https://tummennuskalvot.fi/

Volvo XC40 (2018-)

^kannattaa harkita kahdesti ennen kuin jakaa tuolla tavalla maksumuurin takaista aineistoa.
 
Tietäjä sanoi:
Kuinka hyvä vetopito etuvetoisessa on liukkaalla?  Tottuuko nelivedon jälkeen?

Itsellä on kokemusta nelikko --> etuveto --> nelikko.  Pitää olla hyvä syy että lähden enää etuvetoisten kelkkaan.
V90 oli hyvä ajettava etuvetoisella eikä sinänsä ole mitään ongelmia mutta kun tottuu nelikkoon niin nimenomaan ne lähdöt ym. sujuu vaan niin paljon paremmin kuin etuvetoisella. Nykyisistä takavedoista ei ole kokemusta.

Tästä syystä esim XC40 twiniä en harkitse edes..
 
Kaikki tarvittavat varusteet lisätty tilauksen

Väri 727 Pebble grey metalli

Varustepaketit

Light:
Sisävalaistus High Level
LED high level mukautuvat ajovalot

Navigation Pro:
Sensus Navigointi, sisältää Euroopan kartat
Car play (IOS & Android)

Park Assist:
Pysäköintitutka eteen
Pysäköintiapu visuaalinen 360 lintu perspektiivi, sekä kamerat edessä/takana


Driver Assist:
Mukautuva vakionopeudensäädin, sekä pilot assist II
Blis-kuolleen kulman tarkkailu

Säädettävät etuistuimien reisituet

Tummennetut takalasit (5 kpl)

Lämmitettävä tuulilasi

Vetokoukku, puoliautomaattinen

eiköhän noilla pärjää.
 
Kaikki on suhteellista. Auto maksaa 0,8388 per km, jos ajaa kaikki sopimukseen kuuluvat kilometrit. Halpaa vai kallista riippuu tietysti henkilöstä, mutta mun mielestä kallista kun muistaa autoluokan ja sen, että kolme vuotta täytyy pitää.
 
Volvo67 sanoi:

Niin se tuntui vastaava T8:n liisinkikin edulliselta, kun katsoi aluksi vain tuota 10tkm/v alkaen hintaa. Mutta siihen parit varusteet mukaan, mitkä lasketaan suoraan varusteen hinta / 36kk tuohon lisää, ja nostetaan pikkusen kilometrejä, niin ollaankin jo 900-1000€/kk hintaluokassa. Ei tunnukaan enää niin edulliselta.

Tässä täyssähkön tapauksessa ois muuten mielenkiintoista nähdä, paljon liisingin hinnasta lasketaan huoltosopimukselle. Minulla 90tkm/36kk sopimuksella maksoin karvaa vajaat 1500€ vuodessa takuun alaisen auton huollosta ja renkaiden säilytyksestä & vaihdosta... aika suolasta. Täyssähkössä ei pitäs olla huolto yhtä kallista, mutta onkohan hinnassa huomioitu?
 
Teekasi sanoi:
Niin se tuntui vastaava T8:n liisinkikin edulliselta, kun katsoi aluksi vain tuota 10tkm/v alkaen hintaa. Mutta siihen parit varusteet mukaan, mitkä lasketaan suoraan varusteen hinta / 36kk tuohon lisää, ja nostetaan pikkusen kilometrejä, niin ollaankin jo 900-1000€/kk hintaluokassa. Ei tunnukaan enää niin edulliselta.

Tässä täyssähkön tapauksessa ois muuten mielenkiintoista nähdä, paljon liisingin hinnasta lasketaan huoltosopimukselle. Minulla 90tkm/36kk sopimuksella maksoin karvaa vajaat 1500€ vuodessa takuun alaisen auton huollosta ja renkaiden säilytyksestä & vaihdosta... aika suolasta. Täyssähkössä ei pitäs olla huolto yhtä kallista, mutta onkohan hinnassa huomioitu?

Itsellä on muistaakseni 78 e kuukausierässä dieselissä laskettu huolto, korjaus, rengasjutut, pesut ja sijaisauto huollon ajaksi. Sähkö Volvoon tarjottu ylläpitosopimushinta oli 25 e kuussa, joten Volvo paketissa lienee 50 e huitteilla, joka on paljon kun sähköauton huoltoväli 30 000 km/ 2 vuotta.
 
Volvo67 sanoi:
Itsellä on muistaakseni 78 e kuukausierässä dieselissä laskettu huolto, korjaus, rengasjutut, pesut ja sijaisauto huollon ajaksi. Sähkö Volvoon tarjottu ylläpitosopimushinta oli 25 e kuussa, joten Volvo paketissa lienee 50 e huitteilla, joka on paljon kun sähköauton huoltoväli 30 000 km/ 2 vuotta.

Joo samaa luokkaa taisi olla minullakin aluksi, kun oli laskettu 45tkm sopimuskilometreillä, mutta siitä kun kilometrit nousi kaksinkertaiseksi, niin huollon osuuskin kaksinkertaistui. Toki perusteltavissa sillä että huoltoväli myös puolittui ajallisesti, mutta kova hinta silti. Audiin saa esim. 90tkm/36kk huolenpitosopimuksen reilulla 60€/kk maksulla... puuttuu renkaiden vaihto, säilytys ja sijaisauto, mutta ei ole niihin tarvettakaan, ainakaan 90€/kk lisähintaan 🙂

Lisätään nyt vielä että Volvon huollon palvelu oli kyllä erittäin hyvää, siitä olen valmis maksamaan hieman extraa. Saas nähä mikä tulee olemaan suoritus kilpailijalla.
 
