https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Opel Astra K (2015-)

JarnoF sanoi:
PS. Odotamme sitten Miatalta vuoden loppuun mennessä raporttia VAG-konsernin viimeisimmistä aivopieruista. Esim. vieläkö lumipyry tappaa adaptiivisen JA perinteisen vakionopeudensäätimen? ;D
VAGissa on joko adaptiivinen tai perinteinen. Ei molempia. Liian haastava toteutus.

Miten muuten Astrassa? Onko siinä molemmat jos adaptiviinen on ruksittu eli vakkarin saa perinteiseenkin moodiin?
 
Trollsten sanoi:
Miten muuten Astrassa? Onko siinä molemmat jos adaptiviinen on ruksittu eli vakkarin saa perinteiseenkin moodiin?

En ihan tiedä. Meillä on vain se perinteinen vakkari. Toki siinäkin on törmäysvaroitin (joka hälyyttelee 90% ajasta turhaan). Adaptiivisen vakkarin myötä tuohon törmäyttimeenkin tuli lisää älyä (tutka pelkän kameran lisäksi). Sitä en tiedä saako adaptiivisuuden pois päältä jos lumi peittää ACCn anturin. Siksihän tuo kuulemma VAGeissa pätkii. Ei minkäänlaista vakkaria jos tutka ei nää eteensä.
 
Voin tuosta Skodan adaptiivisesta vakkarista kertoa jo ihan 2tkm kokemuksella että ei paljon tartte lunta keulaan niin vakkari putoaa pois. Pre fl toimi mielestäni paremmin. Pieruista puheen ollen tämä jopa kulkee pierulla
 
Kävin katsomassa tämän "black varustellun" farkun tänään. Litrainen turbo 5-lovisella robotilla kun manuaaliin ei vain enään taivu.

Tästä saisi vamasti edullisia kilometrejä uudeksi autoksi, bensaakaan ei koejaolla vienyt juuri mitään. Hyvityskin olisi omasta kohtuullinen ja tavallaan huvittaisi siirtyä uuteen huolettomaan autoon pienillä kuluilla.

Koeajoauto oli viistoperä 16" renkailla, rengasmelua siinäkin oli ihan kotitarpeiksi. Black varustellussa olisi 17" turanzat ja farkku varmaan metelöi muutenkin enemmän. Äänentoisto autossa oli luokattoman huono. Tämmöinen olis loistava kakkosauto, tilojen puolesta riittäisi ykkösautoksikin mutta melua on kyllä aika reilusti jos maantiellä pitäisi viihtyä.
 
Melu tulee renkaista. En koskaan ymmärtänyt opelia. Et Bridgestonet on uutena alla. Muuten ei minkäälaista kokemusta. Mut kakkosautoks tai vähiin metreihin ykköseksi hyvä.  :mad:
 
Puolitoista vuotta ja 27 tkm ajeltu k-farkulla ja ihan asiallinen käyttöauto. Rengasmeteliinkin tottuu aikaa myöten :)
Onhan tuossa pieniä puutteita mutta perusasiat ihan mallillaan. Tilat, ajo-ominaisuudet ja käyttökustannukset.
 
Tuulilasinvaihdon ajaksi autovuokraamo keksi tuollaisen Astman manuaalina sijaisautoksi.

Aikanaan kakkoskopan Oculla ajaessani harkitsin silloista Astraa tilalle (oiskohan ollut v. 2011/2012) ja nyt taas muistui miksi lyhytkin koeajo riitti siitä lajista.

Istuimet on kyllä hyvät ja stereot ihan ok. Ajettavuutta en perusrenkain juuri ylistäisi, levoton ohjaus, mutta positiivisella puolella sentään se että hidastetöyssyt menee selkeästi nätimmin kuin tuo idioottimaisella madalluksella oleva oma ikivanha tenavatähti.
 
Trollsten sanoi:
Niin tulee, mutta sen voi eristää. Opel ei ole eristänyt.
Ilmeisesti pitäisi sanoa, että oli eristänyt.  Näissä oli kuulemma alkuun jonkinlainen acoustic pack ja Watts-link tuki taka-akselilla, mutta vaivihkaa poistuivat varustelusta. Radio on selkeä ääninen ja toimii radiokanavien kuuntelussa. Musiikin kuunteluun pitäisi tehdä jotain. Riittäisikö pelkästään kaiuttimien vaihto? Audison Prima APK165 setti katsottu varalta valmiiksi.

Omani sain Michelin Energy Saver 16" rinkuloilla.
 
Minä olen oikeastaan ollut aika tyytyväinen farmariastraani.  Toiminut siinä tarkoituksessa mihin on hankittukin ihan hyvin. Perhekuljetin  jossa ei suurempaa moitittavaa ole. Kolmen kympin kiesi, joten siihen rahaan ei taida muitakaan täydellisiä kulkineita saada. Ei sillä nyt huvikseen viitsi ajelemaan lähteä mutta sellaiseen autoon minulla ei tule koskaan olemaan rahaa jolla huvikseen ajaisin.
 
Sama täällä. Farkku astra tuntuu oikein hyvältä. Itselläni MY18.5 ja Watts-linkki ja omasta mielestäni ajo-ominaisuudet ovat hyvät. Verrokkina löytyy lähihistoriasta V90 (2017) ja X3 (2016). Michelinin 16" pullarenkailla ei ole meluista.
 
Kysymys: Onnistuuko MY17 Astrassa perävalojen koodaaminen päälle päivävalotilassa? Myyjä väitti aikoinaan, että ei. Perusteli "EU"-säädöksillä. En jaksanut jäädä vääntämään asiavirheistä ja aihe jäi pöydälle. Ajattelin, että voisihan tuon myöhemminkin selvittää.

No nyt olisi pimeä taas. Onko jollakulla faktaa aiheesta vai soitanko suoraan merkkihuoltoon?
 
Anteeksi suistio: nää huoltojen kommentit ja EUn taakse meneminen on hauska piirre- kysy seuraavalla kerralla direkstiivi numero.
Atecassa ongelma, kun perävalot palaa AINA, ja hyvä niin. Mutta perävaunussa ei syty vaikka autossa palaakin ja homma huollon mielestä juuri niinkuin pitää eikä asetuksiin kajota. Ainoa että käsittääkseni (Ketoselta opittu kts alla) Suomen laissa on pykälä, että kärryssä pitää olla valot päällä jos autossakin on.

https://www.apu.fi/kysymykset/perakarryn-takavalot
 
Jysky sanoi:
Anteeksi suistio: nää huoltojen kommentit ja EUn taakse meneminen on hauska piirre- kysy seuraavalla kerralla direkstiivi numero.

Niin no kun noita ei edes löydy mistään EU-direktiivistä, kun aihetta vahtii YK:n Talouskomissio! ;D
 
Hämärästi muistaisin, että alkupään malleissa olisi mahdollista valita ajoneuvovalikon asetuksista takavalot palamaan kokoaikaisesti. Mutta oliko mahdollista vielä 2017? Omassani tätä ei enää ole.
Edit: luulisi, että koodaus olisi mahdollista.
 
Matle sanoi:
Hämärästi muistaisin, että alkupään malleissa olisi mahdollista valita ajoneuvovalikon asetuksista takavalot palamaan kokoaikaisesti. Mutta oliko mahdollista vielä 2017? Omassani tätä ei enää ole.
Edit: luulisi, että koodaus olisi mahdollista.

Tavaan netistä MY16 ohjekirjaa. Siellä on "Auton räätälöinti" -otsikko ja sen alla "Päiväajovalot takana"
Päiväajovalot takana: Takavalo‐
jen kytkeminen päälle tai pois yh‐
dessä päiväajovalojen kanssa.

MY17 ohjekirjasta noita rivejä en enää löydä. On siinäkin säästökohde löydetty. :(
 
Jatkan yksinäistä höpinääni: Taidan kääntää tuon valoruuvin vaan talven ajaksi taas "ON" -asennolle. Selkein ja helpoin ratkaisu! ;D
 
En muista nähneeni 11/2016 käyttöönotetussa Astrassani mahdollisuutta takavalojen polttamiseen päivävalojen yhteydessä. Mutta ei tuo mua koskekaan, kun mulla on täydet ajovalot päällä 99% vuodesta. Loput 1% on aurinkoisia hellepäiviä, jolloin koitan vähän säästellä ajovaloja ylikuumenemiselta. 

No, tänä vuonna olikin helteitä enemmän, niin valokytkin oli AUTO -asennossa melkeinpä toukokuusta elokuuhun. Mutta nyt se on jo useamman viikon ollut tukevasti YÖ -asennossa, eli kaikki ajovalot palaa varmasti kelissä kuin kelissä. Mitä niitä valoja säästelemään, kun mainostavat ledejä ikuisiksi.

Maantiellä ärsyttää kun joidenkin vastaantulijoiden ainoat tuikut ovat puskurin alareunassa, eli tulevat mäen harjanteen takaa näkyviin kovin myöhään. Kaupungissa ärsyttää takavalojenkin puute, kun ei tiedä mitkä kaikki edessä näkyvät autot ovat käynnissä ja mitkä sammuksissa. Ei tästä montaa kuukautta ole, kun tien reunasta meinasi yksi paku singahtaa alleni, kun en ymmärtänyt että siellä edes istuu kuski autossa.
 
Nyt rupesi ooppeli temppuilemaan. Ilman mitään varoitusta pimeni näytön alla oleva paneli jossa lämmitykseen liittyvät nappulat. Aluksi meni kokonaan pimeäksi. uudelleen starttauksen jälkeen syttyi nappuloihin valot. Ainoa mikä toimii niin on ratinlämmitys. Sillä on aika hankala pitää ikkunoita avoinna räntäsateessa varsinkin kun puhallinkin meni mykäksi myös.
39 000 km tuolla näköjään pääsi ja sitten alkaa murheet..
 
Olet kohdannut harvinaisen murheen, yhdestäkään vastaavasta tapauksesta ei ole raportoitu Suomen foorumeilla tai brittifoorumilla.
 
Yritin netin kautta varata huoltoajan ensi perjantaille. Länsiauton nettisivuilta tuntuu onnistuvsn helposti. Ihmeissäni olen jos tuo aika pitää eikä huoltoneuvoja soittele minulle kalliita puheluita valko-venäjälle.
 
Huolto onnistui nopean kaavan mukaan. Mutkia matkaan toi lämppärin paneliongelma. Joku moduli pitää vaihtaa ja tilaustavaraa eikä aikataulusta tietoa. Tänään hain sijaisauton. Opel mokka x. 1,4t malli ja oliskohan tää robolaatikolla ? Automaatti kuitenkin.
On kyllä pieni ja äänekäs nastarenkailla.
 
Jep. Tämä huomattu. Vaihdekeppi sen verran erilainen ja vaihteiston erilainen  käyttäytyminen alussa sai tuntumaan robotilta. Nyt menee jo jouhevammin. Nurkkapyörityksen keskikulutus näytön mukaam 10,5 l joten aika janoinen on.