autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz GLC-sarja  (Luettu 109519 kertaa)

Paikalla Anzander

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #20 : 18.06.2015 21:07 »
Mikä lie sitten esim. hirvikolarissa käytännön merkitys 10 sentillä?


Mututuntumalta heittäisin että tuo merkitys auton keulassa ja konepellin korkeudessa on kymmenen senttiä suurempi mahdollisuus osua hirven kroppaan sen sijaan että kolahtaa jalkoihin jolloin koko muu eläin tulee koko painolla suoraan A-pilareihin ja lasiin.

<a href="https://m.youtube.com/watch?v=98ZK_kknP9U" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://m.youtube.com/watch?v=98ZK_kknP9U</a>

Poissa jols

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #21 : 18.06.2015 21:42 »
W246:ssa siihen totuteltu puolitoista vuotta, niin jopa että s205 saattoi tilata sen korvikkeeksi. 8)

Se on hyvällä paikalla vaikkapa koelautaan radion paikalle sijoitettuun verruttuna.

Joitain C-sarjan facelift kuvia olen nähnyt missä oltaisiin siirtymässä takaisin kojelaudassa olevaan, tiedä häntä mikä totuus, mutta kyllä C/E/S-mallin "kiinteä" istuu omaan silmään paremmin.

Mersussahan nuo ovat aika korkealle sijoittetuna, mikä pitäisi olla määräyskin. Jännää että tällaisia sijoittelujuttuja ei standardoida vaan inforuutu kaikkine tänä päivänä tarpeellisine tietoineen voi olla todella alhaallakin ja aiheuttaa ison turvallisuusriskin.
GLK 350 CDI '14, C 220 D T Avantgarde '15, XC 60 D4 '18

Poissa Kjolbye

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 296
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #22 : 18.06.2015 21:51 »
Hienolta näyttää. Kyllä mersu on aina mersu. Itse en enää nykymersuja sanoisi eläkeläisten autoiksi, sen verran paljon ovat nuorentaneet koko mallistoa. :)

Ainoa mikä pistää silmään on mittaristo. Toivottavasti tuo jää vain C:n ja näiden sen johdannaisten mittaristoksi. Digimittareiden yleistyessä näyttää vanhanaikaiselta vaikka on selkeä ja kaikki tarpeelliset tiedot antava. Toivottavasti tuleva E menee mielummin tässä asiassa S:n suuntaan.
E

Poissa zoned

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 339
  • XC60 T8 R-Design
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #23 : 18.06.2015 22:09 »
Mututuntumalta heittäisin että tuo merkitys auton keulassa ja konepellin korkeudessa on kymmenen senttiä suurempi mahdollisuus osua hirven kroppaan sen sijaan että kolahtaa jalkoihin jolloin koko muu eläin tulee koko painolla suoraan A-pilareihin ja lasiin.

Toki, mutta mietin vaan että onko GLC:n tai muunkaan katumaasturin nokka sillä korkeudella että se voisi osua hirven kroppaan vai onko aina tiedossa jalkaosuma ja kroppaosumaan vaadittaisiin joku Ford F150 tai vastaava vähän isompi auto. Tuon V70:n kohdalla ainakin kaikki tulee ihan silmille.  :o

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4008
  • Tulossa Bass olut
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #24 : 18.06.2015 23:08 »
Joitain C-sarjan facelift kuvia olen nähnyt missä oltaisiin siirtymässä takaisin kojelaudassa olevaan, tiedä häntä mikä totuus, mutta kyllä C/E/S-mallin "kiinteä" istuu omaan silmään paremmin

Se oli mersufoorumilla ollut manipuloitu kuva, jossa C:hen oli istutettu ässän littinatelkkari
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa jols

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #25 : 18.06.2015 23:45 »
Se oli mersufoorumilla ollut manipuloitu kuva, jossa C:hen oli istutettu ässän littinatelkkari

Jos näin niin tuo upposi minuun täysin! Harmi koska olin odottavalla kannalla C:n faceliftin suhteen. Perhana, mitä sitä nyt sitten odottaa...
GLK 350 CDI '14, C 220 D T Avantgarde '15, XC 60 D4 '18

Poissa Timppe

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #26 : 19.06.2015 00:09 »
Se oli mersufoorumilla ollut manipuloitu kuva, jossa C:hen oli istutettu ässän littinatelkkari

Auto Motor und Sport numero 4/2015: "Cockpit revolution bei Mercedes" ja "Mercedes rüstet im Innenraum mächtig auf". Ja kuva sekä tiedot uudesta 2017 tulevasta C-sarjan faceliftistä, jossa tablettinäyttö on korvattu S-sarjan tyylisellä 70cm leveällä ja 15cm korkealla näyttöyksiköllä.

Väittäisin, että tämä ei ole ainoastaan joku mikä tahansa kuvamanipulaatio, vaan perustuu tietoihin Daimlerin tuotekehityksestä. Yleensä AMS ei esitä tällaisia tietoja, jollei niiden takana ole totuuden siemen.

Eli koko mittaristo korvataan digitaalisella näytöllä, joka on siis 70cm leveä käsittäen myös normaalin mittariston.

Myös uudessa E-sarjassa, joka tulee 2016 on vastaava näyttöyksikkö hoitamassa mittariston virkaa.

« Viimeksi muokattu: 19.06.2015 00:13 kirjoittanut Timppe »
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4008
  • Tulossa Bass olut
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #27 : 19.06.2015 07:46 »
^ Uskokoon ken haluaa. Tökerösti photosopattu kuva huhtikuun numerossa vuosi C-sarjan ensiesittelyn jälkeen.  :)

Uuden Eemelin salakuvista mittaristossa pakottavat putkimittarit littunatelkkarin sijasta. Hyvä niin.
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Timppe

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #28 : 19.06.2015 08:22 »
Ehkä nuo mahdolliset täysdigitaaliviritykset onkin jotain lisävarusteita Passatin tyyliin?

No niin, back to the topic. Tuossa elävää kuvaa uudesta GLC:stä:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=v0WhSucYNs0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=v0WhSucYNs0</a>

« Viimeksi muokattu: 19.06.2015 08:32 kirjoittanut Timppe »
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Poissa Taky

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #29 : 19.06.2015 09:54 »
Jännää että tällaisia sijoittelujuttuja ei standardoida vaan inforuutu kaikkine tänä päivänä tarpeellisine tietoineen voi olla todella alhaallakin ja aiheuttaa ison turvallisuusriskin.

KYLLÄ.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

nokivasara

  • Vieras
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #30 : 19.06.2015 10:27 »
Häviää korkeudessa silti omalle Volvolle luokkaa kymmenen senttiä. Sääli että katumaasturien korkeus tuntuu koko ajan pienenevän. Mikä aerodynamiikassa ja kulutuksessa voitetaan, hävitään sitten näyttävyydessä ja turvallisuuden tunnussa (ja varmasti ihan oikeasti turvallisuudessa hirvikolareissa). Paljonkos tuolla on korkeuseroa uuteen C-farkkuun?

Edit. Vastaan itse: 144cm vs tuo 163cm.
Uutuus pikkasen korkeampi kuin GLK, joka minusta passelin korkuinen.. esim. kuskinpenkille meno on sopivalla korkeudella. Noistahan ei tiedä mistä versiosta mitat on? Offroad versio on jokusen sentin korkeampi kuin amg & Ilmajousilla 5 cm säätövaraa (näin jostain olin lukevinani).
Hyvä, että tuohon on tarjolla verotusmielessä järkevä ja kuitenkin suht tehokas bensakone.

Poissa Taky

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #31 : 19.06.2015 13:56 »
.... kaikki tärkeä info näkyy myös HUD:n kautta.

OT. jo menee.

Se on varmaan hyvä, kokeilemaan en ole päässyt.

Kun loppujen lopuksi karsitaan Teslan malliin mekaaniset katkaisimet ja toiminnon löytyy näytöltä niin saas van nähdä kuinka sitten ruuhka tai muuallakin käy liikenneturvallisuuden

Puhelimen käsittely onkin ihan helpponakki siihen verrattuna vaikka se on kiellettyä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Jupela

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 194
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #32 : 25.06.2015 15:50 »
Näyttää hyvältä, taitaa mennä tilaukseen... :)

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13874
  • Volvo XC60
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #33 : 25.06.2015 16:03 »
Näyttää hyvältä, taitaa mennä tilaukseen... :)

Erinomainen valinta :). Ja tervetuloa, Jupela, AutoStadiumille! Toivottavasti löydät täältä kiinnostavia keskusteluita ja hyviä tyyppejä.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Jupela

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 194
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #34 : 27.06.2015 02:15 »
Onko kukaan muu vielä liikkeellä, ajatuksia ?

Poissa Docw

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2181
  • Renault Clio
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #35 : 27.06.2015 02:19 »
Odotellaan hinnastoa ja mietitään sitten tarkemmin :)
   

Poissa Jupela

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 194
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #36 : 27.06.2015 02:31 »
Kiitos Quality,täällä toivottavasti jo päästy irti 123/124 /210 keskustelusta ja mikä oli paras auto ....

GLC:n hinnat pitäis tulla ens vkolla ja olisi mukava päästä ekaan jakoon, vaikuttaa, että toimitusaika venyy nopeasti pitkäksi.
Mersuista paljon hyviä kokemuksia, välissä syrjähyppy A5SB V6,  pari vuotta sitten taas paluu himbeen, nyt taas asiallisen olonen tuote, 60 tkm vuodessa, hks huolto ja vaihto 😁 Olarissa homma toiminut aina hienosti ! Viikon päästä taas viisaampia !

Poissa Docw

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2181
  • Renault Clio
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #37 : 27.06.2015 02:36 »
4.7 tulee ilmeisesti hinnasto. Ensi keväälle vähän polttelisi, mutta katsotaan ja kuulostellaan.
   

Poissa Docw

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2181
  • Renault Clio
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #38 : 03.07.2015 14:40 »
Sieltähän ne hinnat tupsahti. Pitää vielä kysellä hybridin perään. Diisseli kuin ei lähtökohtaisesti kiinnosta  ???
   

Poissa Karvis

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #39 : 03.07.2015 19:18 »
Sanokaas joku paremmin tietävä, että miten tuo hinnoittelu sijoittuu muihin premium-cittareihin nähden?

XC60 Volvoon on eroa 4-5k€ riippuen versiosta ja Volvossa saa hiukan tehokkaamman motin molemmissa verrokeissa(170 vs. 190hv ja 204 vs. 220hv). Tiedä sitten kuinka paljon on eroa varustelussa ???
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja