autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mikä matkapuhelinliittymä?  (Luettu 45494 kertaa)

Poissa Markku J

Vs: Mikä matkapuhelinliittymä?
« Vastaus #500 : 04.12.2019 19:29 »
^^Sain Elisalta jo tänään tekstarin, jossa tarjotaan 17,90 eur/kk hintaan 24 kk ajalle rajatonta 200 M -liittymää ilman määräaikaisuutta. Hiukan ikävältä tuntuisi DNA:ta kohtaan perua, kun jo SIM -kortitkin sain. Mutta olisi tämä kahden liittymän osalta 24 eur/vuosi halvempi, ei avausmaksua (3,90 eur), ja nopeuttakin luvataan hiukan enemmän - joskaan tuolla 50M erolla ei ole minulle mitään merkitystä ja tuskin sitä käytännössä voi havaita.

edit: ja saahan Elisalta vielä S-bonuksetkin...
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa ///M

• Vakiokalustoa
  • **
  • BMW X3
« Vastaus #501 : 04.12.2019 20:32 »
Mulle Elisa puolestaan tarjoaa rajatonta liittymää hintaan 18,90e/kk 24kk sopimus. Tämän lisäksi tulisi vielä 50e arvoinen S-lahjakortti. Vaihdoin noin puoli vuotta sitten Elisalta Dna:lle kun netti ei pelannut juuri lainkaan.

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #502 : 04.12.2019 22:38 »
^^Sain Elisalta jo tänään tekstarin, jossa tarjotaan 17,90 eur/kk hintaan 24 kk ajalle rajatonta 200 M -liittymää ilman määräaikaisuutta. Hiukan ikävältä tuntuisi DNA:ta kohtaan perua, kun jo SIM -kortitkin sain. Mutta olisi tämä kahden liittymän osalta 24 eur/vuosi halvempi, ei avausmaksua (3,90 eur), ja nopeuttakin luvataan hiukan enemmän - joskaan tuolla 50M erolla ei ole minulle mitään merkitystä ja tuskin sitä käytännössä voi havaita.

edit: ja saahan Elisalta vielä S-bonuksetkin...

Turha operaattoreita on sääliä. Ei nekään meitä sääli vaan koittaa rahastaa minkä kerkiävät. Tuollainen sim korttien venkslailu on ihan arkipäivää operaattoreille.

Poissa Karvis

« Vastaus #503 : 04.12.2019 23:00 »
Turha operaattoreita on sääliä. Ei nekään meitä sääli vaan koittaa rahastaa minkä kerkiävät. Tuollainen sim korttien venkslailu on ihan arkipäivää operaattoreille.

Samaa mieltä.
Taannoin yritti joku Telian standi myyjä kaupata liittymää ja kun kuuli mihin hintaan nykyinen on niin arvasi että kyse oli ns. win back hinnoitellusta liittymästä, alkoi sitten syyttelemään että operaattorilla ei jää mitään siitä käteen ja tällä toiminnalla tuhotaan alan kannattavuus. Kerroin että ei kiinnosta pätkääkään vaikka heillä menisi pakkaselle tuo minun liittymän tuotto, niin kauan kun uskolliset asiakkaat kynitään ja uusille tarjotaan alennuksia niin tätä peliä täytyy pelata...ja minä kehtaan kyllä pelata kun aletaan kolmen liittymän osalta puhumaan 40€/kk hintaerosta.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa Markku J

« Vastaus #504 : 09.12.2019 19:37 »
Elisalta tuli tänäkin vuonna joululahjaksi Elisa Kirjan e-kirja tai äänikirja. 16,90 eur arvoinen uutuuskirja (kolmesta sai valita). Ihan kiva, kun muistavat joskus vanhojakin asiakkaita.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa Pekka T

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
  • BMW 328i
« Vastaus #505 : 09.12.2019 19:40 »
Elisalta tuli tänäkin vuonna joululahjaksi Elisa Kirjan e-kirja tai äänikirja. 16,90 eur arvoinen uutuuskirja (kolmesta sai valita). Ihan kiva, kun muistavat joskus vanhojakin asiakkaita.

