autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä Fordista  (Luettu 38415 kertaa)

Poissa nihu

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 433
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #140 : 14.05.2018 20:17 »
hyvin onnistu päivitys Fordin sivujen ohjeiden muksisesti

Poissa Dezent

Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #141 : 21.05.2018 10:07 »
hyvin onnistu päivitys Fordin sivujen ohjeiden muksisesti
Sama. Ite pitää käsin tehdä että asiat menee oikein. Ei automatiikkaan voi luottaa. Vielä en kyllä mitään eroa huomaa käytössä.
Entiset: Samara -96, Focus -00, Rapid -14
Nykyinen: Focus -17

Poissa nihu

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 433
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #142 : 22.05.2018 14:10 »
ainakin pysäköinti tutkiin tuli pieni muutos, harmillisesti ei korjannut auto android waze ongelmaa eli mulla jumahtaa reititys kun syöttää osoitteen

Poissa volovoilija

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #143 : 23.05.2018 17:55 »
Piti taas todeta, että mac -miehiä sorretaan. Fiesta antoi sitkeästi virheilmoitusta tiedostovirheestä Sync -päivityksessä. Ei auttanut kuin tehdä sekä tikun formatointi että tiedostojen lataus winukka -koneella ja kas, päivitys onnistuu.
Volvo V90 D4 AWD R-Design 2017
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium 2018


Poissa nihu

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 433
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #145 : 08.06.2018 10:09 »
Focus ei sitten paljoa varoittele tulevistä huolloista etukäteen  :(. Poitsu kun ajeleen niin eipä noita kilometrejä tuu stekattua.
Soitteli tossa, että varoittelee jostain öljymäärästä, mutta ilmoitus olikin 20tkm ensi huollosta. No ennen kuin saan vietyä huoltoon, niin varmaan 22tkm tulee mittariin.

Mitenhän takuu suhtautuu ylikilometreihin?

Poissa Karvis

Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #146 : 04.09.2018 10:25 »
https://www.is.fi/autot/art-2000005813809.html

Lainaus
Ford kärsi 73 miljoonan dollarin (noin 63 miljoonaa euroa) tappiot huhtikuun ja kesäkuun välisenä aikana. Etenkin dieselmallien myynti laski. Myös heikko tarjonta vaikutti menestykseen.

Ford kärsii myös Brexitin aiheuttamasta epävarmuudesta. Brexitin uskotaan johtavan korkeampiin tullimaksuihin, kun autot ja niiden osat ylittävät Britannian ja Euroopan rajan, Times kertoi.

Morgan Stanleyn analyytikoiden mukaan Ford aikoo hyllyttää 12 prosenttia 202 000 työntekijästään. Vähennykset koskevat pääosin Fordin Euroopan-toimintoja. Fordilla on noin 12 000 työntekijää Britanniassa. Ford lopettaa Mondeon, Galaxyn ja S-Maxin tuotannon ja keskittyy paremmin tuottaviin crossover- ja SUV-malleihin, Times kirjoitti. Lehti siteerasi suunnitelmista perillä olevia, nimeltä mainitsemattomia henkilöitä.


Galaxyn hyllytyksen vielä ymmärtäisi, on varmasti melkoinen marginaalimalli, mutta että Mondeokin kuopattaisiin kuulostaa jo aprillipilalta.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Rice

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 579
Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Style -17

Seat Leon 1.0TSI Ecomotive Style -16

Poissa Benkku

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 99
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #148 : 05.09.2018 12:07 »
USA Ford ilmoitti jo alkukeväästä lopettavansa Fiestan, Fusionin ja Tauruksen siis USA:ssa. Jenkeissä henkilöautoihin jää vain Mustang ja 5 -ovinen Focus. Saman konsernin Lincoln -mallistoon ei kajota. Euroopassa Fordin ja samoin Jaguar/Land Roverin vaikeudet johtuvat parhaimman myyntimaan eli Englannin taloustaantumasta, joka on taas seurausta brexitistä. Brexit muistuttaa jo huonoa poiittista farssia. Toinen syy on, joka ei koske vain näitä kahta ehkä JLR:ää enemmän on tuo Euroopan diesel -vastaisuus. Kolmas syy on, että varsinkaan tila-autot eivät enää myy Euroopassa, samoin Mondeo -kokoluokan sedan/farmari -myynti on ollut jo pitemmän ajan laskussa. Toyotahan teki ikääntyvän Avensiksen kanssa, että uutta ei kehitetty vaan tilalle tuotiin USA:n Camry sovitettuna Eurooppaan.  Ford ei valmista UK:ssa yhtään autoa, sillä on kyllä kolme tehdasta UK:ssa Dagenhamissa (diesel-moottorit), Bridgend (bensakoneet) ja Halewood (vaihteisto) lisäksi on Duntonissa tuotekehitys -yksikkö.

