autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Volvo XC40 (2018-)  (Luettu 146739 kertaa)

Poissa Muke

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 845
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1000 : 04.10.2019 13:03 »
Autossa on edessä sekä takana sähkömoottori niin tämä kielii että neliveto olisi kyseessä vaikkei siitä ole mainintaa. (vielä)
Jos Volvo menee samoilla linjoilla Polestar 2 kanssa, voisi kuvitella hinnan olevan OK, range noin 400km (kesällä) ja esim. kiihtyvyys 0-100km/h 5-6sek luokkaa.. mielenkiinnolla odotellaan 16.10.  8)
Vakuutusasiamies
Pohjola Vakuutus Oy

Poissa Taky

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1001 : 04.10.2019 13:40 »
Jos Volvo menee samoilla linjoilla Polestar 2 kanssa, voisi kuvitella hinnan olevan OK, range noin 400km (kesällä) ja esim. kiihtyvyys 0-100km/h 5-6sek luokkaa.. mielenkiinnolla odotellaan 16.10.  8)

Vielä 3-vaihelataus, niin VOT!
Minulle riittäisi pelkkä kaksivetoinenkin.
KIA Niro EV Business Luxury 2020 Gravity Blue
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 721
  • XC60 D5 AWD 2019 & V90 T8 2018
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1002 : 04.10.2019 14:08 »
Etummainen on käsitykseni mukaan pelkkä startti ja generaattori.


Kyllä se (C-ISG) toimii myös avustavana sähkömoottorina lähdöissä sekä vaihtojen yhteydessä:

"The water-cooled C-ISG has three functions: the starter; a generator to keep charging the battery; and power boost under certain conditions. Its contribution adds to the torque infill between gear shifts, enabling the smooth drive feeling; it also provides extra oomph during start-up and hard acceleration. The 34 kW unit (46 hp) delivers 150 N·m (103 lb-ft) of torque."

Lähde: https://www.greencarcongress.com/2015/05/20150517-xc90.html

Poissa tunnelma

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 328
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1003 : 05.10.2019 14:18 »
Kyllä se (C-ISG) toimii myös avustavana sähkömoottorina lähdöissä sekä vaihtojen yhteydessä:

"The water-cooled C-ISG has three functions: the starter; a generator to keep charging the battery; and power boost under certain conditions. Its contribution adds to the torque infill between gear shifts, enabling the smooth drive feeling; it also provides extra oomph during start-up and hard acceleration. The 34 kW unit (46 hp) delivers 150 N·m (103 lb-ft) of torque."

Lähde: https://www.greencarcongress.com/2015/05/20150517-xc90.html


Mitenhän tuo C-ISG tasoittaa vaihtoja... Se on kiinteässä yhteydessä polttomoottorin kampiakseliin, joten vaihteenvaihdon yhteydessä se on yhtälailla kytketty irti kuin polttomoottorin vääntö.

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1004 : 09.10.2019 21:15 »
<a href="https://m.youtube.com/watch?v=k44CxmuKpEw&amp;time_continue=107" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://m.youtube.com/watch?v=k44CxmuKpEw&amp;time_continue=107</a>

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478

Poissa Volvo67

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1006 : 14.10.2019 14:12 »
Vähän teknistä tietoa electric mallista:

https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric
Tulossa Volvo Xc40 P8 10/2020,  Volvo V40 t2 aut. 2019. Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Ex Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, Ex Peugeot 406 -1997, Ex Vw golf 1,6 1990,

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1007 : 14.10.2019 16:39 »
Vähän teknistä tietoa electric mallista:

https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric

Aivan mukava suorituskyky näyttäisi olevan 8)

Poissa rosso

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1285
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1008 : 14.10.2019 17:04 »
Tosi on ja tosikova huippunopeus 😀

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1009 : 14.10.2019 17:18 »
Tosi on ja tosikova huippunopeus 😀
Jäät Konat toiseksi. Mutta eikös pitäisi olla jo kaikissa uusissa Volvon malleissa tuo sama 180 km/h huiput? Eipä sitä käyttiksellä sen kovempaa tarvitsekaan päästä. Ratalelut erikseen 8)

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1010 : 16.10.2019 19:07 »

Poissa Volvo67

Tulossa Volvo Xc40 P8 10/2020,  Volvo V40 t2 aut. 2019. Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Ex Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, Ex Peugeot 406 -1997, Ex Vw golf 1,6 1990,

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1012 : 16.10.2019 19:59 »
Ilmainen sähkö ekaksi vuodeksi ja oliko kaikkiin tästä päivästä lähtien tilattuihin Volvon plugareihin ja sähköautoihin. 400 heppaa. Arvelinkin, että Polestar kakkosen tekniikka tuossa.

Poissa JiiJii71

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1013 : 16.10.2019 20:01 »
Ilmainen sähkö ekaksi vuodeksi ja oliko kaikkiin tästä päivästä lähtien tilattuihin Volvon plugareihin ja sähköautoihin. 400 heppaa. Arvelinkin, että Polestar kakkosen tekniikka tuossa.


Kiinnitin huomiota samaan. Aika jännä nähdä, kuinka globaalisti tuollaisen saa toteutettua. Tai edes Suomessa.
Work hard not smart.

Poissa rosso

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1285
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1014 : 16.10.2019 20:04 »
Taitaa olla myyntimenestys tämä malli. Miksi ostaa krematorio kun pikkuisen kalliimmalla saa sähkiksen. Uskoisin monen siirtyvän tähän malliin ja se heijastunee jälleenmyyntiarvoihin. Edelleen uskon että nopeat tekee parhaat kaupat.

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3550
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1015 : 16.10.2019 20:05 »
tilausajat huomioiden ei montaa kuukautta ehdi ilmaisesta sähköstä hyötymään....

julkaisusta:
Uusi Volvo XC40 Recharge -sähköauto saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla
« Viimeksi muokattu: 16.10.2019 20:11 kirjoittanut Kaapo »
Volvo V60 T8 R-Design MY20

Poissa Volvo67

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1016 : 16.10.2019 20:08 »
Taitaa olla myyntimenestys tämä malli. Miksi ostaa krematorio kun pikkuisen kalliimmalla saa sähkiksen. Uskoisin monen siirtyvän tähän malliin ja se heijastunee jälleenmyyntiarvoihin. Edelleen uskon että nopeat tekee parhaat kaupat.

Tällä alkaenhinnalla taitaa jäädä Suomessa pienen porukan kokeiluksi.
Tulossa Volvo Xc40 P8 10/2020,  Volvo V40 t2 aut. 2019. Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Ex Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, Ex Peugeot 406 -1997, Ex Vw golf 1,6 1990,

Poissa Taky

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1017 : 16.10.2019 20:10 »
Taitaa olla myyntimenestys tämä malli.

Reilulla 62t€ hinnalla - hmmm... uskallan epäillä.
KIA Niro EV Business Luxury 2020 Gravity Blue
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 478
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1018 : 16.10.2019 20:13 »
Mutta onko tuossa hintaluokassa kovin montaa kilpailijaa nelivetoisena SUV:na ja sähkökäyttöisenä? Tulee kuitenkin jo R-design varusteilla eli normisti olisi alkaen hinta jotain 58-59 tonnia. Mutta ainahan niitä varusteita otetaan mukaan. Itse uskon, että näitä menee aika hyvin kaupaksi.

Poissa skiri

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 173
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1019 : 16.10.2019 20:24 »
Reilulla 62t€ hinnalla - hmmm... uskallan epäillä.
+ lisävarusteet. Ollaankin sitten jo helposti 70k€ hintaluokan autossa.