https://yliteippaus.fi/

Renault Clio

Jallmari sanoi:
Kaksi ensimmäistä 200€ + omat öljyt. Kolmas oli tulppien vaihdon takia kalliimpi, 275€ + omat öljyt.
Ei siis ihan ilmaisia, mutta ei ehkä pahimmista päästäkään. Paljonkohan saa laittaa lisää ilman omia öljyjä?
 
pokkus sanoi:
Uusi Tokmannin netto kamppis taas päällä Cliosta. Tällä kertaa hinta alle 12k€. Pari tonnia edullisempi kuin omani, mutta myös karvalakimpi sekä HB.

https://www.renault.fi/nettorenault/
Nyt on kyllä halpaa. pitäistö ostaa vaikkei tarttiskaan... ;)
lisäksi Rellun muotoilu on kyllä tänä päivänä hieno!
Kun vertaa esim perämoottorin hintaan, niin samantehoinen kone maksaa about yhtä paljon...  :eek:
 
Kaapo sanoi:
Nyt on kyllä halpaa. pitäistö ostaa vaikkei tarttiskaan... ;)
lisäksi Rellun muotoilu on kyllä tänä päivänä hieno!
Kun vertaa esim perämoottorin hintaan, niin samantehoinen kone maksaa about yhtä paljon...  :eek:
Itse olisin varmaan tuon ottanut ellen olisi ostanut sitä edellistä kamppista. Tuo on kuitenkin heti 2 kiloa halvempi ja farkulle ei ole oikein edes tarvetta. Päästöt tuossa on aika paljon korkeammat tosin.
 
Näyttääkö muilla mediaNav saapuvan puhelun soittajan tiedot? Oma näytää vain numeron ja tekstin ”tuntematon soittaja” vaikka nimi olisi osoitekirjassa. Navin kautta pystyy kyllä selaamaan puhelimen osoitekirjaa nimien kera.
 
Käytössäni on Iphone SE. Ymmärtääkseni numerot on tallennettuna puhelimeen ja luulisi jos tuossa yhteydessä on jotain häikkää, niin auton navin kautta ei pääsisi puelimen osoitekirjaan?
 
Clio tarjousta pukkaa, CLIO Sport Tourer TCe 90 Fête nyt 15 090 €. Olisikohan hyvä ostos?
 
Lucky Luke sanoi:
Clio tarjousta pukkaa, CLIO Sport Tourer TCe 90 Fête nyt 15 090 €. Olisikohan hyvä ostos?

Meillä on ollut vajaan vuoden täysin vastaava kakkosautona.

Miinuksia:

- Se avainkortti on ihan hanurista, liian iso ja epäkäytännöllinen.
- Takaikkunat on veivillä ja ne hinautuu itsestään aina sentin alaspäin, todella ärsyttävä ominaisuus. Ehdottomasti kannattaa ottaa sähköikkunat taakse, jos mahdollista.
- Ilmastointi on on-off tyyppinen manuaalisena ja sisäpuhallin huutaa suuremmilla nopeuksilla, ilman tehon lisäystä samassa suhteessa.
- Renault tekee kyllä ennätyksen kivikovan muovin käytössä sisätiloissa, sitä löytyy ja paljon.
- ovet on kevyet ja tiiveys huono. Pesun jälkeen kun ekasta lätäköstä ajaa, niin oven välit on taas paskassa.
- Sisävalot, tai oikeammin se ainoa pieni valo on täysin riittämätön Suomen pimeyteen.
- Lyhyet ajovalot välttävät, pitkät huonot.
- Keskikyynärnoja puuttuu!!
- Pyyhkijät oli huonot heti uutena.
- Sitten on tämä moottori 90TCe... se vaatii totuttelua. Meille tämä on jo toinen uusi auto samalla motilla, mutta moni joka kokeilee ensi kertaa saattaa vähän ihmetellä. Alakierroksilla ei tapahdu tasan mitään, sitten yhtäkkiä turbo iskee päälle ja heti perään katoaa johonkin  ;D Sanotaan niin, että aika kulmikas ajettava.