Ethän sinä nyt vanha vielä ole.  ;)

Poissa epjbmw

« Vastaus #506 : 27.12.2019 22:49 »
Kävin tänään Telia kaupassa ihan paikanpäällä kysymässä muutosta liittymiini, kun netissä ilmoittelevat paljon halvemmalla kuin mitä omani ovat.
Kaveri katsoi koneelta ja sanoi, että hänen tarjouksensa vanhaan liittymään on sama mikä minulla jo on.  :(
Kuulemma nettihinnat tarkoittavat vain uusia liittymiä, eikä heillä ole valtuuksia neuvotella vanhoihin liittymiin parempia hintoja.  :o 
Kun sitten sanoin, että voin minä kävellä tuonne naapuriin ja siirtyä heille vaikka vuodeksi, niin sittenhän minä olen teille taas uusi asiakas.  :P
Ei kuulemma tarvitse. Kaveri varasi omalta koneeltaan soittoajan asiakaspalveluun ja sanoi, että niillä on paremmat oikeudet neuvotella hinnoista.
Saa nyt nähdä, jahka soittavat maanantaina, mihin hintaan nuo pystyy.  :)

Poissa Zasa

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #507 : 27.12.2019 22:56 »
Tulee nopeasti halvempia tarjouksia nykyiseltä operaattorilta vuodeksi hyväksyessäsi uuden operaattorin, 14vrk peruutusoikeus ja itse ei tarvitse tehdä mitään.
Audi A3 BS S-tronic Fl-17
Nissan Qashqai Dig-T 115 N-Connecta 2018

Poissa foorumilainen

• Klassikkoainesta
« Vastaus #508 : 28.12.2019 01:35 »
Liittymän alennukset päättyy 4.2.2020 rajattomat puhelut ja tekstarit joku muka nopea netti 16,89€/kk.
Telia tarjosi 17,90/24kk. Elisa 14,90/24kk ilman nettiä. Eipä ole tarvetta netille ,kun ei sitä puhelimessani ole.
Tietokoneessa 9,90/kk loppuu myös 4.2.2020 uutta telia tarjosi 12,90/kk.

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #509 : 28.12.2019 09:50 »
...
Telia tarjosi 17,90/24kk. Elisa 14,90/24kk ilman nettiä. Eipä ole tarvetta netille ,kun ei sitä puhelimessani ole.
...

Sitten on kyllä kivikautinen ja simppeli luuri. Itellä netti ollut luurissa vuodesta 2000 lähtien.

Poissa foorumilainen

• Klassikkoainesta
« Vastaus #510 : 28.12.2019 17:18 »
Sitten on kyllä kivikautinen ja simppeli luuri. Itellä netti ollut luurissa vuodesta 2000 lähtien.

Joskus 2008 muistaakseni ostettu.

Poissa dosetti

• Klassikko
  • VW Polo 2020
« Vastaus #511 : 28.12.2019 17:30 »
Telia on ja neuvottelin jo keväällä hinnaksi 17,90/kk, rajaton sekä 50Mb netti, ilman kattoa sekin. Soitin huvikseni tässä viikko takaperin suunnilleen, ennen joulua kuitenkin ja kyselin halpuutusta. Ei onnistunut, koska on ensi kevääseen asti määräaikainen. No, eipä siinä mitään, ihan edulliseksi koen tuon nykyisenkin, mutta hokasin sitten, että mullahan on telialta kotona netti myös. Sanoin sitten asiakaspalvelijalle, että koska en saanut säästöä matkapuhelinliittymästä niin pudotetaan sitten kotinetti pois ja säästetään siinä. Vuokraan siis kuuluu hitain 10megan netti ja olin pitänyt nopeampaa kk-hinnalla. Kylläpä oli pettynyt myyjä puhelimessa  ;D Yritti kyllä vielä perustella nopeamman pitämistä, mutta ei tietenkään onnistunut siinä.

