autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 3-sarja (F30/F31)  (Luettu 91632 kertaa)

Poissa Keke78

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1073
  • 330XDA F31/2013
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1000 : 22.04.2018 19:10 »
Voisiko olla vaan klassinen DPF poltto menossa?

Haiseeko se palaneelle renkaalle?

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1001 : 22.04.2018 19:12 »
Eiköhän se ole vain DPF:n polton hajua, jos satunnaisesti talvellakin saman hajun huomasit. Minä olen tottunut tuohon ilmiöön meidän dieselien kanssa. Ajan lyhyttä matkaa, ja usein jää Volvolla poltto kesken. Onhan tuo haju sellainen kumin käryn suuntaan menevä.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1002 : 22.04.2018 19:35 »
Jep ja silloin kyllä pakoputki ääntelee vielä jonkin aikaa parkissa, kun se putkisto on ajettu aika kuumaksi. Tuttu juttu edellisestä diiseli-bemusta.

Poissa Keke78

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1073
  • 330XDA F31/2013
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1003 : 05.05.2018 12:44 »
Ekaa kertaa leimalla Bemun kanssa tällä viikolla.

Hiukan se aina jännittää että mitähän mörköjä sieltä löytyy kun ensimmäistä kertaa vie käytettyä louskua leimalle vaan läpi meni että heiltahti.

Katsastusmies sanoi että "eihän Bemarit ole kuin julistaa" :-)

Menneellä viikolla tuli myös ensimmäinen täysjarrutus tilanne 80km/h vauhdista. En tiedä ehtikö jo automaattijarrutus toimia vai oliko pelkkää oman jalan jarruvoimaa mutta aika perkeleen hyvin kyllä pysähtyy Bemu tuosta vauhdista.

Onhan tuossa toki räsään verrattuna aika paljon enemmän mekaanista pitoa kun leveämmät renkaat + takanakin kunnon levyt, räsässä oli edessä isot levyt ja takana kahvilautasen kokoiset.


Poissa ivy

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 45
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1004 : 05.05.2018 14:11 »
jlindstromin autotallista löysin tälläisen Makkiksen vanhan kommentin:

Skodillakissa tai Bemussa ei ole muuta säätöä kuin etäisyys. Skodillak hoiti asiaa sivistyneemmin ja ymmärsi esmes loittonevan objektin toisin kuin BMW joka ymmärtää vain välimatkan metreissä. Vaikka objekti loittonisi, BMW polkee jarrua laikat punaisena saadakseen etäisyyden säädettyyn metrimäärään. Hävettävä ja ärsyttävä ominaisuus.

Liekkö kokemuksen F3x? Minun mielestä ainakin uudessa F30 ACC kyllä huomaa mikäli eteen tulee auto joka menee kovempaa tai abt samaa vauhtia eikä lyö jarrua. Onhan tuohon voinut tulla myös jotain päivityksiä. Kuulostaa siltä että tälläiset voi hyvin softalla adjustaa.

Noin muuten F30 ACC, itse käytän joka päivä esim kehillä. Yksi niistä varusteista jota ilman ei voi enää ajaa.

Poissa chr

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 373
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1005 : 05.05.2018 16:09 »
Ymmärrän mitä Markku tarkoittaa. Kyllä tuo ainakin oman F31:sen ACC toimii juuri tuolla tavalla, että se aika agressiivisesti jarruttelee pitääkseen etäisyyden vakiona vaikka edessä oleva auto sillä hetkellä kiihdyttäisi. Ei se tietenkään sitten vaikuta, jos eteen tuleva auto on valmiiksi riittävän etäällä.

Ei tuo bemarin ACC huono ole, vaikka toki uudet on parempia.

Poissa ivy

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 45
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1006 : 06.05.2018 18:24 »
Juu, tuota en epäillytkään. Mietin vain että onko tuohon tullut päivitystä näissä 2018 malleissa. Itselläni ei ole kyllä muista ACC:stä kokemuksia kuin ~200km koeajolta Passatista.

Poissa Juha

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1007 : 13.05.2018 14:01 »
Onko muilla ollut ongelmia F30 xDrive:n alustan kanssa? Ongelma on alustasta kuuluva narina, joka ei ota loppuakseen. Taakse vaihdettiin tukivarsien "narinahelat", jotka huollon mukaa oli väljät, vaikka autolla ajettu vasta 20 tkm. Helojen vaihdon jälkeen ajettu 4 tkm, ja taas narisee. Saa antaa vinkkejä mistä vikaa voisi etsiä.

