autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Skoda Octavia III RS  (Luettu 435555 kertaa)

Poissa ConD

Vs: Skoda Octavia III RS
« Vastaus #2480 : 22.09.2018 16:36 »
mites tuon kaken paritus onnistuu kotikonstein? onko tuohonki joku sulakekikka?
Kyllä sille ohjeet tarvittaessa löytyy. Menee käsittääkseni kutrn aiemminkin - sulakkeiden avulla.
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

enkero

• Vieras
« Vastaus #2481 : 26.09.2018 20:58 »
Kyllä sille ohjeet tarvittaessa löytyy. Menee käsittääkseni kutrn aiemminkin - sulakkeiden avulla.

Olikohan peräti Kaha kun tuo Webastoa maahan? Heidän sivuilta löytyy ohjeet kaukosäätimen paritukseen. EBaysta ostetut sitten toimii tuurilla - jos sattuu väärä versio (joka on aivan samannäköinen kuin ”alkuperäinen”), niin eipä se ainakaan sulakekikalla suostu parittumaan Ocun webaan.

Poissa braide

• Sisäänajettu
  • *
Skoda Octavia III RS
« Vastaus #2482 : 30.01.2019 23:17 »

-Moottori tuntuu aika pitkälti samalta kuin edellisessä 220hv versiossa, toki väännön lisäyksen huomaa ohituksissa.
Onhan siinä huikeat 20Nm enempi vääntöä että aika seppä tarvii olla huomatakseen eron olettaen että väännön avulla ohittelet. Etkä siten että laitat s-moden ja ohitat jolloin onkin jo eriasiasts kyse kuin väännöstä.
Skoda Octavia III RS Combi 2,0 TSI Dsg + Stage 1

Poissa RSKalle

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2483 : 31.01.2019 20:50 »
Onhan siinä huikeat 20Nm enempi vääntöä että aika seppä tarvii olla huomatakseen eron olettaen että väännön avulla ohittelet. Etkä siten että laitat s-moden ja ohitat jolloin onkin jo eriasiasts kyse kuin väännöstä.

Mulla on manuaaliaski. Kyllä tämä 245 vetää paremmin ylhäällä. Vien penkkiin kesällä niin ei tarvitse arvailla enää :D Erot on varmasti pienet mutta tämä on nyt vaan oma tuntuma. Ei nämä oikeasti kulje mihinkään ;D Onneksi on harrasteauto tallissa.

Poissa nikob

« Vastaus #2484 : 09.11.2019 09:45 »
Onkos näissä kolmos koppasissa Räsissä ollut enään noita öljyn syönti ongelmaa ja näissä kai jakoketjut kestää pidemmälle kuin 100tkm?
Olisi kiikarissa yksi RS230 ja ehkä kokeileen pitäisi käydä ja olikos tässä mallissa ihan kunnollinen lukko edessä?
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Skoda Octavia Combi RS230 Steel Grey -16

Poissa Devl

• Sisäänajettu
  • *
  • Seat Leon Cupra ST 300 4drive
« Vastaus #2485 : 09.11.2019 09:55 »
Ei se lukko autuaaksi tee. Kuivalla asfaltilla saa joten kuten tehot tiehen. Märällä ja talvella lukko ei juuri auta. Moottoritien rampissa ihan jees se lukko mutta ei niitäkään tuu niin useasti ajettua. :D Säästä ennemmin nelivetoon. Kaksi vuotta tuli itse ajettua RS230:llä.

Poissa nikob

« Vastaus #2486 : 09.11.2019 10:54 »
Juu ei se ihmeitä tee. Ainakin tuossa Opelissa on huomattava ero että on lukko, varsinkin kun vertasi ST Fiestaan.
Rampeissa kyllä kääntyyn hienosti ja on jopa hieman yliohjaava.

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

Poissa Automaattori

« Vastaus #2487 : 09.11.2019 10:55 »
Olisi kiikarissa yksi RS230 ja ehkä kokeileen pitäisi käydä ja olikos tässä mallissa ihan kunnollinen lukko edessä?

PreFL 230-mallissa tais olla vaq-lukko, mutta faceliteissä lukko on vain 245-malleissa.

Ei se lukko autuaaksi tee. Kuivalla asfaltilla saa joten kuten tehot tiehen. Märällä ja talvella lukko ei juuri auta. Moottoritien rampissa ihan jees se lukko mutta ei niitäkään tuu niin useasti ajettua. :D Säästä ennemmin nelivetoon. Kaksi vuotta tuli itse ajettua RS230:llä.

Ei tietenkään lukko korvaa nelivetoa, mutta tuosta olen eri mieltä, että ei auta talvella. Juuri talvellahan se auttaakin, parhaiten sen voi testata liukkaassa liikenneympyrässä. Lukko nappaa kiinni heti kun tarpeeksi kääntää rattia kunnon veto päällä, lisäksi lukon elektroniikka säätelee takapyöriäkin, vähän kuin käsijarrua käyttäis. Toimii todella hyvin ainakin 245:ssa ja käsittääkseni prefl 230:ssa on sama systeemi, softassa voi olla eroja.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Automaattori

« Vastaus #2488 : 09.11.2019 11:02 »
Rampeissa kyllä kääntyyn hienosti ja on jopa hieman yliohjaava.

Noin se menee räsässäkin, perä hieman auttaa että auto kääntyy, siis talvella. Kesällä sen tuntee vain siinä että kääntyy just sinne mitä pitääkin. Märkäkeli on pahin, silloin pitää olla malttia, muuten pyrkii sutimaan ja se ei tunnu kivalta.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Poissa nikob

« Vastaus #2489 : 09.11.2019 15:52 »
Olikos tuossa putkistossakin jotain eroa 230 mallissa? Ainakin netin pätkissä kuulostaa paremmin murisevan kuin 220hv malli. Tuo on tosiaan manuaali vaihteinen mitä katsellut ja satkun ajettu.

Poissa Urpoturisti

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2490 : 09.11.2019 17:20 »
MURISEVA Skoda räsä, ajatus herättää samanlaista hilpeyttä kuin yksi tältä foorumilta löytyvä video jossa ihmetellään saman pirkkasukulaisperheen auton MURINAA tyhjäkäynnillä. Kiitos!

Sent from my iPad using Tapatalk

Poissa Devl

• Sisäänajettu
  • *
  • Seat Leon Cupra ST 300 4drive
« Vastaus #2491 : 09.11.2019 21:24 »
Olikos tuossa putkistossakin jotain eroa 230 mallissa? Ainakin netin pätkissä kuulostaa paremmin murisevan kuin 220hv malli. Tuo on tosiaan manuaali vaihteinen mitä katsellut ja satkun ajettu.
Ehkä aivan aavistuksen isommat äänet ja DSG pierut päälle. Plussaa mustista pakoputken päistä. ;D

Poissa nikob

« Vastaus #2492 : 11.11.2019 21:55 »
Tänään tuli sitten tuommoinen RS230 hommattua, laitetaan lisää kokemuksia kun saadaan vähän kilsoja lisää ja autosta tuntumaa.
Hyvältä vaikuttaa kyllä näin äkkiseltään.

Poissa Automaattori

« Vastaus #2493 : 11.11.2019 22:02 »
Tänään tuli sitten tuommoinen RS230 hommattua, laitetaan lisää kokemuksia kun saadaan vähän kilsoja lisää ja autosta tuntumaa.
Hyvältä vaikuttaa kyllä näin äkkiseltään.

Hienoa! Onnea!

Poissa nikob

« Vastaus #2494 : 14.11.2019 17:29 »
Hienoa! Onnea!
Kiitos.
Kuvaakin pitää laittaa kun nämä kelit paranee, toivottavasti pian.

Poissa nikob

« Vastaus #2495 : 17.11.2019 09:22 »
Tähän ilmeisesti voi laittaa kiinteänkin vetokoukun kun kyselin? Ei pitäisiä pysänköintitutkaa häiritä.
Irroitettava olisi hieman nätimpi, mutta jos kohtuu siron koukun saisi tähän niin ehkä kiinteäkin menisi. Keväällä pojalla karting kausi alkaa niin koukkua tarvii viikottain.

Kohta viikon Räsällä ajellut ja hyvältä vaikuttaa. Auto vaikuttaa laadukkaalta ja tuntuu kyllä aika premiumilta.
Alustaan kaipaisin ehkä vähän lisää jäykkyyttä ja putkistokin saisi vähän enemmän ilmotella itsestään.
Väristä olen tykännyt todella paljon ja näyttää eri valossa hieman erillaiselta.
Olikos niin että tämä Steal grey ei ole metalliväri?

Poissa Automaattori

« Vastaus #2496 : 17.11.2019 14:54 »
Olikos niin että tämä Steal grey ei ole metalliväri?

Tavallinen väri on Steel Grey, erikoisvärinä kuitenkin myytiin, ilmeisesti jokunen kerros lakkaa enemmän.