autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Volvo XC40 (2018-)  (Luettu 126391 kertaa)

Poissa Muke

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 759
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1000 : 04.10.2019 13:03 »
Autossa on edessä sekä takana sähkömoottori niin tämä kielii että neliveto olisi kyseessä vaikkei siitä ole mainintaa. (vielä)
Jos Volvo menee samoilla linjoilla Polestar 2 kanssa, voisi kuvitella hinnan olevan OK, range noin 400km (kesällä) ja esim. kiihtyvyys 0-100km/h 5-6sek luokkaa.. mielenkiinnolla odotellaan 16.10.  8)
MYYNNISSÄ:
Volvo S90 D5 AWD Inscription Plus Polestar (MY18)

Poissa Taky

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1001 : 04.10.2019 13:40 »
Jos Volvo menee samoilla linjoilla Polestar 2 kanssa, voisi kuvitella hinnan olevan OK, range noin 400km (kesällä) ja esim. kiihtyvyys 0-100km/h 5-6sek luokkaa.. mielenkiinnolla odotellaan 16.10.  8)

Vielä 3-vaihelataus, niin VOT!
Minulle riittäisi pelkkä kaksivetoinenkin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa aquarius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 573
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1002 : 04.10.2019 14:08 »
Etummainen on käsitykseni mukaan pelkkä startti ja generaattori.


Kyllä se (C-ISG) toimii myös avustavana sähkömoottorina lähdöissä sekä vaihtojen yhteydessä:

"The water-cooled C-ISG has three functions: the starter; a generator to keep charging the battery; and power boost under certain conditions. Its contribution adds to the torque infill between gear shifts, enabling the smooth drive feeling; it also provides extra oomph during start-up and hard acceleration. The 34 kW unit (46 hp) delivers 150 N·m (103 lb-ft) of torque."

Lähde: https://www.greencarcongress.com/2015/05/20150517-xc90.html

Poissa tunnelma

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 246
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1003 : 05.10.2019 14:18 »
Kyllä se (C-ISG) toimii myös avustavana sähkömoottorina lähdöissä sekä vaihtojen yhteydessä:

"The water-cooled C-ISG has three functions: the starter; a generator to keep charging the battery; and power boost under certain conditions. Its contribution adds to the torque infill between gear shifts, enabling the smooth drive feeling; it also provides extra oomph during start-up and hard acceleration. The 34 kW unit (46 hp) delivers 150 N·m (103 lb-ft) of torque."

Lähde: https://www.greencarcongress.com/2015/05/20150517-xc90.html


Mitenhän tuo C-ISG tasoittaa vaihtoja... Se on kiinteässä yhteydessä polttomoottorin kampiakseliin, joten vaihteenvaihdon yhteydessä se on yhtälailla kytketty irti kuin polttomoottorin vääntö.

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1004 : 09.10.2019 21:15 »
<a href="https://m.youtube.com/watch?v=k44CxmuKpEw&amp;time_continue=107" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://m.youtube.com/watch?v=k44CxmuKpEw&amp;time_continue=107</a>
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa Volvo67

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1006 : 14.10.2019 14:12 »
Vähän teknistä tietoa electric mallista:

https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric
Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, ex. Peugeot 406 -97

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1007 : 14.10.2019 16:39 »
Vähän teknistä tietoa electric mallista:

https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric

Aivan mukava suorituskyky näyttäisi olevan 8)
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa rosso

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 803
  • BMW X1 xDrive 18d
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1008 : 14.10.2019 17:04 »
Tosi on ja tosikova huippunopeus 😀

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1009 : 14.10.2019 17:18 »
Tosi on ja tosikova huippunopeus 😀
Jäät Konat toiseksi. Mutta eikös pitäisi olla jo kaikissa uusissa Volvon malleissa tuo sama 180 km/h huiput? Eipä sitä käyttiksellä sen kovempaa tarvitsekaan päästä. Ratalelut erikseen 8)
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1010 : 16.10.2019 19:07 »
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa Volvo67

Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, ex. Peugeot 406 -97

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1012 : 16.10.2019 19:59 »
Ilmainen sähkö ekaksi vuodeksi ja oliko kaikkiin tästä päivästä lähtien tilattuihin Volvon plugareihin ja sähköautoihin. 400 heppaa. Arvelinkin, että Polestar kakkosen tekniikka tuossa.
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa JiiJii71

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1013 : 16.10.2019 20:01 »
Ilmainen sähkö ekaksi vuodeksi ja oliko kaikkiin tästä päivästä lähtien tilattuihin Volvon plugareihin ja sähköautoihin. 400 heppaa. Arvelinkin, että Polestar kakkosen tekniikka tuossa.


Kiinnitin huomiota samaan. Aika jännä nähdä, kuinka globaalisti tuollaisen saa toteutettua. Tai edes Suomessa.

Poissa rosso

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 803
  • BMW X1 xDrive 18d
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1014 : 16.10.2019 20:04 »
Taitaa olla myyntimenestys tämä malli. Miksi ostaa krematorio kun pikkuisen kalliimmalla saa sähkiksen. Uskoisin monen siirtyvän tähän malliin ja se heijastunee jälleenmyyntiarvoihin. Edelleen uskon että nopeat tekee parhaat kaupat.

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2953
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1015 : 16.10.2019 20:05 »
tilausajat huomioiden ei montaa kuukautta ehdi ilmaisesta sähköstä hyötymään....

julkaisusta:
Uusi Volvo XC40 Recharge -sähköauto saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla
« Viimeksi muokattu: 16.10.2019 20:11 kirjoittanut Kaapo »
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

Poissa Volvo67

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1016 : 16.10.2019 20:08 »
Taitaa olla myyntimenestys tämä malli. Miksi ostaa krematorio kun pikkuisen kalliimmalla saa sähkiksen. Uskoisin monen siirtyvän tähän malliin ja se heijastunee jälleenmyyntiarvoihin. Edelleen uskon että nopeat tekee parhaat kaupat.

Tällä alkaenhinnalla taitaa jäädä Suomessa pienen porukan kokeiluksi.
Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, ex. Peugeot 406 -97

Poissa Taky

Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1017 : 16.10.2019 20:10 »
Taitaa olla myyntimenestys tämä malli.

Reilulla 62t€ hinnalla - hmmm... uskallan epäillä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 342
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1018 : 16.10.2019 20:13 »
Mutta onko tuossa hintaluokassa kovin montaa kilpailijaa nelivetoisena SUV:na ja sähkökäyttöisenä? Tulee kuitenkin jo R-design varusteilla eli normisti olisi alkaen hinta jotain 58-59 tonnia. Mutta ainahan niitä varusteita otetaan mukaan. Itse uskon, että näitä menee aika hyvin kaupaksi.
Toyota Yaris 1.5 T-sport 2005 Flexfuel, Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. 1997, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 2000, Ex: Toyota Celica 2.0 Gti 1991

Poissa skiri

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 64
Vs: Volvo XC40 (2018-)
« Vastaus #1019 : 16.10.2019 20:24 »
Reilulla 62t€ hinnalla - hmmm... uskallan epäillä.
+ lisävarusteet. Ollaankin sitten jo helposti 70k€ hintaluokan autossa.