Poissa Pekka T

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8131
  • BMW 328i
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1008 : 13.05.2018 15:15 »

^ Takaiskareiden yläpäänhelat pitivät ääntä minulla, tämän tyyppivian luulisi olevan jo korjattu uusimmissa malleissa.
BMW 328iA xDrive M-Sport 2013
Audi A6 Avant 3.0 Tdi quattro s-tronic 2012
Ex: Audi A5 Cabriolet 2.0 Tfsi quattro s-tronic 2010

Poissa dahakon

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1009 : 13.05.2018 16:56 »
Mikähän on kun antaa vähän enemmän happea Bemulle ja ajaa sen jälkeen parkkiin niin auton ympärillä leijuu hetken omituinen kuminkäry.

Muutenkin tuntuu että tuo käy naurettavan kuumana.  Pikkaisen kun poljettaa niin pakoputki nitisee, natisee ja paukkuu 5 minsaa parkkiin ajon jälkeen nollakelilläkin.

Mulla tekee Golffi samaa. Haisee välillä ajon jälkeen palaneille renkaille vaikkei nyt mitää ekstriimdraivingia harrasta edes.

Poissa jantsa

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 2619
  • 520dA xDrive -15 ///M-Sport
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1010 : 13.05.2018 17:59 »
^ Takaiskareiden yläpäänhelat pitivät ääntä minulla, tämän tyyppivian luulisi olevan jo korjattu uusimmissa malleissa.

Eikös tuo vika korjattu ensimmäisen vuoden jälkeen ja takuuna heille, jotka kolinasta valittivat?
EN GÅNG IFK - ALLTID IFK

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 568
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1011 : 20.05.2018 09:58 »
Eikös tuo vika korjattu ensimmäisen vuoden jälkeen ja takuuna heille, jotka kolinasta valittivat?
Tuossa lueskelin BMW Forum Suomen sivuilta F30:n tyyppiviat otsikon alta. Itselläni oli F30 316iA 10/2013. Silloin tyyppivikoina olivat ovien tiivisteiden kutistuminen, takaiskarien kolinat, pysäköinti- ja peruutustutkien herkkyys jäätymiselle sekä vielä istuinten runkojen ruostuminen. Ainakin nuo. Edelleen MY2016- ja MY2017-malleissa samat viat tuota viimeistä lukuunottamatta. Lisäksi paljon XDriveeen liittyviä vakavahkoja ongelmia, joitakin jopa melko pienillä kilometreillä, samoin nitinöitä ja natinoita oviverhoiluissa. Eli ei ole tuon perusteella BMW F30:n laatu parantunut? Omassani oli muutaman tuhannen kilometrin matkalla iskarin kolinat, takuuseen, tutkaongelmat, takuuseen - ei apua ja muutama muu hetkellinen vikatilanne mm. usein esiintynyt varoitus pissapojan nesteen loppumisesta vaikka säiliö oli täynnä. Takuuseenhan nuo kaikki menivät mutta BMW ns. goodwill-takuu kahden vuoden jälkeen toimii hyvin vain 1. omistajalle, ei sen jälkeen. Tosin nykyisin voi ostaa kohtuu edullisesti takuuseen jatkoa, jolla voi olla rahallista arvoa myös siten kun tarjoaa BMW:tä vaihdossa > 2 -vuotiaana.
Syy, miksi paneuduin jälleen aiheeseen, on todella kovat tarjoukset Exclusive Business XDrive-malleista tällä hetkellä, hintaedut jopa 9700 euroa. Esim. uusi Xdrive 320 1 A Business Exclusive farkku Dakota-nahkoilla, urheiluistuimilla, tutkilla, proffa navilla yms. n. 44000 euroa.
Eli ovatko todella yleisiä ym. foorumilla olevat raportit vai vain harvinaisia poikkeustapauksia?
Kyselee Uti

Lexus IS300H MY2018

Poissa Juha

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1012 : 20.05.2018 10:43 »
Tuossa lueskelin BMW Forum Suomen sivuilta F30:n tyyppiviat otsikon alta. Itselläni oli F30 316iA 10/2013. Silloin tyyppivikoina olivat ovien tiivisteiden kutistuminen, takaiskarien kolinat, pysäköinti- ja peruutustutkien herkkyys jäätymiselle sekä vielä istuinten runkojen ruostuminen. Ainakin nuo. Edelleen MY2016- ja MY2017-malleissa samat viat tuota viimeistä lukuunottamatta. Lisäksi paljon XDriveeen liittyviä vakavahkoja ongelmia, joitakin jopa melko pienillä kilometreillä, samoin nitinöitä ja natinoita oviverhoiluissa. Eli ei ole tuon perusteella BMW F30:n laatu parantunut? Omassani oli muutaman tuhannen kilometrin matkalla iskarin kolinat, takuuseen, tutkaongelmat, takuuseen - ei apua ja muutama muu hetkellinen vikatilanne mm. usein esiintynyt varoitus pissapojan nesteen loppumisesta vaikka säiliö oli täynnä. Takuuseenhan nuo kaikki menivät mutta BMW ns. goodwill-takuu kahden vuoden jälkeen toimii hyvin vain 1. omistajalle, ei sen jälkeen. Tosin nykyisin voi ostaa kohtuu edullisesti takuuseen jatkoa, jolla voi olla rahallista arvoa myös siten kun tarjoaa BMW:tä vaihdossa > 2 -vuotiaana.
Syy, miksi paneuduin jälleen aiheeseen, on todella kovat tarjoukset Exclusive Business XDrive-malleista tällä hetkellä, hintaedut jopa 9700 euroa. Esim. uusi Xdrive 320 1 A Business Exclusive farkku Dakota-nahkoilla, urheiluistuimilla, tutkilla, proffa navilla yms. n. 44000 euroa.
Eli ovatko todella yleisiä ym. foorumilla olevat raportit vai vain harvinaisia poikkeustapauksia?
Kyselee Uti

Mulla on 2 vuoden jatkotakuu, mutta ei se paljon lohduta, kun alustan kitinöitä ei saa korjattua. Kitinöiden lisäksi on ollut ongelmia ohjauksen kanssa. Auto puoltaa oikealle ja oikea takarengas kuluu selvästi muita nopeammin. Eräässä nimeltä mainitsemattomassa merkkihuollossa kerrottiin, että pyöräkulmat tulisi säätää. Pyöräkulmat säädettiin, mutta ei se ongelmaa ratkaissut. Pyöräkulmien säätö ei kuulemma mene takuuseen (tuolloin oli tehtaan takuu voimassa), vaan jää asiakkaan maksettavaksi. Säädöstä veloittivat 100€ >:( >:(

Poissa Children of the damned

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 839
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1013 : 23.05.2018 11:01 »
Tuossa lueskelin BMW Forum Suomen sivuilta F30:n tyyppiviat otsikon alta. Itselläni oli F30 316iA 10/2013. Silloin tyyppivikoina olivat ovien tiivisteiden kutistuminen, takaiskarien kolinat, pysäköinti- ja peruutustutkien herkkyys jäätymiselle sekä vielä istuinten runkojen ruostuminen. Ainakin nuo. Edelleen MY2016- ja MY2017-malleissa samat viat tuota viimeistä lukuunottamatta. Lisäksi paljon XDriveeen liittyviä vakavahkoja ongelmia, joitakin jopa melko pienillä kilometreillä, samoin nitinöitä ja natinoita oviverhoiluissa. Eli ei ole tuon perusteella BMW F30:n laatu parantunut? Omassani oli muutaman tuhannen kilometrin matkalla iskarin kolinat, takuuseen, tutkaongelmat, takuuseen - ei apua ja muutama muu hetkellinen vikatilanne mm. usein esiintynyt varoitus pissapojan nesteen loppumisesta vaikka säiliö oli täynnä. Takuuseenhan nuo kaikki menivät mutta BMW ns. goodwill-takuu kahden vuoden jälkeen toimii hyvin vain 1. omistajalle, ei sen jälkeen. Tosin nykyisin voi ostaa kohtuu edullisesti takuuseen jatkoa, jolla voi olla rahallista arvoa myös siten kun tarjoaa BMW:tä vaihdossa > 2 -vuotiaana.
Syy, miksi paneuduin jälleen aiheeseen, on todella kovat tarjoukset Exclusive Business XDrive-malleista tällä hetkellä, hintaedut jopa 9700 euroa. Esim. uusi Xdrive 320 1 A Business Exclusive farkku Dakota-nahkoilla, urheiluistuimilla, tutkilla, proffa navilla yms. n. 44000 euroa.
Eli ovatko todella yleisiä ym. foorumilla olevat raportit vai vain harvinaisia poikkeustapauksia?
Kyselee Uti

Ovat. Ainoa vika mikä mulla ilmeni oli jotkut sirinät kojelaudasta ja ne tuli vain satunnaisesti esiin. A4 B9 on toiminut muuten ok ja on minusta vielä tuotakin paljon parempi autona, mutta rämisee kyllä paljon enempi. Kojelauta ja jotkut ovipahvit rämisee aika äänekkästi Audissa vaikkei oon kuin pikkasen normaalia karkeampi asfaltti. Ne räminät kuuluu myös ihan joka päivä. En ole kehdannut huoltoon valittaa.

Mistä luit, että tutkaongelmat ja tiivisteongelmat vaivaisi myös facelift-mallia???

Uusi malli bemulta tulossa, eli siksi polkevat hintoja/nakkaavat nyt monia varusteita ns. kaupanpäälle. Eikai se profffa-navi nyt sentään tuohon Exclusiveen kuulu?
« Viimeksi muokattu: 23.05.2018 11:08 kirjoittanut Children of the damned »

Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 146
  • OcuIII 1.2tsi
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1014 : 02.06.2018 18:31 »
Alustavasti eri vaihtoehtoja kartoitan, oliko näissä mallisarjan alkupään 2013-2014 318/320 dieseleissä jotain ongelmia jakopään kanssa, saattaa olla että tältäkin palstalta joskus luin niistä? Kannattaako välttää vai onko esson baarin juttuja? 

Poissa Keke78

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1073
  • 330XDA F31/2013
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1015 : 02.06.2018 18:35 »
Oliko 8-lovisiin laatikoihin tarkoitus vaihtaa öljyt joskus? Ja mites peräöljyt?

Onkohan ominaisuus vai vika kun ajelee n.110 mittarinopeutta sportilla niin aivan ko auto alkais arpomaan kahden eri pykälän välillä -> ihme nykimistä.

Tekee tätä varsinkin kylmänä.

Muutenkin tuntuu että tuossa on alkanu vaihdot tuntumaan enemmän kuin talvella. Omituisia nykäyksiä siellä täällä joka säällä :-)


Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 568
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1016 : 02.06.2018 19:30 »
Ovat. Ainoa vika mikä mulla ilmeni oli jotkut sirinät kojelaudasta ja ne tuli vain satunnaisesti esiin. A4 B9 on toiminut muuten ok ja on minusta vielä tuotakin paljon parempi autona, mutta rämisee kyllä paljon enempi. Kojelauta ja jotkut ovipahvit rämisee aika äänekkästi Audissa vaikkei oon kuin pikkasen normaalia karkeampi asfaltti. Ne räminät kuuluu myös ihan joka päivä. En ole kehdannut huoltoon valittaa.

Mistä luit, että tutkaongelmat ja tiivisteongelmat vaivaisi myös facelift-mallia???

Uusi malli bemulta tulossa, eli siksi polkevat hintoja/nakkaavat nyt monia varusteita ns. kaupanpäälle. Eikai se profffa-navi nyt sentään tuohon Exclusiveen kuulu?
Näitä tulkitsin Suomen ja muutaman muun maan foorumeilta. Tuo goodwill-takuu ei ainakaan oman BMW-kauppiaani huoltopäällikön mukaan lopu 1. omistajan jälkeen, kuten edellä mainitsin. Ja oikeassa olet proffanavista, on n. tuhannen euron lisävaruste Exclusive-malliin. Luulin toisin kun oll mukana maassa olevassa autossa, jota minulle tarjottiin.
Uti
Lexus IS300H MY2018

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8142
  • Toyota Carina II
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1017 : 07.06.2018 09:56 »
https://www.nettiauto.com/bmw/320/9702516

Voiko mistään päätellä onko tuossa uudempi B48 kone vai vanhempi N20?

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1018 : 07.06.2018 10:13 »
https://www.nettiauto.com/bmw/320/9702516

Voiko mistään päätellä onko tuossa uudempi B48 kone vai vanhempi N20?


Voi helpostikin, rekkarilla auton VIN loppuosa (K390587) trafin sivun kautta ja sen voi syöttää www.bmwvin.com josta saa auton täydet varusteet. Moottori on B48.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2018 10:16 kirjoittanut lnaukkar »

Poissa lortti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 438
Vs: BMW 3-sarja (F30/F31)
« Vastaus #1019 : 07.06.2018 10:33 »
Heh. Tässä on taas kunnon business kuli. Ei yhtään lisävarustetta ruksittuna ja hintaa melkein 40k, lisäksi uusi malli jo oven takana.

Ei siinä ajamisen iloa tuokin toki tarjoaa.

 

https://www.efh.fi