autoilua & elämää

Äänestys

Volvo-merkkiuskollisuus?

Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni
24 (8.1%)
Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni
52 (17.5%)
Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni
23 (7.7%)
Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä
37 (12.5%)
Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani
19 (6.4%)
Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon
64 (21.5%)
Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo
38 (12.8%)
Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon
9 (3%)
Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto
31 (10.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 176

Kirjoittaja Aihe: Yleistä Volvosta  (Luettu 116925 kertaa)

Poissa Lazybones

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 113
  • Tulossa Volvo
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #900 : 21.05.2020 16:01 »
Nämä nykyiset kolari testit tehdään alle 100 km/h nopeuksilla, tuskin Volvo lähtee autojaan heikentämään.

Poissa Classic

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3760
  • V90CC D5
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #901 : 21.05.2020 16:36 »
Nämä nykyiset kolari testit tehdään alle 100 km/h nopeuksilla, tuskin Volvo lähtee autojaan heikentämään.
Oikeilla premium-luokan autoilla suora törmäystesti ajetaan vähintään 250 km/h nopeudella periksiantamattomaan esteeseen. Tämän vuoksi joudutaan käyttämään runsaasti kalliita suurlujuusteräksiä. Vai miten se menikään ;D

Poissa VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3519
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #902 : 21.05.2020 16:39 »
^
Varmaan perimmältään mörkö oikeassa.
Ei varmaan runkorakennetta yksiselitteisesti säästön vuoksi kevennetä, turvallisuus on kuitenkin tärkeää.
Nyky trendiin sopii huippujen pudotus samoin kun rajallisen akkukapasiteetin tuhlaus suuren ilmanvastuksen voittamiseen.

Poissa Mörkö

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 935
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #903 : 21.05.2020 16:57 »
^
Varmaan perimmältään mörkö oikeassa.
Ei varmaan runkorakennetta yksiselitteisesti säästön vuoksi kevennetä, turvallisuus on kuitenkin tärkeää.
Nyky trendiin sopii huippujen pudotus samoin kun rajallisen akkukapasiteetin tuhlaus suuren ilmanvastuksen voittamiseen.
Joo ei tässä mitään dramatiikkaa sinänsä ole. Jo aiemminkin vastaavaan pyritään tekemään koko ajan ja joka osassa Esim. XC60 mallissa takaluukku on muovia, lokasuojat asennettiin jälkiasenteisina taakse tai takaluukun ovipumput vaihdettiin takaisinkutsuna järeämpiin. Nyt ehkä tuo nopeuden alataminen tuo vain uusia mahdollisuuksia, jo ennestään käytössä oleviin toimiin. Autotehtaat ovat sen verran kovilla, että varmaan ei kiveäkään jätetä kääntämättä säästöissä. Turvallisuusaspektin olisi realistisempi nykymaailmassa, jos rajoitus olisi vaikka 120 km/h.

Poissa jti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #904 : 21.05.2020 19:28 »
Toki kyllä, varmaan näkyy mm. noiden renkaiden muodossa ehkä jossakin vaiheessa jollakin tapaa.

Aivan turhaa laittaa jotain w-luokan renkaita autoon jolla ajetaan pohjoismaissa max 130. H-luokan renkailla ajaa yhden kesän pidempään. Se on merkittävä säästö. Esim liisareissa ei tartte siten kesärenkaita uusia leasing-kaudella. Kaikki viivan alle.
Volvo XC60 T8 Twin Engine -19

Poissa K70

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 673
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #905 : 01.07.2020 15:23 »
Volvo tekee historiansa suurimman takaisinvedon – Suomesta kutsutaan korjaukseen 68 000 Volvoa

https://yle.fi/uutiset/3-11427523
Lainaus
Korjattavat autot ovat pääosin vuosimallia 2006-2019 ja eri malleja on kymmenkunta, muun muassa V60, V70, S60, S80, XC60 ja XC70.

– Näistä Volvoista vaihdetaan etuturvavyön liitoskappale joko toiselta puolelta tai molemmilta puolilta, kertoo teknisen palvelun johtaja Jaana Kuivalainen maahantuoja Volvo Car Finlandista.
Jatoba

Poissa Classic

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3760
  • V90CC D5
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #906 : 01.07.2020 16:06 »
^ Joissain erityisoloissa aiempien korimallien autoissa etuistuinten turvavyön kiinnityksessä/ankkuroinnissa käytetty teräsvaijeri voi kulua tms., kerrotaan Ruotsin radion uutisessa.

