autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mikä matkapuhelinliittymä?  (Luettu 32955 kertaa)

Paikalla Jysky

Vs: Mikä matkapuhelinliittymä?
« Vastaus #400 : 02.12.2018 19:45 »
Sitten on muuttunut senjälkeen kuin keväällä siirryin Elisalle. Eikä kulkenut tekstaritkaan.
Ateca TDI 4drive

Poissa Taky

« Vastaus #401 : 02.12.2018 21:31 »
No höh.

Niinpä, tabletissa "pääkortti" ja kellossa MultiSIM rinnakkaiskortti ja kyllä data kulkee molempiin itsenäisesti, niin koti kuin ulkomallakin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Petri M

« Vastaus #402 : 03.12.2018 06:02 »
Minulla on saunalahden multisim, eli 4 sim korttia samalle numerolle.
Puhelimessa, tabletissa, autossa ja kodin WiFi-verkossa noi kortit.

Lähetetty minun AUM-L29 laitteesta Tapatalkilla

VW Passat 2.0 TDI DSG 2012
Renault Traffic Dci 115 2017
VW Golf 1,6 farmari 2001 2kpl

Paikalla Jysky

« Vastaus #403 : 03.12.2018 06:40 »
Näin aamuaivoilla mietittyä pitää tunnustaa kirjoittaneensa potaskaa (taas kerran). Muistin kortit väärin- tuo netitön Sonera oli ns lankaliittymän kortti. Multissa oli netti.

Elisan lankakorttiinkin tuli netti viime kuussa.
Ateca TDI 4drive

Paikalla Karvis

« Vastaus #404 : 03.12.2018 07:17 »
Näin aamuaivoilla mietittyä pitää tunnustaa kirjoittaneensa potaskaa (taas kerran). Muistin kortit väärin- tuo netitön Sonera oli ns lankaliittymän kortti. Multissa oli netti.

Ei tuo sentään aivan potaskaa ole, nimittäin aikaisemmin multi-simille piti olla oma nettipaketti mutta puhe meni päälittymän mukaan. Olisikohan pari-kolme vuotta sitten muuttunut että multi-sim syö samaa datapakettia.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa Marko_K

« Vastaus #405 : 12.12.2018 09:48 »
Itselläni päättyi eilen reilut 24 vuotta yhtäjaksoisesti kestänyt asiakkuussuhde Teliaan. Muinoin hankin Telen liittymän ja sieltä asiakkuus on pysynyt Sonera -> Tele Finland -> Telia -puljussa keskeytyksettä. Hiljan yritin vaihtaa paria perheen liittymää tarjoukseen, mutta ei millään onnistunut, kun en ollut uusi asiakas. Tuosta jäi ärtymys päälle, joten kun sattumalta DNA oli yhteydessä ja teki hyvän tarjouksen (rajaton 4G tiedonsiirto, rajattomat puhelua ja viestit, 14,90€/kk) niin tartui siihen ja siirsin kaikki liittymät heille. Illalla aktivoin nuo ja aamulla soittivat Telialta. Keskustelu oli lyhyt, kun ei heillä mitään ollut tarjota, joten se siitä. Ihan ei ehtinyt 25 vuotta tulla asiakkuutta täyteen. Ja mä olin hei sentään ollut heidän mainoksessaankin hyvää korvausta vastaan muinoin  ;D
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Paikalla JiiJii71

« Vastaus #406 : 21.12.2018 13:45 »
Kävin pukinkonttia täyttämässä paikallisessa Powerissa. Kaupittelivat siellä DNA liittymää. Päätin sitten vaihtaa tyttären liittymän DNA:han kun lahjoista sai muutoksella 50€ ostoedun.

En uskaltanut ottaa 100Mt(vai mikä se nyt onkaan toi yksikkö) kun hällä on ollut vanha 200. Otin sitten samanhintaisen, jossa yksikkönä on 300. Eipähän pitäisi loppua keskeb.

