autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Seat Ateca  (Luettu 328101 kertaa)

Poissa Chasedown James

• Uudenkarhea
Vs: Seat Ateca
« Vastaus #3240 : 14.05.2019 14:53 »
Oliko kenelläkään muulla 2,0TSI Atecaa? Tässä tuli vaihdettua kyseinen malli alle. On kyllä mainio yhdistelmä nelivedon ja automaatin kanssa. Valmistaja lupaa 0-100km/h 7,1s ja on se ripeä. Ainoa negatiivinen asia ollut kulutus. Maantiellä pääsee seitsemän litran tuntumaan, mutta kaupungissa kyl helposti kymmenen litraa ilmaisee satasella.
Ei oo, mutta litranen on. Keskikulutusmittari ollut 10 tuhatta km nollaamatta ja keskikulutus 6.8 litraa keskinopeudella 48 km/h. Ei muuten tartte (=pysty) rekkoja maantiellä ohitella.

Poissa tet

• Klassikkoainesta
« Vastaus #3241 : 14.05.2019 15:31 »
Ei oo, mutta litranen on. Keskikulutusmittari ollut 10 tuhatta km nollaamatta ja keskikulutus 6.8 litraa keskinopeudella 48 km/h. Ei muuten tartte (=pysty) rekkoja maantiellä ohitella.

Ei vaan taida pysyä nollaantumatta noin kauaa se mittari? Muistelisin että 100 tuntia tai 10000 km on maksimi, joten keskinopeudella 48 km/h keskikulutus nollaantuu 4800 km jälkeen. Ja sitten on tietysti vielä se mittarin tarkkuus, omani valehteli tehdasasetuksella jotain 0,4 l/100km alaspäin.
SEAT Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG

Poissa KoopaTroopa

• Uudenkarhea
« Vastaus #3242 : 14.05.2019 17:14 »

Minulla ollut 1,2TSI 105 dsg Leon , ja sillä pääsi rekoista ihan hyvin ohi. Ateca tietenkin painavampi, niin varmaan tuo kone parempi kaupunkipyörittelyyn Atecassa.

Poissa Neroantero

• Uudenkarhea
« Vastaus #3243 : 15.05.2019 20:11 »
Yrittelin vcds:llä korjailla ajotietokoneen kulutusnäytön lähemmäksi totuutta, mutta sepä ei hyäksynyt uutta arvoa, eli 100 -104, eikä mitään muutakaan arvoa satasen kahtapuolen. Mikähän mulla meni pieleen?

Lähetetty minun SM-T800 laitteesta Tapatalkilla

Poissa tet

• Klassikkoainesta
« Vastaus #3244 : 16.05.2019 08:26 »
Yrittelin vcds:llä korjailla ajotietokoneen kulutusnäytön lähemmäksi totuutta, mutta sepä ei hyäksynyt uutta arvoa, eli 100 -104, eikä mitään muutakaan arvoa satasen kahtapuolen. Mikähän mulla meni pieleen?

Painoitko ensin "Test" ja sitten "Save"? Muistaakseni molemmat vaaditaan, "Test" ottaa arvon väliaikaisesti käyttöön, jos ei paina vielä "Save" niin palautuu takaisin kun adaptation-toiminnon sulkee. Jos naputtelee up/dn-napeilla niin sitten ei pitäisi tarvita "Test"-nappia lainkaan, mutta "Save" tarvitaan aina.

Poissa Neroantero

• Uudenkarhea
« Vastaus #3245 : 16.05.2019 11:48 »
Painoitko ensin "Test" ja sitten "Save"? Muistaakseni molemmat vaaditaan, "Test" ottaa arvon väliaikaisesti käyttöön, jos ei paina vielä "Save" niin palautuu takaisin kun adaptation-toiminnon sulkee. Jos naputtelee up/dn-napeilla niin sitten ei pitäisi tarvita "Test"-nappia lainkaan, mutta "Save" tarvitaan aina.
Kiitos tet vastauksesta! Saattoi olla että tuo save nappi unohtui, mutta nyt onnistui homma kun vaihdoin piuhan toiseen usb-porttiin!

