autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Yaris Hybrid  (Luettu 18869 kertaa)

Poissa T8 Volvo

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 545
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #60 : 01.08.2018 04:18 »
^Kyllä on, jo vuodesta 1999 ja edelleen. Ekan sukupolven autoista varmaan 1/3 on hitsattu helmasta juuri tuon kohdan edestä, ensimmäinen paikka, joka vanhaa Yarista ostaessa pitää tsekata. Helppohan se on toisaalta pitää kunnossa, putsaa ja keväisin + syksyisin ruiskauttaa sinne sentin kerroksen kotelosuojaa, niin ei pääse ongelmia syntymään. Joka pesussahan tuo pitää paineella vetäistä, on kyllä oikea kivi ja maa-aines magneetti koko kolo. Jos Hondissa on magic seats, Yarpassa on magic stonehole.
Taitaa olla niin, että pitää lähetyä seuraavalla kerralla Toyotaa, jos lasi menee paskaksi Yariksin takana. Tämä on selvä liikenneturvallisuuteen vaikuttava valmistusvirhe.

Poissa Anttisakari

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 32
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #61 : 26.08.2018 19:34 »
Sisälokarilla tuo hoitui meidän Yariksessa. Ja samalla hiljeni hiekkatiellä ajo siedettäväksi, kivenrapinat loppuivat siihen paikaan.

Poissa njs

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #62 : 26.08.2018 20:27 »
Sisälokarilla tuo hoitui meidän Yariksessa. Ja samalla hiljeni hiekkatiellä ajo siedettäväksi, kivenrapinat loppuivat siihen paikaan.


http://www.lokari.fi/?s=t_sisalokasuojat tuollaiset?
Octavia III 1.4 TSI DSG - ex: Octavia II 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Poissa Anttisakari

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 32
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #63 : 11.09.2018 08:36 »
Juuripa hyvinkin, kannattaisi laittaa Suomi varusteeksi!

Poissa TA-K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #64 : 12.09.2018 17:57 »
Sisälokarilla tuo hoitui meidän Yariksessa.

Minkä ikäinen Yaris? Vanhempien 11/17 rekisteröityyn faceliftiin pitäisi sisälokarit etsiä ja laitella, äkkiseltään kuvittelisin että pyöränkotelo on koko kolmoskoppaisessa samanlainen, jolloin jostain 2011 - 2012 lähtien samat sisälokarit kävisi taakse.

Poissa Popovice

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 50
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #65 : 12.09.2018 18:20 »
http://www.lokari.fi/?s=t_sisalokasuojat tuollaiset?

Pitäisi varmaan itsekin laittaa emännän uudehkoon varikseen lokarit. Mistähän tuollaisia Lokari sisälokasuojia voi ostaa kun nettisivuilla ei ollut mitään jälleenmyyjäluetteloa? Vai onko asennus sen verran yksinkertainen että sen voi tehdä itse?
Ajossa: Audi A4 Allroad 2.0TDI 140kW S-tronic Land of Quattro -15
Ex: Audi A4 Avant 2.0TDI 140kW S-tronic Land of Quattro -15

Poissa TA-K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #66 : 14.09.2018 07:58 »
Kysäisin tuolta Lokarilta sisälokareita hybridi-Yarikseen, ja sanoivat että
Lainaus
Meillä on ainoastaan Toyota Yarikseen yksi malli joka on vm. 2012- eteenpäin. Meillä on rekisterissä merkintä, että tämä mallimme ei sovi Hybrid autoihin.

Joten valitettavasti meillä ei ole sopivia lokasuojia teille.

Kysyin myös suoraan merkkiliikkeestä ja sanoivat että Toyota itse ei tuollaista tarjoa, mutta että ovat joskus tuolta Lokarilta (Leo Laine Oy) noita tilanneet. Täytynee vielä kysyä ovatko laittaneet myös hybrideihin.

Poissa Anttisakari

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 32
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #67 : 15.09.2018 08:39 »
Hei

Itse laitatin OK-Auton huoltokorjaamolla , meidän Hybrid Yaris on mallia 2016. Odottaessa asensivat ja olisiko menny vartti aikaa.
Hinta oli sen verran halpa että käskin laittaa samantien alle ja heillä oli sopivasti aikaa. Kuittia en löytänyt mutta olisikohan ollut siinnä 120 €.
Ei ole varmaan vaikee asentaa itsekkään. Ja kerrankin huoltotyöhön saattoi olla korvin kuullen tyytyväinen!

Poissa kahe

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #68 : 15.09.2018 08:49 »
Kuinkas tuossa pitäisi toimia pitkät valot? Valot päällä ja auto asento taulussa, mutta mitään ei tapahdu pimeässä.

Poissa Iero

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 482
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #69 : 15.09.2018 08:55 »
Kuinkas tuossa pitäisi toimia pitkät valot? Valot päällä ja auto asento taulussa, mutta mitään ei tapahdu pimeässä.
Olisiko automaattinen pitkien valojen vaihto päällä. Hitaassa ajossa tai seistessä pitkät ei aktivoidu. Toiminnon saa pois päältä ratin vasemmalla puolella olevasta kojelaudan kytkimestä.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Poissa kahe

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #70 : 15.09.2018 08:58 »
Ok, en itse kokeillut ja vaimo tuota kyseli eikä löytänyt ohjekirjasta. Tuossa kokeili valaisemattomalla kadunpätkällä kylläkin alle 40 mittarissa, niin siinä ei vaihtanut itsekseen pitkille vaikka olisi tarpeen.

Poissa TA-K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #71 : 15.09.2018 09:49 »
Hei

Itse laitatin OK-Auton huoltokorjaamolla , meidän Hybrid Yaris on mallia 2016.

Juurikin OK-Autolta (Jyväskylä) noista kyselin ja sanoivat että ovat hankkineet tuolta Leo Laineelta silloin tällöin. Tosin, sanoivat myös että "heilläkään ei näyttäsi vielä olevan kuin vanhempaan malliin lokareita.", joten ainakin faceliftiin myivät "ei-oo":ta.

Ähtärin Toyota (Korsumäki) tosin sellaiset jostain löysi, en tosin tiedä minkä valmistajan. Katsotaan kun saapuvat noudettaviksi.

Poissa Hesusnis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 244
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #72 : 15.09.2018 10:09 »
Mitä teidän Hybridi Yariksenne kuluttaa? Työkaverini tuliterä kuluttaa sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa 5,7, mikä on mielestäni aika paljon.

Poissa njs

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #73 : 15.09.2018 12:14 »
Mitä teidän Hybridi Yariksenne kuluttaa? Työkaverini tuliterä kuluttaa sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa 5,7, mikä on mielestäni aika paljon.

Riippuu mihin vertaa. Kyllähän toi kova kulutus on, mutta mitä ne muut sitten vie vastaavassa ajossa? Esim. meillä viimeisen reilun kuukauden kulutus Yariksella on ollut 5.4l/100km. Mikä on todella vähän, kun vastaavassa ajossa Corsa 1.4 man (-10) vei sellaiset 9.2l ja C-Max 1.8 man (-06) reilu 11l.  Vähän kevyemmällä ajoprofiililla Yaris vei kesällä 4.3 - 4.5l/100km.

Kyllähän se Yariskin kuluttaa jos ei yhtään viitsi yrittää käyttää sähköä, esim. nostamalla kaasua hetkeksi kiihdytyksen jälkeen jotta auto vaihtaa sähkölle. Ainakin tuo meidän 2015 malli sen vaatii, tiedä sitten uusista.
Octavia III 1.4 TSI DSG - ex: Octavia II 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #74 : 15.09.2018 13:34 »
Mitä teidän Hybridi Yariksenne kuluttaa? Työkaverini tuliterä kuluttaa sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa 5,7, mikä on mielestäni aika paljon.

Kuulostaa todella isolta kulutukselta Yarikselle. Jos vertaa tuohon alla mainittuun meikäläisen omaan kulkineeseen, niin Yaris syö litran enemmän. Minun ajoistani noin puolet on taajamassa ja loppu maantiellä. Onkohan niin, että työkaverisi ei oikein osaa hyödyntää hybriditekniikan mahdollisuuksia taajamanopeuksissa. Pulse and Glide on se juttu. Kun akku on täynnä, jalkaa ylös kaasulta ja sitten varovasti painaa kaasua, niin ainakin Auris menee vielä noin 60 km/h mittarissa sähköllä sen pari kilometriä. Se tekee ihmeitä kulutukselle. Saman pitäisi toimia Yariksen kanssa.

