autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Painepesurit  (Luettu 70119 kertaa)

Poissa ääliö

• Klassikkoainesta
Vs: Painepesurit
« Vastaus #200 : 04.09.2017 12:07 »
Mulla oli joskus Kärcherissä vastaavaa. Jokin roska tai muu partikkeli siellä oli kummittelemassa, eli homma tuli kuntoon kun putsasin kaikki kohdat joisin käsiksi pääsin.

ä.

Poissa Mika_M

« Vastaus #201 : 04.09.2017 16:24 »
Pitää yrittää jollain putsailla, en kyllä äkkiseltään keksinyt muita konsteja kuin vastavirtahuuhtelun. Josko jollain saisi vettä menemään läpi tuolta kärsän puolelta takaperin.

Jos tuon säätö-osan saisi purettua, voisi olla helpompaa. Mutta saako sen?
VCDS @ Kotka

Poissa Presidentti

• Vakiokalustoa
  • **
  • Autopersoona
« Vastaus #202 : 04.09.2017 20:45 »
Menee se ainakin osittain kappaleiksi; käyttöohjeista pitäisi löytyä räjäytyskuva/osaluettelo

Poissa VILLE66

• Klassikkoainesta
« Vastaus #203 : 04.09.2017 21:05 »
Pitää yrittää jollain putsailla, en kyllä äkkiseltään keksinyt muita konsteja kuin vastavirtahuuhtelun. Josko jollain saisi vettä menemään läpi tuolta kärsän puolelta takaperin.

Jos tuon säätö-osan saisi purettua, voisi olla helpompaa. Mutta saako sen?

Ei ole kokemusta juuri tuosta suuttimesta, mutta liikkuvia osia sisältävät suuttimet tuppaa "juuttumaan" käytön puutteessa, itse kokeilisin jotakin irroitaja spraytä ja sitten mahdollisesti purkamista.

Poissa Jysky

« Vastaus #204 : 04.09.2017 21:40 »
Mulla Stihlissä oli sama vaiva ja ei muuta syytä keksitty kuin noiden jousilehtien kuoleentuminen. Stihlin suuttimen sain purettua ja kasattuakin, mutta osia ei löytynyt enää.
Ateca TDI 4drive

Poissa Mika_M

« Vastaus #205 : 18.09.2017 13:08 »
En keksinyt räjäytyskuvaa ja suutinta katselemalla miten sen olisi saanut purettua rikkomatta jotain. Vettä koetin huuhtoa läpi takaperin mutta ei apuja. Turhauduin ja tilasin uuden suuttimen kiinteällä viuhkalla... ja samoilla toimituskuluilla toki muutakin autonpesukamaa (esipesuvaahtoa, raudanpoistoa, vahaa jne).
VCDS @ Kotka

Poissa Samu

• Uudenkarhea
« Vastaus #206 : 13.10.2017 18:33 »
Menee se ainakin osittain kappaleiksi; käyttöohjeista pitäisi löytyä räjäytyskuva/osaluettelo

Vanha aihe,  tuon saa atomeiksi painamalla mustassa muovissa olevissa rei'istä  keltaista osaa ja musta muovi liukuu eteenpäin.
Purin tuon atomeiksi ja sain sen kasaankin.

Poissa colmar

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #207 : 13.10.2017 19:12 »
Minulla Kärcher (hinnat alkaen malli) alkoi sisuskaluistaan vuotamaan kuin seula.
Pakkasvaurio ei voi olla koska pari kuukautta sitten toimi normaalisti ja talvet on ollut lämpimässä.
Täytyy ottaa auki ja katsoa missä on syy.
Käyttötunteja  varmaan alle kymmen. Takuuaika on kuitenkin ohi. Virhevastuu?
Ei pidä ostaa edullisinta vaan kerralla hyvä!

Poissa Pekka T

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • BMW 328i
« Vastaus #208 : 13.10.2017 19:31 »

Minulla oli aikaisemmin noita halvempia Kärchereita, mutta aika heikkoja ovat.
Nykyinen HD 690 on nyt kestänyt 12 vuotta, eli nämä ammattilaismallit kyllä kestävät ihan erilailla kotitalousmalleihin verrattuna.
BMW 328iA xDrive M-Sport 2013
Audi A6 Avant 3.0 Tdi quattro s-tronic 2012
Ex: Audi A5 Cabriolet 2.0 Tfsi quattro s-tronic 2010

Poissa VILLE66

• Klassikkoainesta
« Vastaus #209 : 13.10.2017 19:41 »
mulla on ollut kolme vuotta käytössä 79e kärcher, hyvin on toiminut.

Poissa tai

• Klassikko
« Vastaus #210 : 13.10.2017 19:44 »
Minulla alkoi Nilfisk vuotamaan sisältä. Myyjäliikkeen asenne oli varsin kehveli joten purin koneen itse. Useampi männän tiiviste revennyt.

Poissa VILLE66

• Klassikkoainesta
« Vastaus #211 : 13.10.2017 20:02 »
Minulla alkoi Nilfisk vuotamaan sisältä. Myyjäliikkeen asenne oli varsin kehveli joten purin koneen itse. Useampi männän tiiviste revennyt.

Tuntuu olevan  liikkeellä tuota nuivaa suhtautumista.
Luulisi että tuollaisen halvankin pesurin pitäisi kestää satunnaisessa käytössä muutaman vuoden.

Poissa Topias

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #212 : 19.06.2018 16:24 »
Hain hydrauliikkaliikkeestä pikaliittimet kränzleen.
Pistooliin naaras, suihkuputkeen ja vaahdottimeen urokset.
36 euroa maksoi.

Poissa Gerry Huskyaho

• Uudenkarhea
« Vastaus #213 : 20.06.2018 06:55 »
Topias, olivatko nuo valmiita Kränzlen tuotteita vai yleismallisia pikaliittimiä? Samojen hankinta olisi edessä itselläkin.

Poissa Topias

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #214 : 20.06.2018 07:06 »
Topias, olivatko nuo valmiita Kränzlen tuotteita vai yleismallisia pikaliittimiä? Samojen hankinta olisi edessä itselläkin.

yleismallisia, liikkeessä koottiin sopivat palikat. päädyin noihin, kun olisi ilmeisesti pitänyt ostaa uusi pistooli, jos olisi alkuperäisosia käyttänyt.
tuolta osat:
https://dunlophiflex.fi/yhteys/toimipisteet/

Poissa lnaukkar

« Vastaus #215 : 14.09.2018 11:13 »
Hah, näinhän se kävi, että olisi pitänyt tämä ketju lukea huolella ja ostaa etukäteen jo Kränzlen o-renkaita varastoon. Oisko viides käyttökerta, niin letkun ja kahvan pyörivän liittimen välinen o-rengas antautui. Mikähän pentele siihen on iskenyt, varmasti ottanut osumaa kun ruuvattu kiinni .. sen kerran tai kaksi kun se liitos on kiinni laitettu.

Muuten kyllä laadukas pesuri tämä Kränzle 1152 TS T.

https://www.efh.fi