Air France näytti sen verran vahvaa asiakaspalvelua edellisen reissun kotimatkalla, ettei tarvitse enää palvelujaan käyttää.
Lento oli Miami - Pariisi - Helsinki, Air Francelta hankittu joskin niin että Pariisi - Helsinki Finnairin operoimana. Alunperin välilasku piti olla Amsterdamissa mutta kyseinen reitti ei sitten onnistunutkaan syystä X, en muista mikä se oli mutta Air France tämän ilmoitti.
No tuossa uudessa reitissä oli vaihtoaika Pariisissa kovin lyhyt, tunnin luokkaa. Tästä esitettiin epäilys lentoyhtiölle että mitenkähän tuohon ehtii, vakuuttivat että kyllä ehtii ja lähtevä kone sitten odottaa kyllä jos ei muuten. ;D
Miami - Pariisi laskeutui 20 min myöhässä jolloin ei ollut mitään mahdollisuutta ehtiä Finnairin kyytiin. Epäilen, että tehtävä olisi ollut mahdoton vaikka olisi ollut ajallaankin, niin pitkä ja vaiherikas matka oli porttien välillä. Myöhästymisen jälkeen seurasi kilometreittäin kävelyä ympäri lentokenttää, jokaisella tiskillä kohauteltiin vain olkia ja ohjattiin seuraavalle. Viimeisellä yritettiin ohjata takaisin sitä edelliselle, mutta alettiin sitten hoitaa asiaa kun jokseenkin väsyneenä ja kyllästyneenä kerrottiin että siellä(kin) on jo oltu ja sieltä ohjattiin tänne. Asiakaspalvelun taso noin nolla, kukaan ei millään tavalla pahoitellut tilannetta tai osoittanut ylipäänsäkään mitään mielenkiintoa asian hoitamiseen.
Päästiin onneksi seuraavalle Finnairin lennolle joka lähti muutaman tunnin päästä. Laukut toki saatiin vasta kolme päivää myöhemmin kotiin. Air France on sitä mieltä että myöhästyminen johtuu syistä joihin he eivät voineet vaikuttaa. Laitettiin nyt sitten ihan periaatteesta asia vielä AirHelpin hoidettavaksi, siellä oltiin ainakin alustavasti sitä mieltä että jotain korvauksia kuuluisi saada.
Onko tuosta AirHelpistä kokemuksia kellään? Ei tässä ainakaan mitään hävittävää ole, koska itse en jaksanut alkaa enempää Air Francen kanssa vääntämään ja tuo palvelukaan ei mitään maksa, jollei korvauksia tule.