https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ralli

Koulut on Virossakin syyskuussa alkanut ja lomakausi ohi, silti järjestettiin hyvä MM-ralli ilman aikaisempaa kokemusta. Suomestakin olisi puolen-viikon talkooväki rallin hyväksi varmasti löytynyt, itse olen  useana vuonna talkoissa ollut.
Lippujen ym myynti olisi ollut vähäisempää koska Suomessa lomakausi ohi, laskiko AKK ettei rallia kannta järjestää vähäisemmän myynnin vuoksi? Ei ehkä odotettu Viron tarttuvan tilaisuuteen järjestää ralli.
 
Rallin talkooväki on enemmän varttuneita aikuisia ja eläkeläisiä, ei koululaisia. Useista pätkistä vastaa mm metsästys seurat. Pätkillä saattaa makkaran ja limun myynnissä olla koululaisia tilojen pihamailla.
 
Nesteen luopuminen rallin sponsoroinnista oli mielestäni oikea ja hyvä päätös. Jos rallia ajettaisiin uusiutuvalla dieselillä, niin sponsoroinnille olisi ollut joitain perusteita.

Moottoriurheilu on kriisissä. Ei enää trendikästä. Ralli ja Formula 1 tulee kuolemaan pois noin 10 vuoden sisällä.

 
Tuo nesteen vetäytyminenhän vuoti julkisuuteen jo kesäkuussa, ei tainnut sillon viron mm-rallista olla ainakaan julkisuudessa mitään tietoa.

Pessimisti voi odottaa seuraavaksi Toyotan vetäytymistä wrc-hommista, vedoten vihreisiin arvoihin ja koronaan.
 
Mechanic sanoi:
Tuo nesteen vetäytyminenhän vuoti julkisuuteen jo kesäkuussa, ei tainnut sillon viron mm-rallista olla ainakaan julkisuudessa mitään tietoa.

Pessimisti voi odottaa seuraavaksi Toyotan vetäytymistä wrc-hommista, vedoten vihreisiin arvoihin ja koronaan.
Toyota värkkää uutta ja isompaa pajaa Väinölässä entisen Enermetin mittaritehtaan tiloihin, kovasti siellä on raksaväkeä  liikkeellä. Kaikki tietenkin pyshtyy jos Japanista käsketään, käskyllä lähti matto Tomminkin jalkojen alta.
 
Zasa sanoi:
Toyota värkkää uutta ja isompaa pajaa Väinölässä entisen Enermetin mittaritehtaan tiloihin, kovasti siellä on raksaväkeä  liikkeellä. Kaikki tietenkin pyshtyy jos Japanista käsketään, käskyllä lähti matto Tomminkin jalkojen alta.
Vauhdilla se lähti Volkkarikin, seuraavan kauden auto oli lanseerausta vaille valmis.
 
Karvis sanoi:
No en kyllä sanoisi että matto lähti jalkojen alta, kun sai rallitoiminnan myynnistä kunnon tilipäivän ja päälle vielä korkeampi positio Toyotan organisaatiossa.
Ei ollut myynnissä 😅 Sinulla varmaan taas tarkempaa tietoa jota et voi julkaista?
 
Oma epäilykseni on, että Jyskässä väsätään jatkossa R5-luokan autoja, koska tuo projekti on tainnut jäädä vähän wrc-toiminnan jalkoihin ja kilpailijat taitaa tuolla tehdä kuitenkin vielä rahaa.

Puuppolassa taas ovi on käynyt vuosien saatossa siihen malliin, ettei tainnut enää olla tekijöitä.

Ja kaikesta huolimatta hatunnosto sir Mäkiselle, kiistämättä komeat saavutukset tallipäällikkönäkin.
 
Jotenkin aneeminen lopetus pätkä kaudelle tämä Monzan osakilpailu. Ainoastaan lauantaina ajetaan oikeita pätkiä, perjantai ja sunnuntai ajetaan nurmikolla ja F1-radalla edes takaisin.
 
K70 sanoi:
Jotenkin aneeminen lopetus pätkä kaudelle tämä Monzan osakilpailu. Ainoastaan lauantaina ajetaan oikeita pätkiä, perjantai ja sunnuntai ajetaan nurmikolla ja F1-radalla edes takaisin.

10x mielenkiintoisempaa kuin nykymallinen "WRC-konsepti", jossa ajellaan PE/LA kokonaista normaalia 4 EK:ta (SSS:ä ei lasketa), jokainen 2-3 kertaan. Toki tuurilla järjestäjästä riippuen saattaa olla jopa 5 erikoiskoetta.

Mitä tulee olosuhteisiin niin 5/5. Kirjoittelin itse nettiin jo joskus 15 vuotta takaperin miksei WRC-sarjaa voida ajaa ikään kuin talven yli ja F1 -sarjaa kesän yli niin eivät mene päällekäin. Ja mikä parasta, talven yli ajettaessa olisi monissa ralleissa suuria olosuhdevaihteluita, -haasteita, -jopa lunta!!  :eek:

Menneiden vuosikymmenien rallikonsepti, varsinkin nykymuotoonsa hiottuna (jo mainittu ajellaan 2 EK:ta kahteen kertaan, huolto ja samat uusiksi) on mielenkiinnoltaan lähellä täyttä nollaa. Monzan tapainen ja "Gymghana -tyylinen rakennetuilla / infra-alueilla ajettava ralli olisi 10x mielenkiintoisempaa seurattavaa. Ikän kuin soolona ajeltava, pidennetty rallicrossin kisa.
 
K70 sanoi:
Jotenkin aneeminen lopetus pätkä kaudelle tämä Monzan osakilpailu. Ainoastaan lauantaina ajetaan oikeita pätkiä, perjantai ja sunnuntai ajetaan nurmikolla ja F1-radalla edes takaisin.

En toivo, että kaikki rallit olisivat tällaisia, mutta olen kyllä Tomi Tuomisen kanssa samaa mieltä siitä, että kivaa ja mielenkiintoista vaihtelua tämä on. Poikkeuksellisen kiva katsella pätkiä, joissa mennään koko ajan aivan äärirajoilla ja virheitä tulee.



 
Bosse on nimennyt tämän rallin osuvasti Monza Carlo -ralliksi. Kelit ovat kohdallaan. Ei ihme, että tapahtuu.