https://tummennuskalvot.fi/

Kia Niro (DE, 2016 - 2022)

Jännä juttu, että Suomessa ev mallin hinta nousee noin rajusti. Saksassa plug-in versio alkaa noin 33k€ ja ev versio noin 34k€. Perusmalli halvimmillaan on reilu 25 k€.
 
KolmeC sanoi:
Jännä juttu, että Suomessa ev mallin hinta nousee noin rajusti. Saksassa plug-in versio alkaa noin 33k€ ja ev versio noin 34k€. Perusmalli halvimmillaan on reilu 25 k€.

Täällä on perusmalli 28 k€ ja halvin PHEV 36 k€. EV:n hinnan oletan olevan vähän enemmän kuin Hyundai Konan, jolloin mentäisiin lähelle 50 k€ (Konan paremmin varusteltu versio taisi olla n. 47 k€). Niron varustevaihtoehdoista ei toki ole vielä tietoa.

Noilla hintaeroilla ja minun ajoillani "itselataava" saattaa olla taloudellisin.
 
arska sanoi:
mentäisiin lähelle 50 k€ (Konan paremmin varusteltu versio taisi olla n. 47 k€).

Juu, mutta virallista hinnasto ei ole missään.


Alle 50k€ pitää jäädä että 2000€ sähköautoedun saa.
 
Takakonttiin oli huollon jälkeen ilmestynyt toinen hinaussilmukka.
Ihmettelin mikä takaosassa kolisee ajettaessa. Syyksi palkastui irrallinen hinaussilmukka työkaluboksissa.
Sidoin uuden silmukan alkuperäisen kanssa yhteen.
 
elcucuy sanoi:
Itsellä nyt 20tkm takana ja kulutusta olen ihmetyttänyt alusta asti. Kesällä ei millään alle 5L, yleisimmin siinä 5,3-5,5 tienoilla ja tällä hetkellä, kun lämpötilat keikkuu plussan tuntumassa, niin kulutus 6,3 nurkilla.

Testimielessä olen ajanut todella pehmeästi, vieläpä niin, että olen pitänyt mahdollisuuksien mukaan ilmastointia kiinni, joka selvästi vaikutta polttomoottorin käyntiin, mutta ei tuntuvaa muutosta. Pari kertaa on käyty huollossakin ihmettelemässä ja mitään vikaa ei löydy. Viimeksi oli huollossa takaisinkutsun seurauksena, jossa tehtiin joku päivitys nimenomaan sähkön ja bensan vuorotteluun voimantuotossa ja ei muutosta tuonut sekään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Oma autoni oli esittelyauto, muutama tonni mittarissa ja pieni epäilys, että tämä yksilö on saanut hieman runtua ensikilometreistä lähtien ja jotenkin ottanut osumaa ja siksi kulutus melko korkea.

Mulla on kanssa 18 ja 16 tuumaiset pyörät. Kesällä kulutus on 4,5-4,7. Talvella nyt kun on pikku pakkaset niin 4,9-5,1. Viime talvena kovilla pakkasilla oli 5,6-5,8. Parkissa katoksessa ja lähtee johdon nokasta kahden tunnin lämmityksellä. Mitä sulla sanoo ajotietokoneella ajotyyli? Nyt viimeisen 700 kilometrin jälkeen mulla näyttää taloudellista 97% ja normaalia 3%.
 
Oma Niro on 16" kesä- ja talvipyörillä. Kesällä kulutus oli yleensä 4,3 - 4,7 litraa. Parhaimmillaan jopa neljä litraa. Nyt talvella menee täällä PK-seudulla 5 litran kieppeillä. Korkeimmat kulutukset ovat olleet 6 litraa. Joulun aikaan 550 km siivu Pohjois-Pohjanmaalta PK-seudulle vei talvirajoituksilla 4,6 litraa tankkauksesta mitattuna. Menomatkalle sinne meni tasan 5 litraa sadalle. Minä olen ainakin oman Niron kulutuslukemiin tyytyväinen. Lämpöä pidän autossa vähintään 20 astetta ja joskus enemmänkin. Käytän myös istuinlämmittimiä ja ratin lämmitintä jos vähänkin on niille tarvetta. Auto lähtee yleensä tolpasta.

 
elcucuy sanoi:
Kulutuksen näkökulmasta Toyotan hybridi soveltuu siis paremmin kaupunkinsuhaamiseen ja Niro puolestaan pitkille matkoille. Harmillisesti tajusin tämän asian vasta, kun olin Niron ostanut, sillä itse suhaan pääasiassa kaupungissa. Palaan takaisin Toyotaan heti kun mahdollista.

Vertailin itse viime kesänä Toyota C-HR, Lexus CT 200, Hyundai Ioniq ja Kia Niron kulutuksia Espoo - Vantaa sektorilla. Pienimmällä meni joka tilanteessa Ioniq, sitten seuraavaksi Niro ja Toyotat olivat janoisimpia. Erot olivat kyllä niin lillukanvarsia, ettei sillä ollut omaan auton valintaan mitään merkitystä. Työkaveri ajaa Ioniqilla, ja kyllä hän pääsee sillä puoli litraa pienemmillä kulutuksilla mitä minä. Ajaa käytännössä samanlaista matkaa työmatkoilla, joka suuntautuu Helsingin ydinkeskustaan. Ioniq oli itsellänikin loppumetreille toinen vaihtoehto, mutta Niro korkeampana viehätti enemmän, enkä ole valintaani katunut.
 
karik sanoi:
Mulla on kanssa 18 ja 16 tuumaiset pyörät. Kesällä kulutus on 4,5-4,7. Talvella nyt kun on pikku pakkaset niin 4,9-5,1. Viime talvena kovilla pakkasilla oli 5,6-5,8. Parkissa katoksessa ja lähtee johdon nokasta kahden tunnin lämmityksellä. Mitä sulla sanoo ajotietokoneella ajotyyli? Nyt viimeisen 700 kilometrin jälkeen mulla näyttää taloudellista 97% ja normaalia 3%.

Juu ei mitenkää noihin kulutuksiin tai taloudellisen ajon prosentteihin. Jos sähköllä ajamisen mahdollisuus on heikko, niin silloin myös tuo taloudellisen ajon prosentti on alhainen, joten sen avulla ei oikein pääse jäljille. Tämän yksilö turvautuu bensaa jotenkin oudon helposti. Jos lähtee tavoittelemaan kesällä <5L kulutusta, jää kyllä jalkoihin pk-seudulla, kokeiltu on.

Olen toki miettinyt, että paljonko lohkolämmitin auttaisi, jota ei tällä hetkellä ole, mutta koska toi kesäkulutuskin on ollut selvästi korkeampi, niin ei oikein sekään selitys tunnu loogiselta. Lisäksi kun vertaa aikaisempaan Toyotaan, jossa ei myöskään ollut lohkoa, niin kulutus oli alhaisempi eikä todellakaan tarvinnut kikkailla ilmastoinnin tms kanssa.

Kuten sanottua, niin Kia lähtee valoista bensalla ja Toyota sähköllä ja siinä merkittävin ero pk-seudulla suhaavalle. Toki jos oma Nironi on joku maanantaikappale ja oikeasti tiistaikappaleen sähkössä on enemmän potkua, niin todennkäköisesti se Toyotan hakkaa myös kaupunkiajossa.