Lisäyksenä vielä, että kiihdytys tehdään taajamassakin bensalla. Minulla pystyy sähköllä kiihdyttämään noin 40 km/h mittarinopeuteen mutta se pitää tehdä niin varovasti, että siinä menee sekä omat että kanssa-autoilijoiden hermot. Siis reipas kiihdytys tavoitenopeuteen, räpylä ylös kaasulta ja sitten varovasti kaasua, niin auto pitää nopeuden ja pysyy EV-tilassa.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2018 13:43 kirjoittanut Juhosson »
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Hesusnis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 244
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #75 : 15.09.2018 13:39 »
Lähinnä vertaan emännän Yarikseen 1.3 -05, siinä on kanssa samanlaisessa ajossa keskikulutus 5.7 l/100km, eikä edes yritä ajaa mitenkään taloudellisesti. Vastaavasti työkaverini yrittää ajaa pihistäen. Pitää seurata, jos vaikka kone vetristyy tms..

Poissa Iero

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 482
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #76 : 15.09.2018 18:00 »
Uuden Yarikseni ensimmäisten lähes 9000 km:n keskikulutus on 4,8 l/100 km. Kilometreistä varmaan yli 80 % maantiellä ja loput kaupungissa. Ajeten reippaasti muun liikenteen mukana enkä pihistele. Ajan ajoistani noin 90% vakionopeussäädintä käyttäen.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Poissa tohis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 339
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #77 : 15.09.2018 18:13 »
Lähinnä vertaan emännän Yarikseen 1.3 -05, siinä on kanssa samanlaisessa ajossa keskikulutus 5.7 l/100km, eikä edes yritä ajaa mitenkään taloudellisesti. Vastaavasti työkaverini yrittää ajaa pihistäen. Pitää seurata, jos vaikka kone vetristyy tms..

Jos se pihistely on polttomoottorin käynnistymisen välttelyä, hybridiakun saa nopeasti tyhjäksi ja sen jälkeen polttomoottori pysyy käynnissä auton pysähdyttyäkin ladatakseen akkua, ja kulutus pompsahtaa. Kuten Juhosson kirjoittaa, reipas kiihdytys bensalla ja sitten pelkkää nopeuden ylläpitoa sähköllä tuottaa paremman tuloksen, eli bensan pihistelyn sijaan pitääkin rajoittaa yletöntä sähkön käyttöä. Oikealla ajotekniikalla on mahdollista päästä kaupungissa 4 litran pintaan pykälää isommalla Auriksellakin.
2017 Toyota Auris Hybrid Touring Sports Active, Barcelona Red
2012 Yamaha FZ1-S

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2153
  • MB GLC 350e
Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #78 : 03.11.2018 14:37 »
Tuli toivomus, että porukoiden Jariin(2016) laitettaisiin tolppalämmitys. Siis tolppa ajastuksella on; mitä kannattaisi tehdä? Päätoiveena on ikkunoiden krapauksen välttäminen, eli lähinnä kabiinin lämmitys. Minkälaisia suosituksia raadilta löytyy (kun omat T-lasit ovat jo päässeet hiukan pölyyntymään…)? 

- moottorin lämmityksestä en itse oikein innostu. Etelän talvessa ei ehkä aivan välttämätön, kun moottori kuitenkin aina pyöräytetään käyntiin generaattori MG1:llä. Jos suositellaan, onko sopivaa säteilylämmitintä olemassa?

- moottoritilan läpi saanee pistokkeen sisälämmittimelle vedettyä. Onko hyvää suositusta, minkälainen lämmityspuhallin olisi paikallaan. Se pitäisi virittää keskikonsolin kylkeen, jottei ole kartturin jaloissa ja ilmavirta on hyvin suunnattavissa ikkunoihin.

- missä hintaluokassa pyöritään sisätilan lämmittimessa asennuksineen? Paljonko moottorilämmittimestä tulisi lisää?

Poissa Taky

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #79 : 03.11.2018 19:41 »
Se pitäisi virittää keskikonsolin kylkeen, jottei ole kartturin jaloissa ja ilmavirta on hyvin suunnattavissa ikkunoihin.



Teline Defalle, Calixillakin vastaava on....



... toimii kokolailla hyvin, ei pyöri jaloissa, ja ilma suuntautuu 100% ylöspäin. Pysyy irtomaton alla paikoillaan ihan hyvin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005