän kulutusta. Apple Carplay vihdoinkin. Ihan kivan näköinen.

Poissa völvöxc60

« Vastaus #125 : 16.10.2019 19:42 »
Uusi Yaris Hybrid on julkaistu:
https://newsroom.toyota.eu/new-toyota-yaris--designed-for-urban-life/

Uusi platform, 15% lisää tehoa, 20% vähemmän kulutusta. Apple Carplay vihdoinkin. Ihan kivan näköinen.

Kieltämättä :P
Tiedä vaikka tuollaisen joskus hommaisi 2 autoksi.
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq