autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Matkustamiseen käytettävät lentokoneet ja lentoyhtiöt  (Luettu 43136 kertaa)

Poissa Wekotin

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1446
Uusi yritys.

<a href="https://youtu.be/ZJ5CpK9UqDI" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/ZJ5CpK9UqDI</a>

Poissa CorAveRav

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2813
Kääntyvät wingletit, hieman hävittäjien taittuvien siipien tapaan.

Poissa Wekotin

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1446
Nousihan se sittenkin. 8)

Poissa Karvis

Kyllä pitää ihmetellä tuota Finskin hinnoittelua, taas kerran roi-hki-roi liput ostossa ja meno-paluu hilkkuja vaille 600€, sitten 2xmeno-paluuliput 300€...nyt vaan jää ne toiset puolikkaat lentämättä molemmista lippupareista ::) En edes muista milloin olen tuolle välille ostanut ihan normi meno-paluun.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa antsu

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3017
^Luulin, että tuosta olisi päästy eroon jo viime vuosituhannella, mutta ei näköjään.

Poissa dosetti

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4265
  • VW Polo 2020
Kyllä pitää ihmetellä tuota Finskin hinnoittelua, taas kerran roi-hki-roi liput ostossa ja meno-paluu hilkkuja vaille 600€, sitten 2xmeno-paluuliput 300€...nyt vaan jää ne toiset puolikkaat lentämättä molemmista lippupareista ::) En edes muista milloin olen tuolle välille ostanut ihan normi meno-paluun.

 :o

Poissa Karvis

^Luulin, että tuosta olisi päästy eroon jo viime vuosituhannella, mutta ei näköjään.

Pikemminkin päinvastoin, hullummaksi vaan menee vuosivuodelta. Jokunen vuosi takaperin päiväreissun heitti 400:lla eurolla, sitten hinnaksi alkoi muodostua 500€ ja nyt kolkutellaan jo kuutta sataa, ristikkäislipuilla hinta ~puolittuu ja jos aikataulut mätsää niin kolmasosaan.
Joku toki ajattelee että mitä väliä kun firman piikkiin lentelee, siksi tuo hinnoittelukin on tuollaista, mutta sen verran pitää olla työnantajaan päin kallellaan että katsoo vähän mitä samasta yhdestä ja samasta tuotteesta maksaa.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa lao

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1789
  • V60 T8
https://yle.fi/uutiset/3-11514399?origin=rss

”Bangkok, Kapkaupunki, New York – Virkamatkojen taloudellisuutta valvovan viraston johtaja matkusti viime vuonna 55 000 eurolla” Muutaman päivän Brasilian matka 8500€, matkustusluokasta ei epäselvyyttä. Kyllä se pitää busineksessa tietenkin lentää niin tietää, mistä kuluista vastaa 8) Kyllä valtiokin käyttää melkoisen summan lentolippuihin ja matkustusluokka on virkamiehillä ylemmillä tasoilla aina business?

Poissa audioman

Kansainväliset suhteet ovat Suomelle tärkeitä samalla tavalla kuin ne ovat tärkeitä suomalaisille yrityksille. Työmatkailu jetlageineen, edustamisineen ja julkisine esiintymisineen on erittäin kuormittavaa sekä matkustajalle että hänen perheelleen, eikä siinä ole minun mielestäni mitään kadehdittavaa. Minun mielestäni YLE:n aiheeseen liittyvä haastattelu oli lähinnä typerä.

Omina Nokian-vuosinani matkustamiseen meni isompia summia kuin telkkarissa eilen esitellyillä virkamiehillä huolimatta siitä, että matkat tehtiin aina säästöluokassa. En todellakaan nauttinut ainaisesta unenpuutteesta, väsymyksestä ja päänsärystä.

Nykyään esimieheni moittii minua siitä, että en matkusta tytäryhtiöissämme tarpeeksi. Ei todellakaan huvita lähteä yhdellekään ylimääräiselle reissulle, vaikka saan lentää business-luokassa ja asua hyvässä hotellissa.
MB C300d 4matic, Exiä MB C220d 4matic, MB C220CDI, Skoda Octavia RS, Skoda Octavia 2.0TDI

Poissa lao

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1789
  • V60 T8
^ihan hyvä kommentti. Pakko itsekkin tunnustaa, etten ole yhtään mannertenvälistä työmatkalentoa lentänyt turistissa, vaan aina menty bisneksessä, eikä se matkailu ole enää herkkua, kun melki 100 lentoa parhaina vuosina lentänyt kokonaisuutena. Jotenkin näen kuitenkin yksityisellä puolella tuon businesluokan käytön hyväksyttävämpänä, kun sitä ei maksa kansa verorahoista, vaan työnantaja/asiakas/projekti ja kaikki tietää asian.

Eli nuo minun reissut oli semmossia, että turistin jälkeen olisin pitänyt lepovuorokauden, josta asiakas olisi maksanut tuhansia -> lupa makuutuolille höltisi ihan kustannussyistä ja kiirekkin oli yleensä.

Poissa VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3900
^
Komppaan edellistä.
Vaikka olen se kotona oleva puoliso niin täytyy sanoa vettä puolison matkustamisen vähentyminen korona-aikana on todella positiivista.
En ole myöskään koskaan kuullut  kotona mainittavan että aussi tai Johannesburg reissu olisi mukava työn merkeissä.

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4413
^ihan hyvä kommentti. Pakko itsekkin tunnustaa, etten ole yhtään mannertenvälistä työmatkalentoa lentänyt turistissa, vaan aina menty bisneksessä, eikä se matkailu ole enää herkkua, kun melki 100 lentoa parhaina vuosina lentänyt kokonaisuutena. Jotenkin näen kuitenkin yksityisellä puolella tuon businesluokan käytön hyväksyttävämpänä, kun sitä ei maksa kansa verorahoista, vaan työnantaja/asiakas/projekti ja kaikki tietää asian.

Eli nuo minun reissut oli semmossia, että turistin jälkeen olisin pitänyt lepovuorokauden, josta asiakas olisi maksanut tuhansia -> lupa makuutuolille höltisi ihan kustannussyistä ja kiirekkin oli yleensä.
olispa kaikilla näin...
Japaniin menin aikoinaan turistissa, koska firman säännöt näin määrää.
yön yli lento ja eihän siinä nukkua voi.
perillä pukua päälle ja asiakastapaamiseen.
Saattoi mennä 2 vrk nukkumatta.. onneksi pääsi eroon tuosta

mutta edelleen meillä tehdään kaikki lennot turistissa, ellei sitten pisteillä upgreidaa, mutta niitähän ei tule, jos vain 1-2 krt vuodessa käy pidemmällä.
Volvo V60 T8 R-Design MY20

Poissa slarpa

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 118
Täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Harmittavasti oma työnantaja ei anna lentää busines-luokassa, jopa pitkät lennot pitää olla halvimmalla lipulla. Ei ole herkkua ei, parhaimmillaan kun käy jenkeissä joka viikko muutaman päivän reissut. Tämä korona tuonut hyvän tauon tuohon matkustamiseen, saa nähdä jatkuuko samanlaisena kun maailma joskus avautuu.
Skoda Superb iV Style -20

Ex: Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16, VW Passat 1.6TDi BMT sedan -12, VW Jetta 1.9TDi Luxline -08

Poissa K70

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 905

Poissa antsu

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3017
^Eihän siitä ole monta päivää kun puhuttiin Norwegianin konkurssista, kun Norja lopettaa sen pöngittämisen.