autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Tesla Model 3  (Luettu 86282 kertaa)

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 614
Tesla Model 3
« Vastaus #800 : 04.02.2019 20:48 »
Hieman tuntuu olevan talviautoksi haasteellinen
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ovet-reistailevat-akut-hyytyvat-yhdysvaltain-ennatyspakkaset-puraisivat-myos-teslan-sahkoautoa/4875d3af-f9fe-4d84-bc05-a6b05e6612c2
Minkälainen maavara näissä on, onko pohjasta helposti kiinni talvella?


Mulla on saksalainen polttomoottori ”premium” jonka karmittomat ikkunat jäätyy tiivisteestään kiinni joka aamu ja ilta ja rapailen niitä sitten laminoidulla paperinparalla irti. Paitsi jos tohotan defalla tunnin ensin. No ei se mitään, kyllä töihin pääsee ikkuna raollaankin.

Sama premium valitti akun varaustilasta jatkuvasti viimetalven pakkasilla ja olikin näppärää mennä sulattelemaan sitä tunniksi prisman parkkihalliin ja ajaa sitten tunti kehää ympäri että akku latautuu.

Tämän talven lumisateilla ja sulamisilla myös takaluukku jäätyy kiinni joka toinen päivä niin ettei rattaita saa kyytiin. Pakkasilla elektroniikka huutaa myös loppuneesta pissapojasta vaikka juuri täytetty ja lisäksi auto haluaa jarruhuoltoon. Kunnes lämpenee ja huoltoon ei tarvikkaan enää mennä.

Eilen olin tankkaamassa ja kappas vain myös bensaluukun kansi oli jäässä ja sitä sai roplata edes taas että aukeni. Rouvalla olisi jäänyt tankkaamatta ilman prismassa sulattelua.

Baijerin ihmeen matala msport alusta kerää lunta lokasuojat täyteen niin että meno on joka käännöksessä pelkkää ulvontaa. Miten maahantuoja suostuu tuomaan näin talveen sopimatonta alustaa maahan? Eikö siellä yhtään ajatella?

Pakkasella auton sisusta myös napsuu, nitisee ja rätisee tavalla jota ei tosiaan odottaisi 60 tonnin autolla.

Käsittämätöntä että baijerissa ei sadan vuoden kokemuksella saada tehtyä suomen talveen sopivaa autoa.

Epäilen että myöskään perus diisselit lähtee ihan palmun alta 30 asteen pakkasilla ilman esilämmitystä. Vaikka lähtiskin niin naapurin lasten iloksi tuutataan kilokaupalla pienhiukkasia samaan syssyyn.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019 20:53 kirjoittanut lortti »

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 901
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #801 : 04.02.2019 21:00 »
Suomalaista koeajohypetystä ja asiallisen näköistä jälkiasennusetupuskuria odotellen  ;).

Poissa mtr1

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 952
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #802 : 04.02.2019 21:02 »
Minusta toi nokka on mukava poikkeus kun kaikki muut koittaa väkisin vääntää ja matkia polttomoottoriauton etusäleikköä jolle ei ole mitään funktiota.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3799
  • Tulossa Bass olut
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Bawuka

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #804 : 04.02.2019 21:11 »
Mulla on saksalainen polttomoottori ”premium” jonka karmittomat ikkunat jäätyy tiivisteestään kiinni joka aamu ja ilta ja rapailen niitä sitten laminoidulla paperinparalla irti. Paitsi jos tohotan defalla tunnin ensin. No ei se mitään, kyllä töihin pääsee ikkuna raollaankin.

Sama premium valitti akun varaustilasta jatkuvasti viimetalven pakkasilla ja olikin näppärää mennä sulattelemaan sitä tunniksi prisman parkkihalliin ja ajaa sitten tunti kehää ympäri että akku latautuu.

Tämän talven lumisateilla ja sulamisilla myös takaluukku jäätyy kiinni joka toinen päivä niin ettei rattaita saa kyytiin. Pakkasilla elektroniikka huutaa myös loppuneesta pissapojasta vaikka juuri täytetty ja lisäksi auto haluaa jarruhuoltoon. Kunnes lämpenee ja huoltoon ei tarvikkaan enää mennä.

Eilen olin tankkaamassa ja kappas vain myös bensaluukun kansi oli jäässä ja sitä sai roplata edes taas että aukeni. Rouvalla olisi jäänyt tankkaamatta ilman prismassa sulattelua.

Baijerin ihmeen matala msport alusta kerää lunta lokasuojat täyteen niin että meno on joka käännöksessä pelkkää ulvontaa. Miten maahantuoja suostuu tuomaan näin talveen sopimatonta alustaa maahan? Eikö siellä yhtään ajatella?

Pakkasella auton sisusta myös napsuu, nitisee ja rätisee tavalla jota ei tosiaan odottaisi 60 tonnin autolla.

Käsittämätöntä että baijerissa ei sadan vuoden kokemuksella saada tehtyä suomen talveen sopivaa autoa.

Epäilen että myöskään perus diisselit lähtee ihan palmun alta 30 asteen pakkasilla ilman esilämmitystä. Vaikka lähtiskin niin naapurin lasten iloksi tuutataan kilokaupalla pienhiukkasia samaan syssyyn.

Tossa viereisessä Kaarle Kustaan maassa osataan oman kokemuksen mukaan. Lähtivätpä vielä nätisti ilman esilämmittämistä käyntiin pakkasella kuin pakkasella.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa V60

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 68
  • V60 D5 MY16 Osmium Grey
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #805 : 04.02.2019 21:13 »
Seat Leon Cupra nyt ei niin premiumia ole mutta hienosti menee Suomen talvessa. Voimaa ja vetopitoa riittää. Tutkan anturit tietty huutaa lumen takia kuten kaikissa.
Volvo V60 D5 -16
Seat Leon Cupra 300 ST 4WD -18

Poissa lowbero

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
  • May the Nuclear Force be with my car
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #806 : 04.02.2019 22:06 »
Suomalaista koeajohypetystä ja asiallisen näköistä jälkiasennusetupuskuria odotellen  ;).

Tämmöinen ei taida käydä kyseeseen?  :)



Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16023
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #807 : 05.02.2019 03:03 »
Tuossa olisi tyyliä.

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 169
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #808 : 05.02.2019 06:29 »
Tuohon maskiinhan voisi teippifirmalla teettää jonku hunajakennotarran :D
Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. -97, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Taky

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #809 : 05.02.2019 06:55 »
... on kohtapuoliin tulossa Model 3, joten siitä saanen "sisäpiirin tietoa".

Kovasti kiinnostaa, tästä toivottavasti kuulemme lisää.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 901
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #810 : 05.02.2019 07:58 »
Tuohon maskiinhan voisi teippifirmalla teettää jonku hunajakennotarran :D

Pitkä rekkarikilpi hieman peittää tuota "Chrysler Neon" tyyliä. Hieman OT, mutta Alfa Giulia pitäisi aina varustaa lyhyellä kilvellä. AS:laisen koeajorapsaa odotellessa...