https://yliteippaus.fi/

Mitä teit autollesi tänään?

Vaihdoin lamput ja tankkasin pissapoikaa. Mietin, pitäisikö reklamoida kulmien säädöstä kun ratti jäi vinoon? Aika vähän, mutta kuitenkin sen verran, että häiritsee.. Eka kerta kun toimenpiteen jälkeen ratti ei ole suorassa..  ???
 
Käytin ne iltapesulla

2bfca8248c607619d9baa84cd6a6fbf8.jpg
 
Perheen Audit tuli pestyä 'vahausvalmiiksi' huomista ajatellen. Pien- ja raudanpoistot Korrekin tuotteilla, kinnastelu Autoglymin tuotteilla. Taustalla hääri painepesuri (Stihl 160 re plus). Kuivaus paineilmalla tallissa.

Eipä juuri ollut pinnassa sanomista kun äskettäin kävin lampulla tarkastamassa. Ei toki 11 tkm ja 15 tkm ajetuissa omissa autoissa pitäisikään olla.

Huomenna sitten Collinite 476 pintaan talveksi.

Perheen Auris saa vielä odottaa, kaksi kinneriä päivässä tuntuu olevan maksimi... ei vaan jaksa.
 
Otin sen liikennekäyttöön ja kävin ajelemassa akun täyteen. Oli pois liikennekäytöstä lähes 3 kuukautta.
 
No minäpä ostin sen tänään. Tai eihän tämä minulle tule, vaan pojalle ensimmäiseksi autoksi. Onneksi kortin saamiseen on vielä 4½ kk, joten ehdin sipistellä tämän viimeisen päälle kuntoon, niin kehtaa pojalle luovuttaa sitten kun aika on. Siinä sivussa saan nauttia parhaan Accord-mallin parhaasta kone ja laatikko yhdistelmästä, 2.4-litrainen vapari ja 5-lovinen automaatti. Kaikki eivät tykkää, mutta minä tykkään ja toivottavasti poikakin oppii tykkäämään. Leppoisa vehje, joka tarvittaessa liikkuu hyvinkin ripeästi. Mahtava auto sillä hinnalla, millä tämän sai kotiutettua  8)
eQGZlxW.jpg

z6GNngw.jpg
 
Onpa siistin näköinen Honda [emoji106]

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

 
nikob sanoi:
Onpa siistin näköinen Honda [emoji106]

On. Mutta..ekaksi autoksi automaatti?

Meidän pojat on sitten liki saman ikäisiä, minun on 08/2000 syntynyt. Sai kortin keväällä ja yhdessä ostettiin ekaksi autoksi -02 Bora. Sitä on yhdessä huollettukin, hyvin on pelanut vaikka mittarissa jo 360 tkm.
 
Pruiskaan tankki ja akku täyteen työreissua varten. Kumpikin hoitui kotipihassa.
 

Liitteet

  • A69A16DB-1683-4DD6-898F-499171AEC83D.jpeg
    A69A16DB-1683-4DD6-898F-499171AEC83D.jpeg
    58,2 KB · Katsottu: 117
Markku sanoi:
On. Mutta..ekaksi autoksi automaatti?

Meidän pojat on sitten liki saman ikäisiä, minun on 08/2000 syntynyt. Sai kortin keväällä ja yhdessä ostettiin ekaksi autoksi -02 Bora. Sitä on yhdessä huollettukin, hyvin on pelanut vaikka mittarissa jo 360 tkm.

Manuaalia kaavailin ensin, mutta tämä tuli vastaan, niin en alkanut kikotella. Tämän mallin Accord on vielä oman kokemuksen mukaan valtavan paljon miellyttävämpi auto automaattina, kuin manuaalina. Toisaalta, manuaalit ovat katoavaa kansanperinnettä, joten... Tarkoitus on itselle hankkia ensi kesäksi joku vanhempi kiesi mitä luultavimmin manuaalina, niin saa sitten sillä harjoitella. Olishan se hyvä alkuvaiheessa saada manuaalilla ajaminen selkärankaan, ettei meni jalka solmuun jos sellaisella joutuu välillä ajamaan, mutta ei jaksanut tehdä siitä kynnyskysymystä, eiköhän tämä tästä lutviudu. Vähän nuorempi on meikän vanhempi, eli 02/2002 tullut maailmaan.
 
Puuhastelin Accordin kanssa koko päivän. Suljin sen talliin toissapäivänä ja ulos pääsee vasta, kun kaikki suunniteltu on tehty. Homma kerrallaan, minä, ghettoblaster ja auto. Mitäpä sitä muuta tarvitsee laadukkaaseen olemiseen !
D7AO5WD.jpg

nDrdB1A.jpg

uw7spDF.jpg

Vaatimaton ghettoblaster näkyy kolmannessa kuvassa taustalla  ;D
 
Hain pinnotuksesta ja nyt on Korrekin Cure pinnassa. Hyvin kiiltää valkoiseksi ja kuulemma kaksi viikkoa pitää ajella. Sen jälkeen pesevät ja samalla tarkastavat pinnoitteen.
 
Pikaisesti vaahtopesin eilen illalla. En edes kuivannut ja hyvähkö siitä tuli. Oman kaivon vedessä on vähän kalkkia niin ei jää edes jälkiä.
Lähitulevaisuudessa kuitenkin tulee laitettua keraaminen pinnoite, jolloin se pitää puhdistaa pinnaltaan paremmin.
 
Vaihdoin peilinkuoret muuhun väritykseen sopiviksi. Aikaisemmin oli alkuperäisten päälle laitetut hiilikuitukopiot, mitkä ei istunut, kun mitään muuta hiilaria ei ole ja valkoista näkyi lisäksi reunoilta. Kiiltävän mustia ei löytynyt alkuperäisen mallisina, niin piti ottaa M5 kopiot 8)
 

Liitteet

  • peili.jpg
    peili.jpg
    41,9 KB · Katsottu: 77
Imuroin, vaihdoin kangasmattojen tilalle kumimatot, tankkasin, ajoin 500 km ja tankkasin.