https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Volvosta

Volvo-merkkiuskollisuus?

  • Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni

    Ääniä: 54 18,0%
  • Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni

    Ääniä: 68 22,7%
  • Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni

    Ääniä: 36 12,0%
  • Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä

    Ääniä: 53 17,7%
  • Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani

    Ääniä: 28 9,3%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon

    Ääniä: 70 23,3%
  • Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo

    Ääniä: 38 12,7%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon

    Ääniä: 8 2,7%
  • Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto

    Ääniä: 55 18,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    300
Voisin myydä volvoni pois oikeastaan....amarok tulossa ja edellinenkin tuntuu monilta osin voittavan volvon ja uusi hyppää vielä pari pykälää ylöspäin. Tuttu tuote tulossa, mutta silti mielenkiinnolla odotan tulevaa...tuning muutoksin.
Toisaalta volvon voisin vaihtaa bmw G20 hybrid nelariin kunhan tulee...nyt volvon käyttötarkoitus menee liiaksi amarokin kategoriaan ja ei siinä parjää.
 
Corvike sanoi:
Jostain syystä erityisesti suomalaiset volvon ostajat suhtautuvat autoonsa fanaattisesti tai ainakin uskonnon omaisesti. Mitään vikoja ei myönnetä eikä kriittisiä mielipiteitä suvaita. Tällä palstalla tämä näkyy erityisen hyvin, vaikka sävy onkin viime viikkoina tasaantunut.

Erikoista on ollut esimerkiksi T8 mallin co2 arvon nousuun liittyvä keskustelu. Moni keskustelija on kieltäytynyt kertomasta, millaisia hyvityksiä ovat auton sopimuksen vastaisesta muutoksesta saanut. Toisaalta moni keskustelija on pilkannut noita oikeuksiaan puolustavia. Eihän Volvolle saa tulla vahinkoa tai haittaa.

Syitä en tiedä, mutta vaikuttaa siltä että aika monet kiihkeimmistä kannattajista ovat siirtyneet volvoon volkkarista tms. Olisiko tullut puseroon tunne paremmuudesta.
Juuri näin. Toiset vaan unelmoivat premiumista. Tehdään Valitettavaa on se havainto että BMW jotkut on mennyt vaihtamaan Volvoon jossain aivohäiriössä!
 
Parin päivän havainto ma/ti, kun ajeltiin Ruotsissa lähes 800km. T8 malleja ei näkyny ainuttakaan. Oletin, että ois samanlainen näkyvyys kuin Suomessakin. T5 luki monen uudemman perässä. Samoin kuin D4 ja D5.

Sellainen havainto XC90 navista. Kartta oli reaaliajassa, mutta puhe tuli niin jäljessä, ettei kaupungissa ehtinyt enää kääntyä jos meni kuulon perusteella. ”Käänny nyt” ja oltiin jo 50-100m risteyksen ohi...
 
-sami- sanoi:
Parin päivän havainto ma/ti, kun ajeltiin Ruotsissa lähes 800km. T8 malleja ei näkyny ainuttakaan. Oletin, että ois samanlainen näkyvyys kuin Suomessakin. T5 luki monen uudemman perässä. Samoin kuin D4 ja D5...
Suomessa autovero nostaa D5:n hintaa ja puolestaan poikkeuksellisen antelias autoverohuojennus laskee T8:n hinnan enemmän houkuttelevaksi. Näin naapurin hinnasto kertoo suuntia valintaa varten https://assets.volvocars.com/se/~/media/sweden/documents/cars/prislista_my18/prislista_my18_180420.pdf
 
^
On se tehty niin helpoksi kun valtio hoitaa
tuon auton valinnan.
Tuskin olisi tullut itsekään valittua hypridiä ilman
tuota veroetua.
 
Taky sanoi:
Paljonkohan nykyisistä S60:stä on dieselitä, marginaali osuus kun S60 muutenkiin marginaali Volvon myynnistä?
2015-> S60 nettiautossa yli puolet on dieseleitä. Globaalisti lienee tilanne eri.
 
Huomaa jo tuossa Ruotsin hinnastossa että Suomessa niin tärkeä co2 arvo ei edes näy.
Ehkä sen saa tiskin alta pyytämällä ;D
 
-sami- sanoi:
Parin päivän havainto ma/ti, kun ajeltiin Ruotsissa lähes 800km. T8 malleja ei näkyny ainuttakaan. Oletin, että ois samanlainen näkyvyys kuin Suomessakin.

Tämä johtuu luonnollisesti aivan samasta syystä kuin se, miksi Norjassa on niin tolkuton määrä sähköautoja, suhteessa muihin maihin.

Onhan Suomessakin T8:in autoveroton hinta 21 000 euroa enemmän kuin T6:den. Mitä luulet, jos autoveroa ei olisi, niin maksaisitko sinä T8:sista 21000 euroa enemmän kuin T6:sta? Kun muistaa vielä senkin, että T6:sessa on jopa ihan oikea kardaanikin ;)

21 000 euroa kalliimpi hinta muuttuukin 4000 euroa halvemmaksi, kun taiotaan autoverotus lopulliseen myyntihintaan mukaan...
 
Suomen T8:lle kohdistama autoverohuojennus kannattaa hyödyntää - yhteiskunnalta iso käden ojennus...
 
Classic sanoi:
Suomen T8:lle kohdistama autoverohuojennus kannattaa hyödyntää - yhteiskunnalta iso käden ojennus...
Suomen vero on sen verran edullinen T8 että käytettynä saattaa olla jopa vientituote ulkomaille. Harmi vain, että ahnas valmistajan hinnoittelupolitiikka pitää Suomessa verotonta hintaa toisia maita korkeammalla
 
Corvike sanoi:
Jostain syystä erityisesti suomalaiset volvon ostajat suhtautuvat autoonsa fanaattisesti tai ainakin uskonnon omaisesti. Mitään vikoja ei myönnetä eikä kriittisiä mielipiteitä suvaita. Tällä palstalla tämä näkyy erityisen hyvin, vaikka sävy onkin viime viikkoina tasaantunut.

Erikoista on ollut esimerkiksi T8 mallin co2 arvon nousuun liittyvä keskustelu. Moni keskustelija on kieltäytynyt kertomasta, millaisia hyvityksiä ovat auton sopimuksen vastaisesta muutoksesta saanut. Toisaalta moni keskustelija on pilkannut noita oikeuksiaan puolustavia. Eihän Volvolle saa tulla vahinkoa tai haittaa.

Syitä en tiedä, mutta vaikuttaa siltä että aika monet kiihkeimmistä kannattajista ovat siirtyneet volvoon volkkarista tms. Olisiko tullut puseroon tunne paremmuudesta.

Ansiokasta keittiöpsykologiaa. Papukaijamerkin voit noutaa ärrän kassalta.
 
Omalta osaltani negatiivisen totuudenmukaisen tiedon panttaus tai hyvityksen määrän kommentointi perustuu pelkästään oman edun tavoitteluun- ei mihinkään muuhun.
 
Paljon on siirtynyt BMW kuskeja Volvo kuskeiksi.
Liikenteessä sen on huomannut siitä, että Volvoja näkee myös muuallakin kuin jonojen keulilla tai kuvaamassa YouTube pätkää BMW:tä ohittamassa.
 
VILLE66 sanoi:
Omalta osaltani negatiivisen totuudenmukaisen tiedon panttaus tai hyvityksen määrän kommentointi perustuu pelkästään oman edun tavoitteluun- ei mihinkään muuhun.

Jep. Tai siihen, ettei kehdata sanoa ettei osattu oikein vaatia mitään. Tai tuhat muuta eri syytä.

Eikun hei se onkin Volvolla ajavien erikoispiirre, eipä sitten mitään.  :rolleyes:
 
Mikähän on syynä, että S/V90 T8 myynti lopahti? Kolmen viimeisen kuukauden aikana rekisteröity 10 kpl V90 T8:aa ja 11 kpl S90 T8:aa. XC60 rekisteröinneistä huhti-toukokuussa T8:aa 71 %. MB GLC:ssä vastaava osuus muuten suunnilleen sama eli 65 % ja Mini Countrymanissa 76 %.
 
Onko S/V90 T8 myynti ollut muutoinkaan merkittävää? - tammi-maaliskuun aikana niitä myytiin molempia 30-40 kpl...
 
Kaksi selitystä:

1. V ja S90 mallit enimmäkseen takseja ja siellä lienee vähemmän hybridejä.

2. SUV on hip ja hop ja hybridi kaiken lisäksi seksikäs ja egolooginen vaihtoehto


 
S/V90 hybridinä näyttää jäävän Suomessa kauas myyvien muiden merkkien ja suv-mallien taakse - viime vuonna myyntiä oli yhteensä n. 120 kpl ja tänä vuonna ollaan nyt menossa ehkäpä sadan pinnassa...
 
Classic sanoi:
S/V90 hybridinä näyttää jäävän Suomessa kauas myyvien muiden merkkien ja suv-mallien taakse - viime vuonna myyntiä oli yhteensä n. 120 kpl ja tänä vuonna ollaan nyt menossa ehkäpä sadan pinnassa...

Jep, ei noita nurkka-ajoon osteta vaan paljon ajavat tykkää. XC60 hybridit sitten kelpaa kaikille, myös vähän ajaville, kun on sopivan kokoinen katumaasturi. Niinsanottu futismutsikokoluokka.
 
Tässä varmasti osaksi vaikuttaa hinnoittelu ja paketointi.
S/V90 T8 on paketoitu huonommin kuin XC60 ja saa jopa vähemmän varustepaketteja.
+ sitten jos XC60 T8 on mahdollisesti ostettu diileillä (Santander) on se silloin edullisempi kuin S/V90 T8

Ja tosiaan SUV on mediaseksikkäämpi.  ;)

Saa nähdä miten lähtee V60 T8 myynti kun autoja on enemmän päässy koeajamaan. Tosin en usko myynnin olevan suurta koska monet saattavat odotella T6 plugarin tulemista ja jos hinta on muutamia tonnejakin edullisempi, ei T8 osto ole enää siinä vaiheessa edes järkevää.
 
Samaa mieltä tuosta T8 mallista esim V60 kohdalla. Jos t6 hybrid on muutamankaan tonnin halvempi niin kyllä se olisi oma valinta vaikka tehosta tykkäänkin. V60 ei kuitenkaan ole mikään m3 tai c sarjan amg mersu, eikä edes volvon R malli vaan t8 koneella edelleen tavallinen farkkuvolvo. Siihen yhtälöön riittänee se t6 hybridi hyvin.

Eikä tämä silti auton kiinnostavuutta vähennä, hienon näköinen ja sopivan kokoinenhan tuo olisi :)
 
mtr1 sanoi:
Jep, ei noita nurkka-ajoon osteta vaan paljon ajavat tykkää...
Näin näen asian itsekin - ja moottorivalinta on yleensä diesel. Kaupunkimaisessa ympäristössä kerta-ajot ovat lyhyemmät ja lataus on sujuvasti hoidettavissa - pienempi auton kokoluokka riittää. Tällaisella dieselillä voi vetäistä vaunua/traileria etäälle kohtuu kulutuksella tms. - hybridi ei tuo asiaan lisäarvoa...
 
Eilen käyttöauton pihassa Tampereella purettiin kuljetusrekkaa jossa oli uusia autoja. Yllätyksekseni joukossa myös yksi V70 ilman kilpiä ja tuliterän näköinen. Vieläkö ovat löytäneet jostain tuollaisen toimitukseen vai oliko vaan Ruotsista tuotu uudehko käytetty.