"– Framstolarnas bälten är förankrade i bilen via den här stålvajern, som problemet handlar om. Vi har sett att den här vajern under särskilda förutsättningar kan utsättas för slitage vilket gör att ett problem kan uppkomma. Det är ett mycket sällsynt problem, säger Elfström till Ekot.

De berörda bilarna har tillverkats från 2006 till i fjol 2019 och det handlar om den tidigare generationen av Volvo-modeller."

Poissa Duke

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 792
  • Osa-aikainen sähköautoilija
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #907 : 11.07.2020 09:20 »
https://www.apu.fi/artikkelit/volvo-on-call-alypuhelinsovellus-nayttaa-lataushybridien-kuljettajille-tietoja-sahkolla-ajamisesta

Lainaus
Uusi paranneltu Volvo On Call -sovellus muun muassa näyttää kuljettajalle, kuinka paljon hän on ajanut täyssähkötilassa ja kuinka paljon sähköä ja polttoainetta on kulunut. Lisäksi palvelu antaa myöhemmin tänä vuonna kuljettajille mahdollisuuden nähdä ajamisen vaikutukset hiilijalanjälkeen ja sähkötilan käytön synnyttämät arvioidut polttoainekustannussäästöt.
Volvo V90 T8, VW T-Roc 1.5 TSI DSG 4-Motion, BMW Z3 1,9

Poissa Kuudesvolvo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 144
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #908 : 12.07.2020 08:34 »
Muuten hieno juttu, mutta minulla uudet toiminnot toimivat vain n. päivän sen jälkeen kun päivitin VoC app’in. Kun seuraavan kerran sitten kokeilin niin uudet ominaisuudet olivat kadonneet. Laitoin asiasta kysymyksen asiakastukeen ja sain nopeasti vastauksen. Tietävät että näin on käynyt ... ja selvittelevät asiaa. Tästä on jo päiviä ja ainakaan vielä eivät uudet ominaisuudet ole järjestelmään palautuneet. Eihän niitä tarvitse, mutta ihan kivaa tietoa hybridikuskille. Itselläni ehdin nähdä että viimeisten kolmen kuukauden aikana niin lähes puolet (45%) kilometreistä oli edetty sähköllä.

Poissa crosscountry

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #909 : 12.07.2020 19:21 »
Hei,

Itselläni täysin samanlaiset jäljet n. 100tkm ajetussa -17 V90CCssa :o Huomasin myös asian vasta hiljattain - puhdistus ei poista ”jälkiä”. Täytyy selvitellä asiaa!

Vielä jatkona tähän tarinaan:

Sensus-keskinäytön pinnoite "kuoriutunut" pois n. 40% pinta-alalta. Läpi näkee ja näyttö toimii, mutta on todella ruman näköinen - on valitettavan keskeisellä paikalla autossa. Jälleenmyyjä konsultoinut maahantuojaa ja on kuulemma normaalia kulumista; 80 tkm. ajetussa autossa, jossa näyttö pidetty puhtaana Volvon omilla hoitovälineillä.

Hiljattain auto kävi myös 9H-pinnoitteen tarkistuksessa. Fiksari huomasi, että takaovet on asennettu vinoon, jonka seurauksena maali on hakkautunut pitkältä matkalta ovenkarmeista ja alkavaa ruostetta esiintyy. Tässä maahantuoja suostui 75 pinnan vastaantuloon - autostahan tulee nyt toki parempi kun ovet saadaan suoraan ja ruosteet korjataan, eli omavastuu on perusteltu :P

Muuten tyytyväinen autoon :)

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 483
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #910 : 12.07.2020 21:31 »

Poissa Volvoheepo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 280
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #911 : eilen kello 02:58 »
Vielä jatkona tähän tarinaan:

Sensus-keskinäytön pinnoite "kuoriutunut" pois n. 40% pinta-alalta. Läpi näkee ja näyttö toimii, mutta on todella ruman näköinen - on valitettavan keskeisellä paikalla autossa. Jälleenmyyjä konsultoinut maahantuojaa ja on kuulemma normaalia kulumista; 80 tkm. ajetussa autossa, jossa näyttö pidetty puhtaana Volvon omilla hoitovälineillä.

Hiljattain auto kävi myös 9H-pinnoitteen tarkistuksessa. Fiksari huomasi, että takaovet on asennettu vinoon, jonka seurauksena maali on hakkautunut pitkältä matkalta ovenkarmeista ja alkavaa ruostetta esiintyy. Tässä maahantuoja suostui 75 pinnan vastaantuloon - autostahan tulee nyt toki parempi kun ovet saadaan suoraan ja ruosteet korjataan, eli omavastuu on perusteltu :P

Muuten tyytyväinen autoon :)

Valitin samasta. Kuulemma ulkoisen tekijän aiheuttamaa...no tilasin netistä näytönsuojan ja asennuksen jälkeen näitä ei enää näy.

Paikalla Taky

Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #912 : eilen kello 07:29 »
....normaalia kulumista; 80 tkm. ajetussa autossa,

Hmmm.... kahdella kosketusnäytöllisellä V90 / 90tkm ja XC40 vajaat 80tkm eikä mitään vastaavaa kummassakaan näytön suhteen ollut.

Mitäs jos kävisi vaihtoautohallissa myyjän kanssa tutkailemassa vastaavan km määrän omaavia autoja miten niissä näyttö on?
KIA Niro EV Business Luxury 2020 Gravity Blue
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green

Poissa VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3519
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #913 : eilen kello 07:39 »
^
Ei kyllä ole mitään muuta kun volvo liikkeen normaalia.
Vaadi näyttö kuntoon

Poissa kylpykuula

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 628
  • Mazda 6
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #914 : eilen kello 08:03 »
Omassa Mazdassa on vanha omistaja näppäilty kosketusnäyttöä avaimet ja sormukset kädessä tai pitkillä kynsillä, niin tuota pinnan lähtöä on havaittavissa. Mikä muuten on syy, että ainakaan omassa autossa ei ole lasipintaa näytössä. Onko Volvossa? Estetäänkö tällä mahdollinen halkeaminen pakkasilla ja tärinässä?

Poissa Volvoheepo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 280
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #915 : eilen kello 10:39 »
^
Ei kyllä ole mitään muuta kun volvo liikkeen normaalia.
Vaadi näyttö kuntoon

Kun takuu on ohi, voi esittää vain toivomuksia...

Poissa crosscountry

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #916 : eilen kello 11:07 »
Vielä jatkona tähän tarinaan:

Sensus-keskinäytön pinnoite "kuoriutunut" pois n. 40% pinta-alalta. Läpi näkee ja näyttö toimii, mutta on todella ruman näköinen - on valitettavan keskeisellä paikalla autossa. Jälleenmyyjä konsultoinut maahantuojaa ja on kuulemma normaalia kulumista; 80 tkm. ajetussa autossa, jossa näyttö pidetty puhtaana Volvon omilla hoitovälineillä.

Hiljattain auto kävi myös 9H-pinnoitteen tarkistuksessa. Fiksari huomasi, että takaovet on asennettu vinoon, jonka seurauksena maali on hakkautunut pitkältä matkalta ovenkarmeista ja alkavaa ruostetta esiintyy. Tässä maahantuoja suostui 75 pinnan vastaantuloon - autostahan tulee nyt toki parempi kun ovet saadaan suoraan ja ruosteet korjataan, eli omavastuu on perusteltu :P

Muuten tyytyväinen autoon :)

Vein tänään auton korjaukseen ja sain sijaisautoksi erittäin siistin V90 esittelyauton, palveluun siis todella tyytyväinen.

En voinut kuitenkaan vastustaa kiusausta ja katsoa, miltä 1500 km ajetun esittelyauton ovenkarmit näyttää. Suoraan sanottuna järkytyin; takaovet on tässäkin asennettu vinoon ja maalia on hakkautunut jo pitkältä matkalta - varmasti parin talven jälkeen ruosteessa. Ei voi olla totta?  :-X

Suosittelen muillekin V90/V90CC, ehkä myös S90 omistajille (?) tarkistamaan takaovien sisäkarmit ja reunat. Toivottavasti ehditte huomata mahdolliset kulumat takuuaikana  :)

Poissa jkvi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1398
Vs: Yleistä Volvosta
« Vastaus #917 : eilen kello 20:25 »
Vein tänään auton korjaukseen ja sain sijaisautoksi erittäin siistin V90 esittelyauton, palveluun siis todella tyytyväinen.

En voinut kuitenkaan vastustaa kiusausta ja katsoa, miltä 1500 km ajetun esittelyauton ovenkarmit näyttää. Suoraan sanottuna järkytyin; takaovet on tässäkin asennettu vinoon ja maalia on hakkautunut jo pitkältä matkalta - varmasti parin talven jälkeen ruosteessa. Ei voi olla totta?  :-X

Suosittelen muillekin V90/V90CC, ehkä myös S90 omistajille (?) tarkistamaan takaovien sisäkarmit ja reunat. Toivottavasti ehditte huomata mahdolliset kulumat takuuaikana  :)
Taksi on nyt 210 tkm ajettu enkä ole huomannut oven karmeissa epänormaalia kulumaa muihin autoihin nähden. Samoten keskinäyttö on ihan OK.
Sitimaasturi