Muuten mistähän kanavasta saisi puhallinsäätimen ledit näkyviin automaattiasennossa?

Poissa Mika_M

« Vastaus #3246 : 16.05.2019 12:01 »
Muuten mistähän kanavasta saisi puhallinsäätimen ledit näkyviin automaattiasennossa?

Mahdollisesti 08 HVAC - koodaus - tavu 11 - bitti 6.
VCDS @ Kotka

Poissa Neroantero

• Uudenkarhea
« Vastaus #3247 : 16.05.2019 12:53 »
Mahdollisesti 08 HVAC - koodaus - tavu 11 - bitti 6.
Ok, mutta enpä vajavaisilla taidoilla osannut tuota tavua ja bittiä sieltä kaivaa!

Poissa Neroantero

• Uudenkarhea
« Vastaus #3248 : 19.05.2019 15:45 »
Nyt olis tarve saada virran ulosotto tavaratilaan, hepoiten näyttäis sen saavan tavaratilan valosta tai vetokoukun katkaisimesta, mutta mahtaako johdot kestää kylmälaukun virran ottoa?

Poissa ConD

« Vastaus #3249 : 19.05.2019 19:02 »
Sinuna toisin suoraan kuskinpuolelta kojetaulun päästä omalla sulakkeelta jatkuvalla virralla ja riittävän paksuin piuhoin virrat kynnyskoteloita pitkin konttiin.

Hommassa menee pari tuntia askarrella ja saat tosiaan halutessasi sen jatkuvana suoraan akulta. Tuo valo EI ole riittävän iso piuhoiltaan ja sulakkeeltaan, minkä lisäksi se on jopa takaluukun lukon kautta kytketty. Vetokoukulle en usko jatkuvaa tulevan...
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

Poissa Neroantero

• Uudenkarhea
« Vastaus #3250 : 19.05.2019 19:39 »
Sinuna toisin suoraan kuskinpuolelta kojetaulun päästä omalla sulakkeelta jatkuvalla virralla ja riittävän paksuin piuhoin virrat kynnyskoteloita pitkin konttiin.

Hommassa menee pari tuntia askarrella ja saat tosiaan halutessasi sen jatkuvana suoraan akulta. Tuo valo EI ole riittävän iso piuhoiltaan ja sulakkeeltaan, minkä lisäksi se on jopa takaluukun lukon kautta kytketty. Vetokoukulle en usko jatkuvaa tulevan...
Ok,tätä vähän (pelkäsin)! ajattelinkin, mutta mahtaako siellä olla tyhjiä paikkoja, joista se helposti onnistuisi.
Toisaalta helppo olisi ottaa suoraan akulta jos rintapellistä löytyisi sopiva läpimeno.

Poissa ConD

« Vastaus #3251 : 19.05.2019 19:47 »
On siellä tyhjiä paikkoja, helpoin on jopa kuitenkin motonetin "sulakerosvolla" tehdä tuo virranotto, jolloin se jonkun sulakepaikan vapaus ei ole kynnyskysymys.

Maa löytyy kontista sitten.
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

Poissa Chasedown James

• Uudenkarhea
« Vastaus #3252 : 09.07.2019 15:25 »
Oho, Öljytaso alko halyttämään 21 tkm kohdalla, piti vähän lisätä. Mites muilla ?

Poissa tet

• Klassikkoainesta
« Vastaus #3253 : 09.07.2019 15:57 »
Oho, Öljytaso alko halyttämään 21 tkm kohdalla, piti vähän lisätä. Mites muilla ?

Taisin ekalla huoltovälillä jossain vaiheessa vähän lirauttaa lisää, mutta en koko pullollista, ehkä jotain puolikkaan. Ei kuitenkaan ehtinyt hälyttää, vaan huomasin itse tikusta että alkaa olla vähissä. Mutta meillähän taitaa olla eri kone.

Poissa Austa

• Uudenkarhea
  • Seat Ateca
« Vastaus #3254 : 10.07.2019 11:15 »
Taisin ekalla huoltovälillä jossain vaiheessa vähän lirauttaa lisää, mutta en koko pullollista, ehkä jotain puolikkaan. Ei kuitenkaan ehtinyt hälyttää, vaan huomasin itse tikusta että alkaa olla vähissä. Mutta meillähän taitaa olla eri kone.

Sama juttu kuin tet:llä, lisättiin jokunen desi tuossa 13.5 tkm:n kohdilla.
Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG

Poissa Jysky

« Vastaus #3255 : 10.07.2019 11:33 »
Mä en ole joutunut lisäilemään 190 hp dieseliin- tosin tehnyt kyllä ylimääräisen öljynvaihdon 7 tkm ajettuna ja muutenkin vaihdot tullu n3 tkm lyhennetyllä välillä kerran vuoteen.
Tarraco TDI 4drive . Ford C-max 1.8.

Poissa Chasedown James

• Uudenkarhea
« Vastaus #3256 : 10.07.2019 15:00 »
Ei kai täällä litrasia ole kellään muulla kuin mulla...

Poissa KoopaTroopa

• Uudenkarhea
« Vastaus #3257 : 12.07.2019 09:04 »

Ei tarvinnut lisätä ex 2,0TDI eikä nykyiseen 2,0 TSI öljyä huoltojen välillä. Bensaa tosin ei vielä ole huollettu.

Poissa tet

• Klassikkoainesta
« Vastaus #3258 : 21.07.2019 10:51 »
Atesta säädettiin ohjauskulmat viime kesänä, ja sen jälkeen kulku oli vakaata. Nyt alkukesästä tuntui taas levottomuus lisääntyneen, auto vikuroi tuulisella säällä selvästi. Ehdin jo manata, että olen varmaan onnistunut saamaan ohjauskulmat taas vinksalleen tönttäämällä kanttikiveen tms. Mutta eikös mitä, kyse olikin vain rengaspaineista.

Paineet oli säädetty keväällä kylmällä säällä, ja tarkistus kertoi että painetta oli 2,7 bar joka nurkassa, eli suosituksen mukaiset "ekopaineet" siis. Laskin paineita kauttaaltaan 2,7 -> 2,5 bar ja menohan vakavoitus melkoisesti tuolla pienellä operaatiolla. Nyt on jo sen verran kilsoja takana, että voi todeta auton olevan taas vakaa kuin kallio. Aika herkkä tuntuu olevan ylipaineelle tämä kottero, kun jo suositelluilla pihistelypaineilla meno on luikertelevaa.

Poissa Neroantero

• Uudenkarhea
« Vastaus #3259 : 21.07.2019 10:54 »
Atesta säädettiin ohjauskulmat viime kesänä, ja sen jälkeen kulku oli vakaata. Nyt alkukesästä tuntui taas levottomuus lisääntyneen, auto vikuroi tuulisella säällä selvästi. Ehdin jo manata, että olen varmaan onnistunut saamaan ohjauskulmat taas vinksalleen tönttäämällä kanttikiveen tms. Mutta eikös mitä, kyse olikin vain rengaspaineista.

Paineet oli säädetty keväällä kylmällä säällä, ja tarkistus kertoi että painetta oli 2,7 bar joka nurkassa, eli suosituksen mukaiset "ekopaineet" siis. Laskin paineita kauttaaltaan 2,7 -> 2,5 bar ja menohan vakavoitus melkoisesti tuolla pienellä operaatiolla. Nyt on jo sen verran kilsoja takana, että voi todeta auton olevan taas vakaa kuin kallio. Aika herkkä tuntuu olevan ylipaineelle tämä kottero, kun jo suositelluilla pihistelypaineilla meno on luikertelevaa.
Mitkäs sulla on kummit alla?