Täytyy varmaan hakea vastaava Niro koeajoon ens kesänä pitemmäksi aikaa, että voisi tehdä vertailevan testin. Tosin vaikka siinä joku vika oliskin, niin aika vaikea alkaa väittämään mitään myyjälle tai saada maahantuojaa tekemään joku korjaus. Helpommalla varmaan pääsee, kun vaan kestää vielä 1,5 v tuota kakkaa, auto vaihtoon ja onnea uudelle omistajalle :)
 
elcucuy sanoi:
Juu ei mitenkää noihin kulutuksiin tai taloudellisen ajon prosentteihin. Jos sähköllä ajamisen mahdollisuus on heikko, niin silloin myös tuo taloudellisen ajon prosentti on alhainen, joten sen avulla ei oikein pääse jäljille. Tämän yksilö turvautuu bensaa jotenkin oudon helposti. Jos lähtee tavoittelemaan kesällä <5L kulutusta, jää kyllä jalkoihin pk-seudulla, kokeiltu on.

Olen toki miettinyt, että paljonko lohkolämmitin auttaisi, jota ei tällä hetkellä ole, mutta koska toi kesäkulutuskin on ollut selvästi korkeampi, niin ei oikein sekään selitys tunnu loogiselta. Lisäksi kun vertaa aikaisempaan Toyotaan, jossa ei myöskään ollut lohkoa, niin kulutus oli alhaisempi eikä todellakaan tarvinnut kikkailla ilmastoinnin tms kanssa.

Kuten sanottua, niin Kia lähtee valoista bensalla ja Toyota sähköllä ja siinä merkittävin ero pk-seudulla suhaavalle. Toki jos oma Nironi on joku maanantaikappale ja oikeasti tiistaikappaleen sähkössä on enemmän potkua, niin todennkäköisesti se Toyotan hakkaa myös kaupunkiajossa.

Täytyy varmaan hakea vastaava Niro koeajoon ens kesänä pitemmäksi aikaa, että voisi tehdä vertailevan testin. Tosin vaikka siinä joku vika oliskin, niin aika vaikea alkaa väittämään mitään myyjälle tai saada maahantuojaa tekemään joku korjaus. Helpommalla varmaan pääsee, kun vaan kestää vielä 1,5 v tuota kakkaa, auto vaihtoon ja onnea uudelle omistajalle :)

Kyllä Niro sähkölläkin liikkeelle lähtee, mutta jos haluaa, ettei bensa tule mukaan niin aika varovasti saa kiihdyttää. Ei sen pidemmällä matkalla suurta eroa kulutukseen pitäisi tuoda. Sähköä on käytössä tietty määrä ja sen voi käyttää kiihdytyksessä tai tasaisessa ajossa.

Mutta yleisesti olen huomannut, että vaikka akussa olisikin latausta, kiihdytyksissä ja pienissäkin ylämäissä auto ottaa bensan mukaan, mutta kuormituksen pienetessä mennään nopeasti takaisin sähkölle
 
Tuli käytyä uteliasiuutta kokeilemassa Niroa (hybridi). Kulutusta en seurannut kun s enäytti lähteissä 125L/100km enkä tiennyt mistä mittarin voi nollata.

Voimalinja on yllättävän hyvä ja regoi välittömästi eli päinvastoin kuin nykyisen kulkineen S-tronic. Voimaahan tuossa Nirossa ei ole mutta normiajossa ei tullu vaikutelmaa että olisi jotenkin hengetön.

Se isoin este tuon hankinnnalla on ohjaus. Autolla ei kertakaikkiaan voi ajaa suoraan vaikka alusta itsessään kulkee viiva suoraan. Ohjaus on keskialueella supertahmea eikä se palauta keskelle. Ohjaus kuitenkin on tarkkaa ja nopea joten yhdistelmä tuottaa sen että rattia pitää kokoajan kääntää ja tahmeuden vuoksi sitä kääntää aina karvan liikaa. Erittäin surkea ohjaus mutta hyvin tehty alustan geometria.
Auto tarjoaa todella herkästi perää. Jäi mietittyttämään miten tuo mahtaa mennä jos maantievauhdissa alkaa liukkaassa kaartessa pitoa olla lopuillaan. Voi metsä kutsua nopeammin kuin ehtii sanoa kissa.

