autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Kia Niro  (Luettu 85678 kertaa)

Poissa Taky

Vs: Kia Niro
« Vastaus #600 : 13.02.2019 07:25 »
Kia e-Niro -sähköau­ton koea­jo­kier­tue hel­mi­kuus­sa Suo­mes­sa:

12.-13.2. J. Rin­ta-Joup­pi Hel­sin­ki (Ala-Tik­ku­ri­la)
16.2. Del­ta Auto Tur­ku
18.2. Kia Cen­ter Rai­sio
19.2. Del­ta Auto Tam­pe­re
20.2. J. Rin­ta-Joup­pi Tam­pe­re
22.2. Au­to­ta­lo Järvi Por­voo
27.2. Ari­ta Es­poo

https://lehti.kia.fi/kia-e-niro-koeajokiertueella-suomessa/
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa VSec

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 31
Vs: Kia Niro
« Vastaus #601 : 22.02.2019 16:11 »
Maanantaille on varattu 15 000 km huolto Nirolle. Varsin hyvin on ensimmäinen vajaa vuosi Niron kanssa sujunut, eikä moitteita ole. Auto on ollut juuri sitä, mitä odotin saavani  :) Keskikulutus on nyt näillä kilometreillä 3,3l/100km, kun se ennen talven alkua oli vielä n. 2,4l/100km, joten tuonkin puolesta on homma pelannut hyvin.

Sen verran tyytyväinen olen ollut, että e-Nirokin on alkanut ainakin jo ajatuksen tasolla houkuttaa, joutuneen tarkemmin tutustumaan, kunhan noita alkaa liikkeissäkin näytillä ja koeajossa olla  ;D Tuo helmikuun koeajokiertue ei vielä näille nurkille ulotu, hyvähän tuota olisi talviolosuhteissakin päästä testaamaan.
Toyota Avensis 1.8 vm. -09
KIA Niro Plug-in 1,6 GDI EX DCT -18

Poissa Taky

Vs: Kia Niro
« Vastaus #602 : 22.02.2019 18:33 »
kunhan noita alkaa liikkeissäkin näytillä ja koeajossa olla  ;D

Kesäkuussa about - nyt tilattujen toimitus aikaisintaan 2020....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Optimal

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 134
Vs: Kia Niro
« Vastaus #603 : 28.02.2019 19:24 »
Eilen kävin heittämässä noin 40 km lenkin, auto siis Niro PHEV. Akku ei ollut ihan täyteen ladattu mutta silti päästiin vähän reilu 30 km ajamaan sähköllä. Tilaa oli riittävästi, sain hyvän ajoasento vaikka olen 196 cm pitkä, vaimo vielä mahtui mun taakse, itse en olisi mahtanut. Varustetaso en kysynyt mutta kattavasti oli varusteltu, adaptiivinen vakkari löytyy ja toimii hyvin, kuolenkulman varoitin toimii kanssa todella hyvin. Sähköllä ajaminen oli oikeasti aika kiva, myös ensimmäinen kerta minulle. Kitkarenkaat oli alle ja kun moottori ei käy oli meno kyllä todella hiljaista kun ajettiin hitaasti. Niro ei ole vielä äänekäs vaikka nopeusmittari näytti vähän reilu 100 km/h, erilainen äänensävy verrattuna mun Optima nastoilla, ei ollut häiritsevää kuitenkaan. En huomannut nollata kulutustiedot ennen koeajo, ajotietokoneen mukaan oli tasan 5l/100 km. Auto oli myös melko uusi, reilu 200 km mittarissa. Natinoita tai ylimääräisiä ääniä ei ollut. Oli kyllä positiivinen kokemus. Ainut miinukset olisi että takakonttiin ei sais kovin paljon tavaraa ja hinta ehkä vähän kova jos on hyvin varusteltu, noin 40k. Työmatka kun on 36 km per suunta niin pääsisin töihin ainakin sähköllä, myyjä väitti että hän on ajanut 46 km pelkästään sähköllä. Mukava auto oli Niro aja, ei niin mukava että olisin pyytänyt tarjousta. e-Niro on tarkoitus koeajaa sitten kun semmonen saa.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Poissa Taky

Vs: Kia Niro
« Vastaus #604 : 14.03.2019 19:59 »
Niro EV

https://www.tu.no/artikler/de-forste-e-niro-kundene-far-bil-med-faerre-funksjoner/447687

2. LOKAKUUTA 2018

Googgelilla....

