https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Honda Civic 10. sukupolvi

Trilisser sanoi:
Mitä tulee etupenkkiin, niin ainakin mulle Civicin penkki oki tosi hyvä (vrt. Trollsten).
Ei se penkki huono ole, mutta aika lautamainen ja itse kaipaisin enemmän sivuttaistukea sekä pitkä jalkaisena pidempää istuinosaa. Sen jälkeen kun oli Astra sporttijakkaroilla niin ei oikein mikään tämän luokan auton peruspenkki tunnu miltään.
 
Löytyykö Civic 5D lunastaneita. Onko hyvä auto? :)

Business 129 hv MT hinta 21 343,26e.
 
Aika vähän noita näkee pk-seudun liikenteessä. En ollenkaan ihmettele, kun toimitusaika oli viimevuoden puolella jopa 6kk. Ja hinta nousee turhan korkealle jos haluaa automaatin ja enemmän varusteita.
 
Perässä ajeli yhtenä päivänä hopeanvärinen uusi Civic viistoperä jossa oli krominen maski jos oikein muistan. Näytti mielestäni paremmalta luonnossa kuin nuo mustamaskisten kuvat. Liekö Civicistä joku varusteversio tms. jossa on krominen maski mustan sijaan? En tosin ole satavarma oliko se Hatchback jos sedaninkin perä on kovin viistoperäisen oloinen ja eihän tuota joutanut ajaessa kovin tarkkaan toljottamaan :p
 
Autoilija92 sanoi:
Liekö Civicistä joku varusteversio tms. jossa on krominen maski mustan sijaan?
Kalleimmassa Prestige varusteisessa Civicissä on maskissa reilusti kromia.
 
Ripe sanoi:
Uusimmassa huulilasissa tää civikki oli hyvä kakkonen golfin jälkeen. Muut astra ja i30. Civic oli joukon janoisin varsin pienellä marginaalilla ja meluisin. Juuri tuohon meluun mun valinta kaatuisi. Ei niinkään kulutukseen. Ja tietty kääntösäde on myös joukon kehnoin. Nykyisellä autollakin saa tehdä aika ison kaarroksen, että auto taittuu ruutuun kuin ruutuun. Eli tää taitaa jäädä koeajamatta, koska tuo ulkonäkökin on jo liian rohkea. Olisi voinut olla hillitympi edelliseen sukupolveen verrattuna. Ja sitten niiden taikapenkkien puuttuminenkin. Aijai jai. Kun ei edes enää saa mitään sen takapenkin allekaan.

Huomasitteko muuten mitä tuohon meluun tulee , että kaikissa muissa oli 16" ja civicissä 17" matalaprofiilit eikä tuosta huulilasi maininnut sanallakaan. Ei voi ihan suoraan verrata.
 
Toisessa topicissa muistelin civicin kampanjaa. Alla oleva löyty jälleenmyyjän ja maahantuojan sivuilta. Mielestäni sedan kyseessä.

Saako vastaavaan rahaan kilpailijoilta saman tehoista autoa alle? Hintoja kun kommentoitu kovastikin. Tuo liikkuu videoiden mukaan automaattina 0-100 n. 7.3 sekuntiin. Käytännön suorituskyky siis kelvollinen.


Honda Civic 182 hv Business 22.920 €, autovero 5243,10 €, yhteensä 28.163,10 €.
Kampanja-alennus 3000 €, kampanjahinta alennuksen jälkeen 25.163,10 €.
CO2-päästöt 130 g/km, EU keskikulutus 5,7 l/100km (NEDC).

 
Varustetasot näyttäisi olevan muistini mukaan samat, ainoastaan niiden nimet on muuttuneet.
 
vanhoissa oli myös ComfortPlus joku välitaso, mikä ei sovi näihin uudempiin suoraan
 
Löytyi hinnasto 30.10.2017:

Comfort -varustetason tärkeimmät vakiovarusteet

Honda Sensing -turvajärjestelmä: Aktiivinen törmäyksen varoitusjärjestelmä (CMBS)
Kaistavaroitin
Kaistavahtijärjestelmä
Älykäs nopeusrajoitin
Älykäs mukautuva vakionopeudensäädin
Tieltä suistumisen ennakointi
Liikennemerkin tunnistusjärjestelmä
Alhaisen nopeuden seuranta (vain CVT)

