https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Fordista

BarrelNut sanoi:
Näiden lisäksi sekä Mustangiin että F-150 pickupiin on tulossa hybridivoimalinjat, eli malliston sähköistys on kovaa vauhtia menossa.

Ainakin Mustangin osalta kombinaatio kuulostaa pahalta, identiteetti katoaa. Päivän hesarissa testattiin V8 Mustang. Kaikki ok kunnes testin lopussa toimittaja meni sanomaan 2.3 turbo versiota viisaammaksi.
Itse en näe mitään muuta syytä ostaa Mustangia kuin V8, semmoisen itse asiassa haluaisinkin. Olen kai fossiili.
Hybridi tai sähkö Mustang...OMG :'(
 
Fordin dealeri-infosta on vuotanut kuva tuosta vielä nimeämättömästä Baby-Bronco crossoverista. Tämä siis on seuraavan sukupolven Escapen/Kugan kokoluokkaa, ja perustuu sen kanssa samaan platformiin mutta on rouheammin muotoiltu.

Tuon keskimmäisen kuvan taustalla näkyvän varjon oletetaan olevan tulevan Ford Broncon muotoinen.

2020-ford-bronco-1.jpg


 
Fordin uusi 8-vaihteinen automaatti. Ymmärsin netin perusteella, että gm:n peruja ole 9-vaihteinen laatikko josta vähennetty yksi vaihde. Onkohan tätä vain yhtä versiota alkaen fiestasta aina vaikkapa 240 hv bitd dieseliin ?
Vanhasta power shiftistä (joka toimii edelleen hyvin ja kestävä kuin mikä) oli ainakin alunperin kahta versiota kuten dsg-vaihteistostakin kuiva ja märkä versio joista ensimmäinen aivan onneton.
 
JakeS sanoi:
Fordin uusi 8-vaihteinen automaatti. Ymmärsin netin perusteella, että gm:n peruja ole 9-vaihteinen laatikko josta vähennetty yksi vaihde. Onkohan tätä vain yhtä versiota alkaen fiestasta aina vaikkapa 240 hv bitd dieseliin ?
Vanhasta power shiftistä (joka toimii edelleen hyvin ja kestävä kuin mikä) oli ainakin alunperin kahta versiota kuten dsg-vaihteistostakin kuiva ja märkä versio joista ensimmäinen aivan onneton.
Kyllä niistä on eri versioita sen mukaan kuinka paljon moottorissa on vääntöä. En nyt tarkkaan osaa sanoa kaikkia versioita, mutta esim. uudessa Focuksessa jako taitaa olla luokkaa bensoissa kesympi ja dieseleissä rajumpi laatikko. Taisi silti vielä olla 1.5 dieselissä omansa ja 2.0 dieselissä eri.

Uudessa Fiestassa ja mm.Ecosportissakin on edelleen kuusivaihteinen automaatti.
 
Tuossa ylläolevassa artikkelissahan siihen vastataan seuraavasti:

"According to a recent article published by Automotive News, Ford didn’t see enough extra efficiency from the new transmission’s ninth gear to justify the extra cost and weight."
 
Onko tämä 6-vaihteinen kaksoiskytkinlaatikko GM:n valmistama ? Jos näin on, niin kerrankin amerikkalaiset saaneet jotakin toimivaa tehtyä.
 
JakeS sanoi:
Onko tämä 6-vaihteinen kaksoiskytkinlaatikko GM:n valmistama ? Jos näin on, niin kerrankin amerikkalaiset saaneet jotakin toimivaa tehtyä.
Eikö se ole Getragin tekosia.

GM:llä ei taida omissa tuotteissaan kaksoiskytkinlaatikoita olla?
 
Penguin sanoi:
Fordissa GM:n peruja oleva vaihteisto? Onkohan mulla mennyt jotain ohi.

