autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Tesla Model 3  (Luettu 109357 kertaa)

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 714
Tesla Model 3
« Vastaus #800 : 04.02.2019 20:48 »
Hieman tuntuu olevan talviautoksi haasteellinen
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ovet-reistailevat-akut-hyytyvat-yhdysvaltain-ennatyspakkaset-puraisivat-myos-teslan-sahkoautoa/4875d3af-f9fe-4d84-bc05-a6b05e6612c2
Minkälainen maavara näissä on, onko pohjasta helposti kiinni talvella?


Mulla on saksalainen polttomoottori ”premium” jonka karmittomat ikkunat jäätyy tiivisteestään kiinni joka aamu ja ilta ja rapailen niitä sitten laminoidulla paperinparalla irti. Paitsi jos tohotan defalla tunnin ensin. No ei se mitään, kyllä töihin pääsee ikkuna raollaankin.

Sama premium valitti akun varaustilasta jatkuvasti viimetalven pakkasilla ja olikin näppärää mennä sulattelemaan sitä tunniksi prisman parkkihalliin ja ajaa sitten tunti kehää ympäri että akku latautuu.

Tämän talven lumisateilla ja sulamisilla myös takaluukku jäätyy kiinni joka toinen päivä niin ettei rattaita saa kyytiin. Pakkasilla elektroniikka huutaa myös loppuneesta pissapojasta vaikka juuri täytetty ja lisäksi auto haluaa jarruhuoltoon. Kunnes lämpenee ja huoltoon ei tarvikkaan enää mennä.

Eilen olin tankkaamassa ja kappas vain myös bensaluukun kansi oli jäässä ja sitä sai roplata edes taas että aukeni. Rouvalla olisi jäänyt tankkaamatta ilman prismassa sulattelua.

Baijerin ihmeen matala msport alusta kerää lunta lokasuojat täyteen niin että meno on joka käännöksessä pelkkää ulvontaa. Miten maahantuoja suostuu tuomaan näin talveen sopimatonta alustaa maahan? Eikö siellä yhtään ajatella?

Pakkasella auton sisusta myös napsuu, nitisee ja rätisee tavalla jota ei tosiaan odottaisi 60 tonnin autolla.

Käsittämätöntä että baijerissa ei sadan vuoden kokemuksella saada tehtyä suomen talveen sopivaa autoa.

Epäilen että myöskään perus diisselit lähtee ihan palmun alta 30 asteen pakkasilla ilman esilämmitystä. Vaikka lähtiskin niin naapurin lasten iloksi tuutataan kilokaupalla pienhiukkasia samaan syssyyn.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019 20:53 kirjoittanut lortti »

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 930
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #801 : 04.02.2019 21:00 »
Suomalaista koeajohypetystä ja asiallisen näköistä jälkiasennusetupuskuria odotellen  ;).

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1408
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #802 : 04.02.2019 21:02 »
Minusta toi nokka on mukava poikkeus kun kaikki muut koittaa väkisin vääntää ja matkia polttomoottoriauton etusäleikköä jolle ei ole mitään funktiota.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3919
  • Tulossa Bass olut
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Bawuka

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #804 : 04.02.2019 21:11 »
Mulla on saksalainen polttomoottori ”premium” jonka karmittomat ikkunat jäätyy tiivisteestään kiinni joka aamu ja ilta ja rapailen niitä sitten laminoidulla paperinparalla irti. Paitsi jos tohotan defalla tunnin ensin. No ei se mitään, kyllä töihin pääsee ikkuna raollaankin.

Sama premium valitti akun varaustilasta jatkuvasti viimetalven pakkasilla ja olikin näppärää mennä sulattelemaan sitä tunniksi prisman parkkihalliin ja ajaa sitten tunti kehää ympäri että akku latautuu.

Tämän talven lumisateilla ja sulamisilla myös takaluukku jäätyy kiinni joka toinen päivä niin ettei rattaita saa kyytiin. Pakkasilla elektroniikka huutaa myös loppuneesta pissapojasta vaikka juuri täytetty ja lisäksi auto haluaa jarruhuoltoon. Kunnes lämpenee ja huoltoon ei tarvikkaan enää mennä.

Eilen olin tankkaamassa ja kappas vain myös bensaluukun kansi oli jäässä ja sitä sai roplata edes taas että aukeni. Rouvalla olisi jäänyt tankkaamatta ilman prismassa sulattelua.

Baijerin ihmeen matala msport alusta kerää lunta lokasuojat täyteen niin että meno on joka käännöksessä pelkkää ulvontaa. Miten maahantuoja suostuu tuomaan näin talveen sopimatonta alustaa maahan? Eikö siellä yhtään ajatella?

Pakkasella auton sisusta myös napsuu, nitisee ja rätisee tavalla jota ei tosiaan odottaisi 60 tonnin autolla.

Käsittämätöntä että baijerissa ei sadan vuoden kokemuksella saada tehtyä suomen talveen sopivaa autoa.

Epäilen että myöskään perus diisselit lähtee ihan palmun alta 30 asteen pakkasilla ilman esilämmitystä. Vaikka lähtiskin niin naapurin lasten iloksi tuutataan kilokaupalla pienhiukkasia samaan syssyyn.

Tossa viereisessä Kaarle Kustaan maassa osataan oman kokemuksen mukaan. Lähtivätpä vielä nätisti ilman esilämmittämistä käyntiin pakkasella kuin pakkasella.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa V60

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 84
  • V60 D5 MY16 Osmium Grey
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #805 : 04.02.2019 21:13 »
Seat Leon Cupra nyt ei niin premiumia ole mutta hienosti menee Suomen talvessa. Voimaa ja vetopitoa riittää. Tutkan anturit tietty huutaa lumen takia kuten kaikissa.
Volvo V60 D5 -16
Seat Leon Cupra 300 ST 4WD -18

Poissa lowbero

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 59
  • Charging and discharging until it ends
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #806 : 04.02.2019 22:06 »
Suomalaista koeajohypetystä ja asiallisen näköistä jälkiasennusetupuskuria odotellen  ;).

Tämmöinen ei taida käydä kyseeseen?  :)



Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #807 : 05.02.2019 03:03 »
Tuossa olisi tyyliä.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa Leo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 217
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #808 : 05.02.2019 06:29 »
Tuohon maskiinhan voisi teippifirmalla teettää jonku hunajakennotarran :D
Volvo V70 T6 AWD 2009, Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011, Ex: Volvo 940 B230FT aut. -97, Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Paikalla Taky

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #809 : 05.02.2019 06:55 »
... on kohtapuoliin tulossa Model 3, joten siitä saanen "sisäpiirin tietoa".

Kovasti kiinnostaa, tästä toivottavasti kuulemme lisää.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 930
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #810 : 05.02.2019 07:58 »
Tuohon maskiinhan voisi teippifirmalla teettää jonku hunajakennotarran :D

Pitkä rekkarikilpi hieman peittää tuota "Chrysler Neon" tyyliä. Hieman OT, mutta Alfa Giulia pitäisi aina varustaa lyhyellä kilvellä. AS:laisen koeajorapsaa odotellessa...

Poissa lowbero

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 59
  • Charging and discharging until it ends
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #811 : 19.02.2019 21:53 »
Oliskohan kohta tulossa takaveto versiokin myyntiin Eurooppaan? Tämän helmikuun aikana Tesla kovin rekisteröinyt VIN:ejä lähes pelkästään takavetomalliin ja myös kansainvälisiin toimituksiin osunnee näitä.

Joka tapauksessa kohta taitaa Suomessa saada ensimmäiset omistajat Model 3:ia ellei ensimmäiset ole jo saattaneet saadakin. Tuli tänään käytyä Teslan toimitiloissa ja samaan aikaan pihaan ajoi kaksi rekkaa täynnä Model 3:ia. Ja pihalla näytti olevan jo ennestään jokusia.

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1083
  • BMW 530e
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #812 : 19.02.2019 22:03 »
Torstaina ekat asiakasluovutukset suomessa.

Paikalla Taky

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #813 : 20.02.2019 06:46 »
Oliskohan kohta tulossa takaveto versiokin myyntiin Eurooppaan?

Onko niitä edes tulossa EU:hun?
Ainakaan konfiguraattorissa ei näy.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa lowbero

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 59
  • Charging and discharging until it ends
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #814 : 20.02.2019 18:35 »
Onko niitä edes tulossa EU:hun?
Ainakaan konfiguraattorissa ei näy.

Joo, ei ne vielä tässä vaiheessa konfiguraattorissa näy kun noita VIN:enjä hakevat Teslan käyttöön. Tuosta menee aina jonkun aikaa kun niitä autoja alkaa valmistua mihin ne VINit sitten myöhemmin sidotaan. Tosin kovin viime tingassa tuntuvat ainakin näihin Eurooppaan tulleisiin autoihin VINeja yhdistävän johonkin tiettyyn asiakkuuteen / Tesla tiliin.

International VIN:it voivat viitata myös Kiinaan vietäviin malleihin mutta eiköhän tänne vanhallekin mantereelle noita valu jossain välissä.

Paikalla Taky

Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #815 : 20.02.2019 19:45 »
https://tekniikanmaailma.fi/mitas-nyt-tesla-poisti-kotisivuiltaan-kaikki-maininnat-myyttisesta-35-000-dollarin-model-3n-karvalakkimallista/

Mitäs nyt? Tesla poisti kotisivuiltaan kaikki maininnat myyttisestä 35 000 dollarin Model 3:n ”karvalakkimallista”

Sähköautonvalmistaja Teslan tie autoteollisuuden suurnimeksi on monien asiantuntijoiden mukaan kiinni siitä, saako se tuotua markkinoille lupaamansa 35 000 dollarin Model 3 -mallin.

Tesla on lupaillut ”karvalakki-Teslaa” markkinoille jo vuodesta 2016, mutta vielä sellaista ei ole tilaussivulla näkynyt. Sellaisen odotettiin tulevan saataville loppuvuodesta 2018 tai alkuvuodesta 2019.

Electrekin mukaan viimeisin Teslan antama tieto on, että auto tulisi markkinoille ”4–6 kuukaudessa”.

NYT NÄYTTÄÄ KUITENKIN siltä, että sitä joudutaan odottamaan pidempään. Teslan kerrotaan nimittäin poistaneen kotisivuiltaan kaikki maininnat 35 000 dollarin Model 3:sta.

Tiistaina julkaisemassaan raportissa yhtiö kuitenkin ilmoitti tavoittelevansa edelleen 35 000 dollarin Model 3:n tuomista markkinoille ”tulevaisuudessa”.

Tällä hetkellä halvimman Model 3 -malliversion hinta on 42 900 dollaria. Teslan toimitusjohtaja Elon Muskin mukaan sen todellinen hinta on jo nyt veroedut ja polttoainesäästöt huomioonotettuna 35 000 dollarin haarukassa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Paikalla JarnoF

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 270
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #816 : 21.02.2019 20:54 »
Torstaina ekat asiakasluovutukset suomessa.

Taisin nähdä eilen yhden liikenteessä. Pimeessä tuli "Model S" vastan, mutta ajovalot näytti jotenkin erikoisilta. Ohi mentyään myös takavalot näytti väärältä. Taisikin olla Kolmonen.

Poissa V60

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 84
  • V60 D5 MY16 Osmium Grey
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #817 : 22.02.2019 09:46 »
Aikamoista jumppaamista näyttää elämä tämän merkin kanssa olevan.

https://www.cnbc.com/2019/02/21/tesla-refund-and-return-problems-detailed.html?__source=newsletter%7Cbreakingnews
"It feels like a bunch of college kids running the company"
Volvo V60 D5 -16
Seat Leon Cupra 300 ST 4WD -18

Poissa JuhaSS

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 108
  • BMW 530e

Poissa monster

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 902
  • Audi 80, A4 B8,5 Ocu III Scout, BMW 1200GS
Vs: Tesla Model 3
« Vastaus #819 : 23.02.2019 09:53 »
Autotehtaan tuotantolinjan vieminen telttaan parkkipaikalle tietää laatua - kuka näitä oikein ostaa?

https://www.talouselama.fi/uutiset/hintaa-vahintaan-40-000-euroa-teslasta-paljastui-merkittavia-vikoja-pakkasyossa-sen-tuulilasiin-ilmestyi-suuri-halkeama/76abb34c-10af-3a76-a257-6d4dc15487f2

"Kuluttajajärjestö ei omien sanojensa mukaan voi suositella autoa lukuisten luotettavuusongelmien vuoksi. Consumer Reports kiinnitti erityisesti huomiota Model 3:n korirakenteissa ja elektroniikassa ilmenneisiin ongelmiin.

Järjestön mukaan myös auton maalipintaan ja vakauteen liittyy ongelmia. Joidenkin asiakkaiden mukaan ajoneuvon digitaaliseen näyttöruudussa ilmeni käyttöhäiriöitä.

”Kosketusnäyttö saattaa yhtäkkiä alkaa käyttäytyä kuin joku koskettelisi sitä eri puolilta yhtaikaa”, erässä palautteessa lukee.

”Musiikki alkaa soida täysillä ja karttojen ja navigointinavigointiohjelmien asetukset muuttuvat itsekseen.”

Jotkut asiakkaat valittavat palautteessaan tuulilasiinsa ilmestyneistä halkeamista.

Teslan muutkin mallit ovat kärsineet luotettavuusongelmista. Esimerkiksi Model S:n kulku on ollut yhtä vuoristorataa: malli on saanut luotettavuudestaan keskiarvon ylittävän, keskiarvoisen ja keskiarvon alapuolelle sijoittuvan arvosanan.!
ex VAG:t: B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, VW Golf V 1.9TDI, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI