autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)  (Luettu 168064 kertaa)

Poissa MM

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 91
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1620 : 08.09.2018 06:36 »
Taitaa olla polttoainesäiliöstä putket valmiina lämmitintä varten.
Itse kyselin, miten se vaikuttaisi lämmittimen asennuksen hintaan, mutta "alennus" oli merkityksetön. Ainakin 1.6 hdi lämpenee nopeasti ilman webastoa.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2018 06:39 kirjoittanut MM »

Poissa Marko_K

Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1621 : 08.09.2018 08:00 »
Joo, lämpenemistä en epäilekään, kaikki meidän PSA:t ovat olleet todella lämpimiä. Lähinnä yleisestä mielenkiinnosta pohdin, kun tosiaan tämän ketjun alkupäässä vakio-Webastosta faktana kerrottiin.
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Paikalla Taky

Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1622 : 08.09.2018 09:13 »
Toiveikkaana odotan päästä kokeilemaan, että toisiko tuo limit moodi lisää helpotusta sakkojen välttelyyn.

Eikö siihen riitä ihan normi vakkarikin?
VOLVO XC60 2.4D AWD Kinetic Automaatti vm.2010 10/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa MM

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 91
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1623 : 08.09.2018 09:22 »
Vakkarihan on ok, mutta vaatii tietenkin säätelyä. Tekniikka ois olemassa, että kaikki ois automaattista.

Paikalla Taky

Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1624 : 08.09.2018 12:31 »
Tekniikka ois olemassa, että kaikki ois automaattista.

Mutta voiis liikenenmerkkitunnistuksen luottaa 100% muutenkaan - ainakaan Volvossa about 80%:sti, saatikka sakkoehkäisynä?
VOLVO XC60 2.4D AWD Kinetic Automaatti vm.2010 10/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa MM

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 91
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1625 : 08.09.2018 14:44 »
Joo, auttavia apulaitteitahan nämä vaan ovatkin. Oma 3008 on tunnistanut aina nopeusrajoituksen, ainakin aina silloin, kun olen sen toimintaa tarkkaillut. Tunnistaa jopa valotauluin esitetyt nopeusrajoitukset.
Voi olla, että jos auto itsenäisesti muuttaisi nopeuden rajoitusta vastaavaksi, ilmenisi siinä joitakin käytännön ongelmia. Nykyinenkin muuttuneen nopeusrajoituksen hyväksyntä aiheuttaa mielestäni liiankin agressiivisen jarrutuksen. Tämän takia lasken nopeutta laittamalla vakkarin pauselle, ja oikean nopeuden vallitessa vakkari uudelleen päälle. Kiihdytys ylempiin nopeuksiin sujuu "auton toteuttamana" tyylikkäämmin.

Poissa Sgigge

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1626 : 08.09.2018 15:00 »
Itse olen jo pitempään tottunut käyttämään ranskalaisten autojen nopeusrajoitustoimintaa. Ja aina kun alla on auto jossa sitä ei ole, on jotenkin orpo olo vaikka olisi millaiset adaptiiviset tutkat käytössä. Siis nopeusrajoittimella tarkoitan sitä perinteistä joka on  ollut jo ainakin 10-15 vuotta käytössä. Kaupungissa mielestäni erittäin kätevä, kun saa kiihdytellä juuri niin nopeasti kuin huvittaa siihen itse asetettuun nopeuteen, on se sitten mikä vaan.

Varsinkin kaupungissa oikein kätevää säätää rajoitin viiteenkymppiin ja sitten ajella sen alla "urheilullisesti" ja ottaa tarvittaessa räväköitäkin lähtöjä, tietäen että vauhti tyssää sakkorajalle.

Poissa 5008

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 12
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1627 : 08.09.2018 15:05 »
Minulla tuntuu tuo nopeusrajoitusten tunnistus toimivan pääasiassa hyvin. Tosin jos nopeusrajoituksen alla on lisäkilpi, esim: aluerajoitus, sitäpä ei tunnistakaan.

Mikähän tarkoitus on tuolla WLANin yhdistämisellä, jos jakaa vaikka puhelimesta netin? Puheentunnistus?
Peugeot 5008 1.5 blueHDi Allure 2018

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 14404
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1628 : 08.09.2018 15:53 »
WLANilla ei ole Suomessa mitään merkitystä, koska sitä hyödyntävät Peugeotin palvelut eivät ole täällä saatavilla ja tuskin koskaan tulevat olemaan. Niitä palveluita on ollut jo viimeiset 10 vuotta saatavilla, mutta yhdessäkään automallissa ne eivät ole olleet Suomeen saatavilla.

Webaston osalta asiat ovat muuttuneet siitä kun malli tuli myyntiin ja moottorista riippuen autossa on joko
a) valmius sille eli lähinnä jokin polttoaineletku on vedetty valmiiksi ja olikohan siellä kiinnityspaikka valmiina,
b) autossa on tehdasasenteinen Webasto, tai
c) autoon ei voi asentaa webastoa, ilman että sen käyttö aiheuttaa moottorin häiriövalon syttymisen.

En tiedä miten näillä uusimman speksin moottoreilla, mutta päästösyistä epäilen, ettei enää minkään moottorin kanssa saa tehdasasenteisella webastolla.

