autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)  (Luettu 22344 kertaa)

Poissa Sopeutuja

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 391
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #120 : 13.09.2019 19:18 »
Porsse vs. Tessu on mainiota viihdettä meille sähköautotekniikasta kiinnostuneille ja yleisesti lisäävät sähköautotietoisuutta.

Eivät nämä leikit kyllä millään tavalla sähköautoilua edistä, vaan luovat siitä äärimmäisen elitistisen kuvan. Isot pojat leikkivät hiekkalaatikolla, kun kansa odottaa käytettyä kymppitonnin sähkäriä, joka täyttäisi arjen ja lomien tarpeet ilman jatkuvaa latailun vaivaa.




Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #121 : 13.09.2019 19:29 »
Isojen poikien leikki nimenomaan edistää sähköautoteknologian kehittymistä ja sitä myöten halventumista kaiken kansan saataville.

Poissa JuhaSS

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 277
  • BMW 530e
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #122 : 14.09.2019 08:27 »

Poissa Urpoturisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #123 : 14.09.2019 08:59 »
Ei mitään lisäarvoa tuon linkin takana. Aivan turhaa ”pohdintaa”, Hitlerilläkin oli mielipide ja pohdintaa, onneksi ei sillon ollut samanlaisia kanavia tarjolla omien ”pohdintojen” jakamiseen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Corvike

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 605
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #124 : 14.09.2019 09:22 »
Ihan hyvää pohdintaa:

https://www.jokamies.fi/tesla-vai-taycan/


Noinhan se menee. Minäkin päätyisin noista kahdesta Taycaniin. Tesla oli vakavassa harkinnassa vielä kuukausi sitten, mutta tuollaisen proton kanssa menisi hermot. Ei jatkoon

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1285
  • BMW 530e
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #125 : 14.09.2019 11:01 »
TM hehkuttaa Porschen investointeja sähköautojen tuotantoon. Hienot on Porschen uudet tilat!

https://tekniikanmaailma.fi/tm-kavi-jattimaisella-tehtaalla-jolla-valmistetaan-porschen-uutta-taycan-sahkoautoa-ei-liukuhihnoja-ei-robotteja-mutta-paljon-hienoa-tekniikkaa/?fbclid=IwAR0yXiaN2rHVd96BL34FMowwnToW6dj1VhHLg8HHV-PfrsLnDA4sZHnMuE4

Plus täältä löytyy videota Taycanin tuotannosta ja laadunvarmistuksesta.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=A_cV4D2EX80&amp;fbclid=IwAR3EskEs70st84COplOzPAjZTzd3fIA9jWwc8hpdl6vCW57GzlFogARbIws" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=A_cV4D2EX80&amp;fbclid=IwAR3EskEs70st84COplOzPAjZTzd3fIA9jWwc8hpdl6vCW57GzlFogARbIws</a>

Poissa ePa

Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #126 : tänään kello 10:41 »
Pitäisi tehdä ristiin postaus myös Teslan puolelle ja Nurburgring säikeeseen.

Model "S" koittaa kellottaa Taycanin nurin tänään.

Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Urpoturisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #127 : tänään kello 11:23 »
Miljoona kuvaa pyörii intternetissä eri tesloista jotka on "varmasti" tunnistettu olevan paikalla. Todellisuus lienee juuri tämä, että täysin riisuttu malli ja ei ole mitään tekemistä nykyisen tuotantoversion kanssa.

Mielenkiinnolla odottaa mikä on tulos. Oli se Tesla kuin proto tai epärealistinen tuotantomalli niin on se silti ihan hieno suoritus jos Porschen omalla kotikentällä voittaisi. Toivon silti, että Porsche vie voiton tässä "kisassa", varsinkin nyt kun asetelma on tämä.


Poissa Urpoturisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #128 : tänään kello 16:50 »
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/tesla-model-s-vs-porsche-taycan-nordschleife-nuerburgring-rekord-rundenzeit-elektroauto/

Intternetti kertoo, että 20s nopeampi oli epävirallisesti kellotettuna Tesla. Mitään vakiota tuossa autossa ei kyllä ole.

Huomenna ja lauantaina viralliset ajat, tuon jutun mukaan.

Hieman harmittaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1285
  • BMW 530e
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #129 : tänään kello 17:10 »
Elon Musk on sen verran kisamiehiä, että hän joko voittaa tai ei pelaa ollenkaan. Harmi.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #130 : tänään kello 17:13 »
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-nurburgring-lap-time-vs-porsche-taycan/?fbclid=IwAR3iNolpI46z7DoxbNV1XHhiIF8BYBYvYSfGnnB-sQYFe57imR1gOZe0Zrc

Sieltä se heilahti. Teltassa kasattu perhesedan voitti noin valovuodella 100 vuotta saksalaista urheiluautoperinnettä ja kokemusta. Ja vielä kotikentällä. Taidetaan Stuttgartissa etsiskellä nitropurkkeja. Taycan Turbo S Nitro seuraavaksi?

Poissa Urpoturisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #131 : tänään kello 17:19 »
Tuollaki oli teltta mukana:


Mitä lie taikoja tehty, pääsekään tuolla edes kahta kierrosta


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa ePa

Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #132 : tänään kello 17:19 »
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-nurburgring-lap-time-vs-porsche-taycan/?fbclid=IwAR3iNolpI46z7DoxbNV1XHhiIF8BYBYvYSfGnnB-sQYFe57imR1gOZe0Zrc

Sieltä se heilahti. Teltassa kasattu perhesedan voitti noin valovuodella 100 vuotta saksalaista urheiluautoperinnettä ja kokemusta. Ja vielä kotikentällä. Taidetaan Stuttgartissa etsiskellä nitropurkkeja. Taycan Turbo S Nitro seuraavaksi?



Ei paha.

Katotaan mitä Stutgartissa tehdään. Mallistosta puuttuu vielä ”turbo S”, GTS ja GTx mallit.

Ja vastaha P täytti 70 vuotta...
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Paikalla JiiJii71

Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #133 : tänään kello 17:20 »
Kilpailu on aina hyvästä! Nyt näyttää noin ylipäätään hauskalta tämä touhu.👍

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #134 : tänään kello 17:25 »
Eroa näyttää olevan sen verran että Autopilotinkin ajolinjoilla olisi porsse jäänyt toiseksi.

Poissa TTO

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1102
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #135 : tänään kello 17:31 »
Eroa näyttää olevan sen verran että Autopilotinkin ajolinjoilla olisi porsse jäänyt toiseksi.
Olisikohan sittenkin kannattanut ajaa vakiolla Teslalla, koska eroa oli noin paljon? Ei olisi jäänyt jossittelun varaa.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #136 : tänään kello 17:34 »
Olisikohan sittenkin kannattanut ajaa vakiolla Teslalla, koska eroa oli noin paljon? Ei olisi jäänyt jossittelun varaa.

Ei tuo porssenkaan aika vakiolla ajettu ole ennenkuin kaupasta saatavalla yksilöllä on kiekka ajettu.

Poissa ePa

Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #137 : tänään kello 17:57 »
Paljonhan jää jossittelu varaa kummallekkin, mutta veikkaan, että Taycanin esituotantoversio on lähempänä tuotantoversiota kuin Teslan versio omastaan. Jos nyt ajettu auto määrä julkaista vasta noin vuoden päästä niin se on pitkä aika insinöörityötä joten paljon ehtii tapahtua.

Kohtahan Taycania saa kaupasta, joten eiköhän tuotantoversionkin aika saada kellotettua.
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Paikalla clima

Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #138 : tänään kello 18:43 »
Ei tuo porssenkaan aika vakiolla ajettu ole ennenkuin kaupasta saatavalla yksilöllä on kiekka ajettu.

Tuossahan tuota oli edellisen sivun Inaukkarin linkkaamassa saitissa sivuttu: Porsche on oman aikansa ajanut vakiomallilla ja vakiorenkailla.
Mutta kova suoritus kyllä Teslalta tuo selvä Taycanin ajan alitus.

Sekä Model S:ssä että Taycanissa nyt istuneena ja tänään Taycania parisen tuntia livenä hipelöineenä täytyy todeta että sen minkä mahdollisesti suorituskyvyssä Taycan Teslalle häviää niin ainakin sisustan laadussa taas voittaa reilusti.
Todella hieno auto sekä sisältä että ulkoa.
Ajoasento on just eikä melkein ja takanakin kun istuu lähes samanlaisissa penkeissä kuin edessä niin ei voi valittaa.
Takajalkatilaa on hyvin, leveyssuuntaan tila on kapeampi ja 3 rinnakkain on kyllä jo vähän liian tiivistä. Pääntilaa takana ei ole myöskään ole ruhtinaallisesti.
Mittaristo ja näytöt ovat omaan silmään Teslaa hienompia mutta makuasioitahan nämä.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Porsche Taycan (Mission e -konsepti)
« Vastaus #139 : tänään kello 18:57 »
En paljon laittaisi painoarvoa jonkun Porschen johtajan sanomisille että auto on vakio. Kyseessä koko konsernin tärkeimpiä julkaisuja kymmeneen vuoteen ja mediarummutus on ollut melkoinen niin siellä kyllä käytetään lapinlisää siinä missä ameriikassakin.

Mutta jälleen kerran on nähty yksi ”teslantappaja” sieltä perinteisten autonvalmistajien puolelta joka loppujen lopuksi ei pysty laittamaan paremmaksi kuin hintalapun koossa ja sisätilojen paremmassa laadussa. Jotenkin sitä ymmärtää että Jaguar ja Audi tyytyvät tähän ämpärimuovi/nahkaverhoilu nokitteluun mutta nyt merkki joka elää ja hengittää suorituskykyä, ei pystynyt 5 vuoden ja miljardien tuotekehityksellä pitämään valtikkaa kuin 2 viikkoa.