Pyysin tyttäreltä screen shotin käytetystä datasta, miltä ajalta tuo oikein on? Luuri on otettu käyttöön heinäkuussa.
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa makelja

• Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • Audi A3
  • Vorsprung Durch Technik
« Vastaus #407 : 21.12.2018 15:19 »
iPhonessa, josta tuo taitaa olla ei datalaskuri nollaudu. Eli on puhelimen käyttöönotosta tuo 1Tt. Kunnioitettava saavutus.
Pensselinpesuaineella toimiva ompelukoneen moottori.

Paikalla JiiJii71

« Vastaus #408 : 21.12.2018 16:07 »
iPhonessa, josta tuo taitaa olla ei datalaskuri nollaudu. Eli on puhelimen käyttöönotosta tuo 1Tt. Kunnioitettava saavutus.

Eli jos puhelimen käyttöönotosta on reilut viisi kuukautta ja hää on kuluttanut 1Tt, olisiko niin, että tuo 100Mt olisi jossain vaiheessa loppunut ”kesken”? :o
Kyll on lust ku tulitta.

Paikalla Karvis

« Vastaus #409 : 21.12.2018 16:11 »
Eli jos puhelimen käyttöönotosta on reilut viisi kuukautta ja hää on kuluttanut 1Tt, olisiko niin, että tuo 100Mt olisi jossain vaiheessa loppunut ”kesken”? :o

Tuo 100Mt on tiedonsiirron maksiminopeus, taitaa noissa liittymissä olla rajaton datamäärä. Aika huiman määrän on kyllä käyttänyt dataa.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Poissa volante

• Uudenkarhea
« Vastaus #410 : 21.12.2018 16:29 »
Itselläni päättyi eilen reilut 24 vuotta yhtäjaksoisesti kestänyt asiakkuussuhde Teliaan. Muinoin hankin Telen liittymän ja sieltä asiakkuus on pysynyt Sonera -> Tele Finland -> Telia -puljussa keskeytyksettä. Hiljan yritin vaihtaa paria perheen liittymää tarjoukseen, mutta ei millään onnistunut, kun en ollut uusi asiakas. Tuosta jäi ärtymys päälle, joten kun sattumalta DNA oli yhteydessä ja teki hyvän tarjouksen (rajaton 4G tiedonsiirto, rajattomat puhelua ja viestit, 14,90€/kk) niin tartui siihen ja siirsin kaikki liittymät heille. Illalla aktivoin nuo ja aamulla soittivat Telialta. Keskustelu oli lyhyt, kun ei heillä mitään ollut tarjota, joten se siitä. Ihan ei ehtinyt 25 vuotta tulla asiakkuutta täyteen. Ja mä olin hei sentään ollut heidän mainoksessaankin hyvää korvausta vastaan muinoin  ;D
Tätähän se on operaattoreilla, ei pitkäaikaiset asiakkaat kiinnosta ennenkuin ne tekevät numeronsiirron, silloin sitä peräänsoittajaa ja tarjousta löytyy. Monessa tapauksessa silloin vaan on liian myöhäistä. Mitä useampi tuota tekee, niin ehkä operaattorilla jollakin lamppu syttyy, että ehkä kannattaisi antaa niille vanhoille asiakkaille vähän silloin tällöin porkkanaa eikä vasta sitten, kun ne on lähdössä. Mutta tuskin näin ikinä tapahtuu.

Poissa makelja

• Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • Audi A3
  • Vorsprung Durch Technik
« Vastaus #411 : 21.12.2018 18:36 »
Elisan asiakas olen ollut nyt 18kk mutta vaimo jo siitä lähtien kun oli Radiolinja. Ja lapset siitä väliltä, 10-16 vuotta.
Yllättäen sain Elisalta tarjouksen vaihtaa liittymät halvempiin. 20e/kk tuli säästöä. Se oli heidän aloitteesta vielä.
Itselläni on ollut työnantajan liittymä aiemmin.
Pensselinpesuaineella toimiva ompelukoneen moottori.

