autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 3-sarja (F30/F31)  (Luettu 88396 kertaa)

Paikalla Keke78

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 972
  • 330XDA F31/2013
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1000 : 22.04.2018 19:10 »
Voisiko olla vaan klassinen DPF poltto menossa?

Haiseeko se palaneelle renkaalle?

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1001 : 22.04.2018 19:12 »
Eiköhän se ole vain DPF:n polton hajua, jos satunnaisesti talvellakin saman hajun huomasit. Minä olen tottunut tuohon ilmiöön meidän dieselien kanssa. Ajan lyhyttä matkaa, ja usein jää Volvolla poltto kesken. Onhan tuo haju sellainen kumin käryn suuntaan menevä.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1002 : 22.04.2018 19:35 »
Jep ja silloin kyllä pakoputki ääntelee vielä jonkin aikaa parkissa, kun se putkisto on ajettu aika kuumaksi. Tuttu juttu edellisestä diiseli-bemusta.

Paikalla Keke78

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 972
  • 330XDA F31/2013
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1003 : 05.05.2018 12:44 »
Ekaa kertaa leimalla Bemun kanssa tällä viikolla.

Hiukan se aina jännittää että mitähän mörköjä sieltä löytyy kun ensimmäistä kertaa vie käytettyä louskua leimalle vaan läpi meni että heiltahti.

Katsastusmies sanoi että "eihän Bemarit ole kuin julistaa" :-)

Menneellä viikolla tuli myös ensimmäinen täysjarrutus tilanne 80km/h vauhdista. En tiedä ehtikö jo automaattijarrutus toimia vai oliko pelkkää oman jalan jarruvoimaa mutta aika perkeleen hyvin kyllä pysähtyy Bemu tuosta vauhdista.

Onhan tuossa toki räsään verrattuna aika paljon enemmän mekaanista pitoa kun leveämmät renkaat + takanakin kunnon levyt, räsässä oli edessä isot levyt ja takana kahvilautasen kokoiset.


Poissa ivy

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 34
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1004 : 05.05.2018 14:11 »
jlindstromin autotallista löysin tälläisen Makkiksen vanhan kommentin:

Skodillakissa tai Bemussa ei ole muuta säätöä kuin etäisyys. Skodillak hoiti asiaa sivistyneemmin ja ymmärsi esmes loittonevan objektin toisin kuin BMW joka ymmärtää vain välimatkan metreissä. Vaikka objekti loittonisi, BMW polkee jarrua laikat punaisena saadakseen etäisyyden säädettyyn metrimäärään. Hävettävä ja ärsyttävä ominaisuus.

Liekkö kokemuksen F3x? Minun mielestä ainakin uudessa F30 ACC kyllä huomaa mikäli eteen tulee auto joka menee kovempaa tai abt samaa vauhtia eikä lyö jarrua. Onhan tuohon voinut tulla myös jotain päivityksiä. Kuulostaa siltä että tälläiset voi hyvin softalla adjustaa.

Noin muuten F30 ACC, itse käytän joka päivä esim kehillä. Yksi niistä varusteista jota ilman ei voi enää ajaa.

Poissa chr

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 358
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1005 : 05.05.2018 16:09 »
Ymmärrän mitä Markku tarkoittaa. Kyllä tuo ainakin oman F31:sen ACC toimii juuri tuolla tavalla, että se aika agressiivisesti jarruttelee pitääkseen etäisyyden vakiona vaikka edessä oleva auto sillä hetkellä kiihdyttäisi. Ei se tietenkään sitten vaikuta, jos eteen tuleva auto on valmiiksi riittävän etäällä.

Ei tuo bemarin ACC huono ole, vaikka toki uudet on parempia.

Poissa ivy

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 34
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1006 : 06.05.2018 18:24 »
Juu, tuota en epäillytkään. Mietin vain että onko tuohon tullut päivitystä näissä 2018 malleissa. Itselläni ei ole kyllä muista ACC:stä kokemuksia kuin ~200km koeajolta Passatista.

Poissa Juha

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1007 : 13.05.2018 14:01 »
Onko muilla ollut ongelmia F30 xDrive:n alustan kanssa? Ongelma on alustasta kuuluva narina, joka ei ota loppuakseen. Taakse vaihdettiin tukivarsien "narinahelat", jotka huollon mukaa oli väljät, vaikka autolla ajettu vasta 20 tkm. Helojen vaihdon jälkeen ajettu 4 tkm, ja taas narisee. Saa antaa vinkkejä mistä vikaa voisi etsiä.

Poissa Pekka T

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7782
  • BMW 328i
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1008 : 13.05.2018 15:15 »

^ Takaiskareiden yläpäänhelat pitivät ääntä minulla, tämän tyyppivian luulisi olevan jo korjattu uusimmissa malleissa.
BMW 328iA xDrive M-Sport 2013
Audi A6 Avant 3.0 Tdi quattro s-tronic 2012
Ex: Audi A5 Cabriolet 2.0 Tfsi quattro s-tronic 2010

Poissa dahakon

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1009 : 13.05.2018 16:56 »
Mikähän on kun antaa vähän enemmän happea Bemulle ja ajaa sen jälkeen parkkiin niin auton ympärillä leijuu hetken omituinen kuminkäry.

Muutenkin tuntuu että tuo käy naurettavan kuumana.  Pikkaisen kun poljettaa niin pakoputki nitisee, natisee ja paukkuu 5 minsaa parkkiin ajon jälkeen nollakelilläkin.

Mulla tekee Golffi samaa. Haisee välillä ajon jälkeen palaneille renkaille vaikkei nyt mitää ekstriimdraivingia harrasta edes.

Poissa jantsa

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 2572
  • 520dA xDrive -15 ///M-Sport
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1010 : 13.05.2018 17:59 »
^ Takaiskareiden yläpäänhelat pitivät ääntä minulla, tämän tyyppivian luulisi olevan jo korjattu uusimmissa malleissa.

Eikös tuo vika korjattu ensimmäisen vuoden jälkeen ja takuuna heille, jotka kolinasta valittivat?
EN GÅNG IFK - ALLTID IFK

Poissa Uti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 493
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1011 : tänään kello 09:58 »
Eikös tuo vika korjattu ensimmäisen vuoden jälkeen ja takuuna heille, jotka kolinasta valittivat?
Tuossa lueskelin BMW Forum Suomen sivuilta F30:n tyyppiviat otsikon alta. Itselläni oli F30 316iA 10/2013. Silloin tyyppivikoina olivat ovien tiivisteiden kutistuminen, takaiskarien kolinat, pysäköinti- ja peruutustutkien herkkyys jäätymiselle sekä vielä istuinten runkojen ruostuminen. Ainakin nuo. Edelleen MY2016- ja MY2017-malleissa samat viat tuota viimeistä lukuunottamatta. Lisäksi paljon XDriveeen liittyviä vakavahkoja ongelmia, joitakin jopa melko pienillä kilometreillä, samoin nitinöitä ja natinoita oviverhoiluissa. Eli ei ole tuon perusteella BMW F30:n laatu parantunut? Omassani oli muutaman tuhannen kilometrin matkalla iskarin kolinat, takuuseen, tutkaongelmat, takuuseen - ei apua ja muutama muu hetkellinen vikatilanne mm. usein esiintynyt varoitus pissapojan nesteen loppumisesta vaikka säiliö oli täynnä. Takuuseenhan nuo kaikki menivät mutta BMW ns. goodwill-takuu kahden vuoden jälkeen toimii hyvin vain 1. omistajalle, ei sen jälkeen. Tosin nykyisin voi ostaa kohtuu edullisesti takuuseen jatkoa, jolla voi olla rahallista arvoa myös siten kun tarjoaa BMW:tä vaihdossa > 2 -vuotiaana.
Syy, miksi paneuduin jälleen aiheeseen, on todella kovat tarjoukset Exclusive Business XDrive-malleista tällä hetkellä, hintaedut jopa 9700 euroa. Esim. uusi Xdrive 320 1 A Business Exclusive farkku Dakota-nahkoilla, urheiluistuimilla, tutkilla, proffa navilla yms. n. 44000 euroa.
Eli ovatko todella yleisiä ym. foorumilla olevat raportit vai vain harvinaisia poikkeustapauksia?
Kyselee Uti

Toyota RAV4 Hybrid Edition
Yamaha XSR700

Poissa Juha

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1012 : tänään kello 10:43 »
Tuossa lueskelin BMW Forum Suomen sivuilta F30:n tyyppiviat otsikon alta. Itselläni oli F30 316iA 10/2013. Silloin tyyppivikoina olivat ovien tiivisteiden kutistuminen, takaiskarien kolinat, pysäköinti- ja peruutustutkien herkkyys jäätymiselle sekä vielä istuinten runkojen ruostuminen. Ainakin nuo. Edelleen MY2016- ja MY2017-malleissa samat viat tuota viimeistä lukuunottamatta. Lisäksi paljon XDriveeen liittyviä vakavahkoja ongelmia, joitakin jopa melko pienillä kilometreillä, samoin nitinöitä ja natinoita oviverhoiluissa. Eli ei ole tuon perusteella BMW F30:n laatu parantunut? Omassani oli muutaman tuhannen kilometrin matkalla iskarin kolinat, takuuseen, tutkaongelmat, takuuseen - ei apua ja muutama muu hetkellinen vikatilanne mm. usein esiintynyt varoitus pissapojan nesteen loppumisesta vaikka säiliö oli täynnä. Takuuseenhan nuo kaikki menivät mutta BMW ns. goodwill-takuu kahden vuoden jälkeen toimii hyvin vain 1. omistajalle, ei sen jälkeen. Tosin nykyisin voi ostaa kohtuu edullisesti takuuseen jatkoa, jolla voi olla rahallista arvoa myös siten kun tarjoaa BMW:tä vaihdossa > 2 -vuotiaana.
Syy, miksi paneuduin jälleen aiheeseen, on todella kovat tarjoukset Exclusive Business XDrive-malleista tällä hetkellä, hintaedut jopa 9700 euroa. Esim. uusi Xdrive 320 1 A Business Exclusive farkku Dakota-nahkoilla, urheiluistuimilla, tutkilla, proffa navilla yms. n. 44000 euroa.
Eli ovatko todella yleisiä ym. foorumilla olevat raportit vai vain harvinaisia poikkeustapauksia?
Kyselee Uti

Mulla on 2 vuoden jatkotakuu, mutta ei se paljon lohduta, kun alustan kitinöitä ei saa korjattua. Kitinöiden lisäksi on ollut ongelmia ohjauksen kanssa. Auto puoltaa oikealle ja oikea takarengas kuluu selvästi muita nopeammin. Eräässä nimeltä mainitsemattomassa merkkihuollossa kerrottiin, että pyöräkulmat tulisi säätää. Pyöräkulmat säädettiin, mutta ei se ongelmaa ratkaissut. Pyöräkulmien säätö ei kuulemma mene takuuseen (tuolloin oli tehtaan takuu voimassa), vaan jää asiakkaan maksettavaksi. Säädöstä veloittivat 100€ >:( >:(

 

https://www.efh.fi