Ford ja GM ovat tehneet yhteistyötä muutaman automaattivaihteiston osalta jo aikaisemminkin mutta tässä viimevuosina yhteistyökuvio oli sellainen että Ford kehitti uuden 10-vaihteisen pitkittäismoottorisiin ja GM uuden 9-vaihteisen poikittaismoottorisiin jotka ovat sitten myös toisen osapuolen kaytettävissä.

http://www.autonews.com/article/20180423/OEM01/180429934/ford-gm-9-speed-transmission

Ford Motor Co. agreed to develop a 10-speed gearbox for rear-wheel-drive vehicles such as the F-150 and Mustang and let General Motors use it, too. And GM, in turn, would share with Ford a nine-speed designed to make its front-wheel-drive crossovers and cars smoother and more efficient.

Fordilta on siis tullut/tulossa kolme 8-vaihteista poikittaismoottorisiin tarkoitettua vaihteistoa, joista yksi perustuu GM:n 9-vaihteiseen josta on tiputettu yksi vaihde pois. Toinen on tuon edellisen 6-vaihteisen yhteistyövaihteiston edelleenkehitelmä ja kolmas on täysin uusi pikkuautoihin tarkoitettu vaihteisto.

But Ford didn't get quite the result it anticipated from the arrangement, signed five years ago this month. It has elected not to use GM's nine-speed transmission out of the box, opting instead for a series of new eight-speed transmissions on vehicles such as the Ford Edge, Ford Transit Connect and Lincoln Nautilus.

The first of those is based off the nine-speed, dropping one of the gears. The second eight-speed, for higher-performance vehicles such as the upcoming Edge ST and V-6 version of the Nautilus, adapts a six-speed that was co-developed with GM as part of a 2002 tie-up. A third eight-speed is expected for smaller, lower-torque vehicles.

GM's nine-speed didn't provide enough of a fuel economy improvement to justify the added cost and weight of an extra gear, Ford said.
 
Uudessa ässässä on adaptiivinen vakkari. Ensimmäistä kertaa minun kotteroissani. Itseasiassa loistokampe. Aikaisemmin en ole juuri vakkaria käyttänyt mutta nyt tulee käytettyä huomattavasti enemmän.  Nopeudenmuutokset viiksestä -+5 kmh joka on aika iso hyppäys. Poiskytkemällä adaptiivisuus on normaali -+1 kmh.
Toimi lauantain räntäsateessakin hyvin. Tunnistin ilmeisesti tuulilasissa niinei lumisateet haittaa.
 
JakeS sanoi:
Uudessa ässässä on adaptiivinen vakkari. Ensimmäistä kertaa minun kotteroissani. Itseasiassa loistokampe. Aikaisemmin en ole juuri vakkaria käyttänyt mutta nyt tulee käytettyä huomattavasti enemmän.  Nopeudenmuutokset viiksestä -+5 kmh joka on aika iso hyppäys. Poiskytkemällä adaptiivisuus on normaali -+1 kmh.
Toimi lauantain räntäsateessakin hyvin. Tunnistin ilmeisesti tuulilasissa niinei lumisateet haittaa.

Äskettäin oli vuokralla kesällä rekisteröity Mondeo, jossa lyhyellä painalluksella muutos oli 1 km/h aktiivisenakin. Itse aktiivisuus tuossa oli hieman dramaattinen reagoidessaan muuttuneisiin tilanteisiin.
 
Ei ole muista kokemusta mutta minusta tuo toimii vallan hyvin etäisyyden säätöä myöten.
Normaalivakkaria tuli käytettyä ehkä kerran vuodessa ja tätä päivittäin.
 
Tänään tuli tutkittavaksi Mondeo 2,0 187hv eCVT Vintage Hiv Wagin. (Kauhee nimilitania)

Mielenvikaiset fiilikset jäi, edellinen 187tkm koeajo suoritettu Mondeolla 2002-2005 välisenä aikana ja auto oli aivan huippu, varsinkin ohjaus...toki tilat jne myös.
2018 olen istunut 70km uuden mondeon kyydissä taksimatkan...eihän se silloinkaan vakuuttanut muistaakseni.