Poissa Kaapo

• Klassikko
« Vastaus #412 : 21.12.2018 18:37 »
Tätähän se on operaattoreilla, ei pitkäaikaiset asiakkaat kiinnosta ennenkuin ne tekevät numeronsiirron, silloin sitä peräänsoittajaa ja tarjousta löytyy. Monessa tapauksessa silloin vaan on liian myöhäistä. Mitä useampi tuota tekee, niin ehkä operaattorilla jollakin lamppu syttyy, että ehkä kannattaisi antaa niille vanhoille asiakkaille vähän silloin tällöin porkkanaa eikä vasta sitten, kun ne on lähdössä. Mutta tuskin näin ikinä tapahtuu.
2 liittymää umpeutuu keväällä, jolloin 12kk tarjoushintahinta nousisi 19,90 --> n32€/kk
jonnekkin pitää ne vaihtaa ja odotella pari päivää, kunnes jatkuu samalla hinnalla kun peruu tehdyn vaihdoksen.

ellei sitten tämä Delia Dot tms. olisi parempi vaihtoehto. en ole vielä tutustunut siihen.

Sama oli Hesarin kanssa kun katkaisin jatkuvan tilauksen, niin uusi asiakas sai 3kk kaupan päälle ja digilittymät joita ei ennen ollut minulla.
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

Poissa JukkaI

• Uudenkarhea
« Vastaus #413 : 10.01.2019 10:59 »
Näin Telialla...

Eilen päivällä tuli tekstiviesti, jossa ilmoitettiin että käytössäsi olevan liittymän kuukausimaksu laskee 2€/kk.
Ajattelin, että mistähän nyt tuulee...  ;)

No meni muutama tunti ja uusi tekstari:
"Täydennämme edellistä viestiämme..."
Ja lopputulemana, alennus ei koskekkaan sinun liittymääsi...  ;D

Ei ole oikein pelisilmää kyllä nyt Telialla...
Jos huomataan että meni alennus myös "väärille asiakkaille", niin annetaan mennä, eikä aleta selittämään, ettei se nyt sinun liittymääsi koskekkaan...

Tuolla parilla eurolla/kk ei nyt ole minulle ainakaan mitään merkitystä, mutta ihan periaatteesta voisi kysäistä kilpailijoilta tarjouksen...

Jukka

Poissa Kennedy

« Vastaus #414 : 11.01.2019 11:18 »
Lainaus
Kun Moi tuli markkinoille keväällä 2016, valitsimme mielestämme nopeimman verkkokumppanin eli DNA:n ja heidän 4G LTE -verkkonsa. Asiakkaamme ovat olleet vähintäänkin yhtä tyytyväisiä kuin me, sillä saimme viimeisimmässä kyselyssä joulukuun lopulla kouluarvosanaksi täyden ysin suoran asiakkailtamme. Kymppiä kuitenkin tavoitellaan!

Menestyksemme sekä hyvin sujuneen yhteistyön vuoksi DNA on ostanut Moi Mobiilin osakkeet ja toiminnan tänään.

Tuli juuri sähköpostia.

300ZX kesäleluna

Poissa Eskoop

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #415 : 11.01.2019 11:30 »
Jokohan lähtee hinnat nousuun kun hintahäirikkö on poissa.

Poissa Umlaut

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #416 : 11.01.2019 11:59 »

Minulla oli Telian ja edeltäjiensä liittymä yhtäjaksoisesti 33 vuotta. Ensin lankapuhelin, sitten 80-luvun lopulta alkaen autopuhelin ja sitten kännykkäliittymät.
2000-luvulla tuli muutto talosta toiseen ja minulle tuli nettiliittymä, jonka signaali kulki kuparipiuhoja pitkin.
Sitten hiljalleen netti hidastui ja siinä oli muitakin teknisiä ongelmia. Tästä olin useaan otteeseen sen aikaiseen Soneraan yhteydessä ja yhteyttä korjailtiinkin. Minulla oli silloin määräaikainen liittymä. Sitten Sonera tarjosi 4G-liittymää, joka heidän mukaansa poistaisi yhteysongelmat. Näin myös kävi. Mutta sitten tuli ongelma kun Sonera ei suostunut sanomaan irti sitä huonosti toimivaa lankaliittymää, vaan jouduin maksamaan vuoden ajan kahdesta liittymästä, vaikka käytin vain toista. Sonera oli siis itse tarjonnut huonosti toimivan lankaliittymän tilalle 4G:tä. Sanomattakin selvää oli, että operaattori vaihtui heti ensimmäisessä sopivassa välissä.

