autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Matkustamiseen käytettävät lentokoneet ja lentoyhtiöt  (Luettu 41948 kertaa)

Paikalla Karvis

Onkos muuten tuohon 737max ongelmaan mitään uusia uutisia?

Ei lienee muuta kuin että lentokieltoa oli jatkettu jonnekin syyskuulle saakka, samalla selvinnyt että osassa 737 koneissa on siivissä jotain feelua johon miettivät ratkaisua.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa rka1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1477
Näin uutisen, että kahteen kuukauteen ei Boeing ole saanut yhtään uutta tilausta.
Yksi 787 dreamliner konetta kokoava insinööri antoi haastattelussa lausunnon, että itse ei lennä ko. koneella,
kun on nähnyt miten se kootaan. Olisko amerikkalaisten voiton maksimointi kyseessä. . .

Poissa Wekotin

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1281
Finski on näköjään saanut näihin pikkukoneisiinkin (A319) wifin. Toimii oikeastaan yllättävän hyvin.

A350:ssa takkuili koko ajan LAXin lennolla ja tuli tuosta vielä täysi hinta maksettua.
Näköjään viinatarjoiluakin pystytty vielä heikentämään. Yksi tarjoilu mannertenvälisellä. Omasta näkövinkkelistä Finnairilla ole enää oikein mitään minkä takia valita se. Jos reitti on suora ja hinta selkeästi halvempi niin siinä tapauksessa.

Poissa Zaphod

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1702
Jos reitti on suora ja hinta selkeästi halvempi niin siinä tapauksessa.

Tämä oli meidänkin valintaperuste. Finnair ei eroa juuri mitenkään halpalentoyhtiöistä tai eroaa siten, että esim. Norskilla on uudet koneet ja enemmän jalkatilaa.

Poissa Wekotin

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1281
... Finnair ei eroa juuri mitenkään halpalentoyhtiöistä tai eroaa siten, että esim. Norskilla on uudet koneet ja enemmän jalkatilaa.


Tämä näkyy listoilla tippumisena vuosi toisensa perään. Finnair on samoilla sijoilla halpalentoyhtiöiden kanssa. Hinta/laatu economyssä on huono.

https://www.rantapallo.fi/lennot/maailman-parhaat-lentoyhtiot/?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=sisalto_rantapallo_artikkeli&utm_content=etusivun-nostopaikka-42&_ga=2.139531955.1213964979.1561014271-1274578360.1561014271

Paikalla KekeISBack

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 567
A350:ssa takkuili koko ajan LAXin lennolla ja tuli tuosta vielä täysi hinta maksettua.
Näköjään viinatarjoiluakin pystytty vielä heikentämään. Yksi tarjoilu mannertenvälisellä. Omasta näkövinkkelistä Finnairilla ole enää oikein mitään minkä takia valita se. Jos reitti on suora ja hinta selkeästi halvempi niin siinä tapauksessa.

Miten tuo tarjoilupuoli tosiaan voikin olla Finskillä niin kämänen.

Eikait nyt sentään Suomen veroja joudu maksamaan elintarvikkeista ja alkoholista pitkillä lennoilla.



Poissa Taky

Miten tuo tarjoilupuoli tosiaan voikin olla Finskillä niin kämänen.

Mitä muilla sitten on erityistä mitä ei Finskillä?

Se mitä muilla tullut lennettyä, niin ihan samaa tavaraa turistille ainakin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Poissa Markku J

Mitä muilla sitten on erityistä mitä ei Finskillä?

Se mitä muilla tullut lennettyä, niin ihan samaa tavaraa turistille ainakin.

Muutamilla yhtiöillä on vielä economyssä ruoka ja juoma sisällytetty lipun hintaan. Ainakin Qatar ja Turkish Airlines tulevat tämän suhteen mieleeni. Minä olen kyllä valmis maksamaan niistä erikseenkin, jos palvelun ja tuotteen laatu olisi hyvä. Finnairin economyn ruoka on tosi surkea verrattuna vaikka noihin kahteen edellä mainittuun. Ja palveluasenne usein aika heikko.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Taky

Ja palveluasenne usein aika heikko.

Em yhtiöt ovat jääneet väliin toistaiseksi - ja ei itsellä Finskin palvelueron suhteen ole ollut mitään erityistä havaitoa muihin verrattuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Poissa TTO

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1252
Arabian niemimaa-Intia -välillä Qatar ja Emirates työntävät turistissakin eteen ruokalistaa, josta voi valita mitä haluaa syödä ja muutenkin tarjoilua on ihan mukavasti. Tuo väli kestää noin neljä tuntia.
Finnair lentää Dubaihin "Euroopan-lentona" (reilu 6 h), jolloin turistissa tarjotaan mustikkamehua normaalin yhden kerran sijasta peräti kaksi kertaa.
Helsingin päässä Finnairilla homma toimii ok. Euroopan päässä "tarjolla" on myös Stand arrivalia (bussikeikkaa) ja lounget ovat välillä aika vaatimattomia.
Ei siis mitään isoa glamour-tunnelmaa Finnairista irtoa ainakaan turistilipuilla yhdistettynä lounge-tarjontaan.

Paikalla KekeISBack

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 567
Mitä muilla sitten on erityistä mitä ei Finskillä?

Se mitä muilla tullut lennettyä, niin ihan samaa tavaraa turistille ainakin.

Sassilla ja Luftwaffella ainakin saa Euroopan sisäisilläkin lennoilla economyssä parit sämpylät / Paninit ja pikku vinkkupulloja / limpparia niin paljon kun kehtaa kohtuuden rajoissa pyytää tai kärryissä riittää tavaraa.

Finskillä se on tasan tarkkaan se yks kämänen sämpylä ja kuppi kahvia / vettä / mehua ja that's it.


Poissa Taky

Sassilla ja Luftwaffella ainakin saa Euroopan sisäisilläkin lennoilla economyssä parit sämpylät / Paninit ja pikku vinkkupulloja / limpparia niin paljon kun kehtaa kohtuuden rajoissa pyytää tai kärryissä riittää tavaraa.

OK, mää olen vaan matkustanut paikasta toiseen - lounaat tms. sitten maissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Paikalla KekeISBack

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 567
OK, mää olen vaan matkustanut paikasta toiseen - lounaat tms. sitten maissa.

Se on tällaiselle lentopelkoiselle ruuan ja alkoholin ystävälle tarkeä asia että naposteltavaa riittää.

Ei ehdi huolestumaan jokaisesta kolahduksesta ja sivuäänestä :-)


Poissa TTO

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1252
Sassilla ja Luftwaffella ainakin saa Euroopan sisäisilläkin lennoilla economyssä parit sämpylät / Paninit ja pikku vinkkupulloja / limpparia niin paljon kun kehtaa kohtuuden rajoissa pyytää tai kärryissä riittää tavaraa.

Finskillä se on tasan tarkkaan se yks kämänen sämpylä ja kuppi kahvia / vettä / mehua ja that's it.
Millä Euroopan lennoilla Finski tarjoaa vielä sämpylöitä? Ei ole viime aikoina turistissa tullut vastaan.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4312
  • Tulossa Bass olut
Muutamilla yhtiöillä on vielä economyssä ruoka ja juoma sisällytetty lipun hintaan. Ainakin Qatar ja Turkish Airlines tulevat tämän suhteen mieleeni. Minä olen kyllä valmis maksamaan niistä erikseenkin, jos palvelun ja tuotteen laatu olisi hyvä. Finnairin economyn ruoka on tosi surkea verrattuna vaikka noihin kahteen edellä mainittuun. Ja palveluasenne usein aika heikko.

Parhaimmat palvelut Economy-luokassa olen itse saanut Turkish Airlinesilla. Koneet hyvia, joissa jalkatilaa riittaa ja ateriat maukkaita ja riittavan isoja nalan siirtoon - aina on myos valinta kahden vaihtoehdon valillta.
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Markku J

Millä Euroopan lennoilla Finski tarjoaa vielä sämpylöitä? Ei ole viime aikoina turistissa tullut vastaan.

Ei millään. Pelkkä kahvi, vesi tai mehu on tarjolla.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa CorAveRav

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1814
No mutta, kyllä sämpylää tarjoilaan. Edellyttää toki hieman "visanvingutusta".

Poissa CorAveRav

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1814
Sassilla ja Luftwaffella ainakin saa Euroopan sisäisilläkin lennoilla economyssä parit sämpylät / Paninit ja pikku vinkkupulloja / limpparia niin paljon kun kehtaa kohtuuden rajoissa pyytää tai kärryissä riittää tavaraa.
Aina ei osu "luftwaffen eväät kohdilleen, on jäänyt joskus syömättä, kun saksalaisen duunarin eväät ei kelpaa.

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9988
Muutamilla yhtiöillä on vielä economyssä ruoka ja juoma sisällytetty lipun hintaan. Ainakin Qatar ja Turkish Airlines tulevat tämän suhteen mieleeni.

Turkish Airlines on upea poikkeus eurooppalaisten kansallisten lentoyhtiöiden seassa. Siellä saa vielä köyhä turistikin palvelua ja jopa ruokaakin. Sääli vain, että Ataturkin lentokenttä oli melko karmea paikka, joten se vähän rajoitti Turkish Airlinesin käyttöä. Mutta nyt Istanbulissa on uusi kenttä matkustajakäytössä ja se pitää käydä testaamassa.

Itse suosin Norskia Finskin edelle, koska konseptissa ei ole mitään eroa, mutta hinnassa usein on. Toki Finski yrittää olla "oikea" lentoyhtiö ja Norski on avoimesti osittain halpalentoyhtiö. Finskillä on laajemmat suorat yhteydet Vantaalta, mikä on kiistaton etu ja ohjaa valintaa usein Finskin suuntaan. Mutta se on selvää, että normituristiluokassa matkustaminen on Finskillä mennyt jyrkkää alamäkeä viimeisen viiden vuoden aikana.

Poissa CorAveRav

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1814
Prosessi alkoi jo aiemmin euroopan reittilennoilla.
Finnairin v. 1999 illan viimeisillä lennoilla Tukholmasta "hesaan" sai vettä, mehua tai 0,25dl limpsan, mutta ei kahvia jota siinä kohtaa olisi kaivannut, kun kentältä pitää vielä kotiinkin ajaa.
Samaan aikaan Itävallan lentoyhtiön halpistytär tyrkytti a-juotavaa useaan kertaan, kun asiakas ei halunnut juoda, kun oli se autoilu perillä edessä. Malevillakin sai tingattua toisen konjakin jälkiruoaksi (mennessä).
No, kaksi viimemainittua ei enää lennä...