Tässä uudessa massiivisuus on kasvanut, sen huomaa heti. Ratti on ohutkehäinen ja isompi kuin vanhassa oli ja ohjaus täysin tunnoton, vähän jäi fiilis kuin patongilla heiluttelis porttikonkiin...ei tuntunu ollenkaan.

Vasemman jalan lepuutustuki on jotenkin outo sijoitukseltaan ja kooltaan, se on liikaa oikealla polkimiin päin ja sinne ei mahdu siro 44 lapikas ilman että varpaat oli jossain ”katossa” kiinni, jalkakin jää epämukavasti ”kellumaan” koko matkalta vähän kuin veltto nakki...ei hyvä.

Stereot, nämä pitäisi MarkkuJ:n päästä kuulemaan....toki suurinosa musiikista peittyi farmarin takarenkaiden ja kaikukopin metakkaan mutta kun volumea väänsi 20-22 tasoon alkoi basso jumputtaa, jumputti niin että kierrätyspahvista puristetut ovipahveihin kiinnitetyt bassot rämisti kaikkea mikä oli lähellä...lähinnä muodollisesti kiinnitettyä ovipahvia. Muutenkin radiokanavat kuului edes kohtuullisen tarkasti pasilan radiomaston vieressä, kaikkialla muualla ritisi ja suhisi...mutta ääntä, voi olla säröäkin lähti:




Vaihteisto toimi moitteeta ja todella nätisti. Vanhanaikainen kepakko vaan hieman oli latistava, tuli mieleen heti volvo xc90 jäykkä keppi...joskus se on kyllä ohan ok. Nyt ei.

Ajaminen oli aika kulmikasta ja jotenkin todella pehmeän oloista, ohjauksen tunto on todella huono ja lisäksi kaistavahti rämistää rattia tielle pudonneista tupakkiaskeista ja sukista.

Takakonttia tässä farkussa ei paljon ollut, aika näyte siitä miten farkku pakataan jo tehtaalla täyteen....hyrbidi akkuja.

Penkit oli ihan ok.

187hv ja sähköavustus ei vastannut odotuksia numeroiden valossa, muuten kyllä ihan riittävä...turhaa mainostavat hevosia, kannattaisi keskittyä muihin parametreihin.

Hinta jäi kysymättä eikä sillä ole väliäkään....e60 bemarissa muuten bassot 2*5,5” on sijoitettu auton lattiaan kiinnitettynä runkoon....BUMBUM, päätän raportin.

Ei jatkoon...hybridin idea jäi tässä kyllä epäselväksi, ei kulje sähköllä 3ea metriä...
 
JiiJii71 sanoi:
Plugari pakureita.

Juu, vaan saatavuus - how knows - joten diesel Vitoihin meni tämä kierros.

Selviteltiin alkuvuodesta kun 3x Transportteria meni vaihtoon josko noita olisi saatavissa - olisi sopinut meidän duuniajoihin kuin nyrkki päähän, about 50km/työhuki.
 
tuollainenhan on näppärä pienyrittäjälle tms. Tuon varjolla saa huoletta tilata firman seinään type-2:n ja latailla siinä pakun sivussa sitten omankin menopelin. Eikä tarttee ilmoitella verottajalle 20€ latausedusta. ;D



•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Hatun noston arvoista btw Fordin plugarimallien lanseeraminen ”tulevat mallit” nettisivuilla.

Toyota myyjät suu vaahdossa sauhuavat itselataavista vaikka varsin hyvin tietävät että esim Rav4:sta on tulossa plugari. Asiasta jotain kysyttäessä kielletään mitään ladattavaa olevan tulossakaan ja otetaan perinteinen vetyauto Mirai esille sekoittamaan vielä pakkaa. Tuon jälkeeen normikuluttaja on sen verran pyörryksissä, että tilaa sen itselataavan.