Ensimmäiset e-Niro-asiakkaat saavat autoja, joissa on vähemmän ominaisuuksia

 
Kia e-Niro:n välillä on eroja . Auton ensimmäiset versiot eivät saa samanlaista telematiikkaa kuin myöhemmissä versioissa.

Tämä tarkoittaa käytännössä, että autoa ei voida hallita sovelluksen kautta, eikä järjestelmän päivityksiä voida ladata automaattisesti.

Tämä kertoo Kian tuotemarkkinoinnin johtaja Alper Celikille TU Elektriskille.

"Telematiikka" tarkoittaa käytännössä auton sisäänrakennettua mobiilimodeemia, eli se voi muodostaa yhteyden Internetiin matkaviestinverkon kautta.

Kia-järjestelmä toimittaa ensin Kia Souliin. Sitten se on toimitettava Kia e-Nirolle. Joten ensimmäiset markkinoille tulevat autot eivät saa tätä.

Asiakkaat, jotka haluavat hallita ilmastointijärjestelmiä, ja niiden on luotettava odottamiseen. Celik ei määritä mitään muuta aikaa kuin "ensi vuonna".



Koeajattavassa etäyhteyttä ei ollut, toivotaan että 2020 on mukana. Jossain oli uutinen että Kanadassa olisi.

http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=26537

Hyundai and Kia Partner with Vodafone to Provide Connected Car Services in Europe


Vielä epäselvää, mitä vetokoukun kanssa tapahtuu
On myös epäselvää, mitä vetokoukun kanssa tapahtuu. Kia Norge on ilmoittanut, että he "odottavat", että auto saa tämän.

Voi myös olla, että vetokoukku tulee saataville vain Pohjoismaissa, koska se ei ole tärkeää eteläisille Euroopan asiakkaille.


« Viimeksi muokattu: 14.03.2019 20:09 kirjoittanut Taky »
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Taky

Vs: Kia Niro
« Vastaus #605 : 19.03.2019 11:29 »
Niro EV

Alustavat hinnat (sis. toimituskulut):

LX 64 kWh   45 590€
EX 64 kWh   46 862€
Business Premium 64 kWh   48 313€
Business Luxury 64 kWh   49 578€

Alustava toimitusaika Q1 2020.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9139
Vs: Kia Niro
« Vastaus #606 : 19.03.2019 11:52 »
Alustavat hinnat (sis. toimituskulut):

LX 64 kWh   45 590€

Toivottavasti tätä nyt ei taas heti tulkita vihapuheeksi, kuten tuppaa olemaan tapana, mutta todetaan nyt silti, että Hybrid 1.6 GDI LX maksaa 27 200 euroa. En ole niin tarkkaan tähän malliin perehtynyt, että en osaa sanoa onko LX molemmissa malleissa yhtenevä varustelun osalta, mutta voinee olettaa, että ollaan ainakin aika lähellä.

Jos Nirosta olisi ihan perusbensaturbo olemassa, niin voisi olettaa, että se maksaisi noin 23 000 euroa. Eli taas ollaan siinä tilanteessa, että perusperhesähkäri maksaa sen 20 000 euroa enemmän kuin kuin vastaa bensaturbo, kun huomioi valtion myöntämät tukiaiset. Kova on ero edelleen, ei se ole siitä mihinkään kutistunut, vaikka koko ajan siitä puhetta on.

Poissa Taky

Vs: Kia Niro
« Vastaus #607 : 19.03.2019 12:12 »
En ole niin tarkkaan tähän malliin perehtynyt, että en osaa sanoa onko LX molemmissa malleissa yhtenevä varustelun osalta, mutta voinee olettaa, että ollaan ainakin aika lähellä.


Vastaavat pitäisi olla kuin Hybridissä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Taky

Vs: Kia Niro
« Vastaus #608 : 02.04.2019 12:46 »
Niro Electric MY19 hinnasto
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Taky

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005