autoilua & elämää

Äänestys

Miten yleensä pysäköit autosi?

Autotallissa
56 (7.8%)
Autokatoksessa
61 (8.4%)
Parkkihallissa
67 (9.3%)
Parkkipaikalla
82 (11.4%)
Kadun varressa
28 (3.9%)
Omalla pihalla
95 (13.2%)
Invapaikalla tai muulla paikalla mihin minulla ei ole pysäköintilupaa
2 (0.3%)
Mahdollisimman kauas muista autoista
93 (12.9%)
Kahteen ruutuun kerrallaan
4 (0.6%)
Vapaaseen parkkiruutuun sijainnista ja muista autoista riippumatta
28 (3.9%)
Ajan talliin/katokseen/parkkiruutuun etuperin, niin että joudun peruuttamaan pois
57 (7.9%)
Ajan talliin/katokseen/parkkiruutuun takaperin, niin että voi lähteä pois eteenpäin ajaen
72 (10%)
Peruutan taskuparkkiin
60 (8.3%)
Pysäköin aina niin, että minun ei tarvitse peruuttaa lainkaan
4 (0.6%)
En pysäköi, vaan joku muu, esim. auto, tekee sen puolestani
2 (0.3%)
Niin että Autostadium-tarrat ikkunassa näkyvät mahdollisimman hyvin ;)
5 (0.7%)
Jotenkin muuten
6 (0.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 205

Kirjoittaja Aihe: Pysäköinti  (Luettu 57171 kertaa)

Poissa Vempula

• Legenda
Vs: Pysäköinti
« Vastaus #40 : 18.11.2015 16:52 »
Kaupassa jos jättää auton tyhjän hallin perälle, on siihen ihan viereen tosiaan ajanut toinen auto - en ymmärrä!? Miksi??

Kerran minulle siunaantui tilaisuus kysyä tätä. Olin Järvenpään cittarin parkkihallissa ja jätin autoni ovista katsottuna takimmaiseen riviin. Yhteen riviin mahtuu muistaakseni noin 40 autoa. Rivissä oli pelkkiä tyhjiä ruutuja. Myös minusta katsottuna yksi rivi ovia lähempänä oli täysin tyhjä. Ympärilläni oli siis aivan julmetusti tyhjiä ruutuja.

Sain puhelun just kun tulin ruutuun ja jäin sitä autoon puhumaan. Olin ehtinyt avaamaan jo ovenkin. Ovi jäi auki, kun puhuin puhelua. Kesken puhelun kuulin siten takavasemmalta, kun joku soittaa torvea. Katsoin taakse ja kaveri pui minulle nyrkkiä siellä. Hän haluaa siihen vasemmalla puolellani olevaan ruutuun ja oveni siis estää sen.

Vedän oven kiinni, kaveri vetää auton tappituntumalle viereeni, itse peruutan pois ja siirryn seuraavaan ruutuun, astun autosta ulos ja kaveri huutaa mulle naama punaisena, että "Älä saatana blokkaa niitä ruutuja ovellasi!"

Kysyin sitten ihan rauhallisesti, että miksi ihmeessä sinun piti tulla siihen viereen soittamaan torvea, kun tässä ympärillä on ainakin 50 ruutua täysin vapaana. Kaveri huusi sitten ytimekkäästi, että "Vittu mulla on OIKEUS pysäköidä mihin tahansa näistä ruuduista!"

Tämän kommentin jälkeen kaveri lähti sitten kävelemään kohti ovia. Ja samalla hetkellä minä päätin, että taidankin jatkaa tästä matkaa Prismaan. Ihan varmuuden vuoksi...

Poissa Ale

• Klassikkoainesta
« Vastaus #41 : 18.11.2015 17:27 »
Kaupassa jos jättää auton tyhjän hallin perälle, on siihen ihan viereen tosiaan ajanut toinen auto - en ymmärrä!? Miksi??

Laumakäyttäytymistä. On tutkittu että ihmiset vastaa jopa väärin kysymykseen jonka vastauksen tietävät jos muu sakki tekee niin ensin. Vähän samasta kai tässäkin on kysymys. Se yksi auto siinä vetää puoleensa alitajuisesti.

Poissa Penguin

• Grand Legend
« Vastaus #42 : 18.11.2015 17:48 »
Perheparkkiruudut on tietysti perheellisille, oli perhe mukana tai ei. Nehän on kätevän leveitä ja harvemmin kukaan pysäköi viereen aivan tuntumaan. Toinen vaihtoehto estää viereenpysäköintiä on ajaa normaaliruutuihin poikittain. Yleensä tarvitaan neljä ruutua, joskus harvoin on niin isot ruudut, että kolme riittää. Peräkärryn kanssa menee helposti seitsemän ruutua ja asuntovaunun kanssa menee kahdeksaskin. Kolmas tapa on edellisten kirjoittajien mainitsemasta kahteen ruutuun pysäköinnistä jalostettu versio pysäköidä neljään ruutuun siten että auto sekä pituus että leveyssuunnassa kahden ruudun päällä. Näissä kahteen rinnakkaiseen ruutuun pysäköinneissä on vaan riskinä, että joku mopoauto tunkee vielä siihen ruutuun viereen ja se on sitten muuten liki.

Poissa laars

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #43 : 18.11.2015 18:49 »
Tätä foorumia onkin tullut jo lueskeltua kohtuu pitkään, mutta nyt oli niin mehukas aihe, että täytyi oikein rekisteröityä, että pääsee liittymään keskusteluun  ;D

Parkkeeraus on oikeastaan yksi hyvin harvoista asioista, joka tuppaa menemään välillä tunteisiin. Mitä tässä nyt äkkiä mielessäni ynnäilin, niin ainakin 5 eri autosta olen käynyt lommoja suoristuttamassa kyljestä. Ihan uskomatonta mikä tuuri voi olla viimeisenkin kanssa, parkkeeraan aina syrjään ja reunapaikalle, mutta kerran kun sellaista ei yksinkertaisesti löydy ja jätän normiruutuun, niin eiköhän ole lommo kyljessä.

Nyt olen melkein jo sen kannalla, että ajan sitten huomattavasti vaikka kauemmas, jossei muuten nurkkaruutua löydy, mihin pääsee reunaan. Tähän liittyy myös mielenkiintoinen asia sen lisäksi, että jokuhan siinä vieressä aina palatessa on, mutta sen lisäksi vielä viivan päällä tai jopa osittain minun ruudussa. Eli sitä minun autoa on tosiaankin käytetty siinä "mittana" että mihin se oma auto parkkeerataan. Eli tappituntumalle, vaikka olisin niin reunassa kuin mahdollista. Ei vaan pysty ymmärtämään.

Kerran olen kanssa tehnyt niin, että jätin auton tuttuun tapaan sivuun ja oikeasti kauas ovesta ulkoparkkiksella, vieressä ja huomattavasti lähempänä paikkoja vaikka muille jakaa. Kerkeän kävellä vähän matkaa ja eiköhän joku siihen kylkeen kiinni jo kurvaa. Käännyin sitten ympäri ja menin siirtämään auton pari paikkaa sivuun. Siinä vähän tyhmistyneen näköisenä mamma katseli vierestä  ;D En viitsinyt sen kummemmin siitä mainita.

Poissa tuRboman

« Vastaus #44 : 18.11.2015 19:13 »
Meillä on tästä ollut vaimon kanssa vitsiä jo varmaan parikymmentä vuotta. Kun on ollut tapana jättää sinne takanurkan tietämille autoista riippumatta, ihan ensimmäisen ritsan myötä aloitettuna. Aina kun joku on sitten kaupasta palattuamme pistänyt siihen viereen, niin todetaan vain, että jaahas joku tuli onneksi kaveriksi niin ei tarvitse yksinään olla.

Toinen toteama on, jos edellä ajaa joku aivan käsittämättömän hitaasti tyyliin 60kmh satasen alueella, niin tyynesti todetaan siinä takana "varohan nyt ettet vain kaadu"..
"Well, take me back down where cool water flows, yeah.
Let me remember things I love.."
CCR - Green River

Poissa Trollsten

• Legenda
« Vastaus #45 : 18.11.2015 19:15 »
Joillakin se pysäköinnin ja auton paikan hahmottaminen perustuu vain ja ainoastaan viereiseen autoon. Jos marketin parkkipaikalla on yksi auto ja se on sinun niin on mahdollista, että siihen kylkeen ilmestyy joku pieni riisikippo tai ranskanpatonki kiinni vaikka se sinun autosi olisi takimmaisessa rivissä.

Poissa Karvis

« Vastaus #46 : 18.11.2015 19:54 »
Perheparkkiruudut on tietysti perheellisille, oli perhe mukana tai ei. Nehän on kätevän leveitä ja harvemmin kukaan pysäköi viereen aivan tuntumaan. Toinen vaihtoehto estää viereenpysäköintiä on ajaa normaaliruutuihin poikittain. Yleensä tarvitaan neljä ruutua, joskus harvoin on niin isot ruudut, että kolme riittää. Peräkärryn kanssa menee helposti seitsemän ruutua ja asuntovaunun kanssa menee kahdeksaskin. Kolmas tapa on edellisten kirjoittajien mainitsemasta kahteen ruutuun pysäköinnistä jalostettu versio pysäköidä neljään ruutuun siten että auto sekä pituus että leveyssuunnassa kahden ruudun päällä. Näissä kahteen rinnakkaiseen ruutuun pysäköinneissä on vaan riskinä, että joku mopoauto tunkee vielä siihen ruutuun viereen ja se on sitten muuten liki.

Vähän niinku tälleen...

Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Manteli

• Vieras
« Vastaus #47 : 18.11.2015 20:31 »
Ajatellut että pitäisi olla aina mukana niitä oransseja tötsiä ja laittaa viereiseen ruutuun  ;D

Mulle on sama ajanko etuperin vai takaperin parkkiin, kyllä siitä pois pääsee ihan turvallisesti kuitenkin. Touareg oli pullistusten takia 16cm leveämpi kuin Cayenne ettei tämä nyt niin pullukka oikeasti ole. Silti saa välillä ihan tosissaan suorittaa akrobaattisia liikkeitä että pääsee autoon jos joku on sinne kauimpaan nurkkaan halunnut ängetä taas kerran viereen  >:(

Poissa tuRboman

« Vastaus #48 : 18.11.2015 20:50 »
Ihan asian vierestä..

