autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Sauna  (Luettu 28868 kertaa)

Poissa VILLE66

• Klassikkoainesta
Vs: Sauna
« Vastaus #360 : 11.10.2018 15:24 »
Ei kyllä voi käsittää, että jotkut pistää MITÄÄN tavaraa kiukaalle tai sen välittömään läheisyyteen. Osoittaa vaan, että puuttuu tyystin taju muutamista perusasioista. Mielestäni kiukaan etäkytkennän pitäisi olla aivan yhtä turvallista kuin lähikytkennänkin.

Kyllä meidän kolmivuotiaan jäljiltä on hyvinkin syytä tarkastaa tuollaiset, toivottavasti tilanne korjaantuu, heh.

Poissa Taky

« Vastaus #361 : 11.10.2018 15:28 »
Sitten harvoin kun saunotaan, tyhjennän saunan ja laitan päälle.

Tuosta voisi aatella että myöskään etäkäyttö ei ole saunomisprofiiliisi olennainen juttu.

Mutta kun päivän ollut tuulessa ja räntäsateessa olisi todella mukava klikata sauna lämpiämään kotimatkalta ja päästä heti lämpimään saunaan.

Harmitti kun muutama vuosi taakse saunaremontin yhteydessä kiukaisiin etäohjausoptiota ollut saatavissa.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Quality

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • Volvo XC60
« Vastaus #362 : 11.10.2018 15:57 »
Olen useinkin pohtinut tuota saunankiukaan etäohjausta, etenkin silloin, kun meillä oli vielä käytössä sähkösauna :). Nykyisin lämmitys puilla kestää sen 1-1,5 tuntia ja vaatii jatkuvaa läsnäoloa :-X.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa dingdongpingpong

• Legenda
« Vastaus #363 : 11.10.2018 16:32 »
Itse en tunne yhtään näin hölmöä ihmistä, mutta varmaan niitä on.

En minäkään tunne tältä(kään) foorumilta ketään :)
Soita nolla viis ysi kuka tuli ?

Poissa jalkkis

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #364 : 11.10.2018 17:16 »
Itse en tunne yhtään näin hölmöä ihmistä, mutta varmaan niitä on.

Minä olen yksi niistä hölmöistä, joka kuivattaa pyykkiä / jotain saunassa. Mutta ei se tarkoita, että kiukaalla, sen päällä taikka sen välittömässä  läheisyydessä olisi jotain kuivumassa. Ja, älä järkyty, kuivaan yleensä 1-2 tuntia saunomisen jälkeen, kun tuo 90kg kiveä pitää saunahuoneen lämpimänä liki aamuun asti.

Poissa Vempula

• Legenda
« Vastaus #365 : 11.10.2018 18:29 »
Mä laitan hikiset juoksu- ja treenikamat aina (kylmään) saunaan lenkin jälkeen. En nyt kiukaan viereen, mutta saunaan kuitenkin. Se on mun mielestä paras paikka hieltä löyhkäävien vaatteiden kuivaamiseen. Sieltä ne voi sitten aamulla nostaa kannelliseen muovilaatikkoon odottamaan pesua. Erittäin kätevä ja muut perheenjäsenet huomioiva käytäntö, siis mun mielestä.

Näin lapsiperheellisenä en ikinä uskaltaisi käyttää kiukaan etäkäynnistystä. Pesutilat eivät kuitenkaan ole lukkojen takana, joten muksuilla ja muksujen kavereilla on sinne esteetön pääsy. Ei vaan riitä usko siihen, että omat muksut tai naapurin muksut eivät jonkun leikin ohessa ikinä laittaisi kiukaalle mitään.

Poissa jala

• Uudenkarhea
« Vastaus #366 : 12.10.2018 10:28 »

Mutta kun päivän ollut tuulessa ja räntäsateessa olisi todella mukava klikata sauna lämpiämään kotimatkalta ja päästä heti lämpimään saunaan.

Harmitti kun muutama vuosi taakse saunaremontin yhteydessä kiukaisiin etäohjausoptiota ollut saatavissa.

Hetivalmis kiuas on tähän ratkaisu. Tällainen oli talossa valmiina jonka ostimme nelisen vuotta sitten ja kun saunatilat remontoitiin parin vuoden jälkeen, päivitettiin myös kiuas uudempaan vastaavaan.
Varsinkin kun sauna on käytössä lähes joka päivä niin helpottaa kummasti kun saa vaan luukun avata ja ruveta löylyttelemään, joskus monta kertaa päivässä riippuen miten pojat innostuvat urheilutreeniensä jälkeen saunomaan. Ja luukku estää kiukaalle vieraiden esineiden joutumisen kun sauna ei ole käytössä, lapsia on on kielletty käyttämästä saunaa leikkipaikkana mutta sehän on vaan kielto...
Auris Sports Tourer Hybrid 2015

Poissa Taky

« Vastaus #367 : 12.10.2018 12:25 »
Hetivalmis kiuas on tähän ratkaisu.

Osittain, kun saunominen ei kuitankaan jokapäiväistä, niin jäi pois laskuista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005