autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Yaris Hybrid  (Luettu 23380 kertaa)

Poissa kahe

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #100 : 10.01.2019 09:48 »
En mennyt kokeilemaan. Sanoin vaimolle ja neuvoin lukemaan ohjekirjaa. Ei muuten ole tuollainen radio edes, vaan tablettinäyttö, jossa on nappeja reunoilla. Rattaat, map ja mitä kaikkea olikaan. No löysin kuvan. Kyllä odotin japseissa olevan vähän parempaa tämän käyttöliittymän osalta, kun ovat niitä jo aikoja viritelleet, mutta eipä näytä olevan. Mitsussakin yhtä vaikeita. UX = User Experience eli yksinkertaistettuna käyttöliittymä suomeksi. Tuon puute on aika monessa asiassa vastassa, varsinkin nettipalveluissa ja monissa mobiili applikaatioissa, joita kaikki manaa suohon. Nämä autojen monipuolistuneet käyttöliittymät ovat paras esimerkki joka päiväisessä elämässä, jossa ei ajatusta eikä rahaa käytetä, vaikka se on se, mitä loppuasiakas käyttää ja saa sen laadun kuvan tuotteesta.

On muuten jokunen noita myynnissäkin nyt käytettynä. Ilmeisesti edellisiä autovuodeksi malleja löytyy kymmeniä vastaavia.

Poissa kahe

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #101 : 14.01.2019 08:38 »
Turkuun ajellessa sitten vaimo tavaili ohjekirjaa tarkemmin läpi. Löytyi kellon säätö sieltä mittariston säädöistä.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Yaris Hybrid
« Vastaus #102 : 27.01.2019 20:45 »
3800 km mittarissa ja tänään huomasin vilkkuviiksen pään olevan jo silottunut sileäksi. Toisella puolella oleva pyyhkijäviiksi on vielä uudenkarhea.

Laadukasta muovia siis..

Täytyy tosin muistaa, että koko 3800 km on hierottu kaupungissa ja vilkkuviikseä on hipelöity tuhansia kertoja. Jos saman määrän vilkkuviiksen käyttöä laskee vermo-Volvooni, niin pitää varmasti ajaa 30 tkm tai jopa enemmän kun kilometrit kertyvät yksinomaan maantiellä.

Hyvä muistutus tietysti siitäkin, että miksi jotkut autot ovat käytettyinä nuhjaantunemman tuntuisia kuin toiset. Ei tarkoita aina mittarin ruuvaamista.