autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mikä puhelin seuraavaksi?  (Luettu 487743 kertaa)

Poissa mabe

• Sisäänajettu
  • *
Vs: Mikä puhelin seuraavaksi?
« Vastaus #5060 : 15.08.2019 08:15 »
Jep, ihan tietoinen valinta. Puhelin koulussa puhelimena ja kotona tabletti taikka puhelimen wifi käytössä.
No jos tarkkoja ollaan niin meillä siinä 4.2 noksussa ei ole edes dataliittymää. Toki napin takana minulla jos haluan kääntää päälle. Puhelin on puhelimena koulussa ja kotona wifissä. Hymiöitä voi lähetellä kavereille kotoa, muuten saa soittaa kun on asiaa.

Poissa tmr97

• Klassikkoainesta
« Vastaus #5061 : 15.08.2019 08:25 »
Noilla benchmarkeilla ei taida olla merkitystä normikäyttäjälle. Netflix jne. pyörii kaikissa.

Kyllä on merkitystä. Jos puhelin on nykyisellä käyttisversiolla sulava, niin se voikin seuraavalla olla hidas. Jos tehoa on reilusti, niin näin ei käy. iPhonet ovat ilmestyessään pitkään olleet markkinoiden tehokkaimmat - se näkyy siten, että vuoden 2013 syksyn uutuus 5S pyörii yllättävän sulavasti tämänhetkisellä uusimmalla iOS:llä.

Android puhelimilla tietysti asia on hieman eri, koska päivityksiä ei useinkaan tule, joten puhelin menee roskiin, vaikka se olisi raudaltaan hyvä. Itse olen laatikkoon hylännyt tästä syystä kaksi hyvää puhelinta, joista erityisesti galaxy k zoomin kohtalo surettaa. Se oli tosi hyvä puhelin/kamera yhdistelmä. Mutta zsiljoonan turva-aukon kanssa en sen käyttöä jatkanut.

Pelien suhteen eroa on jo uutena.

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #5062 : 15.08.2019 10:30 »
Kyllä 3G riittäisi suurimmalle osalle. Megasellakin netilläkin on pärjätty whatsappien ja pokemonien kanssa. Iltapulun lataamiseen 4G on ylimitoitettu.

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #5063 : 15.08.2019 10:50 »
Kyllä 3G riittäisi suurimmalle osalle. Megasellakin netilläkin on pärjätty whatsappien ja pokemonien kanssa. Iltapulun lataamiseen 4G on ylimitoitettu.

3G on mm pikkupitäjissä ja maaseudulla nopeampi kuin 4G kaupungeissa. Itsellä on mm vain 3G puhelut käytössä,
Henkilö jolla ei ole mielipidettä on p**********ä

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #5064 : 15.08.2019 13:13 »
Itsellä on mm vain 3G puhelut käytössä

Harvalla taitaa VoLTE olla käytössä vaikka laite ja operaattori sitä tukeekin.

Poissa Karvis

« Vastaus #5065 : 15.08.2019 13:19 »
Harvalla taitaa VoLTE olla käytössä vaikka laite ja operaattori sitä tukeekin.

Ja jotka sitä on kokeillut niin ovat tainneet luopua nopeasti, toimii se sikäli huonosti ::)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa jrinnes

« Vastaus #5066 : 15.08.2019 14:10 »
Mulla tuo VoLTE on käytössä koko ajan, enkä todellakaan haluaisi luopua tuosta enää. Puheluiden äänenlaatu on huomattavasti parempi kuin normipuheluiden ja mikä parasta, ne yhdistyvät heti. Yleensä ei ehdi edes puhelinta korvalle nostaa, kun se jo hälyttää.
Passat 2.0 TDI 4motion DSG 2015

Poissa Karvis

« Vastaus #5067 : 15.08.2019 14:56 »
Mulla tuo VoLTE on käytössä koko ajan, enkä todellakaan haluaisi luopua tuosta enää. Puheluiden äänenlaatu on huomattavasti parempi kuin normipuheluiden ja mikä parasta, ne yhdistyvät heti. Yleensä ei ehdi edes puhelinta korvalle nostaa, kun se jo hälyttää.

Äänenlaatu on toki hyvä silloin kun ääni yleensäkään sattuu kuulumaan tai puhelu ei katkea, mutta aivan liian epävarma että voisi ottaa vakituiseen käyttöön. Kokemukset elisan liittymällä, tiedä sitten onko kellään muulla paremmin ::)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa batman14

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • Seat Ibiza
« Vastaus #5068 : 15.08.2019 15:39 »
Ei mulla ole ollut mitään ongelmaa VoLTE puheluissa. Silloin kun logo ilmestyi tuohon puhelimeen (Huawei P20 / Elisan liittymä) niin puhelut on hoidettu sillä. Ei se äänenlaatu nyt niin paljon parempi ole, mutta en ole huomannut mitään toimintahäiriöitä tuon VoLTE:n kanssa.

