autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Autolla Nordkappiin  (Luettu 18527 kertaa)

Poissa Vaarivanhus

• Legenda
Vs: Autolla Nordkappiin
« Vastaus #120 : 06.08.2018 08:55 »
Näkeehän tollasessa reissussa erilaista katkoviivaa, yhtenäistä viivaa ja tuplaviivaa...
Mikäli oikein tarkkaan tihrustaa, niin saattaa siellä jotain muutakin nähdä...

Poissa dingdongpingpong

• Legenda
« Vastaus #121 : 06.08.2018 09:14 »
Mikäli oikein tarkkaan tihrustaa, niin saattaa siellä jotain muutakin nähdä...

Ainahan siellä jotain pientä silmiin sattuu mutta kyllä prätkä on surkein laite matkalle jos haluaa jotain oikeasti nähdä, toki seikkailumatkailu poluilla erikseen. Mutta äheltämällä ajoa täytetty viikko ei sisällä puoliakaan siitä mitä autolla näkisi. Jonkin verran tullut suomea ajeltua prätkällä aikanaan ja vieläkin ihmettelen usein autolla ajaessa että olikos tuossa tuollainenkin ”nähtävyys” jota ei prätkällä ajellessa ole huomannut kun keskittyy vain muuhun liikenteeseen, autolla voi ottaa niin paljon rennommin...varsinkin kahdestaan jonkun leidin kanssa autolla on kiva kun ei ole typeriä kypäräpuhelimia, jatkuvaa tankkaamista, märkiä vaatteita, hiostavaa oloa, hirvien varomista, porojen varomista, liukkaan varomista...yms. Kyllä autolla matkailu on sivistynyttä touhua.

Toki kaikki on polvillaan kun vetäsee tonnimetrit pöytään...

Toki vähän kärjistettynä ;)
Grande catastrof 9999...

Poissa Vaarivanhus

• Legenda
« Vastaus #122 : 06.08.2018 09:25 »
Jo toki, mutta onhan se joskus mukavaa ajella jossain muuallakin kuin Limingassa. Prätkällä tuolla ajellessa joutuu rengasta kuluttamaan muustakin kohtaa kuin keskeltä.

Ainakin maalaispojalle oli aikoinaan elämys, kun yritin löytää jostain Jotunheimin paikkeilta - tosin vain Valianttia tekemäni moottorirempan jälkeen testaillessa - kulkukelpoisia pikkuteitä matkalla Hammerfestiin. Nordkappiin saakka en sentään uskaltanut ja aikaakin matkaan kului silti aivan riittävästi, parisen viikkoa. Takaisin töihin piti kiirehtiä, rahaa perheelle omin kätösin tienaamaan.

Poissa dingdongpingpong

• Legenda
« Vastaus #123 : 06.08.2018 09:29 »
^
Eipä siellä Nordkapissa mitään ihmeellistä ole nähtäväksi.

Olihan minulla aikanaan tuota reissua varten prätkään pakattu matkarojut, siinä mopoa katsellessa lähtöhetkellä heitin kolme takalaukkua auton konttiin ja lähdin samalle reissulle autolla...siinä ejellessa mietin kaatosateessa että olipa noilla vastaan tulevilla motoristeillä mukavaa, ja vielä mukavampaa perillä kuivatella rojujaan....käänsinkin volumea musiikista lisää kun oli hyvä biisi.

;)
Grande catastrof 9999...

Poissa TTO

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #124 : 06.08.2018 09:39 »
Mrk teki selvästi kardinaalivirheen. Matkusti väärällä välineellä väärään paikkaan. Ennen lähtöä matkasuunnitelma olisi pitänyt auditoida oraakkelilla täällä tällaisten virheiden välttämiseksi.

Poissa Vaarivanhus

• Legenda
« Vastaus #125 : 06.08.2018 09:44 »
Olihan minulla aikanaan tuota reissua varten prätkään pakattu matkarojut, siinä mopoa katsellessa lähtöhetkellä heitin kolme takalaukkua auton konttiin ja lähdin samalle reissulle autolla...siinä ejellessa mietin kaatosateessa että olipa noilla vastaan tulevilla motoristeillä mukavaa, ja vielä mukavampaa perillä kuivatella rojujaan....käänsinkin volumea musiikista lisää kun oli hyvä biisi.
;)
No jos on mukavuudenhaluinen, niin sitten autolla.
Tuli sitä prätkälläkin ajelua kerran kokeiltua, nuori vaimokin uskaltautui surinasussuksi mukaan. Se vasta hauskaa olikin. Paikkakuntaa en kerro, missä saakka käytiin kääntymässä, saatte kulkurit itse arvailla.  :)

Poissa Trollsten

• Legenda
« Vastaus #126 : 06.08.2018 10:40 »
^
Eipä siellä Nordkapissa mitään ihmeellistä ole nähtäväksi.

;)
Niin ja jos ois sattunut paistamaan aurinko niin sää olisit ollut prätkällä liikenteessä ja niin edelleen  ;D

Poissa dingdongpingpong

• Legenda
« Vastaus #127 : 06.08.2018 10:49 »
Niin ja jos ois sattunut paistamaan aurinko niin sää olisit ollut prätkällä liikenteessä ja niin edelleen  ;D

En olisi, lähtöpäässä espoossa paistoi silloin täydeltä taivaalta aurinko ja muutenkin säät oli ihan ok prätkäilyynkin. Nordkapissa se vesisade oli silloin ja sitä myös tuli, olin jo poispäin menossa...autolla pystyi ajamaan siinä sateessa 50kmh nopeutta...

Eikä siinä, prätkäillen tai autolla, jokaiselle jotain.
Grande catastrof 9999...

Poissa Mrk

• Klassikko
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
« Vastaus #128 : 06.08.2018 12:05 »
Toissa kesänä autolla Nordkappiin ja takas, viime kesänä autolla Kilpisjärven kautta ja Norjaa/Ruotsia alas. Nyt mopolla, joten jonkin sortin vertailupohjaa on. Eniten ajon aikana näkee mopolla ja osaan kyllä tuijottaa muutakin kuin viivaa, jos tykkää pysähdellä jokaista kiveä katsomaan niin siihen voi auto olla kätevämpi kun ei tartte ajokamojen kanssa puljata. Sade ei haitannut ajamista muuten kuin että maisemat jäi sumuun. Lisäksi mopolla on tuolla helvetisti mukavampi vetää kun sillä pääsee ohi karavaanareista yms. paljon paremmin kuin autolla

En ymmärrä mikä tuossa on äheltämistä, tokihan vedin ihan tarkoituksella ronskeja päiviä, voi sitten vaikka seuraavalla reissulla vedellä lyhyempiä. Jos ei perse kestä istumista tai ei osaa ajaa niin voi mennä vaikka taksilla tai lentokoneella, ei silloin kannata tehdä niin kuin minä teen. Mulla ei muuten ollut mitään korvanappeja tahi radiota kypärässä taikka ketään kyydissä lässyttämässä joutavia niin sai keskittyä olennaiseen. Jokainenhan touhuaa ihan niin kuin lystää.

Väärin ajettu toki minulta.

Poissa Wekotin

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #129 : 10.08.2018 17:30 »

Väärin ajettu toki minulta.

No itse ajoin reitin Corollalla ja eikös TSI/DSG miehiltä tullut välittömästi palautetta kun oli ties mitä perhehelvettiä, koiraa ja kakaraa kyydissä. Ja se vatkauksen määrä mitä joutuu tekemään   ;D. Muijan kanssa kahdestaan rauhassa köröteltiin.

Itse asiassa matkasepustuksesi herätti orastavan kipinän pyörällä Lofooteille -reissusta.

Poissa Exodus

• Uudenkarhea
« Vastaus #130 : 10.08.2018 17:40 »

Itse asiassa matkasepustuksesi herätti orastavan kipinän pyörällä Lofooteille -reissusta.
Tuossa hyvää videota mopoilusta Lofooteillehttps://www.youtube.com/user/ADVJuha] [url]https://www.youtube.com/user/ADVJuha[/url]

Poissa Mrk

• Klassikko
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
« Vastaus #131 : 12.08.2018 22:58 »
Norskitkin ajelee Nordkappiin.

https://areena.yle.fi/1-2862719

Paikalla Karvis

« Vastaus #132 : 12.08.2018 23:22 »

Me käytiin viime kesänä Lofooteilla ja oli meistä parempi reissu kuin Nordkapp, paremmat maisemat ja muutenkin enemmän nähtävää. Suosittelen lämpimästi varsinkin jos et ole ennen käynyt.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa JiiJii71

« Vastaus #133 : 13.08.2018 06:34 »
Norskitkin ajelee Nordkappiin.

https://areena.yle.fi/1-2862719

Ei stana! ;D

Meni nukkumaan meno myöhäiseksi kun jumituin katselemaan leffaa. Hauska oli kyllä. ;D
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa jlindstrom

• Klassikkoainesta
« Vastaus #134 : 13.08.2018 06:55 »
Me käytiin viime kesänä Lofooteilla ja oli meistä parempi reissu kuin Nordkapp, paremmat maisemat ja muutenkin enemmän nähtävää. Suosittelen lämpimästi varsinkin jos et ole ennen käynyt.

Lofootit on selkeästi hienompi paikka, kuin Nordkapp. Nordkappin reissun juttu on enimmäkseen itse paikka, tosin siinäkin kilvessä on ikävä tahra kun naapuriniemi onkin se pohjoisempi paikka

Maiset ovat kyllä hienot välillä Kilpisjärvi - Alta. Siitä eteenpäin heikkenevät tasaisesti, joskin vielä ihan jees Nordkappiin asti ja itse Nordkappin saarellakin on kivoja paikkoja kuten Kirkeporten.

Ollaan ajettu myös Lofooteille. Todella hieno paikka ja ehdottomasti käymisen arvoinen, kuten ryhmän pohjoisemmatkin saaret  Västerålen. Matka tuonne Ruotsin/Kiirunan läpi oli aika hanurista. Ruotsin maisemat olivat pirun tylsät.

Paluumatka ajettiin alas Trondheimiin ja sieltä taas Ruotsin läpi Uumajaan jne. Myös tuo matka Ruotsin halki  oli niin tylsä, että neulojen työnteleminen isovarpaan kynnen alle tuntuisi mielenkiintoisemmalta.

Norjan puolella Lofootit - Trondheim väli rantaa pitkin oli hieno. Ja matkalla käytiin myös katsomassa Salstraumenin huimat vuorovedet.

Kumpikin kohde Lofootit ja Nordkapp ovat ehdottomasti käymisen arvoisia. Kummassakin voisi käydä uudestaan.

Oikeastaan ainoa heikko esitys Nordkappissa oli itse alueelle, aitojen sisään, saapuminen mikä aiheutti jonkinlaisen antikliimaksin. Iso hiekkakenttä ja porukkaa kuin pipoa. Siinä hetken pyöri ajatus päässä, tässäkö se nyt sitten on?!

Fiilis sitten taas palautuu, kun kävelee sinne maapallo monumentille ja katselee meren äärettömyyttä & suggestoi turistimyllyn pois päästään. Paikka nyt vaan on tavallaan niitä ”must do/see” juttuja.