autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Audi A6 Allroad  (Luettu 23139 kertaa)

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3218
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #20 : 23.12.2015 01:02 »
^ hieno laitos!

Poissa batman14

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1317
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #21 : 04.01.2016 21:32 »
Näyttää tulleen Suomeen 140kw versio 3.0TDI koneesta. Hienoa että pysytellään kutoskoneessa, vaikka ihan yhtä hyvin olisi voinut nokalle laittaa samantehoisen 2.0TDI:n.

Poissa hessut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #22 : 04.01.2016 21:47 »
Näyttää tulleen Suomeen 140kw versio 3.0TDI koneesta. Hienoa että pysytellään kutoskoneessa, vaikka ihan yhtä hyvin olisi voinut nokalle laittaa samantehoisen 2.0TDI:n.

Mistä moinen tieto? Ei ainakaan näytä olevan audin sivujen hinnastossa mitään tällaista, tänään päivätty. Ja 2.0tdi 140kw sekä 3.0tdi 160kw.

Paikalla Tikka

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2228
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #23 : 04.01.2016 21:50 »
Mistä moinen tieto? Ei ainakaan näytä olevan audin sivujen hinnastossa mitään tällaista, tänään päivätty. Ja 2.0tdi 140kw sekä 3.0tdi 160kw.
On ainakin Land of quattro -tarjouksissa. Ymmärtääkseni juuri nimenomaan "erikoismalli" tuohon tarjoukseen.
SLK

Poissa hessut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #24 : 04.01.2016 21:55 »
On ainakin Land of quattro -tarjouksissa. Ymmärtääkseni juuri nimenomaan "erikoismalli" tuohon tarjoukseen.

Jaa niinpä olikin. Katsoin normimallin hinnastoja. Hassu juttu kyllä että tuotu tuollainen versio.

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3218
  • S1000XR + S1000RR+ Q3 vajakki + A3 TDI quattro
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #25 : 04.01.2016 21:58 »
Kyllä se on ihan just se 140kw 3.0TDI. 160kw ei tehdastilattavissa, vain varastossa olevat.

Poissa hessut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: A6 Allroad
« Vastaus #26 : 04.01.2016 22:13 »
Kyllä se on ihan just se 140kw 3.0TDI. 160kw ei tehdastilattavissa, vain varastossa olevat.

Miksi tuotu ton tehoinen versio kun 2.0 TDi samantehoinen?

Poissa batman14

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1317
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #27 : 05.01.2016 18:59 »
Miksi tuotu ton tehoinen versio kun 2.0 TDi samantehoinen?

Varmaan siksi koska kutoskone on aina kutoskone. Ehkä A6:een sopii nelosdieseli (leasing autojen takia), mutta Allroad yritetään brändätä ''parempana'' A6:ena joten en näe että siihen sopisi 2.0TDI. Ja vaikka teholukemat olisivat samat niin väitän että voimaa ja voimantunnetta on ihan eri tavalla 3.0TDI:sää kun samantehoisessa 2.0TDI:ssä.

Miksiköhän 160kw koneesta ei ole pitkään aikaan voinut tehdä tehdastilausta? Ainakin hinnaston mukaan näin on ollut jo kuukausia.

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
« Viimeksi muokattu: 21.04.2016 20:05 kirjoittanut Quality »

Poissa batman14

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1317
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #28 : 10.06.2016 19:27 »
A6 Allroadista näemmä tullut uusi hinnasto kun tuli pieni facelift. 3.0 TDI 160kw lähtöhinta 79k€. Kun alkuperäinen FL malli julkistettiin tämä kone irtosi 69k€ hintaan. Joo nyt on tullu LED-valot ja pysäköintikamera vakiovarusteiksi, mutta kuitenkin aika kova korotus. Hyvityshinnat 2015 mallisista voivat olla ihan kohdillaan jos nyt joku tarjoisi sellaista vaihdossa.

spede

  • Vieras
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #29 : 05.09.2016 22:32 »
Eivät taida olla mitään foorumilörpöttelijöitä allroadistit, joten tässä päivitystä säikeeseen. :)

Noin kuukaudenpäivät sitten vaihtui A4 allroad A6 allroadiksi. Vielä on vähän tilanteen sulattelu käynnisssä, mutta toki jo kilsojakin saanut alle eri alustoilla. Yllättävän erilaiset laitteet kysymyksessä luonteeltaan: siinä missä A4B8 TFSI oli jäntevä ja ketterä, tuntuvasti rivakkakin, A6C7 TDI (150 kW) mukavuuspainotteinen matkalulla. No, joka päivä parkkipaikalle kurkatessaan pyrkii vähän hymyilyttämään, joten ei kai vaihtokauppa ihan reisillekään mennyt.

Hirveästi miinusta tästä isosiskosta ei keksi. Ehkä toivoin, että olisi vielä hiljaisempi (rengasäänet lähinnä...), ja ohjaus tuntuu on dynamic-asennossakin veltohkolta. Ja urheiluauton suorituskykyähän tästä ei löydy muttei toki jalkoihinkaan jää.

Plussalistalla esim. tuo mukavuus ja tietty eleetön vaivattomuus, jolla matka taittuu. Metsäautoteillä ja tunturin kupeilla päässyt ilma-alustan allroad-moodi ja alamäkihidastkinkin oikeuksiinsa.

Yleisfiilisarvosana? 9/10.




Poissa batman14

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1317
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #30 : 06.09.2016 07:45 »
Joo hiljaista on Allroad puolella.

Hienon auton olet ostanut! Mitä muita speksejä? Varusteet, väri? Allekirjoitan myös tuon eron A4 B8 kopan ja C7 A6 Allroadin välillä. On se vaan niin paljon mukavampi ja herraskaisempi tuo A6. Eikä se nyt mikään kömpelökään ole. Oma havainto on 155kw 2.0TFSI:n ja 160kw 3.0TDI:n välillä. Tuo TFSI oli ehkä vähän repivämpi, mutta onhan tuo V6 diesel hienompi kone kaikilla muilla tavoilla.

spede

  • Vieras
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #31 : 07.09.2016 00:51 »
Joo hiljaista on Allroad puolella.

Hienon auton olet ostanut! Mitä muita speksejä? Varusteet, väri? Allekirjoitan myös tuon eron A4 B8 kopan ja C7 A6 Allroadin välillä. On se vaan niin paljon mukavampi ja herraskaisempi tuo A6. Eikä se nyt mikään kömpelökään ole. Oma havainto on 155kw 2.0TFSI:n ja 160kw 3.0TDI:n välillä. Tuo TFSI oli ehkä vähän repivämpi, mutta onhan tuo V6 diesel hienompi kone kaikilla muilla tavoilla.

Tattikset. Auton väri on moonlight blue, eli tumma, melkein musta tietyssä valossa, mutta auringossa taittuu siniseen. Varusteita tuli ihan mukavasti, muun muassa:

- MMI Navi Plus touchpadilla
- Bose Sound System
- Nahka/alcantara, etujakkarat sähkösäädällä, kuskin myös muistilla
- Sähkösäätöinen ohjauspyörä
- Tehdastummennetut takasivulasit ja takalasi
- Integroidut aurinkoverhot takasivuikkunoissa ja takaikkunassa
- Tehdas-webasto kaukosääöllä & ajastuksella
- Adaptiiviset kaarreajovalot
- Takaluukun automatiikka
- Alamäkihidastin ja kallistusmittari
- Visaaarni-koristelistat kojelaudassa ja ovissa
- Jotain sisävalosarjoja...
- Sähköisesti taittuvat peilit
- Audi Bluetooth online -autopuhelin SIM-kortin etäkäytöllä (SIM Access)
- Audi exclusive valaistut somisteet ovien jalkalistoissa
- Tehdastakuuta elokuun loppuun 2018/100 000 km (mittarissa 57 000 km)

Ensimmäinen automaattivaihteinen minulla. Mielenkiintoista nähdä miten sujuu luminen talvi täällä Lapissa, missä tottunut vatkaamaan aika vaihtelevissa keleissä manuaaleilla.

Erittäin tyytyväinen olin A4B8 TFSI -allroadiin. Oli vähän haikeaa jättää se autoliikkeeseen. :D
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016 01:06 kirjoittanut spede »

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3218
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #32 : 28.11.2017 17:45 »
Hiljaa se on Spedekin Allroadistaan ollut. Mitkäs ovat päivän fiilikset?

Nyt on oma Allroad myös tilauksessa, käytettynä Saksasta. Onnistuin löytämään sieltä sopivan kärryn biturbo koneella ja melko messevillä varusteilla. Menee varmaan parisen viikkoa, kun uittavat sen maahan. Enemmän tuosta sitten aikanaan autotallissa.

Poissa ääliö

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2038
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #33 : 10.02.2019 13:09 »
Onkohan kellään kokemusta tuommoisesta 3.0 TDI 140 kW mallista? Olen tällaisesta tekemässä kauppaa, eli kaikki kommentit ovat tervetulleita. Toki mielelläni luen kommentteja C6-Allroadeista myös muilta osin.

Pikaisella katsomalla tavaratila vaikuttaa itselleni liian matalalta, pitää tuota vielä paremmin tutkia.

Ä.

Poissa Pekka T

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9559
  • BMW 328i
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #34 : 10.02.2019 13:14 »

Olet kauppaa käymässä C6 vai C7 Allroadista?

Poissa ääliö

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2038
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #35 : 10.02.2019 13:27 »
Olet kauppaa käymässä C6 vai C7 Allroadista?

C7.

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3218
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #36 : 10.02.2019 13:52 »
Moottoriin ja vaihteistoon en ota kantaa, kun itsellä vähän enempi voimaa ja momentinmuunnin.

Muilta osin kokemusta löytyy reilun vuoden verran tuollaisesta 2015 vuotisesta C7.5 Allroadista, suunnilleen 40tkm edestä.

Mukava, kulkee kuin juna, hiljainen, tilava (ainakin meidän 3h perheelle). Tavaratila on 99% täysin riittävä. Takapenkit alhaalla joulukuusikin mahtui sisälle. Tavaratila on matala silloin, kun väliverho on paikallaan, mutta sen saa kokonaisuudessaan helposti irti.

Muistinko jo sanoa, että ilma-alusta on mukava?

Ja toki näin talvella, kun tiet on pirun huonosti hoidettu paikoitellen, helpottaa tuo alustan korkeudensäätö myös elämää.

Jos urheilullisuus jätetään pois kriteereistä, niin Allroadista on vaikea keksiä mitään pahaa. Raksii kaikki kriteerit perheautoksi. Ja maantiellä tosiaan sellainen panssarivaunu mikä puskee menemään kelistä riippumatta täysin eleettömästi.

Viihde-elektroniikka on vähän vanhanaikainen, joskin noihin uusimpiin malleihin saa jo carplayn/android auton päivitettyä jälkeenpäinkin.

Talvella alla 18” noksun r2 kitkat ja kesällä 19” hakka blackit. Kumien koot ihan tehtaan speksien mukaan, mitkä on vähän korkeammat kuin noissa normi ”juustohöylissä” nykyään. Tekee autosta entistä mukavamman ja hiljaisemman. Silti kesällä alusta dynamicilla suhteellisen topakka kulkine.

Jos mielihaluihin kuuluu työntää vauhdilla sisään kurveihin ja motarien ramppeihin, tämä auto ei välttämättä ole ihan se juttu

Iso V6 limppu nokalla ja ilma-alusta yhdistelmänä tekee sen, että keula vähän sukeltaa, kun alkaa liioittelemaan eli pitää ymmärtää auton luonne. Ei nämä silti mintään ovenkahvat asvaltissa vermeitä ole, mutta ei pidä odottaa mitään rataohjusta.


Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2839
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #37 : 10.02.2019 14:04 »
Muistinko jo sanoa, että ilma-alusta on mukava?

Ja toki näin talvella, kun tiet on pirun huonosti hoidettu paikoitellen, helpottaa tuo alustan korkeudensäätö myös elämää.

Tuo alustan suurempi maavara ja säädettävyys on mun mielestä on se paras ilma-alustan ominaisuus.
Itsellä oli 2 kpl A6 peräkkäin joissa jälkimmäisessä oli ilma-alusta. en kokenut merkittävää mukavuus etua tuossa kuitenkaan.
Mukavuus oli mielestäni samaa tasoa, eikä todellakaan mitään "höyhenkyytiä" kuten oletin, vaan samat tienpinnan naputukset tuli läpi samalla lailla.
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

Poissa ääliö

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2038
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #38 : 10.02.2019 15:51 »
Kiitos.

Minulle siis - jos tullakseen on - tämä tulisi kahden A6:n ja kahden Q5:n jälkeen. A6:t eivät olleet nelivetoa, mutta lumihankeen punnertamista on harrastettu noiden vitosten kanssa, senkin verran, että kiinni on jääty. Allroadin maavara jää Q5:stä ylimmässä asennossaankin hiukan, muttei mitenkään valtavasti kuitenkaan (1,5 cm).

Muuten olemus tietysti vaihtuisi Q5:n ja Allroadin välillä hiukan työkalumaisesta enemmän hienostuneeseen.

Tavaratilatarve liittyy erilaisten koneiden ja muun roinan kuljetustarpeeseen, siksi tuon mainitsin.

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3218
Vs: Audi A6 Allroad
« Vastaus #39 : 10.02.2019 16:12 »
en kokenut merkittävää mukavuus etua tuossa kuitenkaan.
Mukavuus oli mielestäni samaa tasoa, eikä todellakaan mitään "höyhenkyytiä" kuten oletin, vaan samat tienpinnan naputukset tuli läpi samalla lailla.

Normi A6:ssa on varmaankin matalamman sarjan renkaat. Allroadissa profiili on melko korkea, mikä varmasti silittää menoa lisää.

Talvipyörät 235/55R18 ja kesällä 255/45R19