Automaattinen ilmastointi
Kauko-ohjattava keskuslukitus
16"-kevytmetallivanteet
LED-päiväajoalot
Automaattiset ajovalot
Kaukovaloautomatiikka
Joutokäynnin sammutusautomatiikka
Sähkösäätöiset ja lämmitettävät sivupeilit
Neljä turvatyynyä+sivuturvaverhot
Vaihtosiivekkeet ohjauspyörässä (vain CVT)
Sähköinen käsijarru paikallaanpitojärjestelmällä
Tavaratila 478/1267 litraa
Ajotietokone värinäytöllä
CD-audio, 5" kosketusnäyttö, 8 kaiutinta Bluetooth -handsfree puhelimelle
USB- liitäntä
Sähköikkunat edessä ja takana
Lämmitettävät etuistuimet
ECON -avustinjärjestelmä
Saattovalotoiminto
Mäkilähtöavustin
Monitoimiohjauspyörä
Mukautuva ohjaustehostin EPS
Rengaspainevalvonta (DWS)
Vaihteenvaihdon merkkivalo

Comfort Plus Bensiini 1.0 Turbo MT
Comfort -varustetason lisäksi:
Garmin navigaattori
Honda CONNECT 7" kosketusnäytöllä
2 USB-liitäntää / HDMI-liitäntä

Elegance Bensiini 1.0 Turbo MT
Comfort Plus -varustetason lisäksi:
Automaattinen kaksialueilmastointi
Peruutuskamera
Pysäköintitutkat
Nahkaverhoiltu vaihdekepinnuppi
Nahkaverhoiltu ohjauspyörä
Kuljettajan istuimen sähköinen ristiselän tuki
17"-kevytmetallivanteet
Sumuvalot
Keskikyynärnoja takana, mukiteline
Kevytmetallipolkimet
Sähköisesti kääntyvät ulkopeilit
Tummennetut takaikkunat
Sadetunnistin
Korinväriset sivupeilit + vilkku

Executive Bensiini 1.0 Turbo MT
Elegance -varustetason lisäksi:
Smart Entry -avaimeton järjestelmä
Kuolleen kulman avustin Poikittaisliikennehälytin
Matkustajan istuimen sähköinen ristiselän tuki
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Lasikatto (avattava)
Mukautuva jousitusjärjestelmä LED-ajovalot
LED -sumuvalot
High Power äänentoisto - 11 kaiutinta

Executive Premium Bensiini 1.0 Turbo MT
Executive -varustetason lisäksi:
Nahkaverhoilu
Istuinlämmitys takapenkin reunapaikoilla
Langaton älypuhelimen lataus

Sport -varustetason tärkeimmät vakiovarusteet

Honda Sensing -turvajärjestelmä
Honda CONNECT Garmin navigaattorilla
7" kosketusnäyttö
Automaattinen ilmastointi
LED-päiväajoalot
LED -ajovalot
Nahkaverhoiltu vaihdekepinnuppi
Nahkaverhoiltu ohjauspyörä
Kevytmetallipolkimet
Joutokäynnin sammutusautomatiikka
Sähkösäätöiset ja lämmitettävät sivupeilit
Monitoimiohjauspyörä
Sähköinen käsijarru paikallaanpitojärjestelmällä
Kuljettajan istuimen sähköinen ristiselän tuki
Tummennetut takaikkunat
Urheilullinen korisarja (edessä/takana/helmat)
Ajotietokone värinäytöllä CD-audio, 8 kaiutinta
Bluetooth -handsfree puhelimelle
Rengaspainevalvonta (DWS)
Sähköikkunat edessä ja takana
Pysäköintitutkat
Mukautuva ohjaustehostin EPS
Neljä turvatyynyä+sivuturvaverhot
ECON -avustinjärjestelmä
Saattovalotoiminto
Mäkilähtöavustin
2 USB-liitäntää / HDMI-liitäntä
Automaattiset ajovalot 17"-kevytmetallivanteet
Vaihtosiivekkeet ohjauspyörässä (vain CVT)

Sport Plus Bensiini 1.5 Turbo MT
Sport -varustetason lisäksi:
Kuolleen kulman avustin
Poikittaisliikennehälytin
Langaton älypuhelimen lataus
Lasikatto (avattava)
Matkustajan istuimen sähköinen ristiselän tuki
Smart Entry -avaimeton järjestelmä
High Power äänentoisto - 11 kaiutinta
Mukautuva jousitusjärjestelmä
Punaiset mittarivalot
Automaattisesti himmentyvä taustapeili

Prestige Bensiini 1.5 Turbo CVT
Sport Plus -varustetason lisäksi:
Nahkaverhoilu
Istuinlämmitys takapenkin reunapaikoilla
Siniset mittarivalot
Tavaratila 478/1245 litraa
Kromin väriset ovikahvat Kromattu jäähdyttjän säleikkö
Kromatut ikkunan kehykset
HUOM! Prestige mallissa ei ole keskipakoputkea / urheilullista korisarjaa
 
Uudet hinnat, esim.Civic HB 129hv Business, 19748e. Paljon autoa hintaansa nähden, jos jaksaa elää erikoisen muotoilun kanssa.
 
^On kyllä asialliset hinnat. Heikkona hetkenä käy joskus mielessä, että Civic on ainoita noista nykyvekottimista, jonka voisi ottaa ajoon. Harmi, ettei Hondan puolella ole ollut mitään järkeviä liisaritarjouksia. Joka kerran kun tuollainen uusikoppainen Civic tulee vastaan, sydän sykähtää, olen sillä tavalla outo. Tykkään siitä, miten muodot on sivallettu. Auto on jotenkin jännästi todella leveän oloinen ja sopivan hyökkäävä. Makuasia, jos joku on nykyinen Civic.
 
IC1970 sanoi:
Harmi, ettei Hondan puolella ole ollut mitään järkeviä liisaritarjouksia.

All in onessa on ollut toistuvasti Hondat 0 % korolla 0 kuluilla. Laskee kuukausierää yli satasella kun Santulla muutoin aika suolaiset kulut.
 
^Okei. Omaksi ostaminen piitkällä osarilla ei vaan ole nyt optio, max. 12kk soppari ja sen jälkeen palautus ei taida onnistua All In Onella.
 
IC1970 sanoi:
^Okei. Omaksi ostaminen piitkällä osarilla ei vaan ole nyt optio, max. 12kk soppari ja sen jälkeen palautus ei taida onnistua All In Onella.

Ei, 24 kk minimi. Muuten kyllä sopisi tuohon tarkoitukseen ja osari toimii presiis kuten liisarikin.
 
Sattuuko joku tietämään miten tähän edellisen mallin Civiciin saa kaukovaloautomatiikan päälle?

Yritin jeesata 2020 mallin omistajaa, mutta ei näkynyt erillistä nappia missään vai onko niin että viiksen Auto-asento kattaa sekä lyhyiden että pitkien valojen automatiikan?
 
Kyllä viiksen Auto asento kattaa pitkän valo automatiikan. Pimeällä mittaristoon syttyy vihreä ajovalon kuva, jossa kirjain a sisällä. Tällöin aktiivisena. Lähtee pois jos manuaalisesti vaihtaa pitkiä. Palautuu auton sammutuksella tai vetämällä itseä kohti valoviiksestä useita sekunteja. Voi toki olla, että ominaisuuden saa kytkettyä jostain valikosta kokonaan pois. Ohjekirjaa pitäis lukea.

Civicistä kannattaa infotainmentin skini vaihtaa ikoneihin, niin ei mene hermot.
 
Corolla-ketjussa oli Civicistä keskustelua, mutta jatketaanpa täällä.. Toimiiko e:hevin voimansiirto siis niin, että hitaissa vauhdeissa polttis pyörittää generaattoria, ja tämä puolestaan sitten ajomoottoria? Ja suuremmissa vauhdeissa voimansiirto on mekaaninen jonkin robottivaihteiston kautta?

edit. Mitään vaihteistoa ei ilmeisesti ole, vaan kytkin ja yksi kiinteä välityssuhde, jolla polttis voi suoraan renkaita pyöritellä.
 
Viimeksi muokattu:
Corolla-ketjussa oli Civicistä keskustelua, mutta jatketaanpa täällä.. Toimiiko e:hevin voimansiirto siis niin, että hitaissa vauhdeissa polttis pyörittää generaattoria, ja tämä puolestaan sitten ajomoottoria? Ja suuremmissa vauhdeissa voimansiirto on mekaaninen jonkin robottivaihteiston kautta?

edit. Mitään vaihteistoa ei ilmeisesti ole, vaan kytkin ja yksi kiinteä välityssuhde, jolla polttis voi suoraan renkaita pyöritellä.
e:hev on oikeastaan je 11. sukupolvea, mutta noin se suurin piiretein toimii. Alle moottoritienopeuksissa polttomoottorilla ladataan vain akkua. Moottoritiellä sitten kytketään polttomottori suorempaan kiinni voimalinjaan siinä kohtaa, kun se muuttuu energiatehokkaammaksi tavaksi edetä. Eli juurikin noin, ettei perinteistä vaihdelaatikkoa ole mukana kuvioissa ollenkaan.
 
Osassa noista 5-ovisista Civiceistä on keskellä takana 2 pakoputkea. Kertooko se siitä kumpi moottorivaihtoehto autossa on vai liittyykö se varustetasoon?