Poissa Ascon

• Klassikkoainesta
« Vastaus #512 : 28.12.2019 19:06 »
Liittymän alennukset päättyy 4.2.2020 rajattomat puhelut ja tekstarit joku muka nopea netti 16,89€/kk.
Tietokoneessa 9,90/kk loppuu myös 4.2.2020 uutta telia tarjosi 12,90/kk.

Tästä rajattomat puhelut ja tekstarit 14,00 eur/kk:

https://www.moi.fi/hinnasto

Poissa foorumilainen

• Klassikkoainesta
« Vastaus #513 : 29.12.2019 00:07 »
Tästä rajattomat puhelut ja tekstarit 14,00 eur/kk:

https://www.moi.fi/hinnasto

Tuolta ei muistaakseni saa ihmistä tavoitettua.

Poissa Kennedy

« Vastaus #514 : 29.12.2019 00:14 »

?
Niin chatissa kuin puhelimessa on ihmisiä Moi:lla.
Myymälää ei ole missä käydä.

300ZX kesäleluna

Poissa Karvis

« Vastaus #515 : 29.12.2019 00:37 »

Aina vaan parempi, hinta selkeästi esillä eikä tartte kuunnella minkään geelitukan länkytystä hänen mielestä sopivasta liittymästä. Ja tuonne kun laittaa nykyisen siirtymään niin kohta nykyinen operaattori tarjoaa vieläkin edullisemman liittymän jos jäät asiakkaaksi ;D

Poissa foorumilainen

• Klassikkoainesta
« Vastaus #516 : 29.12.2019 00:50 »
Aina vaan parempi, hinta selkeästi esillä eikä tartte kuunnella minkään geelitukan länkytystä hänen mielestä sopivasta liittymästä. Ja tuonne kun laittaa nykyisen siirtymään niin kohta nykyinen operaattori tarjoaa vieläkin edullisemman liittymän jos jäät asiakkaaksi ;D

Lopullisen parhaan hinnan saa asiakaspalautteen jälkeen asiakaspalvelusta. Viimeksi antoivat 2 kk ilmaiseksi ja sen jälkeen netti 9,90kk/vuosi. Soittelivat itse minulle.

Poissa Karvis

« Vastaus #517 : 29.12.2019 01:07 »
Lopullisen parhaan hinnan saa asiakaspalautteen jälkeen asiakaspalvelusta. Viimeksi antoivat 2 kk ilmaiseksi ja sen jälkeen netti 9,90kk/vuosi. Soittelivat itse minulle.

Ei saa, esim. Elisa on kalastellut moille siirtyneitä takaisin vitosen rajattomilla liittymillä ja 2,90€/kk tarkka liittymillä jossa rajaton netin käyttö, liittymän siirrolla saa aina kaikista parhaat tarjoukset.

Poissa foorumilainen

• Klassikkoainesta
« Vastaus #518 : 29.12.2019 01:16 »
Ei saa, esim. Elisa on kalastellut moille siirtyneitä takaisin vitosen rajattomilla liittymillä ja 2,90€/kk tarkka liittymillä jossa rajaton netin käyttö, liittymän siirrolla saa aina kaikista parhaat tarjoukset.

Minä puhun nyt nettiliittymästä tietokoneeseen. Sinä tarkoitat ehkä puhelinliittymää.

Poissa Karvis

« Vastaus #519 : 29.12.2019 01:18 »
Minä puhun nyt nettiliittymästä tietokoneeseen. Sinä tarkoitat ehkä puhelinliittymää.

No sillä nyt ei ole väliä mihin tuon rajattomalla netillä olevan simmin tunkee, saman asian se hoitaa nettiliittymänäkin.