Poissa jrinnes

« Vastaus #5069 : 15.08.2019 17:00 »
Äänenlaatu on toki hyvä silloin kun ääni yleensäkään sattuu kuulumaan tai puhelu ei katkea, mutta aivan liian epävarma että voisi ottaa vakituiseen käyttöön. Kokemukset elisan liittymällä, tiedä sitten onko kellään muulla paremmin ::)

Telia käytössä mulla, eikä tosiaan ole, ainakaan vielä, ollut mitään ongelmia.
Passat 2.0 TDI 4motion DSG 2015

Poissa makelja

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • Audi A3
« Vastaus #5070 : 16.08.2019 08:35 »
Meillä on sekä Elisan että Telian liittymiä käytössä. Molemmissa VoLTE. Toimii paremmin kotona kuin perinteinen 2g puhelu, jotka tahtoivat katketa.
Meillä on ongelmana että olemme vähän katveessa kahden maston välillä.

Poissa Exodus

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #5071 : 16.08.2019 12:15 »
Vaimon Galaxy s10:stä piti ottaa Volte-puhelut pois päältä kun pätki aivan mahdottomasti, Elisa operaattorina. Samaten noissa WIFI-puheluissa tuntuu olevan kummallisuuksia, pätkivät nekin sekä Samsungissa että Huaweissa.

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #5072 : 16.08.2019 13:47 »
Meillä on sekä Elisan että Telian liittymiä käytössä. Molemmissa VoLTE. Toimii paremmin kotona kuin perinteinen 2g puhelu, jotka tahtoivat katketa.
Meillä on ongelmana että olemme vähän katveessa kahden maston välillä.

Mites 3G puhelut toimii?

Poissa Eskoop

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #5073 : 16.08.2019 15:02 »
Umidigi A5 pro tuli kiinasta tilattua, odotellaan kuukausi ensin että saapuu. Toivottavasti yhtä hyvä mitä nämä homtomit olleet.

Paikalla focceristi

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • o+o=8 -+-==
« Vastaus #5074 : 16.08.2019 15:13 »
^
Oletko opiskellut Kiinaa vai miten saa kaikki tiedot suomeksi tuossa?
Vai onko vain englanniksi?
Harmaja-06 Trend Sportback Montikka.

Poissa Eskoop

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #5075 : 16.08.2019 15:30 »
^Kaikki on suomeksi...

Poissa googleismyfriend

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #5076 : 28.08.2019 16:23 »
Mikäs puhelin seuraavaksi? Olen ollut HP:n puhelimeen todella tyytyväinen, mutta nyt on aika jatkaa matkaa.

Kriteereitä:
- Hyvä akunkesto
- Hyvä kamera
- Mielellään laadukas runko
- Tehoa sen verran että riittää 2-3 vuoden tarpeisiin

Olen katsellut Asuksen Zenfone 6 ja ROG malleja. Sen lisäksi iLuuri XR herättää vähän mielenkiintoa. Olisiko muita vaihtoehtoja? Tai mielipiteitä näistä malleista?

Poissa juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #5077 : 28.08.2019 16:59 »
Mikäs puhelin seuraavaksi?
Kriteereitä:
- Hyvä akunkesto
- Hyvä kamera
Sen lisäksi iLuuri XR herättää vähän mielenkiintoa. Tai mielipiteitä näistä malleista?

Muutama kommentti XRstä. Olen ollut hyvin tyytyväinen hankintaani. Oikein sopiva minun käyttööni ja akkukin jaksaa hyvin. Ihan mahdottomia sinun näitä suhteuttaa kun et käyttöprofiilistani tiedä. Kamera on muuten hyvä mutta zoomi ei. Kaikki arvostelujen moitteet siitä pitävät paikkansa.
Wanha Jäärä arvonimen ylpeä haltija  😳

Paikalla tai

• Klassikko
« Vastaus #5078 : 28.08.2019 20:57 »
Ihan ok minunkin kokemukseni Xr:stä. En edellisellä vaihtokerralla malttanut paneutua aiheeseen, vaan valitsin pelkästään vaihtamisen helppouden kannalta Applen. Ei tähän ole tarvinnut pettyä, vaikka faceid:sta ketjuun muutama aika sitten kokemuksia kirjoitinkin. Ja eilen luuri warmboottasi silmieni alla, mikä lie sekin, ei ole aiemmin tehnyt.

Poissa googleismyfriend

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #5079 : 29.08.2019 14:54 »
Kiitoksia herroille kokemuksista. Pitää vielä vähän funtsia, xr on muita kalliimpi mutta toisaalta hyvityshinta on tulevaisuudessa paras. Akun kesto näyttää olevan aika keskinkertainen, mutta enköhän minä silläkin pärjäisi. LCD näyttö on askel taaksepäin verrattuna nykyinen luuri, mutta testien mukaan tuo XR:n näyttö on LCD näyttöjen parhaasta päästä. Eli sinällään silläkin ns. pärjäisi enemmän kuin hyvin. Plussaa että nykyään saa iLuureihin vaihdettua hyvin akkuja.

Asus zenfone 6 on 250 ekee halvempi. Tarjoaa paremman akun ja ehkä kameran (?) mutta on muuten piirun verran huonompi kuin XR. Tosin tehoa tässäkin enemmän kuin hyvin, joten sinällään ei ongelmaa. Ainutlaatuinen kamera on minulle enemmän uhka kuin mahdollisuus...

Asus ROG phone on aika mielenkiintoinen sen takia, että siinä on porukan paras näyttö ja hyvät jäähdytysominaisuudet. Hintakin on likelle XR:ää ja ulkonäkö on himpun hirveä. Tehoa ns. riittävästi.

Ei nyt oikein osaa päättää...
« Viimeksi muokattu: 29.08.2019 14:57 kirjoittanut googleismyfriend »