Poissa AeroT8

• Uudenkarhea
« Vastaus #417 : 11.01.2019 12:33 »
Moi Mobiili toi terveen tuulahduksen markkinoille ja harmi kun myyntiin. Itse vaihdoin kaikki perheen omat liittymät Moi Mobiiliin 2 x lasten, 1 x vaimon, 2 x padin ja 1 x auton. Saunalahti lähti kalastelemaan liittymän vaihtaneita asiakkaita takaisin ja taivuin siinä vaiheessa, kun tarjous oli 2,99€ 4G-liittymästä, jossa on rajaton datan käyttö.

Puhelinlaskut on naurettavan suuruisia kuudesta liittymästä, vaikka puhumisesta tulee jotain euroja aina kuukaudessa päälle. Teinit luukuttaa molemmat reilusti yli 100 gigaa kuukaudessa dataa menemään. Liittymä tosin on määräaikainen kahdeksi vuodeksi, mutta täytyy nyt nauttia tästä ilosta, kun paluuta rajattomista dataliittymistä ei enää ole.

AeroT8

Poissa dingdongpingpong

• Legenda
« Vastaus #418 : 11.01.2019 14:11 »
Näin Telialla...

Eilen päivällä tuli tekstiviesti, jossa ilmoitettiin että käytössäsi olevan liittymän kuukausimaksu laskee 2€/kk.
Ajattelin, että mistähän nyt tuulee...  ;)

No meni muutama tunti ja uusi tekstari:
"Täydennämme edellistä viestiämme..."
Ja lopputulemana, alennus ei koskekkaan sinun liittymääsi...  ;D

Ei ole oikein pelisilmää kyllä nyt Telialla...
Jos huomataan että meni alennus myös "väärille asiakkaille", niin annetaan mennä, eikä aleta selittämään, ettei se nyt sinun liittymääsi koskekkaan...

Tuolla parilla eurolla/kk ei nyt ole minulle ainakaan mitään merkitystä, mutta ihan periaatteesta voisi kysäistä kilpailijoilta tarjouksen...

Jukka

Mulle tuli nämä samat, naureskelin että nyt pompsahti kun hinnat oli jotain 34,90 joka pudotettiin 32,90:een, korjausviesti perään ”alennus koskee hinnaston hintoja”

Kävinpä tarkistamassa ovatko nostaneet hinnat...kas kun minulla on kaikki liittymät luokkaa alle 10€/kk ja sopimus 2020/6 asti....kuudesta liittymästä tulee 58€/kk laskua...olisi ollut aika korotus :).

Hei, täydennämme vielä edellistä viestiämme, jossa kerroimme liittymäsi 0400xxxxxx hinnanmuutoksesta. Uusi hinta koskee hinnaston hintaa, eli jos sinulla on voimassa edullisempi hintaetu, uusi hinta tulee voimaan vasta kyseisen etujakson päätyttyä. T. Telia

Voin jo nyt sanoa että ei tule....
« Viimeksi muokattu: 11.01.2019 14:17 kirjoittanut dingdongpingpong »

Poissa Lukkomutter1

• Klassikkoainesta
« Vastaus #419 : 11.01.2019 14:30 »
Sain tällä viikolla DNA:lta sähköpostin, että liittymä päivittyy 4€ kalliimpaan nykyisen "poistuessa myynnistä". Siinäpähän päivittelevät, sillä vaihdan operaattoria. 15 vuotta DNA:n asiakkaana, eikä koskaan mitään etua liittymähinnoissa verrattuna uusiin asiakkaisiin. Pitäköön tunkkinsa.