Tänään tuli tutkittavaksi Mondeo 2,0 187hv eCVT Vintage Hiv Wagin. (Kauhee nimilitania)
Mielenvikaiset fiilikset jäi, edellinen 187tkm koeajo suoritettu Mondeolla 2002-2005 välisenä aikana ja auto oli aivan huippu, varsinkin ohjaus...toki tilat jne myös.
2018 olen istunut 70km uuden mondeon kyydissä taksimatkan...eihän se silloinkaan vakuuttanut muistaakseni.
Tässä uudessa massiivisuus on kasvanut, sen huomaa heti. Ratti on ohutkehäinen ja isompi kuin vanhassa oli ja ohjaus täysin tunnoton, vähän jäi fiilis kuin patongilla heiluttelis porttikonkiin...ei tuntunu ollenkaan.
Vasemman jalan lepuutustuki on jotenkin outo sijoitukseltaan ja kooltaan, se on liikaa oikealla polkimiin päin ja sinne ei mahdu siro 44 lapikas ilman että varpaat oli jossain ”katossa” kiinni, jalkakin jää epämukavasti ”kellumaan” koko matkalta vähän kuin veltto nakki...ei hyvä.
Stereot, nämä pitäisi MarkkuJ:n päästä kuulemaan....toki suurinosa musiikista peittyi farmarin takarenkaiden ja kaikukopin metakkaan mutta kun volumea väänsi 20-22 tasoon alkoi basso jumputtaa, jumputti niin että kierrätyspahvista puristetut ovipahveihin kiinnitetyt bassot rämisti kaikkea mikä oli lähellä...lähinnä muodollisesti kiinnitettyä ovipahvia. Muutenkin radiokanavat kuului edes kohtuullisen tarkasti pasilan radiomaston vieressä, kaikkialla muualla ritisi ja suhisi...mutta ääntä, voi olla säröäkin lähti:
Vaihteisto toimi moitteeta ja todella nätisti. Vanhanaikainen kepakko vaan hieman oli latistava, tuli mieleen heti volvo xc90 jäykkä keppi...joskus se on kyllä ohan ok. Nyt ei.
Ajaminen oli aika kulmikasta ja jotenkin todella pehmeän oloista, ohjauksen tunto on todella huono ja lisäksi kaistavahti rämistää rattia tielle pudonneista tupakkiaskeista ja sukista.
Takakonttia tässä farkussa ei paljon ollut, aika näyte siitä miten farkku pakataan jo tehtaalla täyteen....hyrbidi akkuja.
Penkit oli ihan ok.
187hv ja sähköavustus ei vastannut odotuksia numeroiden valossa, muuten kyllä ihan riittävä...turhaa mainostavat hevosia, kannattaisi keskittyä muihin parametreihin.
Hinta jäi kysymättä eikä sillä ole väliäkään....e60 bemarissa muuten bassot 2*5,5” on sijoitettu auton lattiaan kiinnitettynä runkoon....BUMBUM, päätän raportin.
Ei jatkoon...hybridin idea jäi tässä kyllä epäselväksi, ei kulje sähköllä 3ea metriä...