Selvästi osaamista tehtaalta löytyy mutta myös kyky kämmätä totaalisesti loppumetreillä.

Penkki ja ergonomia selvästi parempi kuin Ceedeissä (siis kaikissa niissä).
Radion (JBL tai Canton luki kaiuttimissa, en muista kumpi) äänenlaatu oli surkea eikä sen kummempi kuin yleisesti eri valmistajien perusäänentoistoissa. Minkäänlaista puhtautta tai neutraaliutta ei äänessä ollut vaikka kuinka sääteli.

Autosta näki ulos hienosti ja peruutuskamera toimi moitteettomasti kuten tutkatkin.

Tämän lyhyen vajaan tunnin ajon perusteella oikeni pätevä kaupunkiauto mutta yli 60 vauhdeissa ajo on rasittavaa.
Parasta antia oli hybritekniikan ja voimalinjan käytettävyys.
 
Tietäjä sanoi:
Tuli käytyä uteliasiuutta kokeilemassa Niroa (hybridi). Kulutusta en seurannut kun s enäytti lähteissä 125L/100km enkä tiennyt mistä mittarin voi nollata.

Voimalinja on yllättävän hyvä ja regoi välittömästi eli päinvastoin kuin nykyisen kulkineen S-tronic. Voimaahan tuossa Nirossa ei ole mutta normiajossa ei tullu vaikutelmaa että olisi jotenkin hengetön.

Se isoin este tuon hankinnnalla on ohjaus. Autolla ei kertakaikkiaan voi ajaa suoraan vaikka alusta itsessään kulkee viiva suoraan. Ohjaus on keskialueella supertahmea eikä se palauta keskelle. Ohjaus kuitenkin on tarkkaa ja nopea joten yhdistelmä tuottaa sen että rattia pitää kokoajan kääntää ja tahmeuden vuoksi sitä kääntää aina karvan liikaa. Erittäin surkea ohjaus mutta hyvin tehty alustan geometria.
Auto tarjoaa todella herkästi perää. Jäi mietittyttämään miten tuo mahtaa mennä jos maantievauhdissa alkaa liukkaassa kaartessa pitoa olla lopuillaan. Voi metsä kutsua nopeammin kuin ehtii sanoa kissa.

Selvästi osaamista tehtaalta löytyy mutta myös kyky kämmätä totaalisesti loppumetreillä.

Penkki ja ergonomia selvästi parempi kuin Ceedeissä (siis kaikissa niissä).
Radion (JBL tai Canton luki kaiuttimissa, en muista kumpi) äänenlaatu oli surkea eikä sen kummempi kuin yleisesti eri valmistajien perusäänentoistoissa. Minkäänlaista puhtautta tai neutraaliutta ei äänessä ollut vaikka kuinka sääteli.

Autosta näki ulos hienosti ja peruutuskamera toimi moitteettomasti kuten tutkatkin.

Tämän lyhyen vajaan tunnin ajon perusteella oikeni pätevä kaupunkiauto mutta yli 60 vauhdeissa ajo on rasittavaa.
Parasta antia oli hybritekniikan ja voimalinjan käytettävyys.

Minulla ei ole mitään ongelmia ajaa Nirolla suoraan. Perää ei myöskään ole ollut viime aikoina normaalia enempää tarjolla
 
Tietäjä sanoi:
Tuli käytyä uteliasiuutta kokeilemassa Niroa (hybridi). Kulutusta en seurannut kun s enäytti lähteissä 125L/100km enkä tiennyt mistä mittarin voi nollata.

Voimalinja on yllättävän hyvä ja regoi välittömästi eli päinvastoin kuin nykyisen kulkineen S-tronic. Voimaahan tuossa Nirossa ei ole mutta normiajossa ei tullu vaikutelmaa että olisi jotenkin hengetön.