Poissa Pegu

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 6
  • Audi A4 tfsi
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1629 : 12.09.2018 19:22 »
Onks tietoa mitä uutta mallivuosi 2019 tuo 3008/5008:lle? Eikös seuraavan vuoden malleja työstetä syyskuusta/lokakuusta lähtien?

Poissa Velmanteri

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 114
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1630 : 12.09.2018 20:26 »
Pösöllä ei ole ns. mallivuosia vaan mahdolliset muutokset tapahtuu linjalla silloin kuin he parhaaksi näkee  ::).

Paikalla juzzipussi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1631 : 12.09.2018 23:37 »
Onko kukaan 3008:n omistava huomannut konepellin väpättävän? Itse huomaan moottoritie nopeuksissa näin tapahtuvan.
Parkissa ollessa kun etukulmista painaa tai nostaa niin on lerpun oloinen.Säätö mahdollisuutta ei ainakaan 2017 mallissa ole.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla


Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 14404
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1632 : 12.09.2018 23:41 »
Minulla on jokaisen Pösön konepelti väpättänyt moottoritienopeuksissa (> 200 km/h). 508:ssa hyvin vähän, mutta kyllä se on ihan merkin ominaisuus.

Paikalla juzzipussi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1633 : 12.09.2018 23:48 »
Aikaisemminhan on voinut säätää? Nyt on konepellissä pieni muovitötterö ja rungossa vastapuolella korkeampi tötterö.Kumpikin vain pyörii,ei saa säädettyä.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla


Poissa Djeep8

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1634 : 15.09.2018 20:15 »
Hei, tiiättekö saako 5008-malliin kuinka leveät vanteet? Allure 1.2 koneella kyseessä. Orkkikset taitaa olla 7,5"x18" ja netistä tutkittuani vois 8,5" mennä samaa kokoa, mutta mahtuisko vielä leveämpää?

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 14404
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1635 : 15.09.2018 20:30 »
Eiköhän tuohon saa ihan vakiorengastuksen 8,5" vanteella ja ainakin ulkopuolella on vielä silloin varaa leventää. Sisäpuolelta voit selvittää omastasi paljonko on varaa leventää vannetta, se vakio 8,5" on käytännössä se puoli tuumaa sisempänä sisäreunastaan.

Poissa Marko_K

Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1636 : tänään kello 09:43 »
Tuo 1.5 BlueHDi kaipasi vissiin jotain tiettyä moottoriöljyä, mutta mitä? Mietin että josko teettäisi tuolle ihan ylimääräisen ensiöljynvaihdon, ja sen kun voisi teettää ihan missä tahansa nyrkkipajassa, kun ei huolto-ohjelmaan kuulu, niin samallahan nuo öljytkin tilaisi jostain edukkaasti. Kun vain tietäisi mitä.
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3253
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1637 : tänään kello 10:42 »
Hei, tiiättekö saako 5008-malliin kuinka leveät vanteet? Allure 1.2 koneella kyseessä. Orkkikset taitaa olla 7,5"x18" ja netistä tutkittuani vois 8,5" mennä samaa kokoa, mutta mahtuisko vielä leveämpää?

ET-lukuja alkuperäisvainteille:
7x17: 42
7.5x17: 49
7.5x18: 49
7x19: 38
7.5x19: 42

Noista voisi jotain päätellä; Esim. 8.5x18 et38 pitäisi sisäreunan millin-parin tarkkuudella samalla kohdalla verrattuna boldattuun alkuperäiseen, ja koko tuuman levennys tapahtuisi ulospäin. Tiedä sitten miten mahtuu ulkoreunan puolesta, mutta ainakin et olisi vielä tehtaan vanteiden lukemissa.

Poissa Peugutin

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
  • Peugeot 5008 Allure 1.5 BlueHDi EAT8
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1638 : tänään kello 13:20 »
Milloin hehkutusvalo näkyy 1.5 dieselissä. Mulla ei ole vielä kertaakaan näkynyt. Missä ja miten, ilmeisesti hehkutus on automaattinen eikä tarvitse väännellä mihinkään erityiseen asentoon avainta missä sitä pidetään tovi?

Ymmärrän, että niin lämmintä ollut että ei hehkutusta tarvita, mutta en näe koko valoa edes virtoja päälle laittaessa mielestäni.
Peugutin

Peugeot 5008 Allure 1.5 BlueHDi EAT8

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 14404
Vs: Peugeot 3008 ja 5008 (2017-)
« Vastaus #1639 : tänään kello 14:02 »
Tuo 1.5 BlueHDi kaipasi vissiin jotain tiettyä moottoriöljyä, mutta mitä? Mietin että josko teettäisi tuolle ihan ylimääräisen ensiöljynvaihdon, ja sen kun voisi teettää ihan missä tahansa nyrkkipajassa, kun ei huolto-ohjelmaan kuulu, niin samallahan nuo öljytkin tilaisi jostain edukkaasti. Kun vain tietäisi mitä.


B71 2010 luokituksen omaava 0W20 -viskositeetin öljy.

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3836.msg513695#msg513695
https://totalpdf.scandesignmedia.dk/uploads/quartz-ineo-first-0w-20_se.pdf
http://katalogse.totalnordic.com/se-se/products/slj-13/QUARTZ-INEO-FIRST-0W-20

 

https://www.efh.fi