autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 5-sarja (G30/G31)  (Luettu 131824 kertaa)

Poissa Ovlovman

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 16
  • G30,Juke,323,Tuntsa
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1260 : 03.07.2018 16:46 »
Reilun sulan Webasto tohottaa auton alle,heijastuisiko tuosta vähän moottoriinkin.

Poissa Taky

Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1261 : 03.07.2018 18:44 »
Siirrytte vaan sähköautoon, niin ei tartte moottoria lämmitellä ja moisella päätä vaivata  ;D

Eikä kuskikaan lämpiä - jos nyt v-käyrä ei pakkasella nouse.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 294
  • Sprinter -19
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1262 : 03.07.2018 19:00 »
Lähteekö pakkasella 530e sähköllä liikkeelle vai tuleeko väkisin aina polttomoottori käynnistys ?

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1014
  • BMW 530e
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1263 : 03.07.2018 19:21 »
Lähteekö pakkasella 530e sähköllä liikkeelle vai tuleeko väkisin aina polttomoottori käynnistys ?

Riippuu ajoakun lämpötilasta. Ulkona seisotettuna ottaa polttiksen mukaan lähes heti.

TeBsu

  • Vieras
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1264 : 10.08.2018 04:05 »
Oiskohan tää oikia topicci. Työn puolesta päässyt ajelemaan sekä uudella g30 520d xdrive sekä f10? Facelifti siis edellinen suku polvi...


Pakko todeta, että g30 on sisustaltaan laadukaamman oloinen, kun vanha, samoin mittaristot ja keskinäyttö on nykyaikaisempi.

Siinäpä ne olikin asiat mitkä oli paremmin. Vanhempi tuntuu omaan käteen paljo paremmalta. Vaikkakin oli jo 160tkm mittarissa. Jotenki helpompi hahmottaa, missä liikkuu.


Alustaltaan ei niin vellova kun g30 tiedä sit mistä johtuu? Tuskin Contin renkaista? Jos näistä pitäisi valita, et kumpi... Niin kai se ois vanhempi. Jotenki vain omaan makuun enemmän. Vaikkakin media puoli on vuoden pari jäljessä toiseen.


Muuten tuntui tuo 520d riittävän moottorin puolesta.. Ehkä ne mersut ei olekkaan autoja, voikin kääntää takkia..

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4917
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1265 : 10.08.2018 11:27 »
Vähän samat fiilikset jäi minulle 520 d-mallista mutta kun päivän oli 530e, niin tuntui suorastaan toiselta autolta. Eipä kyllä e200/220d mallitkaan aiheuta ostohousujen jalkaan laittamista.. .
Bmw, Rellu ja Voortti

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1014
  • BMW 530e
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1266 : 10.08.2018 12:30 »
Mun on puolueellisen helppo kompata käyttäjää JakeS

Kävin aikoinaan G30 520dx mallin ajamassa, mutta se ei saanut mitään erityisiä väristyksiä suuntaan tai toiseen juuri tuohon edelliseen sukupolveen verrattuna, jollainen silloin oli ajossa. Kaikkea on viilattu vähän paremmaksi ja moni juttu oli siirretty seuraavalle aikakaudelle, mutta se jokin puuttui.

Ajamisen ilo onneksi löytyi kun ruksi kahdella kädellä varusteita, toisen alustan ja erilaisen voimalinjan. Sama on todettu myös pari kertaa noiden koeajoautojen ja sijaisautojen kanssa jälkeenpäin.

Mitä tästä nyt sitten voi ottaa irti? Oisko se perusauto sitten kuitenkin hyvin lähellä sitä edellistä painosta, mutta uuden sukupolven varusteet tekevät eron merkittäväksi.

TeBsu

  • Vieras
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1267 : 10.08.2018 12:32 »
En yhtään epäile, mut mitä vuodena aikana ajanut, uudella E Mersulla  g30 bemarilla ja V90 volvolla, on bemari eniten  ajajan auto. Mersussa on pappa fiilis, volvo tasaisen hyvä, mut ei mitenkään bemaria parempi...


Vaikka bemari ollut ainoa nelikko ja muut vajaa vetosia. Volvo on taas parempi kun mersu. Mut nää on näitä haaveiluja, onneks saa työn puolesta kokemusta eri merkeistä


Minun mielestä uusi on median ja hiljaisuuden puolesta parempi, mut kaikki muu oli edellisessä parempaa. Se alusta ihmetyttää uudessa silti, jotenkin hutera, vaikka on nelikko...