Se isoin este tuon hankinnnalla on ohjaus. Autolla ei kertakaikkiaan voi ajaa suoraan vaikka alusta itsessään kulkee viiva suoraan. Ohjaus on keskialueella supertahmea eikä se palauta keskelle. Ohjaus kuitenkin on tarkkaa ja nopea joten yhdistelmä tuottaa sen että rattia pitää kokoajan kääntää ja tahmeuden vuoksi sitä kääntää aina karvan liikaa. Erittäin surkea ohjaus mutta hyvin tehty alustan geometria.
Auto tarjoaa todella herkästi perää. Jäi mietittyttämään miten tuo mahtaa mennä jos maantievauhdissa alkaa liukkaassa kaartessa pitoa olla lopuillaan. Voi metsä kutsua nopeammin kuin ehtii sanoa kissa.

Selvästi osaamista tehtaalta löytyy mutta myös kyky kämmätä totaalisesti loppumetreillä.

Penkki ja ergonomia selvästi parempi kuin Ceedeissä (siis kaikissa niissä).
Radion (JBL tai Canton luki kaiuttimissa, en muista kumpi) äänenlaatu oli surkea eikä sen kummempi kuin yleisesti eri valmistajien perusäänentoistoissa. Minkäänlaista puhtautta tai neutraaliutta ei äänessä ollut vaikka kuinka sääteli.

Autosta näki ulos hienosti ja peruutuskamera toimi moitteettomasti kuten tutkatkin.

Tämän lyhyen vajaan tunnin ajon perusteella oikeni pätevä kaupunkiauto mutta yli 60 vauhdeissa ajo on rasittavaa.
Parasta antia oli hybritekniikan ja voimalinjan käytettävyys.

Omalta kohdaltani en allekirjoita tuota, ettei Niro mene suoraan. Omakohtaista kokemusta on autoista, joita joutuu jatkuvasti ohjastamaan, mutta ainakaan oma Niro ei ole sellainen. Olen ollut Mersun jälkeen jopa positiivisen yllättynyt Niron ajo-ominaisuuksista. Melua toki on paljon enemmän ja tehoa vähemmän. Matkaa on tullut ajettua sekä talvi- että kesäkeleissä suuntaansa 550 km siivuja, joten pientä kokemusta on jo siitä miten Niro menee. Jos kaista-avustin on päällä, niin se tuppaa holhoamaan ja tekemään ohjauksesta tahmeamman. Onneksi sen saa pois.

Minua mietitytti hieman talviajo, koska minulla on nyt ensimmäistä kertaa kitkat autossa. Kitkat tuli osittain sen vuoksi, että Niro on aika meluisa auto ja halusin ajaa mahdollisimman vähillä rengasmeluilla. Teetin kyllä oston jälkeen autoon kunnollisen äänenvaimennuskäsittelyn, ja se kyllä kannatti.

Ehkä oma ajotyylini on rauhallinen, sillä en ole havainnut sitä, että Niro tarjoaisi perää sivulle. Liukasta on kyllä välillä ollut oikein kunnolla.

Äänentoisto on nyt mitä on, mutta riittää minulle. Aikoinaan rakentelin autohifejä, mutta nykyisin on ihan sama kun vain radiosta / musiikkipalvelusta kuuluu jotain pihinää. Kuuntelen itse musiikkia usein CarPlaylla Apple Musicista.

Yksi mikä Nirossa on hyvä, niin se on kuskin jakkara sähkösäädön kanssa. Joidenkin japanilaisten autojen kanssa saan selän heti kipeäksi, mutta sitä ei ole ollut Niron kanssa havaittavissa.
 
EV:stä maahantuojalta kysyttynä...

Tällä hetkellä tilanne on se, että ensimmäiset muutama autoa saapuvat maalis- huhtikuussa

Myyntiin vai esittelyautot?

Ensimmäiset autot tulee olemaan esittelykäyttöön jälleenmyyjille ja lehdistöön.
Tällä hetkellä emme osaa vielä varmuudella sanoa asiakastoimitusten aikataulua, saatavuus tulee joka tapauksessa olemaan alkuun rajallinen.