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 548
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #149 : 07.09.2018 22:22 »
USA Ford ilmoitti jo alkukeväästä lopettavansa Fiestan, Fusionin ja Tauruksen siis USA:ssa. Jenkeissä henkilöautoihin jää vain Mustang ja 5 -ovinen Focus. Saman konsernin Lincoln -mallistoon ei kajota. Euroopassa Fordin ja samoin Jaguar/Land Roverin vaikeudet johtuvat parhaimman myyntimaan eli Englannin taloustaantumasta, joka on taas seurausta brexitistä. Brexit muistuttaa jo huonoa poiittista farssia. Toinen syy on, joka ei koske vain näitä kahta ehkä JLR:ää enemmän on tuo Euroopan diesel -vastaisuus. Kolmas syy on, että varsinkaan tila-autot eivät enää myy Euroopassa, samoin Mondeo -kokoluokan sedan/farmari -myynti on ollut jo pitemmän ajan laskussa. Toyotahan teki ikääntyvän Avensiksen kanssa, että uutta ei kehitetty vaan tilalle tuotiin USA:n Camry sovitettuna Eurooppaan.  Ford ei valmista UK:ssa yhtään autoa, sillä on kyllä kolme tehdasta UK:ssa Dagenhamissa (diesel-moottorit), Bridgend (bensakoneet) ja Halewood (vaihteisto) lisäksi on Duntonissa tuotekehitys -yksikkö.


Globaalistihan trendi on jo pitkään ollut kohti CUV/SUV malleja, Euroopassa on tultu vuosikymmen perässä jenkkejä tässä asiassa mutta trendit ovat täälläkin selvät. Perinteisten henkilöautomallien markkinakakku pienenee ja siitä on kullekin valmistajalle tarjolla entistä pienempi siivu, tila-autojen osalta on sanottava se että nuo Fordin mallit (niikuin kyllä pääasiassa muutkin eurooppalaiset tila-autot) ovat melko surkeita esityksiä. Uusi Focus ei muuten ole enää tulossa myyntiin USA:ssa koska se oli tarkoitus valmistaa Kiinassa USA:n markkinoille, eikä sitä tullien takia kannata enää tuoda. Eli Mustang on ihan lähitulevaisuudessa ainoa USA:ssa myynnissä oleva Ford joka voitaneen laskea henkilöautoksi.

Mutta uskon kyllä tuohon väitteeseen että kaikki nuo Fordin euromallit eivät tule saamaan suoraa korvaajaa, vaan että ne korvataan CUV/SUV-malleilla.

Tulossahan on mm. seuraavia malleja:

2020 Ford Escape/Kuga

Tulossa vuoden päästä myyntiin sekä 5- että 7-paikkaisena. Ja ilmeisesti tuo 7-paikkainen on myös pidempi ihan fyysisesti. Tulee tarjolle myös hybridi- ja PHEV-versioina jotka ovat suomalaisittain verojen kannalta kiinnostavia.



2020 Ford Explorer

Iso 7-paikkainen katumaasturi joka tulee myös hybridi- ja PHEV-versioina. Taka- tai nelivetoinen, edellinen Explorer oli etuvetoplatformiin perustuva mutta uusi on siis perusmalliltaan takavetoinen. Kuvassa poliisimallin proto poliisipyörillä ja hybridinä.



2020 Ford Bronco

Maastokelpoiseksi Jeep Wranglerin haastajaksi asemoitu Bronco ei välttämättä tule Eurooppaan myyntiin jos tarjolla on vain tehokasta bensakonetta ilman hybriditekniikkaa, dieselkin on toki mahdollinen koska tekniikka lienee osin samaa kuin Rangerissa.



2021? Ford Model E

Iso täyssähköinen katumaasturi. Kuvassa muuli (kori käsintehty olemassa olevista osista) jossa testataan tekniikkaa.



2021? Ford "Baby Bronco"

Pikku katumaasturi vähän maastohenkisemmällä ulkonäöllä, kooltaan sijoittunee Ecosportin ja Escapen/Kugan välimaastoon. Kuva on Fordin oma teaserikuva.




Näiden lisäksi sekä Mustangiin että F-150 pickupiin on tulossa hybridivoimalinjat, eli malliston sähköistys on kovaa vauhtia menossa.


Poissa Arcca

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1854
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
Vs: Yleistä Fordista
« Vastaus #150 : 08.09.2018 08:38 »
Näiden lisäksi sekä Mustangiin että F-150 pickupiin on tulossa hybridivoimalinjat, eli malliston sähköistys on kovaa vauhtia menossa.

Ainakin Mustangin osalta kombinaatio kuulostaa pahalta, identiteetti katoaa. Päivän hesarissa testattiin V8 Mustang. Kaikki ok kunnes testin lopussa toimittaja meni sanomaan 2.3 turbo versiota viisaammaksi.
Itse en näe mitään muuta syytä ostaa Mustangia kuin V8, semmoisen itse asiassa haluaisinkin. Olen kai fossiili.
Hybridi tai sähkö Mustang...OMG :'(
Ex - Passat 3B, 3BG, CC, B8