https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mikä puhelin seuraavaksi?

Kyllähän mä ostin ekan ompun talvella, ihan vaan Carplayta kokeillakseni.
Nyt sekin ii on myyty pois...
Ei mitään lisäarvoa, muut sitten rahoittakoon yritystä.
 
-TimoS- sanoi:
Kyllähän mä ostin ekan ompun talvella, ihan vaan Carplayta kokeillakseni.
Nyt sekin ii on myyty pois...
Ei mitään lisäarvoa, muut sitten rahoittakoon yritystä.

Lisäarvo on pitkä softatuki. Meillä omput ovat aika pitkään käytössä, paras oli 5v ja siitä sai vielä vaihdossa muutaman kympin. Ja laitteessa oli sisällä uusin iOS.
 
Kenellekään vinoilematta, mutta pakko heittää: iPhone ei tarvitse yli kahden vuoden kestoa akulle, mutta pitkä softatuki on hieno homma! Kertoo lähinnä siitä, miten eri lailla ominaisuuksia arvostetaan ja miten eri lailla puhelimia käytetään/ladataan.

Sama pitäisi muistaa myös lisävarustekeskusteluissa...
 
Karvis sanoi:
Sama kun auton bensamittari lakkaisi toimimasta jos tankkaa muualla kuin valmistajan omalla huoltoasemalla, mutta sehän ei ketään häiritse koska oMena :rolleyes:

Niin, jos vaikka Audista hajoaa radio niin ei se uusi toimi ilman komponenttisuojauksen poistoa jota ei pysty tekemään kuin merkkihuolto.

Radion voi tässä vertauksessa korvata aika monella muullakin komponentilla.

Tankkausesimerkki vertautuisi minusta ennemmin siihen, että Applen puhelin alkaisi kenkkuilemaan jos sitä lataa jollakin tarvikelaturilla.
 
Mika_M sanoi:
Tankkausesimerkki vertautuisi minusta ennemmin siihen, että Applen puhelin alkaisi kenkkuilemaan jos sitä lataa jollakin tarvikelaturilla.

No sehän kenkkuilee, työkaverilla on työpaikalla joku tarvikekaapeli ja joka kerta kalikka kitisee hengenvaarallisesta kaapelista.
 
Karvis sanoi:
No sehän kenkkuilee, työkaverilla on työpaikalla joku tarvikekaapeli ja joka kerta kalikka kitisee hengenvaarallisesta kaapelista.

Oho, olisko se sitten oikeasti jotain hiuksenohutta johtoa? Mulla on työpuhelimena iPhone 8 jota oon lataillu sujuvasti ihan kaikilla kiinalaisilla halpispiuhoilla enkä ole eläissäni tollasta varotusta nähny.  :eek:
 
Jaska sanoi:
Kenellekään vinoilematta, mutta pakko heittää: iPhone ei tarvitse yli kahden vuoden kestoa akulle, mutta pitkä softatuki on hieno homma! Kertoo lähinnä siitä, miten eri lailla ominaisuuksia arvostetaan ja miten eri lailla puhelimia käytetään/ladataan.

Meidän noin 5 vuotiaassa 5S:ssä oli ihan ok kunnossa oleva akku, kun se annettiin vaihdossa. Laite oli aikuisilla käytössä. Juniorit saa akun kun akun heikkoon kuntoon parissavuodessa.
 
Jaska sanoi:
Kenellekään vinoilematta, mutta pakko heittää: iPhone ei tarvitse yli kahden vuoden kestoa akulle, mutta pitkä softatuki on hieno homma!

Saman ristiriidan huomasin. Edellinen iphone 7:ni toteutti tämän kahden vuoden arvion, akun kunnoksi luvattiin enää 80% ja käytännössäkin sen kesto oli selvästi huonontunut. Kokeilen nyt tämän seuraajan kanssa erilaista latausstrategiaa: Yön yli laturissa roikottamisen sijaan napostelulatailen sitä pitkin päivää. Tämä lähinnä harrastuneisuudesta kuten uuden auton kulutuslukemien seurailu; Ei tämäkään vehje ole minulla enää kahden vuoden päästä.

Iphonen Face id:stä oli polemiikkia sen ensimmäisen ilmestymisen aikaan. Nyt minulla on siitä käytännön kokemuksia muutamalta kuukaudelta: Normaalissa arkikäytössä (puhelin käteen ja auki) se toimii ihan hyvin. Paitsi pimeässä se ei enää tunnista/näe minua. Luonnollisesti tunnistus ei myöskään onnistu silloin kun puhelin ei ole käyttäjää kohti, kuten esim. pöydällä tai kojelautatelineessä. Kaikkein hulluimmalta tuntuu että laite ei tunnista ihmistä landscape-asennossa, ihan kuin siinä olisi joku avaimenreikä tutkan edessä. Sormenjälkitunnistukseen verrattuna parempaa taas on toimivuus käsineet kädessä, esim. kumihanskat tms. muutoin ruudun hipelöintiin käypäiset.
 
