autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä  (Luettu 4241 kertaa)

Poissa Jetstar

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2630
  • Hattu päähan ja Hyvästi
    • Kuviani
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #40 : 18.05.2016 15:34 »
Takuuvarmaa jonottamista, jos aamuruuhkan aikaan tuota reittiä yrittää edetä.

Ok, harvemmin tulee aamuruhkan aikaan tuolta ajeltua, mutta osaapa varautua jos tarvis  ;)
Just a stranger on the bus, Trying to make His way home

Poissa Jetstar

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2630
  • Hattu päähan ja Hyvästi
    • Kuviani
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #41 : 27.05.2016 17:05 »
Tänään jälleen Kehä 1 remontti vaikutti liikenteeseen, olin matkalla tästä Vantaan Hämeenkylän nurkilta Kannelmäkeen, reittiä Vihdintie-Kehä 1. Normaalisti tuon ajaa n. 10-15 min aamulla 0930 aikoihin, riippuen Vihdintien liikennevaloista.

Tänään aamulla n. 0930 Vihdintie oli jo erittäin ruuhkainen, Konalan kohdalla liikennevaloissa liittymässä Kehä 1 itään seisova jono, Kehä 1 seisova jono ja matka aika 40 min, matkaahan tuossa max. 10 km.

Onneksi ei ollut kiire mihinkään.

Samaten palasin tuossa tänne Hämeenkylän suuntaan Martinlaakso-Petikko reittiä 1500 aikoihin, näytti Kehä 3:lla jono seisovan itään päin, samaten melkein seisova jono Vantaankoskellle Petikosta asti idän suuntaan.
Just a stranger on the bus, Trying to make His way home

Poissa Ile

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 686
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #42 : 27.05.2016 18:06 »
Tänään jälleen Kehä 1 remontti vaikutti liikenteeseen, olin matkalla tästä Vantaan Hämeenkylän nurkilta Kannelmäkeen, reittiä Vihdintie-Kehä 1. Normaalisti tuon ajaa n. 10-15 min aamulla 0930 aikoihin, riippuen Vihdintien liikennevaloista.

Tänään aamulla n. 0930 Vihdintie oli jo erittäin ruuhkainen, Konalan kohdalla liikennevaloissa liittymässä Kehä 1 itään seisova jono, Kehä 1 seisova jono ja matka aika 40 min, matkaahan tuossa max. 10 km.

Onneksi ei ollut kiire mihinkään.

Samaten palasin tuossa tänne Hämeenkylän suuntaan Martinlaakso-Petikko reittiä 1500 aikoihin, näytti Kehä 3:lla jono seisovan itään päin, samaten melkein seisova jono Vantaankoskellle Petikosta asti idän suuntaan.

Me ihmiset olemme aiheuttaneet toisillemme valtavia ongelmia....kuka nämä ääliöt on valinneet päättämään näistä asioista?

Paikalla JiiJii71

Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #43 : 27.05.2016 18:10 »
Pe iltapäivä 1705 ->, Pasilasta Kauppakeskus Ristikkoon Vihdintienvarteen 12 min.
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa Arcca

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1985
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #44 : 30.05.2016 19:00 »
Kehä III ja surullisen kuuluisa työmaa Hämeenlinnan väylän kohdalla.

On jo useita päiviä alkanut hiertää tilanne kun lännestä päin saavutaan ja kaksi kaistaa ohjataan niin että toinen meneen suht vakiosti kehä III sillan yli ja oikea puoleinen kaista liittymien sillan kautta. Molemmat siis jatkuu kohdan yli kehä III:sena, ja ei muuta kuin hanaa vaan.