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1014
  • BMW 530e
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1268 : 10.08.2018 12:40 »
Minun mielestä uusi on median ja hiljaisuuden puolesta parempi, mut kaikki muu oli edellisessä parempaa. Se alusta ihmetyttää uudessa silti, jotenkin hutera, vaikka on nelikko...

Paha tuon perusteella on muuta kuin arvailla.. sanoisin kuitenkin että lähtökohtaisesti uuden vakioalustaa on hieman tuupattu mukavuuteen päin edelliseen painokseen verrattuna. Ja edellisen sukupolven M-sport on täysi kivireki uuden M-sporttiin verrattuna, joka kulkee hyvin tasapainoisesti isoillakin vanteilla. Yleisesti ottaen tämä uusi sukupolvi kestää isot vanteet paljon paremmin kuin edellinen. Tietysti rengasmelu siinä kasvaa, mutta muuten paketti pysyy erittäin hyvin kasassa.

Ei nyt mitenkään mahdotonta ole, että kaipaa suuntausta, jos sellaista rauhattomuutta tarkoitat. Toisaalta myös suuremmat rengaspaineet saattaa jämäköittää menoa.

Poissa jusape

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 159
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1269 : 27.08.2018 19:55 »
Näissä täytyy aina muistaa, millä alustalla ja mahdollisella akustiikka yms. paketilla kukin verrokki on. Itse ajoin aikanaan F11 520dx:llä uudesta 160tkm ja olin aina varsin tyytyväinen kulkuun. Sen jälkeen otin F10 530dx:n alle ja sedan ei tuntunut kestävän isompaa lastia kovinkaan hyvin vs. F11 ja muutenkin tämä auto haki tietä vaikka suuntailtiin kulmia ja vaihdettiin renkaita. Sitten ajelin E220d:llä (normialusta) n.20tkm ja tämä oli varsinainen melutoosa ja alustaltaan ihme kiikku. Siitä kun hyppäsin koeajolle G30 autoon (vieläpä sama Michelin rengastus) niin Bemari oli paljon mukavampi ja hiljaisempi. Mutta G30 kyllä nypytti oudosti. Sitten jälkeenpäin vuosi myöhemmin sain kokeiluuni E220d auton, jossa oli akustiikkamukavuuspaketti ja ilma-alusta; tämä oli ylivoimaisen hyvä. Mersu siis rakennettu niin, että perusauto on meluisa ja kiikkerä, mutta kun älyät raksia 4000e edestä nuo palikat, niin eri auto.

Poissa Markku J

Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1270 : 20.09.2018 18:07 »
Meidän 530e teki tänään tankilla toistamiseen sen, että bensaluukku ei aukea sähköisesti. Näytössä lukee "tankkausvalmiutta luodaan". Avopuoliso oli tankkaamassa, enkä osannut häntä puhelimitse tarpeeksi selkeästi neuvoa hätäavaussysteemistä tavaratilan sivupaneelin takana. Vihreä muovinasta on piilossa aivan luukun yläreunassa.

Olisko softavika, tai sitten paineentasausventtiili, jonka pitäisi bensatankin paine päästää ulos, ei toimi. Ei jaksaisi tämän takia viedä korjaamolle ennen määräaikaishuoltoa, kun auto on muuten ollut täysin viaton.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9990
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1271 : 20.09.2018 18:09 »
Meidän 530e teki tänään tankilla toistamiseen sen, että bensaluukku ei aukea sähköisesti. Näytössä lukee "tankkausvalmiutta luodaan". Avopuoliso oli tankkaamassa, enkä osannut häntä puhelimitse tarpeeksi selkeästi neuvoa hätäavaussysteemistä tavaratilan sivupaneelin takana. Vihreä muovinasta on piilossa aivan luukun yläreunassa.

Olisko softavika, tai sitten paineentasausventtiili, jonka pitäisi bensatankin paine päästää ulos, ei toimi. Ei jaksaisi tämän takia viedä korjaamolle ennen määräaikaishuoltoa, kun auto on muuten ollut täysin viaton.

330e malleissa samaa luukkuvikaa. Tyyppivika.
end of the world 9990.