Tää ketju on taas loistava esimerkki, miten paskaa keskustelukulttuuri usein on. Turhaa naljailua ja vänkäämistä ja toisten piikittelyä ihan olemattomista aiheista [emoji53]
 
Skula sanoi:
Eipä ole tullut vastaan 10 vuoteen matkapuhelinta johon akku pitäisi vaihtaa. Puhelin menee kiertoon joka tapauksessa parissa vuodessa.
Mihin kiertoon? Purettavaksi vai edelleen käytettäväksi? Jos joku onneton ostaa käytetyn iPhonen, niin todennäköisesti akun vaihtotarve tulee eteen.
Olen ostanut uusia laitteita ja niihin on pitänyt akut vaihtaa ainakin kerran, ennen kuin Apple on jollakin softatempulla hidastanut laitteen toimintakelvottomaksi. IPhone 4S:stä hyppäsin iPhone 6:een. Vieläkin tuo IP6 toimii OK. Akku on kerran vaihdettu. Pari vuotta vanha työpuhelimeni iP X jää minulle vuoden lopussa, ja sillä taas pärjään niin kauan kuin Apple kurjistaa nopeuden. Akku siihenkin pitänee vaihtaa parin vuoden sisällä. Akun kunto näyttää 100 % suorituskykyä vielä. Samoin pari vuotta sitten iP 6:een 40 eur:lla vaihdettu akku näkyy olevan 100 % kunnossa mittarin mukaan.
 
iPhone7+ akkukunto 87% ja puhelin ~pari vuotta vanha. Jos vielä vuoden toimii niin on itsensä haukkunut, otan paketista seuraavan jo valmiiksi ostetun samanlaisen puhelimen. Ainakaan tämä malli ei ole hidastunut ja on toiminut hyvin, akun nopea purkautuminen ihmetytti jonkin aikaa sitten, se luultavasti johtui 4G puheluista ja kun tämä on ollut poistettuna akkua menee normaalisti...mm muuten puhelut ei katkea esim Nummelan ”suoran” jälkeen kuten 4G kävi järjestään ???.

Minulle iPhonet on sopineet mainiosti, kuten iPadit ja macbookit jne. Tämmöiselle ihmiselle joka ei jaksa perehtyä laitteiden sielunelämään käyttöönotoissa, ohjelmalatauksissa ja virustorjunnoissa nämä sopii erinomaisesti. Muutenkin laitteet on hyötykäytössä pl nettifoorumit niin eipä ole tarvetta peleihin yms.

Minulla on edelleen käytössä 4s puhelimiakin veljen lapsilla, hyvin on rokanneet.
Itsellä on käytössä vanha ensimmäisiä iMac joka toimii edelleen mainiosti...ei ole paluuta ainakaan minulla PC-syntaxerror ja android maailmaan.
 
iPhone 5s ollut jotain 8-9 vuotta ja hyvin pelaa edelleen. Ei ole ollut mitään korjattavaa.
Nyt syksyllä tulevalla päivityslistalla 5s ei enää ole, joten uutta katsomassa. Kuukauden päästä tulee uudet iPhone mallit, jospa nykyisten X-sarjan hinnat hiukan laskisi, tai sitten uusista joku mieluinen löytyisi.
 
Ohikulkija sanoi:
iPhone 5s ollut jotain 8-9 vuotta ja hyvin pelaa edelleen.

Ei ole ollut. Esiteltiin vuonna 2013 syyskuussa. Eli kuutisen vuotta sitten. Juuri tuon takia käytän itsekin Applen tuotteita. Toimivat tosi pitkään ja saavat myös käyttöjärjestelmäpäivityksiä sen kuutisen vuotta esittelystä.

Itselläni on nyt käytössä iPhone X ja pojalla 7. Omalla ajattelin pärjätä vielä muutaman vuoden. Ostin tuon silloin, kun tuli myyntiin eli marraskuussa 2017. Pojalla oleva 7 on 2016 hankittu. Pitää katsoa ensi vuoden julkistuksissa, jos tulee jotain uutta, että ostaako itselle uuden huippumallin ja antaa pojalle tuon 256 GB X:n vai tuleeko sieltä se 5S/SE-kokoluokkaa ulkomitoiltaan oleva malli isommalla näytöllä ja ostaa sen sitten pojalle.

Ja on meillä vielä käytössä 2018 iPadin rinnalla vuonna 2012 ostettu iPad 3, johon tuli vielä joku turvallisuuspäivitys vähän aikaa sitten.
 
Pepeto sanoi:
Ei ole ollut. Esiteltiin vuonna 2013 syyskuussa. Eli kuutisen vuotta sitten. Juuri tuon takia käytän itsekin Applen tuotteita. Toimivat tosi pitkään ja saavat myös käyttöjärjestelmäpäivityksiä sen kuutisen vuotta esittelystä.

Itselläni on nyt käytössä iPhone X ja pojalla 7. Omalla ajattelin pärjätä vielä muutaman vuoden. Ostin tuon silloin, kun tuli myyntiin eli marraskuussa 2017. Pojalla oleva 7 on 2016 hankittu. Pitää katsoa ensi vuoden julkistuksissa, jos tulee jotain uutta, että ostaako itselle uuden huippumallin ja antaa pojalle tuon 256 GB X:n vai tuleeko sieltä se 5S/SE-kokoluokkaa ulkomitoiltaan oleva malli isommalla näytöllä ja ostaa sen sitten pojalle.

Ja on meillä vielä käytössä 2018 iPadin rinnalla vuonna 2012 ostettu iPad 3, johon tuli vielä joku turvallisuuspäivitys vähän aikaa sitten.
Oho, näin on. Näin se muisti tekee kepposia.
Yksi myyjä kertoi, että kuukauden kuluttua tulisi kolme uutta mallia, joista yksi olisi pienempi ja halvempi malli.
 
Eikös tuo puhelinhomma ole kuin petikumppanin hommaaminen? Haet mitä yleensä haluat, välillä tulee kokeiltua muuta kuin tuttua ja turvallista. Lopputulema yleensä sama. Perusasiat hoituu mutta vähän eri mausteilla.

Itsellä tällä hetkellä pääasiallisena puhelimena iPhone Xs Max ja ranteessa omena kello. Silti mietin että pitäisikö ostaa duuniliittymälle Note 10(+), vaikka itselläni on pääosin huonoja kokemuksia Samsungin Galaxy sarjasta, jota Note kynän kera on.

Muut androidit ei oikein kiinnosta kuin tuo Note, ja sekin sen takia kun siinä on kynä jolla voi joskus, ehkä, tehdä jotain hyödyllistä. Mutta kynä jäänee vähälle käytölle, aivan kuten iPad Pron kanssa.
 
^Mielenkiintoinen luuri kun on Samsungin x-coveriin verrattuna muistia ja tuoretta androidia tarjolla. Onko nuorimmaisella taipumusta tavaroiden hajottamiseen?

Meillä Moto G5:set taisi kestää sen pari vuotta. Tytöllä ollut huolellisella käytöllä ja kerran putosi omassa huoneessa parketille flip case:ssa ja näyttö totaalisen käyttökelvoton. Poika taas on paiskonut ties miten ja yksi halkeama.

Tuli tilattua Moto G7 plussat tilalle Saksasta.
 
^ Minun G5 on ollut kaksi vuotta maastopyörän karttana tankotelineessä, ja nyt muutama viikko sitten pyörä meni katolleen kivikkoon niin että näytön kulma halkesi. Onneksi toimii edelleen.
 
Mielenkiinnosta kokeillaan. Vanhin tyttö droppailee yhtenään ja rikkoi A8:n. Jos tuo toimii, niin parempaa mallia samoista hälle seuraavaksi. Nuorin aloitti ulkokoulun ekalla, tavarat pihalla varmaan paljon ja ajattelin tuon iskun&säänkeston olevan hyväksi tuossa käytössä. Motot eivät kelvanneet enää.
 
3g puhelin ja 2gigaa rammia. Mahtaa olla iloinen käytettävyys. Halpahan tuo on mutta jäisi kauppaan.

Käytön mukaan kukin. Tytölle hommattiin nokia 4.2 koska uusimpia malleja eli pitkä softapäivitysten lupaus. Käyttää nätisti niin tuskin hajoaakaan putoamisiin. Ilman kuoria tai laseja nyt toistaiseksi. Mieli muuttunee ekojen särkymisten jälkeen.
 
Just hain tytölle iPhone kasin. €529 ja primitiiviset ominaisuudet. Teknisesti paremman saisi androidina alle kahden sadan, mutta ei kelpaa. Synttärilahja.
 
^mulla on ollut nyt 2 vuotta iPhone 8 ainoana puhelimena ja on hyvä peruspuhelin. Toimii kuin junan vessa ja mitään vikoja ei ole ollut. Tällä voi soittaa, pikaviestimet toimii ja niiden sisällöt pyörii. Apple pay on myös loistava. Softapuolelta löytyy itselle kaikki tarvittavat, joten eipä tässä muuta ole kaivannut puhelimelta.
 
En epäile, etteikö kaikki toimi. Teknisesti on kuitenkin vastaava kuin reilun satasen androidi. Näytön resoluutio 1334 x 750 ja koko 4,7 tuumaa. Pääasia, että tyttö on tyytyväinen. Kunhan valitan...