Mutta ei, joka päivä oikealla kaistalla joku pelästyy että joutuukin Tampereelle ja tekee hätä kaista vaihdon viimetingassa vasemmalle kaistalle. Tänään kolme autoa peräkkäin hätärit ja viimeinen mamma jäi keltaisten kaistojen päälle (kun ei kukaan vasemmalla kaistalla olevista viitsinyt antaa "törppöillylle" enää tilaa). Vaikka siellä on pienet kyltit että kehä III:a se oikea kaistakin on, niin silti niitä ei huomata/uskota.

En ole ihan varma kuka on idiootti, tietyön liikenteestä vastaava suunnittelija vai autoilijat. Koska samaa törttöilyä nakee joka päivä, veikkaan suunnittelija.

Parannusehdotus: Sinne oikealle johtavaan kaistaa ylhäällä olevaan isoon kylttiin jotka mm Tamperetta tarjoaa PITÄÄ LAITTAA MYÖS VÄLIAIKAINEN KEHÄ III TUNNISTE.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2016 19:02 kirjoittanut Arcca »
Ex - Passat 3B, 3BG, CC, B8

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2827
  • S1000XR+S1000RR+A3 TFSI quattro+A3 TDI quattro
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #45 : 21.11.2016 17:29 »
18 min tullut Olarista ja vielä ei näy Vt1. Otsikkoon siis liittyen: kehä 2- Vt1 liittymä. Aivan tuhannen kännissä ajokortittoman apinan suunnittelema. Illan työmatkaliikenne menee niin että 5 kaistaa sullotaan kahdelle. Kumma ettei oikein vedä. Tuomarilan jälkeen motari sitten vetääkin kun sinne liittymään laskeutuu iso osa jengistä. Koska ne aikoi alkaa tuota kehä2 - Tuomarila väliä parantamaan?

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15648
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #46 : 21.11.2016 20:45 »
Juuri vähän tuota ennen ajelin vt1:stä kehä II:lle asti ja kehä I - kehä II väli oli kyllä aika turvoksissa. Tuli ihan mieleen tuore Helsinkiläinen viisaus, että ehkä Espoon pitäisi kaavoittaa tuo alue kaupunkibulevardiksi, jossa olisi vain yksi kaista suuntaansa. Sillä liikenteen saisi niin puuroon, että päivä eri ihmisillä riittäisi sen työmatkan tekoon, niin varmaan suurin osa jättäisi ajamatta.

Paikalla kahe

Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #47 : 21.11.2016 20:56 »
Siellähän on se maan kehuttu joukkoliikenne, käyttäkää sitä älkääkä tukkiko teitä yksityisautoilulla.  :P

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2598
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #48 : 13.01.2017 12:51 »
Kehä 1:n liikenne sujuu nykyään hienosti.
Tosin leppävaarasta itään pain tunnelin jälkeen käsittämätön 60 km/h rajoitus jatkuu liian pitkälle ilman syytä.

Koko remontti liikenneviraton mukaan etuajassa 1/2 vuotta vaikka välillä tuntui, että olis sitä voinut nopeamminkin tehdä...

keväällä kuitenkin vielä jotain siltahommia tiedossa.

http://www.liikennevirasto.fi/-/suurin-osa-keha-i-n-urakasta-on-nyt-tehty-nain-kaytat-kolmea-kaistaa-oikein#.WHiv-Y27qHs
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

Poissa Arcca

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1985
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #49 : 13.01.2017 20:08 »
Kehä 1:n liikenne sujuu nykyään hienosti.

Loistavaa! Se tarkoittaa että kehä III:kin vetää.

Eilen (vai oliko se toissapäivänä) oli aika harvinainen ongelmapaikka kehä III:lla kun rekka oli pudottanut lahjakkaasti betonielementtikuormansa keskelle neljän kaistan kohtaa Vantaan Ikean kohdalla pahimpaan aamuruuhkaan.

Ryönän (betonin paloja, auton osia) pääsi sivuuttamaan kahdesta pienestä raosta, joten hässäkkä oli valmis. Pakko oli ajaa läpi tuosta vaikka pelotti miten autonrenkaille käy. Niin läheltä keskiaitaa jouduin ajamaan että parkkitutkakin reagoi. Vähän ajan päästä radiossa sanottiinkin että koko tie suljetaan siivouksen ajaksi.
Ex - Passat 3B, 3BG, CC, B8

Poissa Jetstar

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2630
  • Hattu päähan ja Hyvästi
    • Kuviani
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #50 : 11.04.2017 20:09 »
Helsinki, Tukholmankadun ja Haartmaninkadun risteys, eli Meilahden sairaalan risteys, joka on muutenkin suoraan sanoen melko surkea esitys liikenteellisesti edelleen, kyseessä kuitenkin suomen suurin sairaala-alue.

Risteyksessä tehdään jonkinlaisia kaivuutöitä, ja Haartmaninkadulta tullessa Tukholmankadulle on toinen länteen vievistä kaistoista on suljettu. Aiheuttaa melkoista ruuhkaa lisää tuossa jo muutenkin erittäin tukkoisessa risteyksessä, siinähän on kaiketi 3 erillistä suojatietä jalankulkijoille ilman valoja, pari bussipysäkkiä ja muutenkin melko vilkas liikenne.

Sattuneesta syystä nyt tuolla paljon joudun asioimaan, niin suoraan sanoen melko etelä-eurooppalainen ajotyyli ko. risteyksessä oli eilen ja tänäänkin.

Olisiko tuonne kenties vaihtoehtoisempaa reittiä vantaalta, no, munkkivuoren kautta toki pääsee, mutta muita?
Just a stranger on the bus, Trying to make His way home

Poissa partasuti

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1300
  • BMW M140i
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #51 : 08.12.2018 10:28 »
Lauttasaarelaisten suuri kuohunnan aihe näyttää olevan Helsingin pyrkimys poistaa Lauttasaaren sillan neljästä ajokaistasta toinen keskustaan päin menevistä. Jäljelle jäisi kaksi kaistaa poispäin ja yksi keskustaan päin.

En edes tietäisi tästä ellei kaupunginosan lehdessä sitä käsiteltäisi joka numerossa.

https://lauttasaari.fi/etusivu/uutiset/947-turvataan-sujuva-liikenne-lauttasaaressa

Kaupungin suunnitelma on siis antaa onkijoille enemmän tilaa kun jalkakäytävä levennetään toisella puolella kahdesta ja puolesta metristä neljään.

Lauttasaaren läpi kulkeva tie on nykyään yksikaistainen kumpaankin suuntaan ja tässä kohtaa se muuttuu nelikaistaiseksi (https://goo.gl/maps/oz2iFN3HmgL2). Googlen katunäkymä on siis vanhentunut.

Jos asiaa minulta kysytään, ei minua haittaa toisen kaistan poistaminen. Ajan siitä päivittäin enkä ole koskaan nähnyt sillalla ruuhkaa. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö ruuhkia voisi tulevaisuudessa syntyä, mutta toistaiseksi liikenne soljuu siinä oikein hyvin.

Lauttasaari-Seura on tehnyt julkilausuman, johon he toivovat mahdollisimman monen allekirjoituksen. Lausuman mukaan yhden kaistan poistaminen johtaa suuriin ongelmiin kaupunginosan kasvaessa. Mutta mielestäni suuntaus on nykyään suosia kaupungeissa muita kulkemismuotoja kuin autoilua.

Joten siinä mielessä huoli on aiheeton. Toisen kaistan voi aina ottaa uudelleen käyttöön tulevaisuudessa, jos silta alkaa ruuhkautua liikaa.

Poissa jantsa

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 2768
  • 520dA xDrive -15 ///M-Sport Ajamisen iloa
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #52 : 08.12.2018 12:42 »
Aika paljon saa liikennemäärät kasvaa ennen kuin tuonne ruuhkaa muodostuu. Meillä on toimisto Lauttasaaressa ja osan ajasta teen siellä töitä arkisin 7-21. Ainakaan tuohon aikaan ruuhkaa ei ole.
EN GÅNG IFK - ALLTID IFK

Poissa Rascasse

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 671
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #53 : 08.12.2018 14:13 »
Aika paljon saa liikennemäärät kasvaa ennen kuin tuonne ruuhkaa muodostuu. Meillä on toimisto Lauttasaaressa ja osan ajasta teen siellä töitä arkisin 7-21. Ainakaan tuohon aikaan ruuhkaa ei ole.

Kun kääntyvät ovat samalla kaistalla, niin ruuhka syntyy helposti. Keskustelussa unohtui että autoilijoiden keskimääräinen määrä on moninkertainen pyöräilijöihin nähden. Pyörällä ei joudu odottamaan valosykliä edes ruuhkahuipussa, tosin kuin autoilla.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15648
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #54 : 08.12.2018 14:25 »
Silta on jäänne ajalta ennen Länsiväylää ja voitaisiin sulkea kokonaan ajoneuvoliikenteeltä. Autoilijat voivat mennä Länsiväylän kautta ja pyöräilijät voivat pysyä Lauttasaaressa, taluttaa pyöränsä sillan yli, kuljettaa sen Metrolla Ruoholahteen tai ajaa reittiä Kaskisaari, Lehtisaari, Kuusisaari, Munkkiniemi, Meilahti, Töölö.

Poissa Ascon

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 504
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #55 : 08.12.2018 18:03 »
Kaupungin suunnitelma on siis antaa onkijoille enemmän tilaa


Tällä viikolla ajoin pitkästä aikaa tuon sillan yli ja kiinnitin huomiota siihen, että autotien molemmin puolinhan menee jo nyt pyörätiet. Ihmettelin, että paljonko ne pyöräilijät sitä tilaa tarvivat, kun nytkin jo mahtuu tarvittaessa ohittamaan. Mutta tosiaan, kalastuksen tärkeyttä en tullut itse pohtineeksi, ehkä tuossa sitten on se syy muutokselle.  :)

Toisaalta, jos neljä kaistaa muuttuu kolmeksi, niin jossainhan jo esitettiin että miksei sitä keskimmäistä kaistaa voisi varustaa nykytekniikan mukaisilla valo-opasteilla, joilla määrätään kumpaan suuntaan sitä kaistaa saa käyttää mihinkin vuorokauden aikaan. Luulisi nyt Helsinkiläisten osaavan ajaa näinkin monimutkaisessa liikenneympäristössä?


Poissa Rascasse

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 671
Vs: Ongelmapaikkoja pääkaupunkiseudun liikenneväylillä
« Vastaus #56 : 08.12.2018 19:09 »
Tällä viikolla ajoin pitkästä aikaa tuon sillan yli ja kiinnitin huomiota siihen, että autotien molemmin puolinhan menee jo nyt pyörätiet. Ihmettelin, että paljonko ne pyöräilijät sitä tilaa tarvivat, kun nytkin jo mahtuu tarvittaessa ohittamaan. Mutta tosiaan, kalastuksen tärkeyttä en tullut itse pohtineeksi, ehkä tuossa sitten on se syy muutokselle.  :)

Toisaalta, jos neljä kaistaa muuttuu kolmeksi, niin jossainhan jo esitettiin että miksei sitä keskimmäistä kaistaa voisi varustaa nykytekniikan mukaisilla valo-opasteilla, joilla määrätään kumpaan suuntaan sitä kaistaa saa käyttää mihinkin vuorokauden aikaan. Luulisi nyt Helsinkiläisten osaavan ajaa näinkin monimutkaisessa liikenneympäristössä?


Tämä olisi liian viheriöstölle liian toimiva ratkaisu! Kuullostaa kyllä hyvältä idealta. Kalastusta on kait vain muutamina päivinä vuodessa enemmissä määrin.