Tänään kurvailtu pari tuntia twin engine mallin kanssa joka on etuvetoinen, suurin mielenkiinto kohdistui itsellä voimansiirtoon ja täytyy sanoa että hienosti toimii hybridi tilassa sekä pelkällä polttomoottorilla ajettaessa, suorituskyky ihan riittävä eikä minkäänlaista vetelyä ilmennyt muutamassa täyskaasu kiihdytyksessä, autohan etenee moottoritielläkin kuin juna ja kaupungissakin kivan kevyt käsitellä vaikka painaa 200 kg enemmän kuin perus polttomoottori malli, nyt odotellaan loppukesää ja siellä siintävää luovutusta.
 
Lazybones sanoi:
Kaikki tarvittavat varusteet lisätty tilauksen

Väri 727 Pebble grey metalli

Varustepaketit

Light:
Sisävalaistus High Level
LED high level mukautuvat ajovalot

Navigation Pro:
Sensus Navigointi, sisältää Euroopan kartat
Car play (IOS & Android)

Park Assist:
Pysäköintitutka eteen
Pysäköintiapu visuaalinen 360 lintu perspektiivi, sekä kamerat edessä/takana


Driver Assist:
Mukautuva vakionopeudensäädin, sekä pilot assist II
Blis-kuolleen kulman tarkkailu

Säädettävät etuistuimien reisituet

Tummennetut takalasit (5 kpl)

Lämmitettävä tuulilasi

Vetokoukku, puoliautomaattinen

eiköhän noilla pärjää.


Eipäs pärjännytkään, lisätty vielä musta nahkaverhous ja kuljettajalle sähköt penkkiin.
 
Lazybones sanoi:
Eipäs pärjännytkään, lisätty vielä musta nahkaverhous ja kuljettajalle sähköt penkkiin.


Vielä joutui kerran muokkaamaan tilausta

Malliksi vaihtui Volvo XC40 Inscription T5 Twin Engine aut

727 Pebble grey metalli

Vanteet:
19" 5-double spoke black diamond cut alumiinivanteet

Verhoilu:
RD00 Arienne nahka charcoal | Sisustuksen Driftwood koristus

Light:
LED high level mukautuvat ajovalot

Power Seats:
Sähkötoimiset etuistuimet
Sähkötoiminen kuljettajan istuin muistilla

Lounge:
Sensus Navigointi, sisältää Euroopan kartat
Car play (IOS & Android)
Audio Premium Sound by Harman/Kardon
Panoraamalasikattoluukku
Pysäköintiapu visuaalinen 360 lintu perspektiivi, sekä kamerat edessä/takana

Driver Assist:
Mukautuva vakionopeudensäädin, sekä pilot assist II
Blis-kuolleen kulman tarkkailu

Tummennetut takalasit (5 kpl)

Lämmitettävä tuulilasi

Vetokoukku puoliautomaattinen
 

Liitteet

  • FCBCF157-43A3-42C7-9EE2-E236C8AEC06D.jpeg
    FCBCF157-43A3-42C7-9EE2-E236C8AEC06D.jpeg
    28,7 KB · Katsottu: 189
Jälleenmyyjä haluaa asentaa koukun itse, hinta sama kuin tehtaan asentama elikkä 1000 € + autovero 40 €, samapa tuo, saattaa ottaa gramman pois päästöistä.
 
Lazybones sanoi:
Jälleenmyyjä haluaa asentaa koukun itse, hinta sama kuin tehtaan asentama elikkä 1000 € + autovero 40 €, samapa tuo, saattaa ottaa gramman pois päästöistä.

Itse ottaisin tehdasasennetun eikä jälleenmyyjän sähläämän koukun.
 
Lazybones sanoi:
Vielä joutui kerran muokkaamaan tilausta

Malliksi vaihtui Volvo XC40 Inscription T5 Twin Engine aut

727 Pebble grey metalli

Vanteet:
19" 5-double spoke black diamond cut alumiinivanteet

Verhoilu:
RD00 Arienne nahka charcoal | Sisustuksen Driftwood koristus

Light:
LED high level mukautuvat ajovalot

Power Seats:
Sähkötoimiset etuistuimet
Sähkötoiminen kuljettajan istuin muistilla

Lounge:
Sensus Navigointi, sisältää Euroopan kartat
Car play (IOS & Android)
Audio Premium Sound by Harman/Kardon
Panoraamalasikattoluukku
Pysäköintiapu visuaalinen 360 lintu perspektiivi, sekä kamerat edessä/takana

Driver Assist:
Mukautuva vakionopeudensäädin, sekä pilot assist II
Blis-kuolleen kulman tarkkailu

Tummennetut takalasit (5 kpl)

Lämmitettävä tuulilasi

Vetokoukku puoliautomaattinen

Tuliko jo hintaa enemmän, kuin RAV4 plugarille? Vai taitaa pysyä siinä 55-63 K€ haarukassa kuitenkin. Kohtuu sekavaa on noissa pysyä mukana noiden lisäkillkkeiden kanssa muilla merkeillä.
 
58 k€ maksaa kun rakentaa Volvon sivuilla, aina ostanut auton välttämättömillä varusteilla nyt otin mukaan vähän extraa.
 
No eihän tuo nyt mahdottomia ja taitaa kuitenkin jo vähän tasoakin pukata.
 
Webasto ja Volvo oncall kuuluu hintaan mukaan, itse tykästyin heti kun samanlaisen varustelutason autoon hallissa istuin ja koe-ajot vahvistivat että siinä on mun seuraava auto.