autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Tesla Model 3  (Luettu 148733 kertaa)

Poissa V60

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 109
  • V60 D5 MY16 Osmium Grey
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1320 : 14.05.2019 12:06 »
Suoraan edestä katsottuna Model 3 on aika koominen. Keula on tosi matala suhteessa matkustamon korkeuteen ja ajovalot on jotenkin mulkosilmäiset. Mutta muista suunnista katsottuna ihan järkevän näköinen.

Sisusta on sitten se ongelmallisempi juttu. Tämä kun jakaa mielipiteet tasan kahtia. Toiset kokevat, että se on moderni ja aikaansa edellä. Toiset taas kokevat, että se on mahdollisimman halvalla tehty, lelumainen muovipulkka. Itse kuulun ikävä kyllä tähän jälkimmäiseen lahkoon. Todella sääli sinänsä, kun voimalinja on niin upea.
Kyllä model 3:n osalta ahdistaa karsea interiööri (omaan makuun) ja tämä on jo sellainen asia ettei ko. kärryä omaan pihaan tule. Ennemmin sitten vaikka Polestar 2 tai joku muu, jos sähköiseen vehjekseen tulee joskus tarve siirtyä. Lisäksi Tesla merkkinä omaa sellaista uskonnollista  hypetystä joka ei kiinnosta.
Volvo V60 D5 -16
Seat Leon Cupra 300 ST 4WD -18

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 903
  • Subaru Levorg
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1321 : 14.05.2019 12:11 »
Tesla merkkinä omaa sellaista uskonnollista  hypetystä joka ei kiinnosta.

Apple ja Tesla. 🤤

Kieltämättä ostaisin Teslan heti jos olisi rahaa, Model S ois se mun auto. Pitkän matalana se on vaan yksinkertaisen tyylikäs.

Model3:sen ulkonäkö suoraan edestä on kuin ..en viitsi moittia mutta jokainen voi ajatella sanan kuin sanan, mikä nyt tuntuu luontevimmalta.

Poissa Urlaub

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1322 : 17.05.2019 21:04 »
Teslan uutiskirjeestä leikattua:

Voit nyt varustaa Model 3-ajoneuvosi irrotettavalla sovittimella ja erityislujasta teräksestä valmistetulla vetokoukulla. 910 kilogramman vetokapasiteetilla voit helposti ottaa pyörä- tai suksitelineen mukaan seuraavalle matkallesi.

Poissa Pepeto

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1323 : 18.05.2019 10:41 »
Suomalainen video Tesla Model 3:n maaliongelmista.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=wm-kNIV_kcQ" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=wm-kNIV_kcQ</a>
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa JiiJii71

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1324 : 18.05.2019 10:45 »
Aika kuraa tuntuu olevan tuo Model 3:n maalipinta.

Uutuuttaan voisi melkein suositella +2500€:n arvoista suojateippausta +
roiskeläppiä. Tosin tuossa hintaluokassa nuo asiat pitäisi olla kunnossa ja tehtaalta.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2019 10:49 kirjoittanut JiiJii71 »

Poissa Mrk

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3226
  • S1000XR + S1000RR+ Q3 vajakki + A3 TDI quattro
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1325 : 18.05.2019 10:46 »
Roiskeläppiä tuo ainakin huutaa ja kovin. Tai sitten saa olla maalarilla kylässä vuoden päästä jos tykkää ehjästä maalipinnasta.

Mitä mää sanoin...

Poissa Markku J

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1326 : 18.05.2019 11:05 »
Siskoni ostama Model 3 oli korjausmaalauksessa pari viikkoa luovutuksessa havaittujen maalivikojen takia. Sijaisautoksi saivat Model S:n.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Bawuka

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1327 : 18.05.2019 11:06 »
Aika kuraa tuntuu olevan tuo Model 3:n maalipinta.

Uutuuttaan voisi melkein suositella +2500€:n arvoista suojateippausta +
roiskeläppiä. Tosin tuossa hintaluokassa nuo asiat pitäisi olla kunnossa ja tehtaalta.

