https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi A3 FL 2017->

Mika_M sanoi:
Voisi kuvitella, että se sama DQ200-lootan tuorein versio joka vastaavassa Golfissakin?
Eli se oli paska puhetta lehdistöltä, että 1.5:n perässä olisi märkälaatikko. No ei yllättänyt.
 
Tehtaan materiaali sanoo että DQ200 kuiva laatikko. VW:n puolella materiaaleissa on lukenut DQ381. Eiköhän tuo selviä kun niitä aletaan tekemään ja tulee maahan. Moottori vaihtuu viikolla 22 Audilla.
 
Mrk sanoi:
Tehtaan materiaali sanoo että DQ200 kuiva laatikko. VW:n puolella materiaaleissa on lukenut DQ381. Eiköhän tuo selviä kun niitä aletaan tekemään ja tulee maahan. Moottori vaihtuu viikolla 22 Audilla.
Thanks. Tätä kaipasinkin enkä nettimutuja.
 
Joo, tuntuu aika sähäkältä ja kulutus pieneltä. Focuskin oli täysin viaton,
mutta alustaltaan liian kova ja nypyttävä.
 
Tänään ensimmäinen kunnon maantielenkki kesärenkailla. Monenlaista baanaa mutkaisesta kantatiestä moottoritiehen. 225 45R17 tuntuu olevan aika passeli rengastus. Paineet 2.7 edessä ja 2.5 takana. Kuormana pelkkä kuski. 16" talvirenkailla havaittu pieni hakeminen oli tipotiessään. Maantieajettavuus selkeästi rauhallisempi kuin ex X3 bemarissa.. nyt menee auto suoraan ilman paimentamista.

Pieni puuhastelu konepellin kanssa. Alle palat dynamattia ja päälle rapia 1cm paksuinen 'hood' tms. suljettu solurakenne matto, jossa alumiinipinta.. ja sen päälle alkuperäinen vaimennushuopa. Kännykkämittarilla ääni väheni 1-2 dB konepellin päältä mitattuna.. kabiinista en mitannut. Lisäksi mutuna diesel raksutusääni pehmeni aavistuksen verran.. tämä voi olla omaa toiveajatteluakin. Mutta jokatapauksessa noinkin pienellä lisävuorauksella ääni väheni hieman.


 

Liitteet

  • konepelti2.jpg
    konepelti2.jpg
    10,4 KB · Katsottu: 239
  • konepelti1.jpg
    konepelti1.jpg
    151,1 KB · Katsottu: 244
Täänään lähti omani kytkimen vaihtoon 22500 km ajettuna, laatikkona Stronic. Koko ajan olen tiennyt autossani olevan vikaa, kytkin aiheuttaa värinää  1>2 vaihtaessa ja 2>3 vaihtaessa. Asia on aikaisemminkin ollut huollossa esillä ilman toimenpiteitä, todettu toimivan kuten kuuluukin.

Viimein löytyi huoltoneuvoja parin viikon takaisessa huollossa joka perhtyi ongelmaan perusteellisesti, propsit siitä hänelle  :)
Huollon korjaus ajatus tuolloin oli kytkimen aukaisu ja laatikon muistin nollaaminen koska vaihtaa hämmästyttävän nopeasti 1>2 jolloin värinää esiintyy herkästi. Seuraavana päivänä huoltoneuvoja soitti kertoen maahantuojan kehoittaneen vaihtaamaan kaksoiskytkimen kokonaan koska edellä mainitut toimenpiteet olisivat lähinnä väliaikaista tekohengitystä.

A kolmosestani päättyi takuu heinäkuun lopulla, remppa tehdään takuutyönä.

Nyt ensimmäisen kerran tarjottiin sijaisautoa korvauksetta joka on Q5 TDI, 140000 km ajettuna on yllättävän hyvä ajaa.
 
Koko päivän tekivät kytkinremppaa A kolmoseeni, eivät ehtineet saada tänään valmiiksi. Laatikon sopeuttaminen ja koeajo jää huomiseksi, ajellaan sijaisauto Q5.

Voisi olla aika kallis remppa jos joutuisi omasta pussista maksamaan puolentoista päivän työt ja osat. Onko kenelläkään hinta-arviota kustannuksista merkkiliikkeessä?
 
Eikö nuo DSG rempat sen pari tonnia ja risat yleensä ole jos selvitään ilman laatikon vaihtamista.
 
Nyt on A3 uusi kytkin, tuntuma on kuin ajaisi eri autolla. Pienten vaihteiden kulmikkuus ja värinä on poissa, ylöspäin vaihtamista ei huomaa enää mitenkään, lodjo toimii nyt kuin pitääkin. Harmittaa vähän kun jouduin kaksi vuotta ajamaan viallisella kytkimellä.

Mitään kytkimessä ei ollut rikki vaan kyseessä on materiaali tai valmistevika, autoni myyjä epäili liian kovia kytkinpintoja, huoltoneuvoja ei lähtenyt arvailemaan.

Seuraavan kerran autoa vaihtaessa pitää harkita pidemmällä takuulla olevaa autoa, 5-7 vuotta.
 
Zaasa sanoi:
Nyt on A3 uusi kytkin, tuntuma on kuin ajaisi eri autolla. Pienten vaihteiden kulmikkuus ja värinä on poissa, ylöspäin vaihtamista ei huomaa enää mitenkään, lodjo toimii nyt kuin pitääkin. Harmittaa vähän kun jouduin kaksi vuotta ajamaan viallisella kytkimellä.

Mitään kytkimessä ei ollut rikki vaan kyseessä on materiaali tai valmistevika, autoni myyjä epäili liian kovia kytkinpintoja, huoltoneuvoja ei lähtenyt arvailemaan.

Seuraavan kerran autoa vaihtaessa pitää harkita pidemmällä takuulla olevaa autoa, 5-7 vuotta.

Jouduitko itse maksumieheksi, ei siis mennyt virhevastuun tai takuun piikkiin ?
Muistanko sinun maininneen että autolla ajettu ~25tkm ?
 
Mrk sanoi:
Tuossa yllä kirjoittelee niin että ei kustannuksia asiakkaalle.
Täysin takuutyönä tehtiin. Merkkihuolto hoiti asian nyt hyvin, tosin auton olisivat voineet pestä niin ei olisi tarvinnut huomata rasvaisia sormenjälkiä lokasuojassa. Pellin allakin olisi ollut vähän siistittävää rempan jäljiltä, tyytyväinen kuitenkin olen kun auto toimii nyt hyvin.

makelja sanoi:
Taitaa olla kaksoset nämä meidän autot.
Sinun autoosi ei taida olla vaihdettu ohjausakselia ns mutteriohjauksen vuoksi, omaani on vaihdettu  ;)

Ohjausakselin voisi vaihtaa myös sijaisautona olleeseen Q5 jossa ohjaus takerteli pahasti keskialueella.