autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Skoda Kodiaq  (Luettu 68885 kertaa)

Poissa lnaukkar

Vs: Skoda Kodiaq
« Vastaus #540 : 16.09.2018 10:50 »
Mulle tulee tuosta Kodiaqin ulkonäöstä mieleen, että takapäätä on vähän kuin pakon edestä "rumennettu" jotta saadaan konsernin nokkimisjärjestys pidettyä ruodussa. Juuri kuten ylläkin on mainittu, niin varsinkin tuo musta alaosa ja valkoinen yläosa aiheuttaa liikenteessä takaa päin katseltuna hupsun fiiliksen. Omaan silmääni auto toimii muutamasta kuvakulmasta kohtuullisesti (mutta etupään sumuvalot?!??) ja on linjassa skodan muun malliston ilmeen kanssa. Sisältä kuitenkin huomattavasti parempi kuin ulkoa. Ja jollain väreillä ei ole ulkoakaan niin paha.

Poissa Pegu

• Uudenkarhea
  • Audi A4 tfsi
« Vastaus #541 : 16.09.2018 13:41 »
Kodiaq on kyllä jännä tapaus ulkonäön suhteen. Kun katselin liikkeen esittelytiloissa kauempaa Active- tai Ambition-versiota (17” tuuman vanteet?) niin oli pakko kääntää päätä pois siitä suunnasta. Siinä korostui juuri ’ison auton kori pikkuauton alustassa’ -fiilis. Mutta toisella puolella näyttelytilaa oli esillä Sportline, joka taas kolahti ulkonäöllisesti melko paljon. Jännä homma miten sama koppa voi näyttää eri malliversioilla niin erilaiselta. Samaten liikenteessä tuli juuri bongattua (tosin Ruotsin puolella) valkoinen Kodiaq, jossa oli isohkot mustat vanteet. Näytti kyllä hyvälle. En itse erityisemmin ole mikään vannefriikki, mutta Kodiaqissa isohko vannekoko (19-20”) tuntuu perustuunauksen sijaan/lisäksi tasapainottavan yllättävän paljon ulkonäköä.
Sisältä ja ajoltaanhan auto on onnistunut. Harvassa autossa tulee ohjaamon takana samanlainen turvallisuuden tunne kuin Kodiaqissa.

Poissa ravmik

• Uudenkarhea
« Vastaus #542 : 16.09.2018 15:16 »
Tänään kaupan pihassa tutkailin scout-merkinnöin varustettua valkoista Kodiagia ja mun silmään oli oikein onnistuneen näköinen auto. Ei siis hankinta ainakaan muotoilusta jäisi kiinni.

Poissa Automaattori

« Vastaus #543 : 18.09.2018 19:46 »
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Herr K

• Uudenkarhea
« Vastaus #544 : 01.10.2018 18:34 »
Kodiaq RS on nyt julkaistu:

https://www.motor1.com/news/267994/skoda-kodiaq-rs-revealed/

https://www.topgear.com/car-news/paris-motor-show/237bhp-skoda-kodiaq-vrs-last

Moottorina siis 240 heppainen TDI. Varustelu on ilmeisesti aika kattava eli mukana pitäisi olla mm. digimittaristo ja adaptiivinen alusta. Hyvältä näyttää tuo mustien korin osien ja metallinsinisen värin yhdistelmä kuvissa
VW Passat 1.4 TSI DSG

Poissa braide

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #545 : 02.10.2018 11:09 »
Paitsi että eroa ei sportline varustetasoon oikein ole, ainakaan ulkonäössä. Rs ois pitäny olla aggressiivisemmän näköinen, matalampi ja 20” vanteet ei ole tarpeeksi suuret. Omasta mielestä fail julkaisu.
Skoda Octavia III RS Combi 2,0 TSI Dsg + Stage 1

Poissa Devl

• Uudenkarhea
  • Seat Leon Cupra ST 300 4drive
« Vastaus #546 : 26.10.2018 20:20 »
Vissiin päässä viiraa, mutta tuo Kodiaq RS alkoi huokuttelemaan.. :o

Poissa -TimoS-

« Vastaus #547 : 26.10.2018 20:25 »

Hehheh, koettu on cittariin vaihto... Oli vähän kallis juttu  ;D ;)

Paikalla Markku J

« Vastaus #548 : 26.10.2018 20:34 »

Minä olen tosi tyytyväinen Kodiaqiin. Jos RS olisi ollut tarjolla omaa tilaustani tehdessä, niin se olisi vahvasti harkintaan mennyt. Hintaa sille ei taida vielä olla kotimaan hinnastossa.

Tämä on todella hyvä yleisauto ja olisi ollut unelmapeli silloin, kun perhe oli isompi. Tilaa on niin ruhtinaallisesti, ja silti auto on reilusti lyhyempi kuin minun ex S90. DCC -alusta on tässä varuste, jota arvostan eniten. Kakkosena on 360 -asteen kamerat ja kolmosena panoraamakatto.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Devl

• Uudenkarhea
  • Seat Leon Cupra ST 300 4drive
« Vastaus #549 : 27.10.2018 16:19 »
Autokuume aina helpottaa hetkiseksi kun hieroo otsaa tyhjällä lompakolla. :D

Poissa Vaarivanhus

• Legenda
« Vastaus #550 : 08.11.2018 19:09 »
Istuskelin tälle päivälle reilun sata kilometriä Kodiaqin kyydissä. Pimeää ja sumuista oli paluumatkalla. Hienosti toimii tuo Light Assistant (sekö se on nimeltään?). Eipä ajovalojen vaihtoa lyhyille ja pitkille osaisi manuaalisesti juuri paremmin hoidella kuin mitä auto automaattisesti. Ehkä kuitenkin manuaalisesti olen tottunut pikku ripauksen aiemmin vaihtamaan pitkille vastaantulijan kohtaamisen jälkeen. Oikein kriittisessä tilanteessa saattaa muutama sekunnin kymmenys olla ratkaiseva juttu, yllättäen jalankulkija ilman heijastinta oikealla puolella tien laidassa tms.
Lieneekö tuossa toiminnossa kuitenkaan isoja eroja olla eri merkkisissä ja mallisissa autoissa?

Poissa iltanen

• Uudenkarhea
« Vastaus #551 : 08.11.2018 19:35 »
Istuskelin tälle päivälle reilun sata kilometriä Kodiaqin kyydissä. Pimeää ja sumuista oli paluumatkalla. Hienosti toimii tuo Light Assistant (sekö se on nimeltään?). Eipä ajovalojen vaihtoa lyhyille ja pitkille osaisi manuaalisesti juuri paremmin hoidella kuin mitä auto automaattisesti. Ehkä kuitenkin manuaalisesti olen tottunut pikku ripauksen aiemmin vaihtamaan pitkille vastaantulijan kohtaamisen jälkeen. Oikein kriittisessä tilanteessa saattaa muutama sekunnin kymmenys olla ratkaiseva juttu, yllättäen jalankulkija ilman heijastinta oikealla puolella tien laidassa tms.
Lieneekö tuossa toiminnossa kuitenkaan isoja eroja olla eri merkkisissä ja mallisissa autoissa?
Omasta ei vielä kokemuksia, mutta Qashqaissa tuo varuste oli. Yllättävän hyvin toimi. Ainoa vaan, että rekan tullessa nyppylän takaa vastaan, ei kamera tietenkään tunnista piilossa olevia ajovaloja ja pitkät häikäisee ohjaamon...