https://yliteippaus.fi/

Paineilmakompressorit

vincent sanoi:
Hep, mikä merkitys on sillä onko yksi vai kaksi säiliötä?
Itse olen juuri tilaamassa tällaista, siis yhdellä säiliöllä :
http://www.protools.fi/mec-air-ma15350-valovirtakompressori-15l.html

Itse muuten hylkäsin tuon yllä olevan juurikin sen 'hiljainen'-ominaisuuden puuttumisen vuoksi.
Jotta speksit pysyisivät muuten suunnilleen samanlaisina ja laite olisi hiljainen, niin nähdäkseni pitäisi ottaa joku tällainen:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-ac330-kompressori

No tuossahan hinta kyllä jo pompsahtaa ryökälemäiseksi, vaan ei taida oikein halvemmalla vastaavaa löytyä ellei jotain tarjousta satu kohdalle.
 
^Saakos tuolta hintaa esiin tavallinen tallaaja ensinkään? ( en itse ainakaan saanut hintaa näkyviin )
 
vincent sanoi:
^Saakos tuolta hintaa esiin tavallinen tallaaja ensinkään? ( en itse ainakaan saanut hintaa näkyviin )

Ei saa tavallinen tallaaja hintaa esille. Olen noita ostanut firmalle ja veikkaisin, että tavalliselle tallaajalle hinta alkaa 7:llä.
 
nemos sanoi:
Ei saa tavallinen tallaaja hintaa esille. Olen noita ostanut firmalle ja veikkaisin, että tavalliselle tallaajalle hinta alkaa 7:llä.

Asia selvä, kiitos tarkennuksesta.
Nuo kyllä vaikuttavat mielenkiintoisilta malleilta - tuostahan löytyy vastaava myös sillä pienemmällä säiliöllä mitä itse olen katsellut.
 
Nämä on hiljaisia. Kynäruiskumiehet varmaan käyttää näitä. Toimintaperiaate on hieman eri, mutta ei kyllä pysty äänekkääksi moittimaan. Minähän on syy, ettei näitä ole hyllyt pullollaan. Yhtä naulaimen kompuraa kuullut ja käy kyllä remontti Reiskalle vaikka kerrostaloon.

https://www.amazon.com/California-Air-Tools-5510SE-5-5-Gallon/dp/B00NOSCDPA/ref=pd_sbs_469_1?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00NOSCDPA&pd_rd_r=09CRSK1AHP5D8FWZGHM0&pd_rd_w=0eRTo&pd_rd_wg=fdVDO&psc=1&refRID=09CRSK1AHP5D8FWZGHM0
 
vincent sanoi:
Asia selvä, kiitos tarkennuksesta.
Nuo kyllä vaikuttavat mielenkiintoisilta malleilta - tuostahan löytyy vastaava myös sillä pienemmällä säiliöllä mitä itse olen katsellut.

No kävin sitten noutamassa itselleni tuon pienemmällä säiliöllä varustetun mallin.
Huomattavasti hiljaisempi kuin aikaisempi kompura jonka toiminta rupesi jo muutenkin olemaan vähän sitä sun tätä.
 

Liitteet

  • IMG_1S1.jpg
    IMG_1S1.jpg
    44,5 KB · Katsottu: 444
^Hieman myöhässä vastaus, mutta jotakuinkin 650€ seisoi tuon ostamani kompuran hintalapussa.
 
No niin. Remonttia taas alkoi pilata ja piti oikein kattella, josko pitäisi hankkia joku hiljainen taskukompressori, kun ei pysty kuuntelemaan noita 1,5 kW Hyundaita edes. No RTV käynnillä kysyin, että mitä pyytävät outlet Sencon minimallista ja onko hiljainen, kun ei kertakaikkiaan enää hermot kestä sitä rallatusta. No se veti hyllystö laatikon ja sanoi, että tämä on hiljaisempi vielä, kuin mitä muualta löytyy. No käyntiin sen laittoi ja sanoin, että otan tuon ja mitä maksaa. 175 € tuli hintaa ja tuon 62 dB äänitaso on aivan käsittämätön kompuralle. Tuo malli käy renkaantäyttöön ja paineilmanaulaimelle aivan loistavasti ja sen pystyy nostamaan normaali hyllylle pois tieltä. Kompuran käynti ei meinaa oikein kuulua oven taakse. Tämä kannattaa laittaa ehdottomasti hankintaan, jos ei ole vielä kerinnyt hankkia sitä pienempää laitetta. Mutterivääntimelle ei taida kuitenkaan riittää, vaikka paine hyvin riittääkin. Maalämpöpumppu taita meikäläisellä pitää kuumaavettä tehdessä suurinpiirtein saman tasoista ääntä. Petikon RTV pitää hyllyssä.

https://astq.fi/fi/tuote/sahkotyokalut/saneerauskoneet/XAT0305/teston-kompressori-silent-0-35kw-10m-letkulla
 
Ostin tällaisen Stanleyn 220V renkaantäyttökompressorin.

Renkaaseen menee mukavasti ilmaa ja mittarikin näyttää vain 0.1 bar liikaa.

Mutta se mitä ihmettelen on, että heti kun painaa virran pois (=pumppu sammuu), laite laskee puhisten jostain ilmat pihalle. Onko tuo normaalia vai falskaako laite jostain? Varsinaista painesäiliötä tuollasessa tuskin on, mutta ehkä se päästää letkun ilmat konepuolelta ulos jostain ventiillistä.

Ihmettelenpä vaan koska entinen Bilteman härpäke ei tehnyt samaa, tosin siinä ei ollutkaan tuollaista normaalia sulkeutuvaa paineletkua kuten tuossa Stanleyssa.

Käydessä ei kuule vuotaako, koska melu on aika kova.
 
^Eiköhän se puhise paineen noustessa ja moottorin sammuessa siksi, että seuraavalla kerralla, paineen laskiessa ja painekytkimen pyytäessä uudelleen moottorin käynnistymistä, moottori jaksaa pyörähtää käyntiin.
 
Arcca sanoi:
Ostin tällaisen Stanleyn 220V renkaantäyttökompressorin.

Renkaaseen menee mukavasti ilmaa ja mittarikin näyttää vain 0.1 bar liikaa.

Mutta se mitä ihmettelen on, että heti kun painaa virran pois (=pumppu sammuu), laite laskee puhisten jostain ilmat pihalle. Onko tuo normaalia vai falskaako laite jostain? Varsinaista painesäiliötä tuollasessa tuskin on, mutta ehkä se päästää letkun ilmat konepuolelta ulos jostain ventiillistä.

Ihmettelenpä vaan koska entinen Bilteman härpäke ei tehnyt samaa, tosin siinä ei ollutkaan tuollaista normaalia sulkeutuvaa paineletkua kuten tuossa Stanleyssa.

Käydessä ei kuule vuotaako, koska melu on aika kova.

Kyllähän se falskia on, mulla on tuolla tallissa ollut kompura kohta kuukauden käyttämättä ja paineet edelleen säilössä. Katso ettei ole säiliön vedenpoistoventtiili rakosellaan hieman eikä ylipaineventtiili vuoda, jälkimmäisessä on yleensä avaimenperän renkula.

Jaa ei tossa taida olla säiliötäkään, liekö sitten mitään muitakaan normikompurannosia...
 
Hiukan sen pitääkin keventää jotta seuraavalla käynnistyksellä ei ole täysi paine mäntää vastassa. Mutta että koko letku tyhjäksi, no kai sen edullisimmin voi noinkin toteuttaa?

Tuossa on se syy miksi nornaalimmatkin kompurat pitää sammuttaa siitä painekytkimessä olevasta napista (jos sellainen on) eikä töpselin irrottamalla.
 
Minulla on vastaava laite(=eri merkkiä) eikä se puhise, vaan säiliöön jää paine ihan normaalisti ja verkkokytkimellä laitetaan päälle ja pois.
 
Tänks vastauksista.

Tosiaan ei siinä sellaista normaalia isoa kompurasäiliötä paineilmalle ole.  Pitää vielä tutkia ohjekirjaa ja itse laitetta tarkemmin. Mahdollinen teoriahan tuo mäntävastuksen poistaminen maalaisjärjellä on.
 
Arcca sanoi:
Tosiaan ei siinä sellaista normaalia isoa kompurasäiliötä paineilmalle ole.  Pitää vielä tutkia ohjekirjaa ja itse laitetta tarkemmin.

Ohjekirjasta ei mitään selitystä kompressori puolen paineen pääsystä löydy, mutta kokeiltuani laitetta ilmapistoolilla huomasin että sen ilmasuihkun sormella tukkimalla painemittari nousee heilumaan suunnilleen 8 barin nurkille mikä on tuolle luvattukin niin ilmeisesti laite on kunnossa.
 
Tuo on ihan sitä tavallista paeskatavaraa, jota saadaan vuodesta toiseen myytyä, kunhan pakettia vähän modataan. Huutaa aivan tajuttomasti ja renkaan täyttöä kummempaa ei kuitenkaan saa aikaiseksi. Otin ittelle linkkiä vastaavan 35 W silent mallin ja sillä on tullut naulattua kaikki tarpeellinen. Sen lisäksi se riittää renkaantäyttöön paremmin, kuin hyvin. Pienet puhaltelut sujuu pienistä kohteista, vaikkei keskuspölyimurin suodattimen putsaukseen riitäkkään. Mutta tuo äänitaso on täysin käsittämätön, kun vertaa noihin markettipaeskoihin. Kerrostalon rapussa kehtaa vaikka laittaa päälle, enkö usko valittajia löytyvän. Onneksi nämä on tullu markkinoille.

https://www.stark-suomi.fi/fi/kompressori-aerfast-ac4504

 
Miulla on vuosikausia ollut joku Einhellin kompura 50ltr säiliöllä (joka tietty on aina tyhjänä kun ilmaa tarvitsee pikkuhommiin). Hylkäsin sen nyt käytöstä ja ostin Motonetista tuolllaisen B&D koneen, https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001158/BLACKDECKER-1955-MY-paineilmakompressori-15-Hp-5-l, tarjouksessa 99e. Mökää tostakin lähtee (vähemmän toki kuin Einhellista) mutta pienen säiliön ansiosta tuo täyttyy hetkessä ja on nopeasti valmiina, yleensä kun tarvitsee vain renkaita täytellä tai likaa puhallella pois.