Manteli: Laitahan tuonne autotalli osioon juttua sun Cayennestä. Siinä on yksi harvoista autoista, joka aina vaan kiinnostaa ja sytyttää vaikka ei oikeastaan ole realistisia mahdollisuuksia sellaista hankkia. Äärimmäisen kiinnostava auto. Täällä foorumilla vasta JakeS on sellaisen kuskiksi tunnustautunut, mutta aika vähän juttua on niistä.
"Well, take me back down where cool water flows, yeah.
Let me remember things I love.."
CCR - Green River

Poissa dosetti

• Klassikkoainesta
  • VW Jetta BKD
« Vastaus #49 : 18.11.2015 20:57 »
Kiitos Vempulalle hienon kokemuksen jakamisesta, nyt minäkin sain vastauksen  ;D

Sairashan tuollaisen ihmisen pitää olla, tai ainakin jonkin asteinen persoonallisuushäiriö, joka tuolla tavalla toimii. Seuraava ihmetys, miten tuollaisella saa olla ajokortti.. Vaikka eihän sitä autoa kortilla ajetakaan, mutta oletettavasti kuitenkin on. Road rageen kuuluu Vempulan kokemus ihan selvästi.

Poissa tomppa

« Vastaus #50 : 18.11.2015 21:10 »
Vähän niinku tälleen...

Tai tälleen neljä paikkaa yhdellä autolla. Vartin päästä kuvan ottamisesta, auto oli toisen rautakaupan pihassa invapaikalla. Loistomainosta firmalle.
Autostadium ry:n sihteeri

ML

Poissa vakio

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #51 : 18.11.2015 21:13 »
No ei tule kolhuja kylkiin ja pysyy firman ajopeli moitteettomassa kunnossa.
Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Business Luxury A/T 5P -15
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09
KTM 250 EXC TPI -18, Kawasaki KX 250 -90

Poissa Karvis

« Vastaus #52 : 18.11.2015 22:47 »
Tämmöinenkin ökypysäköinti tuli kesällä bongattua samasta paikasta kuin tuo edellinen karvavaanari, kuvassa molemmat vetoautot on suoraan ajoväylällä...

Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Manteli

• Vieras
« Vastaus #53 : 18.11.2015 23:20 »
tuRboman, ok, katselen vähän millainen autotalli osio on, koitan naputella sinne jotain juttua.

sorry ot:n jatkaminen  :-X

Manteli

• Vieras
« Vastaus #54 : 20.11.2015 18:11 »
Ei niin paha tällä kertaa mutta tänäänkin aamupäivällä, pysäköin reunapaikalle alueelle johon muut eivät olleet halunneet pysäköidä. Kun tulin kaupasta oli possun kainaloon joku halunnut taas punkea.

Poissa Vempula

• Legenda
« Vastaus #55 : 20.11.2015 18:13 »
Kun tulin kaupasta oli possun kainaloon joku halunnut taas punkea.

Mut hei! On sentään just ja just osunut omaan ruutuun :D

Manteli

• Vieras
« Vastaus #56 : 20.11.2015 18:16 »

Sentään jotain positiivista  :D

Poissa juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #57 : 20.11.2015 18:22 »
Ei niin paha tällä kertaa mutta tänäänkin aamupäivällä, pysäköin reunapaikalle alueelle johon muut eivät olleet halunneet pysäköidä. Kun tulin kaupasta oli possun kainaloon joku halunnut taas punkea.

Tyylikäs teko Manteli ja Autostadiumin hengen mukainen että olet peittänyt vierustoverin kilven  :)

Poissa -P-

• Grand Legend
« Vastaus #58 : 20.11.2015 20:45 »

No onhan tuossa nyt sentään melkein metri väliä vielä. Kai tuosta välistä mahtuu menemään molempiin autoihin ihan helposti. Vai eikö tuohon ruutuun olisi saanut pysäköidä vai mikäs tässä oli ongelma?

Sori vaan mutta en ihan ymmärrä sitä että pitää panikoida sen takia että joku sattuu pysäköimään viereiseen ruutuun. Parkkipaikoilla on X määrä ruutuja ja mihin tahansa ruuduista on kenellä tahansa oikeus pysäköidä invapaikkoja tietenkin lukuunottamatta. Aika stressaavaa luulis olevan jos tuota pitää koko ajan pelätä.

Poissa Jysky

« Vastaus #59 : 20.11.2015 21:00 »
⬆No oishan tuossa molempien helpompi lastata autonsa jos pikkukärry olis edes keskellä omaa ruutuansa. Kylkilommojen riski paljon pienempi. En ainakaan mitään etua nää tollasessa "tiivistämisessä".
Ateca TDI 4drive