No ehdottomasti näin. Itse en tosin ottaisi vastaan edes autoa, jossa huomaisin luovutuksen yhteydessä maalipinnassa selviä virheitä ( tai paneelien istuvuus mitä lie kuten tuossakin ). Uutta autoahan siinä ollaan vastaanottamassa, ei käytettyä.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa Sopeutuja

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 381
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1328 : 18.05.2019 11:16 »
No ehdottomasti näin. Itse en tosin ottaisi vastaan edes autoa, jossa huomaisin luovutuksen yhteydessä maalipinnassa selviä virheitä


Ehkä virheet eivät luovutuksessa näy vaan paljastuvat vasta parin tuhannen kilometrin jälkeen. Kysymys on valmistajan tietoisesta valinnasta, koska virheet ovat säännönmukaisia kaikissa maissa, myös Suomessa.

https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/permalink/10156609574649685/

Poissa Markku J

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1329 : 18.05.2019 11:24 »
Minulla taisi olla onni matkassa, kun Model 3 kauppa jäi niin pienestä kiinni kalkkiviivoilla ja valinta kohdistui Bemariin. Sähköautoa tekee edelleen mieli, mutta aikalisä tässä nyt on otettava.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa JuhaSS

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 237
  • BMW 530e
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1330 : 18.05.2019 11:25 »
Talven jäljiltähän tuo maalipinta vasta ruvella on.
Vuoden sisällä sekin valkenee.

Sääliksi käy omistajia.

Poissa JuhaSS

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 237
  • BMW 530e
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1331 : 18.05.2019 11:28 »
Minulla taisi olla onni matkassa, kun Model 3 kauppa jäi niin pienestä kiinni kalkkiviivoilla ja valinta kohdistui Bemariin. Sähköautoa tekee edelleen mieli, mutta aikalisä tässä nyt on otettava.

Malta Markku vielä pari vuotta, niin i4 on jo tuotannossa.
Meikäläinen taitaa sitä odottaa ennen kuin tekee seuraavan peliliikkeen.

No vuoden päästä tulee vitoseen face lift, toki sekin on listoilla..

Poissa repomies

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 835
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1332 : 18.05.2019 11:41 »
Mikäli Model 3 myynti sakkaa ongelmien vuoksi, Tesla on entistä syvemmällä suossa, eikä enää välttämättä sieltä nouse. Nämä pitäisi saada kuntoon ja kestämään kuten muutkin autot.

Poissa JiiJii71

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1333 : 18.05.2019 11:51 »
Kiveniskuteipit voi asentaa myös jälkikäteen. Jos itseä arveluttaa asentaa teippejä, niin automaalaamot ja autoteipparit osaavat asennella noita. Kustannukseltaan pelkät teipit eivät ole mikään hirveä summa. Astra G:ssä oli vastaavat teipit takalokasuojan suojana, en tiedä oliko ne asennettu tehtaalla vai maahantuojan toimesta.


https://www.taperoll.fi/index.php?module=ekauppa&type=6&search=Kiveniskuteippi&pageno=1

Poissa Bawuka

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1334 : 18.05.2019 12:13 »
Ehkä virheet eivät luovutuksessa näy vaan paljastuvat vasta parin tuhannen kilometrin jälkeen. Kysymys on valmistajan tietoisesta valinnasta, koska virheet ovat säännönmukaisia kaikissa maissa, myös Suomessa.

https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/permalink/10156609574649685/


Olihan tuossa videolla maininta jo maalipinnan virheistä luovutuksen yhteydessä.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 882
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1335 : 18.05.2019 12:42 »
Aikamoinen bummer kyllä tämä kylkien hajoaminen. Iso pohdinta päällä pitäisikö perua oma tilaus. Ajatusmaailma on vaan kääntynyt jo sen verran sähköiseksi että suuri pettymys olisi palata dinomaailmaan.

Roiskeläpillä ja teipillähän ton saisi kuntoon mutta jos m3 saa nyt tästä ruosteauton maineen niin haluaako noita käytettynä sitten enää kukaan.

Poissa KekeISBack

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 259
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1336 : 18.05.2019 12:52 »
Aikamoinen bummer kyllä tämä kylkien hajoaminen. Iso pohdinta päällä pitäisikö perua oma tilaus. Ajatusmaailma on vaan kääntynyt jo sen verran sähköiseksi että suuri pettymys olisi palata dinomaailmaan.

Roiskeläpillä ja teipillähän ton saisi kuntoon mutta jos m3 saa nyt tästä ruosteauton maineen niin haluaako noita käytettynä sitten enää kukaan.

Eikait tämän menestys nyt yhteen maalipinnan ongelmaan voi kaatua.

Ja onhan näissä kate kohdallaan eli varaa satsata jokunen euro enemmän pintakäsittelyyn.

Jos ois varaa pitää tämän hintaista kakkosautoa niin marssisin samantien kauppaan tilaamaan tällaisen.

Poissa Rascasse

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 844
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1337 : 18.05.2019 12:52 »
Kiveniskuteipit voi asentaa myös jälkikäteen. Jos itseä arveluttaa asentaa teippejä, niin automaalaamot ja autoteipparit osaavat asennella noita. Kustannukseltaan pelkät teipit eivät ole mikään hirveä summa. Astra G:ssä oli vastaavat teipit takalokasuojan suojana, en tiedä oliko ne asennettu tehtaalla vai maahantuojan toimesta.


https://www.taperoll.fi/index.php?module=ekauppa&type=6&search=Kiveniskuteippi&pageno=1


Tästä on vain viikkojen apu. Ei poista itse ongelmaa. On jo tapauksia, missä kivet menee teipin läpi. Teipit kuluu ja pitäisi olla koko ajan tarkkailemassa / uusimassa.

Jos maalipinnan hallinta on näin vaikeaa, niin mitenköhän sinkkaus sujui Teslalta. Kuullaanko ekan talven jälkeen lisää? Karmea tilanne. Ongelmat ei rajoitu maalipintaan. Sovituksissa yms, asioissa paljon parannettavaa.

Jos laatu olisi ollut Applen tavoin kunnossa, ja tuuli ei suhisi läpi kaikkialta, niinM3 olisi ollut aivan ylivoimainen. Lähes kaikki muut seikat olikin hyvin tässä autossa.

Poissa JiiJii71

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1338 : 18.05.2019 13:08 »
Joo, toveri Rascasse on aivan oikeassa. Tuotteen kuorien pitäisi olla samalla laatutasolla ohjelmistojen, voimalinjojen yms kanssa.

Teslan ostamalla joku autotehdas saisi käyttönsä kyllä aikamoisen paketin superchargereineen päivineen, ymppäisi tuohon vain oman osamisensa mitä tulee laatuvaikutelmaan, pintamateriaaleihin, viimeistelyyn sekä huolto- ja myyntiverkostoon.

Poissa völvöxc60

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #1339 : 18.05.2019 13:15 »
Tästä on vain viikkojen apu. Ei poista itse ongelmaa. On jo tapauksia, missä kivet menee teipin läpi. Teipit kuluu ja pitäisi olla koko ajan tarkkailemassa / uusimassa.
Tuon kuuloisessa tapauksessa ei tule mikään automaali kestämään, jos kivet menisi teipeistäkin läpi :o
Silloin on jo auton muotoilun kanssa jotain tekemistä, ja ainut toimiva keino on kuraläpät. Kyllä kaikki autojen helmat kuluu kura, kivi ja talven rasituksista, jos ilmavirta aiheuttaa  pyörteitä kylkiin.
Tosin tässä tapuksessa ei voi talvea syyttää ja autokin on uusi 8)
Olisi mukava tietää kuinka paksu maali Teslassa on..
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid