https://tummennuskalvot.fi/

Mikä puhelin seuraavaksi?

kuulara sanoi:
Aikanaan minulla oli Sony Ericsson P900 ihan päivittäisessä käytössä aika pitkäänkin. Tuote oli toimiva, hyvinkin toimiva mielestäni. Kuitenkaan kaupallinen menestys se ei ollut.

Riippuu siitä miten ja mihin sitä käyttää. Oliko siinä helppokäyttöinen pieruappsikauppa jne? :)
 
mtr1 sanoi:
Riippuu siitä miten ja mihin sitä käyttää. Oliko siinä helppokäyttöinen pieruappsikauppa jne? :)

En muista jos ihan rehellisiä ollaanmitä "appseja" oli... fart app ei ainakaan  8)  Sen muistan että musiikkisoitin oli jolla .mp3:sia kuuntelin sekä oikein hyvä pasianssi.  Tämä siis 2003-2004.
 
batman14 sanoi:
Mulla on tuo tavallinen P20 ja erittäin tyytyväinen kameraan ja puhelimeen.

Jos pystyt hiukan budjettia venyttämään ja odottamaan sopivaa tarjousta niin luulisi, että P20 Pro tulisi pian hyvään tarjoukseen kun uusi P30 on saatu myyntiin. P20 Prossa selkeästi parempi kamera kuin tavallisessa P20:ssessä.

Vempula sanoi:
Kun nyt asiaa yön yli mietti, niin pakkohan se on itselle myöntää, että P20 Pro olisi mun luuri. Nyt se on vielä liian kallis, mutta voi olla, että P30 niistää hinnasta vielä yhden satkun pois. Pitää nyt siis odotella muutama viikko ja seurailla hintojen kehittymistä. Nythän P20 Prota saa 499 eurolla.

Ja niinhän siinä kävi, kun muutaman viikon odotti. Kävin kotiuttamassa P20 Pron 399 eurolla ja äkkiseltään kun kokonaisuutta katsoo, niin hinta ja laatu on tässä todella kohdallaan. Varsinkin omalla kohdalla, kun hyvä kamera, IP-luokitus, reilu akku ja yhdellä kädellä käytettävyys ovat isoja tekijöitä. 128 gigan sisäinen muisti korvaa melko hyvin muistikortin puuteen. Vaikka näytön laatu ei olekaan minulle mikään oikeasti iso juttu, niin onhan tämä Amoled kieltämättä hieno. Hurjaa ajatella, että tämä luuri maksoi alle vuosi sitten 850 euroa :D

Ja kerrankin upea väri puhelimessa! Ei mikään umpitylsä musta, harmaa tai valkoinen.
 
Vempula sanoi:
Hurjaa ajatella, että tämä luuri maksoi alle vuosi sitten 850 euroa :D

Näissä on kyllä aina niin paljon uutuslisää hinnassa että vielä tänä päivänä esim tuo P20 Pro tai Samsungin S9 antaa rahoille enemmän vastinetta uusimpaan malliin verrattuna. Poikkeuksena lähinnä Apple joka imagosyistä pitää vanhojenkin hinnat korkealla.

Esim Samsungin VIP kaupassa (työsuhde-etu) S10 on myyty alusta asti 800 eurolla joten tavallisen kuluttajan 950e aika kova hinta.
 
Juuha sanoi:
Näissä on kyllä aina niin paljon uutuslisää hinnassa että vielä tänä päivänä esim tuo P20 Pro tai Samsungin S9 antaa rahoille enemmän vastinetta uusimpaan malliin verrattuna.

No jos nyt Huaweita miettii, niin P30 Lite oli 30 euroa halvempi kuin P20 Pro. Ja P20 Pro pesee uuden Liten ihan miten päin vain.
 
^Tuo on erinomainen tarjous P20 Prosta. Huomattavasti järkevämpi hankinta kuin minun P30 Pro. Tiesin kyllä ostaessani, että näin siinä käy, mutta jonkinmoisena valokuvauksen "wanna be" -harrastajana kameran speksit veivät mukanaan. Tosin P20 Pron kamerasysteemi on sekin korkealuokkainen.
 
^ Jos USB porttiin kytketty, oletko varmistanut että antaa tarpeeksi virtaa? Älykellon langaton laturi ei toimi 1A USB portissa vaan vaatii 2.4A portin. Vaikka siinä laturissa lukee 1000mA.
 
Juuha sanoi:
^ Jos USB porttiin kytketty, oletko varmistanut että antaa tarpeeksi virtaa? Älykellon langaton laturi ei toimi 1A USB portissa vaan vaatii 2.4A portin. Vaikka siinä laturissa lukee 1000mA.

Kytketty "suoraan seinään", samalla setillä joka työstää toista langatonta laturia. Eli ei futaa.
 
Ok, siitä pistokelaturistakin varmaan näkee paljonko virtaa antaa, nää Fast Chargerit taitaa vaatia sen 2A kun esim perinteinen puhelinlaturi antaa seinästä 1.3A, mitä nyt omaa vanhaa vilkaisin.
 
Uusi S9 otettu käyttöön.
Voi mahdoton tuon bloatwaren määrää, joka tuossa on mukana. Onneksi on appeja millä ne saa poistettua.
Muuten ihan käypäisen tuntuinen puhelin. Vähän se on pieni vrt Oneplus 6. Mutta näytössä on parempi kuva. Tarkempi.
 
Onneksi löysin sellaisen kuin Package disabler + Samsung, ja siihen valmiit asetukset. Sain pois 122 turhaa appia. Tilaa vapatui 1.2Gt. Ja akun kesto pitäisi parantua huomattavasti.
 
makelja sanoi:
Onneksi löysin sellaisen kuin Package disabler + Samsung, ja siihen valmiit asetukset. Sain pois 122 turhaa appia. Tilaa vapatui 1.2Gt. Ja akun kesto pitäisi parantua huomattavasti.
Tai luulet vain tuon akun keston suhteen. Ei ota niitä käyttöön niin nykyluurit kyllä hanskaa asiansa. Toki jos kaikki olisi käytössä ja aktiivisena niin sitten.
 
Vähän houkuttelisi Motorola Moto G7 Power puhelin. Olis 5000mah akku siinä ja hintaa vähän yli 200e suomessa.
5k tai sitä isompien akkujen kanssa yleensä mennään kiinalaisiin ja en oikein niistä tiedä. Kokokin kasvaa tietysti akun kanssa, mutta silti.
E-Villessä on noita 10/12/15k akulla olevia, mutta ei oikein tiedä laadusta. Tarpeeksi suosittu tulee niin pumppaavat tuolla vielä hinnan ylös.
 
jkvi sanoi:
Tai luulet vain tuon akun keston suhteen. Ei ota niitä käyttöön niin nykyluurit kyllä hanskaa asiansa. Toki jos kaikki olisi käytössä ja aktiivisena niin sitten.

Lähinnä mulla oli tavoitteena saada ylimääräinen tauhka pois käytöstä. Muu on sitten vaan extraa.
Aiemmin ollut ainoana puhelimena sellainen jossa ei ylimääräistä ole ollut. Nexus, Oneplussia ja Nokia 7+.
Paras tuossa apissa oli että ei vaatinut roottausta vaan meni ihan noineen läpi. Ainoa mikä piti tehdä oli admin oikeuksien antaminen.
 
Noin vuoden wanha työpuhelin Samsung Galaxy A5 on saanut osumaa power painikkeen kohdalle jotenkin oudosti ja nyt ei nappi liiku oikein mihinkään.
Koko ajan on ollut lompakkomalliset suojakuoret mutta silti on päässyt jossain tuo vioittumaan.
Pistin tilaukseen Galaxy A8;in kun muita vaihtoehtoja ei ole valikoimissa.
Minkälaisia kokemuksia onko A8;sista kellään?
 
Tyttö juuri rikkoi A8:n etulasinkin. Jotain 235€ olisi molempien korjaus. Takakansikin on siis lasia ja hajoaa samoin. Ei kai tuon käytössä ole ollut mitään vikaa, kun ei ole valittanut. Suojakuoria suosittelen.
 
^Tukeeko tuo muuten langatonta latausta kun takapintakin klasia?

Luulin että EI olis lasia kuvien perusteella.
 
GTA1 sanoi:
Minkälaisia kokemuksia onko A8;sista kellään?

Edellisessä duunissa noita meni käsieni kautta muutaman sata yksilöä. Laadukkaan tuntuinen laite vrt. esim A6. Yhteen jouduttiin vaihtamamaan emolevy, kun meni ihan solmuun. Muita ei muistaakseni mennyt huoltoon käyttäjästä riippumattomista syistä.
 
Mulla ollut A8 nyt pari kuukautta. Oon tykänny enkä ole vielä pahasti törmännyt samsungin omiin appeihin- paitsi PASSiin. Kasvo- ja sormenjälkitunnistus toimii loistavasti.
 
Minä ainakin laittaisin Huawei-hankinnan toistaiseksi holdiin ja odottelisin tilanteen selkiytymistä. Googlelta kyllä melkoisen rohkea veto lähteä moiseen, nyt on muutkin valmistajat löysässä hirressä milloin naama ei enää miellytä jenkkejä ja heiltä viedään oikeus Androidin käyttöön. Valmistajien omat käyttöjärjestelmäprojektit saa varmasti uutta puhtia tästä päätöksestä.