Bergé Auto Nordics Oy
 
Taky sanoi:
EV:stä maahantuojalta kysyttynä...

Tällä hetkellä tilanne on se, että ensimmäiset muutama autoa saapuvat maalis- huhtikuussa

Myyntiin vai esittelyautot?

Ensimmäiset autot tulee olemaan esittelykäyttöön jälleenmyyjille ja lehdistöön.
Tällä hetkellä emme osaa vielä varmuudella sanoa asiakastoimitusten aikataulua, saatavuus tulee joka tapauksessa olemaan alkuun rajallinen.


Bergé Auto Nordics Oy

Voi olla, että ostajienkin määrä on alkuun rajallinen  :) Vaikka kyllähän tuo kiinnostava malli on

 
Moikka ! Saakohan tän uuden Huowei pro 20 128  ohjelmoitua niroon, kuten sai Samsung galaxy nelosen. Oli hyvä kun se näytti kameratolpat navissa/hälyytykset. Oisko kellä tietoo kyseisestä mahdollisuudesta? Ite en näitä osaa laitella ilman et joku opastaa. Täältähän sain ohjeet samsungiin myös. :(
 
Niro 17 sanoi:
Moikka ! Saakohan tän uuden Huowei pro 20 128  ohjelmoitua niroon, kuten sai Samsung galaxy nelosen. Oli hyvä kun se näytti kameratolpat navissa/hälyytykset. Oisko kellä tietoo kyseisestä mahdollisuudesta? Ite en näitä osaa laitella ilman et joku opastaa. Täältähän sain ohjeet samsungiin myös. :(

Android-puhelimia kun molemmat ovat, sen pitäisi kai mennä samalla tavalla kuin Samsungissa. Eri ohjelmaversioista johtuen jotkut valikot voivat olla eri paikassa/näköisiä, mutta periaatteen pitäisi olla sama.
 
KIA Niro EV vartin lenkki ajettua ja hieman lisätietoa, tekniset tiedot mukana.

Ihan jämäkkä kullkia lumi loskassa, "japanilainen" namiska tyyli.
R>engasäänistä ei loskakelissa juuri osaa sanoa - ei häirinnyt.

Uuden e-Niron 64 kWh hinnat tulevat olemaan tämän hetken arvion mukaan noin 45 000 - 49 990 €

Tarkat hinnat ja palkkiot varmistuvat maaliskuun aikana.
Mallisto ja varustelu noudattelee Niro PHEV -mallistoa

LX, EX, Business Premium ja Business Luxury

Saatavuus: Asiakastoimitukset alkavat 2020 vuoden puolella. Toimitusaikataulut varmistuvat kesään mennessä.
Tilaukset:  Autoista otetaan varauksia 6.2.2019 alkaen. Varaukset muuttuvat tilauksiksi hintojen varmistuttua.
Eli mitä aikaisemmin tilaa, sen aikaisemmin saa.

Tekniset tiedot

Lithium Ion Polymer -akku              64,0 kWh/ 180 Ah

Ajomatka, WLTP                              455 km (todellinen ajomatka riippuu ajotavasta)

Vetopaino                                        Toistaiseksi ei vetopainoa, tulossa mahdollisesti myöhemmin.

Lataaminen

Maksimi latausteho AC                    7,2 kW (Tyyppi 2)

Maksimi latausteho DC                  100 kW (CCS)

Lataustapa                          Latausmenetelmä                          Maksimiteho/ -virta                      Latausaika

Tapa 2 (Mode 2)                  Tilapäis-/ hidaslataus (AC)              8, 10 tai 12 A                                  31 h (100 %)

Tapa 3 (Mode 3)                  Normaali-/ asiointilataus (AC)          7,2 kW/ 32,7 A (yksi vaihe)            9 h 35 min (100 %)

Tapa 4 (Mode 4)                  Pikalataus (DC)                                50 – 100 kW (tasajännite DC)        1 h 15 min – 54 min (80 %)
 

Liitteet

  • kiaev.jpg
    kiaev.jpg
    67 KB · Katsottu: 158
Taky sanoi:
KIA Niro EV vartin lenkki ajettua ja hieman lisätietoa, tekniset tiedot mukana.

Ihan jämäkkä kullkia lumi loskassa, "japanilainen" namiska tyyli.
R>engasäänistä ei loskakelissa juuri osaa sanoa - ei häirinnyt.

Uuden e-Niron 64 kWh hinnat tulevat olemaan tämän hetken arvion mukaan noin 45 000 - 49 990 €

Tarkat hinnat ja palkkiot varmistuvat maaliskuun aikana.
Mallisto ja varustelu noudattelee Niro PHEV -mallistoa

LX, EX, Business Premium ja Business Luxury

Saatavuus: Asiakastoimitukset alkavat 2020 vuoden puolella. Toimitusaikataulut varmistuvat kesään mennessä.
Tilaukset:  Autoista otetaan varauksia 6.2.2019 alkaen. Varaukset muuttuvat tilauksiksi hintojen varmistuttua.
Eli mitä aikaisemmin tilaa, sen aikaisemmin saa.

Tekniset tiedot

Lithium Ion Polymer -akku              64,0 kWh/ 180 Ah

Ajomatka, WLTP                              455 km (todellinen ajomatka riippuu ajotavasta)

Vetopaino                                        Toistaiseksi ei vetopainoa, tulossa mahdollisesti myöhemmin.

Lataaminen

Maksimi latausteho AC                    7,2 kW (Tyyppi 2)

Maksimi latausteho DC                  100 kW (CCS)

Lataustapa                          Latausmenetelmä                          Maksimiteho/ -virta                      Latausaika

Tapa 2 (Mode 2)                  Tilapäis-/ hidaslataus (AC)              8, 10 tai 12 A                                  31 h (100 %)

Tapa 3 (Mode 3)                  Normaali-/ asiointilataus (AC)          7,2 kW/ 32,7 A (yksi vaihe)            9 h 35 min (100 %)

Tapa 4 (Mode 4)                  Pikalataus (DC)                                50 – 100 kW (tasajännite DC)        1 h 15 min – 54 min (80 %)

Jos Business Luxury on alle 50 k€, hinnat on kyllä halvempia kuin odotin. Ainakin ajattelen Niron olevan selvästi Konaa isomman ja kun tekniikka on samaa, luulin Niron olevan selvästi Konaa kalliimman. Ja paremmin varusteltu Konahan on 47 k€
 
arska sanoi:
Ainakin ajattelen Niron olevan selvästi Konaa isomman ja kun tekniikka on samaa, luulin Niron olevan selvästi Konaa kalliimman.

Siksi kiinnostus Niroa kohtaan, ei Konaa. Sen verran että NIRO EV:n jonoon ilmoittauduin.
Toimitukset tällä haavaa vuoden päässä, tarkentuu toki kevään myöden.
 
Ruotsin AM&S:ssä oli kolmen Niron vertailu. Monessa suhteessa löydettiin eroja ja selkeä voitto EV:lle. Siinä ohjaustuntuma on parempi, jousitus mukavampi ja melutaso alhaisin. Myös Plug-in on hiljaisempi kuin Hybrid. Tavaratila on tunnetusti Plug-Inissä pienin, kun akut ovat tavaratilan pohjalla. EV taas sai selkeästi kahta muuta heikommat pisteet sisätiloista ja istuma-asennosta lattian alla olevien akkujen takia.
 
Hei! Onko joku löytänyt valikon, josta saa säätää navigaattorin sitä ääntä joka kilahtaa silloin kun navi ilmoittaa vaihtoehtoisesta reitistä. Navin opastusäänen olen jo säätänyt, mutta tämä ilmoitusääni on ihan omaa luokkaansa  :eek: