autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz GLC-sarja  (Luettu 101095 kertaa)

Poissa rikugere

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 86
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #540 : 18.12.2018 11:30 »
Olikohan tämä jo täällä ? hyvin näyttäisi liikkuvan...

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=_dzBY8KAbKA" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=_dzBY8KAbKA</a>


Poissa Jere

Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #541 : 23.12.2018 19:51 »
2+2 henkeä, kontti täynnä tavaraa ja 10 hiihto/ mäkivehkeet monoineen katolla boxissa. Tämä on Talviauto! niin ajolleen, valot ja ennenkaikkea lämpiäminen myös hiihtokeskus pätkäajossa toimii 👍

Poissa Plug-In-Star

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 17
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #542 : 24.12.2018 17:08 »
Kolmena aamuna on ollut ongelmana saada pakkasessa GLC 350e:n latausjohto irti. Ainoat varsinaiset pakkasaamut PKS seudulla ja auto siis latauksessa taivasalla.

Kun avaa auton ovet, ei latauspuistoke vapaudu. Ilmeisesti vika ei ole suoraan siinä vapauttamisessa, koska toinen havainto on se, että kun käynnistää auton esi-ilmastoinnin etänä, auto ei osaa aloittaa latausta uudelleen, vaikka tolppa antaisi virtaa jatkuvasti. Tämä on ilmennyt nyt vain pakkasella.

Kun auto sitten lämpiää oman ajoakun sähköllä sen 15 minuuttia, niin sitten uudelleen ovia avatessa saattaa vapauttaa myös latausjohdon, mutta ei aina vielä silloinkaan. Parhaimmillaan olen odotellut johdon vapautumista puolisen tuntia. Ikävä ongelma kun on lähdössä ja lähtö viivästyy tuon takia.

Onko muilla em. kokemuksia tai ratkaisua pulmaan?
MERCEDES-BENZ GLC 350 e 4Matic A (2018)

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2246
  • MB GLC 350e
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #543 : 25.12.2018 09:33 »
Tuntuu siltä, että tuossa on kyllä jotain vikaa, jos ei millään vapauta johtoa autosta.

Itselläkin oli kesällä muutaman kerran takertelua, mutta silloin yritin irrottaa johtoja väärässä järjestyksessä. Eilen oli 15 astetta pakkasta, kun starttasin auton tolpasta ilman esilämmitystä. Oma proseduuri on seuraava:

- auton lukitus avataan ja oikea takaovi myös aukaistaan, jolloin auton töpselistä kuuluu naksaus. Aikaa nyhtäistä johto irti autosta on 30 sekuntia (oman Schuko 8A laturin jätän kiinni seinätöpseliin).

- Jos ei johto irtoa, ohjekirja neuvoo lukitsemaan auton uudestaan ja toistamaan edelläolevan.

Ohjeet ovat kyllä varsin sekavat, kun ilmastoinnin asetuksia pitää säätää autossa ennen kuin asettaa (puhelimella) lähtöajan. Sekin selvisi, miksi esilämmitys jatkui aiemmin kertomassani tapauksessa yli 15 minuuttia, kun ei aukaissut ovia. Tässä tapauksessa auto jatkaa vielä 5 minuuttia.

Omassani, kun auto on ollut latauksessa yön yli ja aukaisen lukituksen, esilämmitys käynnistyy ilman ajastustakin. Olen sen todennäköisesti aktivoinut ilmastointiasetuksissa (Menu rest näppäin). Ohjekirjan mukaan peilit, kuskin penkki ja takalasi lämpiävät silloin max. 5 minuuttia. Auton käynnistyessä peilien ja takalasin lämmitys katkeaa, istuinlämmitys jää vielä päälle.

Kun en näistä automatiikoista perusta, painan yleensä heti esi-ilmastoinnin pois päältä (”höyryävän ratin kuva, jossa on kolme lediä) niin, että punainen valo sammuu. Sillä voi myös katkaista esi-lämmityksen ennen asetettua lähtöaikaa.

===============================

Tässä(kin) on insinöörit päästetty mellastamaan liikaa, tuloksena monimutkaista automaattitoimintaa, jota kaikki eivät kuitenkaan halua. Pikaisella selailulla löysin ohjekirjasta esi-ilmastoinnista/-lämmityksestä seuraavia aikoja, jotka auto itse päättää asetusten ja olosuhteiden mukaan: 5 min, 15 min, 20 min, 30 min, 50 min ja 55 min. Akun varaustilasta johtuen auto voi  muuttaa näitäkin. Saas nähdä, ehtiikö nuo kaikki oppia edes koko autonpito aikana.

Poissa Plug-In-Star

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 17
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #544 : 25.12.2018 12:39 »
Tuntuu siltä, että tuossa on kyllä jotain vikaa, jos ei millään vapauta johtoa autosta.



Näin on - täytyy käydä näyttämässä pajalla.

Tänään kun oli jo aamulla +asteita, niin ei mitään ongelmaa johdon vapautuksessa. Mercedes me sovelluksella kun käynnistin esilämmityksen, alkoi myös lataus normaalisti johdon vielä ollessa kiinni.

Alla olevasta kuvasta vielä näkee, että pistokkeen vieressä oleva akun kuva on vikatilanteessa täysin pimeä huolimatta siitä, että latausta olisi tarjolla. Lataus on kiinteän johdon päässä ja päivittäin käytössä samanlaisella laturilla sekä kotona, että töissä. Aikaisemmin puolen vuoden käytöllä ei ole ollut mitään ongelmaa.

MERCEDES-BENZ GLC 350 e 4Matic A (2018)

Poissa MersuM

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 16
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #545 : 05.01.2019 10:25 »
Noniin. 11000 kilometriä tuli täyteen ja ensimmäinen oikea vika päällä.

Latausluukku jymähti kiinni ja näimpä sähkömersusta tuli bensamersu  ;D

Ensiksi ajattelin, että on vaan jäässä, mutta tallisulattelukaan ei luukkua avannut. Hienosti kyllä lukitus napsahtaa auki ja luukku kyllä sisäänpäin painuu normaalisti, mutta eipä aukea.
Tämähän on niin hienosti suunniteltu, että luukkua ei saa pakotettua mitenkään mekaaniseti auki tälläisessä tilanteessa.

Oli auto jo kyllä muutenkin menossa pajalle kiveniskemän korjaukseen niin samalla katsovat tuon luukunkin.

Aika hyvinhän tuo tuntuu latailevan ajossa. Eilenkin lähdin työpaikan pihalta niin näytti akulle 8% varausta.
Perushybridi tilassa ajelin niin tuosta 41 km työmatkasta meni kuitenkin 10 km sähköllä ja akun kapasiteetti oli kotipihalla 15%. Eli olisi saanut tiristettyä vielä muutaman kilsan.

Jätin kuitenkin vähän virtaa akkuun niin sai edes vähän lämmiteltyä aamulla.

Oletteko muuten suojannut tuota lataustilaa mitenkään lumisateella? On aika hanurista puhdistella tuolta lumia pois. Itse ajattelin jonkun suojuksen värkätä tuohon talven ulkolatailuja varten.

Nythän se tietysti on hyvin suojattu kun luukku ei aukea ollenkaan  ;D


Mb Glc Coupe 350e Premium Business amg -18

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2246
  • MB GLC 350e
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #546 : 05.01.2019 19:26 »
^ Pahnahinen, latausmahdollisuus talvella on tärkeä. Oma GLC on valtaosan ajastaan myös taivasalla ja aina ajon jälkeen latauksessa. En ole suojannut mitenkään ja välillä autotöpseli on tosiaan lumen peitossa. Kyllä tuon pitää toimi kelissä kuin kelissä; suunnitelmissa ei ole tehdä mitään erityistä suojausta.

Nyt kovemmilla pakkasilla on tullut ajeltua aika paljon E-Save moodissa, jotta polttomoottori käy kunnolla. Kun katsoo lämpömittaria sähköajossa, havaitsee että ajoviima jäähdyttää pysähtyneen moottorin hyvin nopeasti. Parempi mielestäni lämmittää moottori ja sitä kautta myös kabiini ennemmin kuin sähköllä. Pitää vaan muistaa vaihtaa takaisin hybrid-käytölle, jotta akku ehtii purkautua ennen kotipihaan tuloa. Oikea hetki onkin helppo arvioida, kun range pakkaskeleissä on 15 - 20 km paikkeilla.

Poissa skiri

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 32
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #547 : 05.01.2019 20:30 »
Onko kukaan saanut lisätietoja koska uudet GLC 350e mallit tulevat?

Poissa Lingmerth59

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 20
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #548 : 05.01.2019 21:10 »
@MersuM; minulla jäi myös sisempi latausluukun kansi kiinni tällä viikolla ja epäilin sen vain jäätyneen. Vedin muovisen kannen salvan sivuun ja varovasti ruuvarilla väänsin luukun auki.

Poissa Lingmerth59

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 20
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #549 : 05.01.2019 21:10 »
@MersuM; minulla jäi myös sisempi latausluukun kansi kiinni tällä viikolla ja epäilin sen vain jäätyneen. Vedin muovisen kannen salvan sivuun ja varovasti ruuvarilla väänsin luukun auki.

Poissa MersuM

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 16
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #550 : 06.01.2019 09:10 »
Onko kukaan saanut lisätietoja koska uudet GLC 350e mallit tulevat?

Kysyin mersukaupan myyjältä samaa ja kuulemma syksyllä tulevat.
Mb Glc Coupe 350e Premium Business amg -18

Poissa MersuM

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 16
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #551 : 06.01.2019 09:13 »
@MersuM; minulla jäi myös sisempi latausluukun kansi kiinni tällä viikolla ja epäilin sen vain jäätyneen. Vedin muovisen kannen salvan sivuun ja varovasti ruuvarilla väänsin luukun auki.

Tuon sisemmän luukun saa kyllä väännettyä auki, mutta ulompaa luukkua ei saa väännettyä rikkomatta auki kun juutuu. Mullakin tuo pikkuluukku ollut välillä niin tiukassa, että joutunut vähän avittamaan avautumista.
Mb Glc Coupe 350e Premium Business amg -18

Poissa Herr K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 90
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #552 : 28.02.2019 08:22 »
GLC:n facelift on nyt julkaistu. Ulkoiset muutokset ovat aika pieniä, mutta ainakin omasta mielestä ihan onnistuneita. Sisällä muutoksista merkittävin lienee A-sarjasta tuttu MBUX-käyttöliittymä.

https://www.motor1.com/news/307205/2019-mercedes-benz-glc-class/

https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/mercedes-has-barely-tweaked-glc-and-thats-good-thing

Moottorit ovat uudistuneet myös. Bensakoneiden yhteydessä on nyt 48 voltin hybriditekniikkaa ja myös dieselit ovat uudet. Plug-in-hybridistä ei kummassakaan jutussa mainita mitään
VW Passat 1.4 TSI DSG

Paikalla jti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 336
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #553 : 28.02.2019 08:59 »
Venemessuilla esittelijä sanoi että GLC:hen olisi tulossa sekä bensa- että dieselhybridit. Nämähän ovat jo e-sarjassa.
Noissa kuvissa tuo "tabletti" on vielä pahemmin esillä kuin b-sarjassa, mielestäni ruma. GLE:n tai e-sarjalaisen upotettu näyttö olisi paljon paremman näköinen. Olisivat edes noista pyöreistä ilmansuuttimista luopuneet. Ne tuovat mieleen ensimmäiset a-sarjalaiset ja ovat halvan näköiset, imho.

Mielenkiintoinen tuo dieselhybridi, soveltuisi pitkänmatkan ajoon pienellä kulutuksella ja kaupunkiajo sitten sähköllä. Mutta tekniikka monimutkaisempaa kuin bensakoneessa ja miten käyntilämpöjen kanssa? Tietty Suomen käyttövoimavero rasittaa edelleen vuotuisesti riippumatta kilometreistä.

Jos Trumpin tullit astuvat voimaan eikös siitä olisi jotain hyvääkin, olisi tuotantokapasiteettia vanhalle mantereellekin. Tosin pitäisi silloin tehdä muutoksia tuotantolinjalla jotta bensakoneen sijaan tehtäisiin hybridejä. Akkuja tietty pitäisi olla tarpeeksi.

Volvo XC60 T8 Twin Engine -19

Paikalla nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2477
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #554 : 28.02.2019 16:49 »
Venemessuilla esittelijä sanoi että GLC:hen olisi tulossa sekä bensa- että dieselhybridit. Nämähän ovat jo e-sarjassa.

Voisi veikata, ettei tämän vuoden aikana ole tarjolla muuta kuin nyt julkistettuja moottoreja.

Paikalla jti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 336
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #555 : 28.02.2019 17:36 »
e-sarjalaisessahan on nuo 300d ja 300de sekä 300e mallit (300e bensahybridi siis vain sedanissa). Ja harhaanjohtavasti 300de ei perustukaan 300d:hen vaan 220d:hen siis 143kW dieseliin kun taas 300d on 180kW dieselkone.

200d on softalla kuristettu 2litrainen kun 220d on normi 2litrainen ja 300d on taas vastine aikaisemmalle 250d:lle joka oli noista dieseleistä se sopivin ja järkevin 350e hybridin ohella tuohon koriin. Kaikki uudet dieselkoneet siis 2 litraisia vrt vanhassa 2,2 litraiset.

Mutta taitaa hinnoittelu mennä niin että nykyisen 250d:n hinnalla ei saa uutta 300d:tä vaan vain 220d:n. Tuotedifferointi puree  :(
Volvo XC60 T8 Twin Engine -19

Poissa Jones

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 466
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #556 : 28.02.2019 18:20 »
Eikös ainakin vanha 200d ollu mallia Renault? Niin siis e-sarjalaisessa ainakin.

Poissa Kjolbye

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 286
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #557 : 28.02.2019 18:39 »
Ei ole. Sama parilitrainen kuin 220d mutta miedommalla virityksellä. C mallissa oli 180d joka oli rellun koneella. Eemeliin sitä ei ole saanut.

Tosin nyt keväällä 200d muuttuu 1,6 litraiseksi. Ilmeisesti kyseessä ei kuitenkaan ole rellun kone vaan mersun oma.
E

Poissa skiri

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 32
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #558 : 01.03.2019 11:55 »
GLC:n facelift on nyt julkaistu. Ulkoiset muutokset ovat aika pieniä, mutta ainakin omasta mielestä ihan onnistuneita. Sisällä muutoksista merkittävin lienee A-sarjasta tuttu MBUX-käyttöliittymä.

https://www.motor1.com/news/307205/2019-mercedes-benz-glc-class/

https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/mercedes-has-barely-tweaked-glc-and-thats-good-thing

Vihdoin ja viimein alkaa virallista tietoa valumaan julkaisun myötä. MBUX on hyvä päivitys  :)
Hybridi puolelle on ainakin tulossa muihinkin malleihin tullut päivitetty akusto, jonka avulla sähkörange kasvaa.

Poissa skiri

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 32
Vs: Mercedes-Benz GLC-sarja
« Vastaus #559 : 02.03.2019 12:40 »
GLC faceliftin MBUX

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=gsD_2NoX0As" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=gsD_2NoX0As</a>