Plussat:

- Halpa hinta pikkufarkusta, jossa on kaikki olennaiset varusteet. Taitaa tällä hetkellä Clio Hatchback taitaa maksaa vähemmän kuin Dacia Sandero Stepway samalla koneella ja about samoilla varusteilla.
- Ihan luotettava peli, yhtään vikaa ei ole ollut vielä, tosin 10kk kokemuksella puhun.
- Yllättävän miellyttävä alusta ja suht. vakaa ajettava myös moottoritienopeudessa.
- Muotoilu ihan jees, voittaa se nyt ainakin Daciat.
- Itse pidän myös Clion penkeistä ja sisätilat on mielestäni ihan nykyaikaisen näköiset.
- Eka Rellu meillä ja viime talvena no problem, ilman lohkolämppää vedettiin ja joka kerta lähti kuin palmun alta.
- Medianav on ehkä kivikautinen, mutta se toimii loogisesti.

Ei kai se 15t€ uudesta autosta ole paha. Kannattaa ruksia myös auto A/C, takasähkölasit, kyynärnoja ja handsfree avainkortti, niin se on heti parempi peli!

 
Leifsson sanoi:
Meillä on ollut vajaan vuoden täysin vastaava kakkosautona.

Miinuksia:

- Se avainkortti on ihan hanurista, liian iso ja epäkäytännöllinen.
- Takaikkunat on veivillä ja ne hinautuu itsestään aina sentin alaspäin, todella ärsyttävä ominaisuus. Ehdottomasti kannattaa ottaa sähköikkunat taakse, jos mahdollista.
- Ilmastointi on on-off tyyppinen manuaalisena ja sisäpuhallin huutaa suuremmilla nopeuksilla, ilman tehon lisäystä samassa suhteessa.
- Renault tekee kyllä ennätyksen kivikovan muovin käytössä sisätiloissa, sitä löytyy ja paljon.
- ovet on kevyet ja tiiveys huono. Pesun jälkeen kun ekasta lätäköstä ajaa, niin oven välit on taas paskassa.
- Sisävalot, tai oikeammin se ainoa pieni valo on täysin riittämätön Suomen pimeyteen.
- Lyhyet ajovalot välttävät, pitkät huonot.
- Keskikyynärnoja puuttuu!!
- Pyyhkijät oli huonot heti uutena.
- Sitten on tämä moottori 90TCe... se vaatii totuttelua. Meille tämä on jo toinen uusi auto samalla motilla, mutta moni joka kokeilee ensi kertaa saattaa vähän ihmetellä. Alakierroksilla ei tapahdu tasan mitään, sitten yhtäkkiä turbo iskee päälle ja heti perään katoaa johonkin  ;D Sanotaan niin, että aika kulmikas ajettava.

Plussat:

- Halpa hinta pikkufarkusta, jossa on kaikki olennaiset varusteet. Taitaa tällä hetkellä Clio Hatchback taitaa maksaa vähemmän kuin Dacia Sandero Stepway samalla koneella ja about samoilla varusteilla.
- Ihan luotettava peli, yhtään vikaa ei ole ollut vielä, tosin 10kk kokemuksella puhun.
- Yllättävän miellyttävä alusta ja suht. vakaa ajettava myös moottoritienopeudessa.
- Muotoilu ihan jees, voittaa se nyt ainakin Daciat.
- Itse pidän myös Clion penkeistä ja sisätilat on mielestäni ihan nykyaikaisen näköiset.
- Eka Rellu meillä ja viime talvena no problem, ilman lohkolämppää vedettiin ja joka kerta lähti kuin palmun alta.
- Medianav on ehkä kivikautinen, mutta se toimii loogisesti.

Ei kai se 15t€ uudesta autosta ole paha. Kannattaa ruksia myös auto A/C, takasähkölasit, kyynärnoja ja handsfree avainkortti, niin se on heti parempi peli!


Kiitos asiallisesta vastauksesta, taitaa kuitenkin Rellu jäädä kauppaan.
 
Postissa tuli tarjouskirje Clion juhlamallista oikein esitteen kera, Renault 120 vuotta. Renaultillakin nykyään näemmä 4 vuoden / 100tkm takuu.
 
Autoilija92 sanoi:
Postissa tuli tarjouskirje Clion juhlamallista oikein esitteen kera, Renault 120 vuotta. Renaultillakin nykyään näemmä 4 vuoden / 100tkm takuu.

Ollut 4vuotta/100tkm jo vaikka kuinka kauan. 🙂
 
Eikös neljän vuoden takuu tullut Renaulttiin 2010, kolmoskoppasen Meganen myötä?
 
Tuli sitten hukattua työsuhdeopeli ja hankittua rouvalle kauppakassiksi Renault Clio Sport Tourer
Energy TCe 90 S&S Zen verkkokaupan melkein uusi-kamppiksesta. 119€/kk ja tuon hinnan saan helposti laskutettua firman ajoista mutta hiemanhan tuo hirvittää kun en metriäkään ajanut kyseisellä laitteella.
Toivottavasti siinä on edes ilmastointi  :) ja jos jotakin hyvää niin siihen on raaskittu laittaa maalikin pintaan (harmaa) eikä valkoinen niin kuin kyseisen kamppiksen muut autot tuppaa olemaan.
 
Minäkin ostin meille vähän extemporee tuollaisen Tce clion kun halvalla myivät. Nyt on 7kk/7tkm sillä ajettu ja on oiva auto siihen tarkoitukseen mihin se tulikin. Eli sillä liikutaan paikasta A paikkaan B. Ei maistu miltään, mutta ei tule pahakaan mieli. Ajettiin me sillä kerran Hki-vaasa-Hki ja hyvin selvittiin. Halpa ylläpitää ja modernin näköinen pikku koppihan tuo on. 😁

Edit:

Kitkarenkaat on talvella ehdottomat jos ei halua peltorit päässä ajella 😁
 
No niin, eihän se sitten niin pahalta kuulosta :) talvirenkaista en tiedä mutta semmoinen pelko on persiissä, että nastat on alla. Olisihan sekin kokemus. Viimeksi ollut -98/99 talvella.
Mahtuuko takakonttiin esim. lasten rattaat tarvittaessa ?
 
JakeS sanoi:
No niin, eihän se sitten niin pahalta kuulosta :) talvirenkaista en tiedä mutta semmoinen pelko on persiissä, että nastat on alla. Olisihan sekin kokemus. Viimeksi ollut -98/99 talvella.
Mahtuuko takakonttiin esim. lasten rattaat tarvittaessa ?

Ehkä farkkuun, hb:n ei. Ihan hyvä auto se Clio on. Ostettiin reilu kolme vuotta sitten uutena tuollainen 0.9Tce GT-Line vaimon ajoihin kun hyvään hintaan sai. Ihan mukava auto ajella. Näkyyhän se hinta ohjaamossa mutta ei juuri pahaa sanottavaa. Yllättävän mukavakin, ainakin ilman nastarenkaita :).

Ainota viat olleet irronnut bensatankinluukun kansi ja etupallonivelet. Molemmat menneet takuuseen. Kilometrejä reilu 35tkm.
 
JakeS sanoi:
No niin, eihän se sitten niin pahalta kuulosta :) talvirenkaista en tiedä mutta semmoinen pelko on persiissä, että nastat on alla. Olisihan sekin kokemus. Viimeksi ollut -98/99 talvella.
Mahtuuko takakonttiin esim. lasten rattaat tarvittaessa ?


Hyvä ostos se on, kunhan vaan pitää sen hintaluokan mielessä 🙂

Kontti on kyllä tuossa aika kompakti. Auto on niin kapea, että lastaus aukko on aika pieni. Hattuhyllyn irrottamalla sinne saa korkeussuunnassa ihan hyvin tilaa. Lastenrattaat voi olla kyllä hankala sinne sovittaa.
 
Kyllä meillä oli monesti kaksosten rattaat Clio HB:n kontissa, harmi kun ei ollut näköjään tullut kuvaa otettua.

Disclaimer: Ei siellä toki muuta ollutkaan  ;D

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0656/3475/products/CityMINI_double_-_CRIMSON.jpg
 
Mietin, että otanko hb:n vai farkun. Hb olisi ollut 99,- kuussa mutta kun tuo minun bemarinikin on surkea tiloiltaan niin päätin sijoittaa 20,- enemmän kuussa ja ottaa tilaversion :) Toinen mikä vaikutti asiaan oli väri. Valkoinen kun ei oikein uppoa. Astraalissa huumaava rengasmeteli joten mielenkiinnolla odottelen clion suoritusta. Moottori myös hirvittää. On kai tuossa nyt edes 4 sylinteriä ?
Vaimo odottaa tätä pienokaista ihan innoissaan... 1,5 viikkoa on toimitusaika.
 
3 sylinteriä tuossa koneessa. Kyllä se normaaliin ajoon on ihan hyvä moottori ja auto eikä se ilmeisesti mihinkään matka-ajoon ole tulossakaan.
 
Tyttöystävällä vajaa vuosi ollut Clio ja hyvin on toiminut, toisin kun sitä edeltävä Fabia. Kävin ennen ostoa koeajamassa nastat alla ja ropina oli aikamoinen, nyt kun kyydissä ollut, niin ei se nyt niin pahalta ole kuulostanut. Miinuksena ilmastoinnin teho helteillä ja nyt talvella lämpöä ei liikaa puske ja ikkunat ilmeisesti huurtuu helposti. Persgrilli on on/Off, tosin pelkääjän puolella ei oikein osaa sanoa onko päällä vai ei. Avainkortti ja vakkarin nappi ei ihan parhaassa paikassa. Lisäksi vielä tuulahdus menneisyydestä, kun valot pitää aina muistaa laittaa päälle.
 
JakeS sanoi:
Mahtuuko takakonttiin esim. lasten rattaat tarvittaessa ?
Farkustahan tässä oli puhe niin hyvin mahtuu. Mahtuu jopa reilunkokoiset lastenvaunutkin. Meidän rattaat menee pystyssä tai lappeellaan - riippuen mitä muuta on tarkoitus kuljettaa.
Välipohjan heitin heti uutena varastoon, sillä sai vankkureiden kuljettamiseen olennaiset lisäsentit. Takaluukkuhan on suhteellisen iso ja kulmikas sekä aukeaa alhaalta asti joten tilaa on helppo käyttää. Toki tavaratila on auton mitoista johtuen lyhyt verrattuna keskiluokan farkkuihin.
 
Cliolla huristeltu lumimyräkässä kotiin. Muutamia ensimmäisen 25 km mietteitä.
Ulkonäkö ihan jees reilun kympin katiskaksi. Avainkortti on suorastaan karsea ja katkaisinsijoittelussa oli toivomisen varaa. Perslämmitin löytyi kun auton pysäytti ja oven avasi niin penkin kyljestä. Vakionopeussäätimen ja rajoittimen katkaisin etupenkkien välissä käsijarrun vieressä. Muutenkin hieman niin sun näin räiskitty nappuloita ja manuaalisesti täytyy ajovalot kytkeä päälle.
Näiden kanssa on opittava elämään  :)
Penkit mukavan tuntuiset. Jos autolla pidemmälle ajaa niin onko tälläiselle liki satakiloiselle liian pehmeät ? Muuten kyllä ajoasennon sai ihan hyväksi . Vaihteensiirto mukavan jouhea. Pieni moottori pelotti etukäteen, mutta kyllä tuolla eteenpäin pääsee. Yllättävän jouheasti moottori vetää. Toki autokin on pieni eikä tuolla maailmaa lähdetä kiertämään.
Kitkoilla auto oli myös kohtuullisen hiljainen. Nastarenkaat olisivat voineet antaa autosta huomattavasti huonomman kuvan. 3-sylinterisen pörinää suorastaan hauska kuunnella (ainakin aluksi).

Lämmityslaite kovin vanhanaikainen. Perinteisesti ruuvataan nupeista mutta ilmastoinnin nappula onneksi löytyi. Etuikkunoissa on hissit mutta takana veivataan vanhaan malliin. Takatiloja saati sitten tavaratilaa en ole jaksanut edes vielä tutkia. Odotetellaan kun lumisateet menee ohi. 
Tällä saa sitten rouva ajella seuraavat 3 vuotta. Mä ajelen bemariilla. Minulla on yksi valkoinen vielä piilossa. Jos senkin ottaisi pennuille niin saisi tuota automäärää pihassa rajattua.