autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz GLC-sarja  (Luettu 98988 kertaa)

Poissa Docw

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • Renault Clio
Mercedes-Benz GLC-sarja
« : 17.06.2015 16:33 »
Ensiesittely livestreamina 27min päästä  8)
https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/events/livestream/

Ja hinnasto tulossa 3.7.



Täydennetty otsikkoa - juupeli  :)
« Viimeksi muokattu: 29.04.2016 09:12 kirjoittanut juupeli »
   

Poissa Anzander

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #1 : 17.06.2015 21:01 »
Menee kyllä niin sisältä kuin ulkoa markkinoiden parhaimman näköisten SUVien joukkoon! :peukku:

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2016-glc/
Tulossa kesä/syksy 2019:
Volvo V60 T8 AWD R-Design

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13293
  • Volvo XC60
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #2 : 17.06.2015 21:32 »
Menee kyllä niin sisältä kuin ulkoa markkinoiden parhaimman näköisten SUVien joukkoon! :peukku:

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2016-glc/

Tuohon ei mitään lisättävää. Harvoin mikään uusi malli on herättänyt yhtä suuria odotuksia kuin tämä. Pelottaa vaan, millaiseksi tuon hinta muodostuu siedettävillä varusteilla. Sehän näyttäisi ratkeavan jo pian.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Anzander

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #3 : 17.06.2015 21:38 »
Tuohon ei mitään lisättävää. Harvoin mikään uusi malli on herättänyt yhtä suuria odotuksia kuin tämä. Pelottaa vaan, millaiseksi tuon hinta muodostuu siedettävillä varusteilla. Sehän näyttäisi ratkeavan jo pian.

Tuo Mercedeksen uusi design kyllä ainakin itsessä herättää kiinnostusta mitä ei aiemmin ole ollut. Ehkä sitten joskus käytettyjen rivistä...

Aika kovan luun heittää kyllä Stuttgartilaiset markkinoille. Riittää varmasti Volvolla, Audilla ja BMW:llä tekemistä omien seuraavan sukupolven versioiden kanssa.
Tulossa kesä/syksy 2019:
Volvo V60 T8 AWD R-Design

Poissa Germera

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #4 : 17.06.2015 21:41 »
Tämä on kyllä ihan todella onnistunut.
Minäkin odotan hinnastoa kuin kuuta nousevaa. Saksassa alkaa hinnat 44.500:sta, mutta ei käynyt tuossa esittelyssä ilmi että mikä on perusmallin mottina.
The Beetle 2012
A6 Avant quattro 2012

Poissa Teme

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #5 : 17.06.2015 22:00 »
^ Eikös tuolta linkin kautta ilmene, että aluksi valikoimassa ovat:

GLC 220 CDI 4-Matic
GLC 250 CDI 4-Matic
GLC 250 4-Matic
GLC 350e 4-Matic

Näistä olettaisin tuon 220 CDI:n olevan edullisimman. GLK 220 CDI 4-Matic maksaa Saksassa 44.149€, eli uutuus (GLC 220 CDI 4-Matic) olisi ehkä vain 350€ edeltäjäänsä kalliimpi? Ja kotimaassa saattaisi olla jopa edullisempi koska päästöt lienevät pienemmät...
Audi Q2 -18 / Porsche 911 -84

Poissa jols

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #6 : 17.06.2015 22:17 »
Mielenkiintoinen tämä on, odotin tätä jo viime vuonna mutta en malttanut enää odottaa vaan ostin tuon GLK:n. Pari asiaa häiritsee GLC:ssä, tuo kiinteä tabletti kojelaudassa ilman kosketusnäyttöä ja perän muotoilun liika Q5/Macan -malli. Mutta näissä uusissa kuvissa näyttää paremmalta ja GLE:n pikkuveljeltä selkeästi.

Mutta muuten erittäin kiinnostava, 80 kg kevyempi kuin GLK, tavaratilaa enemmän, ilmajousitus (!) optiona ja kuitenkin kunnon neliveto yms. Alussa neloskoneet + kiinnostava Hybridi, odotellaan mikä tuon hinnaksi tulee?

GLK 350 CDI 2014, C 220 D T Avantgarde 2015, Octavia RS TDI 4x4 2017

Poissa Germera

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #7 : 17.06.2015 22:18 »
Kiitti Teme.
Jatkan spekulointia... Nykyisen GLK 220 4matic A busineksen veroton hinta Veholla on tuo 44tonnia ja siihen 159g päästöillä tulee veroa n.15 tonnia. Päästöjen tulisi tippua GLC:ssä oikein kunnolla jotta hintalappu olisi lähempänä 55 tonnia eikä 60 tonnia. Ja tämä spekulaatio tietenkin nykyisillä veromalleilla... No mielenkiintoiseksi menee.
The Beetle 2012
A6 Avant quattro 2012

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13293
  • Volvo XC60
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #8 : 17.06.2015 22:22 »
Henkisesti varaudun siihen, että hintalappu alkaa kuutosella :-[. Jos verot alenevat joko päästöjen tai hallituksen päätösten vuoksi, "joutuu" kuitenkin ottamaan lisää varusteita tai tehoa. Tuosta pitäisi kuitenkin selkeästi yli puolet kuitata nykyisellä vaihdossa tai erikseen myydessä. - Mutta tämä kuluisi jo toiseen ketjuun, jonne en hetkeen tohdi :-\.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa jols

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #9 : 17.06.2015 22:23 »
19% lupaavat kulutuksen ja CO2-arvojen laskeneen. 129-143 g/km 220 dieselille.
GLK 350 CDI 2014, C 220 D T Avantgarde 2015, Octavia RS TDI 4x4 2017

Poissa zoned

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 330
  • XC60 T8 R-Design
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #10 : 17.06.2015 22:32 »
On kyllä huomattavasti helpommin sulateltava muotoilu kuin GLK:ssa. Hyvän näköinen!
Sisältä näyttää myös fiksulta tosin en tuosta irrallisen oloisesta "pädistä" kojelaudassa niin hirveästi tykkää.
En löytänyt mistään tietoa auton ulkomitoista, onkohan tuo nyt sitten pituuden suhteen samaa luokkaa kuin GLC coupe (4,7m) vai vähän lyhyempi?

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13293
  • Volvo XC60
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #11 : 17.06.2015 22:35 »
On kyllä huomattavasti helpommin sulateltava muotoilu kuin GLK:ssa. Hyvän näköinen!
Sisältä näyttää myös fiksulta tosin en tuosta irrallisen oloisesta "pädistä" kojelaudassa niin hirveästi tykkää.
En löytänyt mistään tietoa auton ulkomitoista, onkohan tuo nyt sitten pituuden suhteen samaa luokkaa kuin GLC coupe (4,7m) vai vähän lyhyempi?
Itse onnistuin perustelemaan myös GLK:n muotoilun, sen puolesta ei auto minulta kauppaan jäänyt. Mutta ellei GLC:ssä tilat ole yhtään GLK:ta kummoisemmat, taitaa jäädä kauppaan sekin.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Germera

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #12 : 17.06.2015 22:56 »
Itse onnistuin perustelemaan myös GLK:n muotoilun, sen puolesta ei auto minulta kauppaan jäänyt. Mutta ellei GLC:ssä tilat ole yhtään GLK:ta kummoisemmat, taitaa jäädä kauppaan sekin.
Muistankohan oikein että akseliväliä on nyt 118mm enemmän. Kyllähän Mersun sivuilla hehkutetaan että melkein kaikki mitat ovat nyt tilavammat.

Vähän ympäripyöreät ovat nuo MB: kansainvälisten sivujen infot, mutta tulkitsen niin että kun 220 4maticin päästöt ovat haarukassa 129 -143g, niin olisiko tuo 129g uuden 9g automaatin päästö ja 143g manuaalille ... Äh en tiedä...  Pitäisikö nyt vaan odotella sitä Vehon hinnastoa..
The Beetle 2012
A6 Avant quattro 2012

Poissa Timppe

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #13 : 17.06.2015 23:23 »
Mittoja:

Pituus: 4.656 mm
Leveys: 1.890 mm
Korkeus: 1.639 mm
Akseliväli: 2.873 mm
Tavaratila 580/1600L
Sisäleveys edessä: 1.449/1.455 mm
Sisäleveys takana: 1.474/1.436 mm
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

nokivasara

  • Vieras
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #14 : 17.06.2015 23:28 »
Menee kyllä niin sisältä kuin ulkoa markkinoiden parhaimman näköisten SUVien joukkoon! :peukku:

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2016-glc/

Samaa mieltä. Tyylikkäämpi noissa kuvissa kuin ennakoissa. Kabiini vähän levottoman näköinen, mutta muualta löytyi kuvia, joissa konservatiivisempaa väriskaalaa ja näytti paremmalta. Kallishan tuo tulee olemaan. Hybridissä päästöt 60g/km => verot enempi kohdallaan.

Poissa zoned

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 330
  • XC60 T8 R-Design
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #15 : 17.06.2015 23:52 »
Mittoja:

Pituus: 4.656 mm
Leveys: 1.890 mm
Korkeus: 1.639 mm
Akseliväli: 2.873 mm
Tavaratila 580/1600L
Sisäleveys edessä: 1.449/1.455 mm
Sisäleveys takana: 1.474/1.436 mm

Ok - kuitenkin 10 senttiä tullut lisää pituutta GLK:hon verrattuna, jospa se näkyisi vähän parempina sisätiloinakin.

Poissa Anzander

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #16 : 18.06.2015 07:39 »
Ok - kuitenkin 10 senttiä tullut lisää pituutta GLK:hon verrattuna, jospa se näkyisi vähän parempina sisätiloinakin.

Häviää korkeudessa silti omalle Volvolle luokkaa kymmenen senttiä. Sääli että katumaasturien korkeus tuntuu koko ajan pienenevän. Mikä aerodynamiikassa ja kulutuksessa voitetaan, hävitään sitten näyttävyydessä ja turvallisuuden tunnussa (ja varmasti ihan oikeasti turvallisuudessa hirvikolareissa). Paljonkos tuolla on korkeuseroa uuteen C-farkkuun?

Edit. Vastaan itse: 144cm vs tuo 163cm.
Tulossa kesä/syksy 2019:
Volvo V60 T8 AWD R-Design

Poissa zoned

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 330
  • XC60 T8 R-Design
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #17 : 18.06.2015 12:49 »
Häviää korkeudessa silti omalle Volvolle luokkaa kymmenen senttiä. Sääli että katumaasturien korkeus tuntuu koko ajan pienenevän. Mikä aerodynamiikassa ja kulutuksessa voitetaan, hävitään sitten näyttävyydessä ja turvallisuuden tunnussa (ja varmasti ihan oikeasti turvallisuudessa hirvikolareissa). Paljonkos tuolla on korkeuseroa uuteen C-farkkuun?

Edit. Vastaan itse: 144cm vs tuo 163cm.

No juu, nyt tuo on samaa luokkaa kuin Q5:n korkeus. Saapa nähdä tippuuko XC60:n korkeus seuraavassa päivityksessä. Itsekin kieltämättä pidän katumaastureissa juuri tuosta korkeudesta ja sen tuomasta paremmasta näkyvyydestä ja turvallisuuden tunteesta. Mikä lie sitten esim. hirvikolarissa käytännön merkitys 10 sentillä?

Poissa Docw

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • Renault Clio
Vs: GLC-sarja
« Vastaus #18 : 18.06.2015 16:28 »
Virallisten kuvien perusteella kiinnostaa kyllä edelleen kovasti. Tuosta kajuutan tabletista ei näköjään pääse eroon, mutta jospa sen kanssa pystyisi elämään :) Rouva on tosin kovasti sitä mieltä, että mersu on eläkeläisten auto, joten hän saattaa käyttää veto-oikeuttaan autonvalinnan kanssa.

Toki hinnasto voi olla toinen tekijä joka aiheuttaa ikävän yllätyksen ::)
   

Poissa Taky

Vs: GLC-sarja
« Vastaus #19 : 18.06.2015 16:55 »
Tuosta kajuutan tabletista ei näköjään pääse eroon, mutta jospa sen kanssa pystyisi elämään :)

W246:ssa siihen totuteltu puolitoista vuotta, niin jopa että s205 saattoi tilata sen korvikkeeksi. 8)

Se on hyvällä paikalla vaikkapa koelautaan radion paikalle sijoitettuun verruttuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005