Poissa Bepop

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 356
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1272 : 21.01.2019 10:24 »
Ei vakuuta enää tämä laatu. Aikaisemmissa (E90, F10) ei ollut yhtään korjattavaa vikaa. Nykyinen G30 530i xDrive (35tkm) on menossa torstaina Laakkoselle seuraavien vikojen vuoksi:
- vänkärin oven lukitus temppuilee. Ei siis lukitu kuin jonkin ajan kuluttua, vaikka weba olisi ennen ensimmäistä oven avausta päällä. Auto on siis tällä hetkellä kolme ovinen.
- ratin lämmitys ei toimi. Startatessa merkkivalo syttyy, mutta ratti ei ala lämpiämään. Ei reagoi napin painallukseen millään tavoin.
- jokaisen päivä ensikäynnistyksen yhdeydessä herjaa jäähdysnesteen vähyyttä, starttasipa kylmänä, tai webaston jäljiltä (tiedän, weba ei lämmitä moottoria). Lämpöjen noustua, kun moottorin sammuttaa ja starttaa uudelleen herja häviää. Sama ongelma oli jo viime talvena ja huollon vastaus oli, että kaikki kunnossa.
BMW G30 530i A xDrive -17
Nissan Qashqai DIG-T 115hv N-Connecta 2WD -17
Taidetta ilman aivoja!

Poissa TON-III

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5769
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1273 : 21.01.2019 12:19 »
Ei vakuuta enää tämä laatu. Aikaisemmissa (E90, F10) ei ollut yhtään korjattavaa vikaa. Nykyinen G30 530i xDrive (35tkm) on menossa torstaina Laakkoselle.

Tämä on niin tätä nykyään vähän jokaisen vermeen kanssa, olen itsekin hieman yllättynyt miten paljon BMW:ssä on (nykyään ?) ulkolaisten tekemiä osia, ei itse se että olisi muka uusi asia vaan se että 'kelpuuttavat' top of the line-autoihinsa meksikaanienkin tekemiä osia.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2019 12:22 kirjoittanut TON-III »

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4917
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1274 : 21.01.2019 12:22 »
Saa sitä priimaa meksikostakin mutta kun kaikki pitää olla halpuutusta niin laatu/laadunvalvonta voi jäädä puolitiehen.
Bmw, Rellu ja Voortti

Poissa Bepop

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 356
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1275 : 23.01.2019 08:02 »
- ratin lämmitys ei toimi. Startatessa merkkivalo syttyy, mutta ratti ei ala lämpiämään. Ei reagoi napin painallukseen millään tavoin.

Tämä härö kesti viikon ja poistui tänä aamuna itsekseen. Ratti lämpiää ja nappi toimii.
BMW G30 530i A xDrive -17
Nissan Qashqai DIG-T 115hv N-Connecta 2WD -17
Taidetta ilman aivoja!

Poissa dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9990
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1276 : 23.01.2019 08:20 »
Tämä härö kesti viikon ja poistui tänä aamuna itsekseen. Ratti lämpiää ja nappi toimii.

Mahtaisko olla vanha kunnon bmw-juttu, akun varaustaso liian alhainen joten järjestelmä ottaa käytöstä yksitellen turhimmasta päästä olevia sähkövatusteita pois käytöstä...
end of the world 9990.

Poissa Bepop

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 356
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1277 : 23.01.2019 08:25 »
Mahtaisko olla vanha kunnon bmw-juttu, akun varaustaso liian alhainen joten järjestelmä ottaa käytöstä yksitellen turhimmasta päästä olevia sähkövatusteita pois käytöstä...

Itse asiassa en usko johtuvan siitä, koska matka- ajoa on tullut tuon toimimattomuuden aikana jotakuinkin 1000 km.

OT- tää on kolmas BMW peräkkäin, jossa mulla on tuo turhake ratinlämmitys. En enää hanki autoa ilman sitä.
BMW G30 530i A xDrive -17
Nissan Qashqai DIG-T 115hv N-Connecta 2WD -17
Taidetta ilman aivoja!

Poissa TurboKoo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 312
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1278 : 23.01.2019 12:01 »
Akku ei lataudu kylmänä eli ddpp:n pointti on erittäin validi.

Poissa Bepop

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 356
Vs: BMW 5-sarja (G30/G31)
« Vastaus #1279 : 23.01.2019 12:31 »
Akku ei lataudu kylmänä eli ddpp:n pointti on erittäin validi.

Ei ole, koska kun se lakkasi toimimasta, ei ollut pakkasta. Mulla nyt on neljäs BMW peräkkäin, joten olen näiden sielun elämästä perillä.
BMW G30 530i A xDrive -17
Nissan Qashqai DIG-T 115hv N-Connecta 2WD -17
Taidetta ilman aivoja!