autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota C-HR  (Luettu 54380 kertaa)

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #20 : 28.06.2016 12:51 »
Kosketusnäytön toteutus ei näytä hyvälle, mutta käytön kannalta voipi olla ihan hyvällä paikalla. Digikelloa roikutetaan varmaan jo "retroilun" kannalta mukana, eli veikkaan että ihan tarkoituksella pitäydytään tuossa 1980's ulkoasussa. Mutta parhaan näköinen Toyota sisustaltaan, ehkäpä koskaan? Vaihkepissäkin on hypätty iso askel eteenpäin. Tuon näytön kun saisi tuosta piiloon...
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa Foxit

Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #21 : 28.06.2016 13:01 »
Lisää uusia videoita autoon liittyen:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=-gUQkpNTIBU" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=-gUQkpNTIBU</a>

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=1Vskf-1Zzn4" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=1Vskf-1Zzn4</a>

https://www.youtube.com/watch?v=z3xYOCsq7sk (Embedding disabled, limit reached)

Alemmasta videosta näkyy myös hieman tavaratilan mallia:
https://youtu.be/U8l2OZLPzHI?t=24 (Embedding disabled, limit reached)
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5056
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #22 : 28.06.2016 13:05 »


Mitähän tästäkin taas sanois  ??? Jotenkin tuo kosketusnäyttö ei vaan natsaa ja miksi tuota digikelloa pitää roikuttaa mukana  ???

Ahtaalta kyllä näyttää kuskinpaikka...

Ahdas taitaa myös olla. Ainakin tuolla naisella on polvet suussa?

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #23 : 28.06.2016 13:17 »
Ahdas taitaa myös olla. Ainakin tuolla naisella on polvet suussa?
? Et tainnut videota katsoa? Ihan hyvinhän nuo molemmat, mies ja nainen, tuossa sopivat istumaan. Aika monessa autossa on polvet suussa jos tuo kantapäät penkin etureunaan kiinni...
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa Urlaub

Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #24 : 28.06.2016 13:27 »
? Et tainnut videota katsoa? Ihan hyvinhän nuo molemmat, mies ja nainen, tuossa sopivat istumaan. Aika monessa autossa on polvet suussa jos tuo kantapäät penkin etureunaan kiinni...

Plus penkki edessä, ratti ala-asennossa ja kuvan eukolla vielä kymmensenttiset piikkarit jalassaan.

Ei tuollaisesta yksittäisestä kuvasta mitään varmaa pysty sanomaan. Sen pystyy sanomaan, että Toyotalla lienee osaamista normaalikokoisten ohjaamoiden suunniteluun, enkä usko CH-R:n kabiininkaan poikkeavan niistä. Ei tuon kokoluokan autossa tietenkään mitään messuhallia ole sisällekään voitu rakentaa, mutta eiköhän sinne normaali kuljettaja mahdu siinä missä muihinkin ko. luokan autoihin.

Poissa jussi101

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #25 : 28.06.2016 13:49 »
Takaoven ulkokahva korkealla. Lapset eivät ylety avaamaan. Takasivulasit ovat pelkkiä kurkistusluukkuja. Alareuna liian korkealla, varsinkin takaosassa. Matkustajat eivät näe kunnolla ulos ja auto on pimeän oloinen kun valo ei pääse  sisälle.

Poissa Marty McFly

  • Hallitusjäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2368
  • I must confess, I was born at a very early age
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #26 : 28.06.2016 17:58 »
Toyota ei edelleenkään osaa suunnitella ohjaamoa siten, että ratin säätö riittäisi länsimaisille ihmisvartaloille, poislukien kaikista persjalkaisimmille yksilöille. Ratti jää joko toivottoman kauas tai polvet on suussa tai ajoasennosta pitää tehdä luonnottoman pysty. Toki tottumiskysymys hieman, ja jos ei paremmasta tiedä niin varmasti on juhlava ajoasento tuossakin.

Muutenhan tuo näyttää nyt ihan asialliselta autolta, pl. retrokello.

Poissa Waltsu83

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 486
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #27 : 28.06.2016 19:25 »
Ulkoa varsin nykyaikainen ja moderni. Sitä sitten, miten sopii tänne pimeään Suomeen  ;D

Sisäpuolelta tuo kosketusnäytön toteutus näin muotoilun kannalta on aivan järkyttävä!! Seuraavaksi varmaan lyödään koko tietokoneen 19 " näyttö jalkoineen suoraan kojelautaan kiinni.

Toyotat on vaan autoina niin älyttömän tylsiä. Perus kuljetin A-B, mutta ei mitään muuta. Ulkopuoli voisi antaa osviitta jostain mielenkiintoisesta, mutta ei. Puhdittomat moottorit ja luultavasti kova sisämelu (kuten kaikissa ajamissani Tojotoissa) niin eipä tuo kiinnostaisi, paitsi jos asuisin Espoossa ja kannattamani puolue olisi Vihreät ja olisin muutenkin  kukkahattu.  :o

Poissa Urlaub

Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #28 : 28.06.2016 19:32 »
Sisäpuolelta tuo kosketusnäytön toteutus näin muotoilun kannalta on aivan järkyttävä!! Seuraavaksi varmaan lyödään koko tietokoneen 19 " näyttö jalkoineen suoraan kojelautaan kiinni.

Etkös sinäkin juuri ole tekemässä kauppaa isosta Vollesta, jossa on tuollainen näyttö kojetaulussa? Ei taida kohta olla muita tarjollakaan.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #29 : 28.06.2016 19:37 »
Toyotat on vaan autoina niin älyttömän tylsiä. Perus kuljetin A-B, mutta ei mitään muuta. Ulkopuoli voisi antaa osviitta jostain mielenkiintoisesta, mutta ei. Puhdittomat moottorit ja luultavasti kova sisämelu (kuten kaikissa ajamissani Tojotoissa) niin eipä tuo kiinnostaisi, paitsi jos asuisin Espoossa ja kannattamani puolue olisi Vihreät ja olisin muutenkin  kukkahattu.  :o
Verrataanko tässä taas 2-3 kertaa maksavaan Audiin tai Volvoon?

Poissa Waltsu83

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 486
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #30 : 28.06.2016 20:13 »
Vaikka vertaisi korealaisiin tai Volkswagen:iin Tojot on älyttömän meluisia autoja. Varmasti pommin kestäviä, mutta tuo on kuljetin, jolla kuljettaja ajaa max. 20 000 km vuodessa.

Serkulla on tuo uusi Hybrid Auris Touring Sports vai mikä ny olikaan niin kyllä tuolla rahalla olisin itse ostanut jotain muuta. Onneksi meille kaikille autoja riittää, mutta oma näkemykseni on, kuka Toyotalla ajaa (näillä uusilla) niin ei taivaat välitä autoilusta.

Vaikka itse nyt Audilla ajan niin ei se saksalaisautoilu maailmankaikkeus ole ja vaikka Volvoa olen tilaamassa niin maailmassa on joo muitakin merkkejä. Toyota on vaan itselle niistä yksi viimeisempiä vaihtoehtoja jos uutta tuon hintaluokan autoa etsisin ja mahdollisimman polttoaine pihiä. On se vaan niin uskomattoman tylsä auto. Ahtaita, köyhät materiaalit (kovat muovit ja hepposet nappulat) ja valtava rengasmelu.

Poissa Waltsu83

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 486
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #31 : 28.06.2016 20:16 »
Etkös sinäkin juuri ole tekemässä kauppaa isosta Vollesta, jossa on tuollainen näyttö kojetaulussa? Ei taida kohta olla muita tarjollakaan.

Meinaat että S90 mallissa on yhtä tyylikkäästi toteutettu näyttö kuin tässä? ;D ;D

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #32 : 28.06.2016 20:29 »
Vaikka vertaisi korealaisiin tai Volkswagen:iin Tojot on älyttömän meluisia autoja.
No eivät ole.

Paikalla tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1218
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #33 : 28.06.2016 20:37 »
Vaikka vertaisi korealaisiin tai Volkswagen:iin Tojot on älyttömän meluisia autoja. Varmasti pommin kestäviä, mutta tuo on kuljetin, jolla kuljettaja ajaa max. 20 000 km vuodessa.

Serkulla on tuo uusi Hybrid Auris Touring Sports vai mikä ny olikaan niin kyllä tuolla rahalla olisin itse ostanut jotain muuta. Onneksi meille kaikille autoja riittää, mutta oma näkemykseni on, kuka Toyotalla ajaa (näillä uusilla) niin ei taivaat välitä autoilusta.

Vaikka itse nyt Audilla ajan niin ei se saksalaisautoilu maailmankaikkeus ole ja vaikka Volvoa olen tilaamassa niin maailmassa on joo muitakin merkkejä. Toyota on vaan itselle niistä yksi viimeisempiä vaihtoehtoja jos uutta tuon hintaluokan autoa etsisin ja mahdollisimman polttoaine pihiä. On se vaan niin uskomattoman tylsä auto. Ahtaita, köyhät materiaalit (kovat muovit ja hepposet nappulat) ja valtava rengasmelu.

Seat Leon ST:n rengasmelu on selvästi Auris TS hybridiä kovempi. Molempia omistajatasolla käyttänyt. TM:n alemman keskiuokan testissä mittauksissa Auris oli Golfin kanssa melussa paras. Pikku premiusmien melu voi olla kova, BMW M2 melutaso on paljon korkeampi kuin Auriksen (TL:n mittaukset).

Kia Ceed vs Auris paritestissä Kia oli meluisampi (TL).

Auris hybrid on loistava auto kehä III:n sisälle ja maan-/moottoriteilläkin ihan ok. Ajettavuus ei ole perusalustaista Leon, A3 tai Golfia huonompi. Jos sitten verrataan johonkin tuplasti kalliimpaan, niin sitten on eri asia. Volvot ovat eri hintaluokassa. Hybridi on ziljoonakertaa mielenkiintoisempi kuin 1.2TSI tai 1.6TDI DSG:llä.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2016 20:43 kirjoittanut tmr97 »

Poissa kardaani

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 89
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #34 : 28.06.2016 21:05 »
Yleisesti Toyotaa pidetään tylsänä autona ihan vaan sen takia että niitä on paljon arkisessa liikenteessä. Ainakin Toyota uudistaa autojaan reilummin aina mallivaihdosten aikaan, tylsänä kun voi pitää sitäkin ettei uutta mallia vanhasta juuri erota ilman suurempaa perehtymistä.

Linkistä löytyy hyvälaatuisia lähikuvia uutukaisesta.
http://hyyperlic.com/2016/06/bildergalerie-toyota-c-hr

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #35 : 28.06.2016 21:08 »
Takaoven ulkokahva korkealla. Lapset eivät ylety avaamaan.
Säästyypähän naapurien kyljet.

Poissa RoccoScientist

Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #36 : 28.06.2016 21:15 »
Kivan erilaisen näköinen ulkoisesti, eikä vaadi yhtä paljon totuttelua kuin vaikkapa uusi Prius. Priusin kylmätyyppien perusteella uskon, että sisätilatkin näyttävät luonnossa paremmalta kuin kuvissa, etenkin laatuvaikutelman osalta. Väistämättä kuitenkin tulee mieleen, että juuri sisätilojen muotokieli on Toyotan heikkous tällä hetkellä. Uudessa Avensiksessa on (Toyotan malliston autoista) ehkä parhaiten tavoitettu paras kompromissi ja siinäkin on lainattu Lexus CT200h:ta. Mielenkiintoista joka tapauksessa nähdä minkälaisia kommentteja tämä kerää testaajilta.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #37 : 28.06.2016 21:30 »
Minkäs kokoinen tämä tarkalleen ottaen on? Selkeä pikkuveli Raville? Miten suhde QQ:hun ja Jukeen?

Poissa nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2495
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #38 : 28.06.2016 21:46 »
Minkäs kokoinen tämä tarkalleen ottaen on? Selkeä pikkuveli Raville? Miten suhde QQ:hun ja Jukeen?

Samaan kokoluokkaan sijoittuu kuin Juke, joka tosin on kilpailijoihin verrattuna ahdas eli tilojen puolesta voinee pikemminkin verrata Captur/Mokka/HR-V-akselille. Alkaen-hinta Saksassa alle 20 000 euroa.

Poissa downtime

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2307
Vs: Toyota CH-R
« Vastaus #39 : 28.06.2016 23:37 »
Vaikka vertaisi korealaisiin tai Volkswagen:iin Tojot on älyttömän meluisia autoja.

Jaa-a, no ei ole. Uusi Avensis, uusi Rav4 ja myös uusi Auris ovat kyllä todella hiljaisia autoja ihan "preemio" sakemanneihinkin verraten. Toki Ranskalaiset vetää tässä vieläkin pidemmän korren mutta kyllä Toyotalla ilman peltoreita pärjää. Uusi Rav4 varsinkin tuntui menevän vielä motarinopeuksissakin ihan sukkasillaan.